Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Genel Kültür
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Cavit YEŞİLDAĞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMadde bağımlılığının özellikleri, çocuk gelişimine vurgu ve bağımlılığın duygusal ve sosyal gelişime nasıl müdahale ettiği; yasadışı uyuşturucular ve yan etkileri, danışma ve korunma yaklaşımları, madde bağımlılığı için alternatif tedaviler hakkında bilgilendirme.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel Kavramlar,Madde Bağımlılığına Giriş,Bağımlılığı Anlama,Tasdik Edilmiş Madde Bağımlılıkları,Yasadışı Madde Bağımlılığı,Yasadışı Madde Bağımlılığı,Sosyal Medya Bağımlılığı,Yeme Bağımlılığı,Bağımlılık ve Şiddet,Bağımlılığı Yönetme (danışmanlık),Bağımlılığı Yönetme (önleme ve okul çalışmaları),Bağımlılığı Yönetme (alternatif terapiler),Grup Çalışması,Grup Çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu ders sonunda öğrenciler,5, 9A
Madde bağımlılığı alanındaki felsefi, tarihi ve güncel eğilimleri anlayabilir.5, 9A
Madde bağımlılığının özelliklerini tanımlayabilir.5, 9A
Madde bağımlılığının çeşitlerini ve yaygınlığını özetleyebilir.5, 9A
Madde bağımlılığının nedenlerini tanımlayabilir.5, 9A
Madde bağımlılığı olan bireyin davranışını, bilişsel, akademik, sosyal ve davranışsal özelliklerini anlayabilir.5, 9A
Özel uyuşturucu ilaçları ve yan etkilerini bilir.5, 9A
Madde bağımlılığında özel yaklaşımları, danışmanlık ve terapi yaklaşımlarını bilir.5, 9A
Öğretim Yöntemleri:5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel Kavramlar
2Madde Bağımlılığına Giriş
3Bağımlılığı Anlama
4Tasdik Edilmiş Madde Bağımlılıkları
5Yasadışı Madde Bağımlılığı
6Yasadışı Madde Bağımlılığı
7Sosyal Medya Bağımlılığı
8Yeme Bağımlılığı
9Bağımlılık ve Şiddet
10Bağımlılığı Yönetme (danışmanlık)
11Bağımlılığı Yönetme (önleme ve okul çalışmaları)
12Bağımlılığı Yönetme (alternatif terapiler)
13Grup Çalışması
14Grup Çalışması
Kaynak
Raoul Goldberg (2012). Addictive Behaviour in Children and Young Adults: The Struggle for Freedom

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer10220
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)88
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(88/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Genel Kültür
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Cavit YEŞİLDAĞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMadde bağımlılığının özellikleri, çocuk gelişimine vurgu ve bağımlılığın duygusal ve sosyal gelişime nasıl müdahale ettiği; yasadışı uyuşturucular ve yan etkileri, danışma ve korunma yaklaşımları, madde bağımlılığı için alternatif tedaviler hakkında bilgilendirme.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel Kavramlar,Madde Bağımlılığına Giriş,Bağımlılığı Anlama,Tasdik Edilmiş Madde Bağımlılıkları,Yasadışı Madde Bağımlılığı,Yasadışı Madde Bağımlılığı,Sosyal Medya Bağımlılığı,Yeme Bağımlılığı,Bağımlılık ve Şiddet,Bağımlılığı Yönetme (danışmanlık),Bağımlılığı Yönetme (önleme ve okul çalışmaları),Bağımlılığı Yönetme (alternatif terapiler),Grup Çalışması,Grup Çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu ders sonunda öğrenciler,5, 9A
Madde bağımlılığı alanındaki felsefi, tarihi ve güncel eğilimleri anlayabilir.5, 9A
Madde bağımlılığının özelliklerini tanımlayabilir.5, 9A
Madde bağımlılığının çeşitlerini ve yaygınlığını özetleyebilir.5, 9A
Madde bağımlılığının nedenlerini tanımlayabilir.5, 9A
Madde bağımlılığı olan bireyin davranışını, bilişsel, akademik, sosyal ve davranışsal özelliklerini anlayabilir.5, 9A
Özel uyuşturucu ilaçları ve yan etkilerini bilir.5, 9A
Madde bağımlılığında özel yaklaşımları, danışmanlık ve terapi yaklaşımlarını bilir.5, 9A
Öğretim Yöntemleri:5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel Kavramlar
2Madde Bağımlılığına Giriş
3Bağımlılığı Anlama
4Tasdik Edilmiş Madde Bağımlılıkları
5Yasadışı Madde Bağımlılığı
6Yasadışı Madde Bağımlılığı
7Sosyal Medya Bağımlılığı
8Yeme Bağımlılığı
9Bağımlılık ve Şiddet
10Bağımlılığı Yönetme (danışmanlık)
11Bağımlılığı Yönetme (önleme ve okul çalışmaları)
12Bağımlılığı Yönetme (alternatif terapiler)
13Grup Çalışması
14Grup Çalışması
Kaynak
Raoul Goldberg (2012). Addictive Behaviour in Children and Young Adults: The Struggle for Freedom

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04