Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL İSTATİSTİK-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Recep MİNGA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilerin temel istatistiksel kavramları anlamak, öğrencileri çıkarımsal istatistiklere hazırlamak, istatistiksel anlamlılığın anlamını kavramak, hipotez testi yapmak, istatistiksel test sonuçlarını yorumlayabilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kurs tanıtımı-Müfredat-Temel kavramlar,Temel kavramlar-Frekans,Konum,Dağılım,Şekil,İki Değişkenli İlişkiler,İki Değişkenli İlişkiler,İki Değişkenli İlişkiler,İstatistiksel anlamlılık (örneklem dağılımı),İstatistiksel anlamlılık (örneklem dağılımı),İstatistiksel anlamlılık (örneklem dağılımı),Hipotez testi (Tek örneklem t testi),Hipotez testi (bağımsız grup t testi),Hipotez testi (bağımsız grup t testi); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İstatistikteki temel kavramları ve terimleri açıklar12, 16, 6, 9A, E
2. konum istatistiklerinin anlamını ve kullanımını açıklar, konum istatistiklerini hesaplar12, 16, 6, 9A, E
3. Dağılım istatistiklerinin anlamını ve kullanımını açıklar, konum istatistiklerini hesaplar12, 16, 6, 9A, E
4. Korelasyon istatistiklerinin ne zaman kullanıldığını ve iki değişkenli ilişkinin anlamını açıklar12, 16, 6, 9A, E
5. Hipotez testini açıklar12, 16, 6, 9A, E
6. Verilen veriler için hangi istatistiksel testin kullanılacağına karar verir12, 16, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kurs tanıtımı-Müfredat-Temel kavramlarDersin içerik tanıtımı
2Temel kavramlar-FrekansÖdev
3KonumÖdev
4DağılımÖdev
5ŞekilÖdev
6İki Değişkenli İlişkilerÖdev
7İki Değişkenli İlişkilerÖdev
8İki Değişkenli İlişkilerÖdev
9İstatistiksel anlamlılık (örneklem dağılımı)Ödev
10İstatistiksel anlamlılık (örneklem dağılımı)Ödev
11İstatistiksel anlamlılık (örneklem dağılımı)Ödev
12Hipotez testi (Tek örneklem t testi)Ödev
13Hipotez testi (bağımsız grup t testi)Ödev
14Hipotez testi (bağımsız grup t testi)Ödev
Kaynak
1. Bruce THOMPSON (2006). Foundations of Behavioral Statistics: An insight-based approach. The Guilford Press. 2. Neil J. SALKIND (2000). Statistics for People Who Hate Statistics. Sage. 3. Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., ve Köklü, N. (2019). Sosyal bilimler için istatistik (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati22856
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13232
Genel Sınav ve Hazırlığı13232
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL İSTATİSTİK-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Recep MİNGA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilerin temel istatistiksel kavramları anlamak, öğrencileri çıkarımsal istatistiklere hazırlamak, istatistiksel anlamlılığın anlamını kavramak, hipotez testi yapmak, istatistiksel test sonuçlarını yorumlayabilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kurs tanıtımı-Müfredat-Temel kavramlar,Temel kavramlar-Frekans,Konum,Dağılım,Şekil,İki Değişkenli İlişkiler,İki Değişkenli İlişkiler,İki Değişkenli İlişkiler,İstatistiksel anlamlılık (örneklem dağılımı),İstatistiksel anlamlılık (örneklem dağılımı),İstatistiksel anlamlılık (örneklem dağılımı),Hipotez testi (Tek örneklem t testi),Hipotez testi (bağımsız grup t testi),Hipotez testi (bağımsız grup t testi); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İstatistikteki temel kavramları ve terimleri açıklar12, 16, 6, 9A, E
2. konum istatistiklerinin anlamını ve kullanımını açıklar, konum istatistiklerini hesaplar12, 16, 6, 9A, E
3. Dağılım istatistiklerinin anlamını ve kullanımını açıklar, konum istatistiklerini hesaplar12, 16, 6, 9A, E
4. Korelasyon istatistiklerinin ne zaman kullanıldığını ve iki değişkenli ilişkinin anlamını açıklar12, 16, 6, 9A, E
5. Hipotez testini açıklar12, 16, 6, 9A, E
6. Verilen veriler için hangi istatistiksel testin kullanılacağına karar verir12, 16, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kurs tanıtımı-Müfredat-Temel kavramlarDersin içerik tanıtımı
2Temel kavramlar-FrekansÖdev
3KonumÖdev
4DağılımÖdev
5ŞekilÖdev
6İki Değişkenli İlişkilerÖdev
7İki Değişkenli İlişkilerÖdev
8İki Değişkenli İlişkilerÖdev
9İstatistiksel anlamlılık (örneklem dağılımı)Ödev
10İstatistiksel anlamlılık (örneklem dağılımı)Ödev
11İstatistiksel anlamlılık (örneklem dağılımı)Ödev
12Hipotez testi (Tek örneklem t testi)Ödev
13Hipotez testi (bağımsız grup t testi)Ödev
14Hipotez testi (bağımsız grup t testi)Ödev
Kaynak
1. Bruce THOMPSON (2006). Foundations of Behavioral Statistics: An insight-based approach. The Guilford Press. 2. Neil J. SALKIND (2000). Statistics for People Who Hate Statistics. Sage. 3. Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., ve Köklü, N. (2019). Sosyal bilimler için istatistik (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04