Bu ders, öğrencilerin yaratıcılıkla ilgili temel kavramları öğrenmelerini, yaratıcılıklarının geliştirilmelerini, çocuklarda yaratıcılığı geliştirici uygulamaları öğrenmelerini ve uygulayacak düzeye gelmelerini, yaratıcı çalışmalar üretebilmelerini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Yaratıcılığın tanımı. Yaratıcılık ve zeka. Yaratıcılık uygulaması,Sanat terapisi ve yaratacılık uygulamaları,Yaratıcılığın ölçülmesi/boyutları,Yaratıcılık uygulamaları,Yaratıcı sanat uygulamaları,Yaratıcılığı geliştrici drama uygulaması,Yaratıcı sanat uygulamaları,Beyin fırtınası,Yaratıcı sorun çözme ve SCAMPER tekniği,Yaratıcı Sorun Çözme/ Yaratıcılık uygulaması,Yaratıcı sanat uygulaması,Yaratıcılık uygulaması,Yaratıcılık uygulaması. Kapanış çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Yaratıcılığı tanımlar.
2. Yaratıcılığın önemini kavrar.
3. Yaratıcılığı ve spontanlığı geliştirici uygulamalar yapar.
4. Problemle karşılaştığında yaratıcı sorun çözme tekniklerini kullanır.
5. Yaratıcı etknlikler geliştirir.
6. Öğrencilerin yaratıcılığını geliştirmek için sanatı kullanır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yaratıcılığın tanımı. Yaratıcılık ve zeka. Yaratıcılık uygulaması
2
Sanat terapisi ve yaratacılık uygulamaları
3
Yaratıcılığın ölçülmesi/boyutları
4
Yaratıcılık uygulamaları
5
Yaratıcı sanat uygulamaları
6
Yaratıcılığı geliştrici drama uygulaması
8
Yaratıcı sanat uygulamaları
9
Beyin fırtınası
10
Yaratıcı sorun çözme ve SCAMPER tekniği
11
Yaratıcı Sorun Çözme/ Yaratıcılık uygulaması
12
Yaratıcı sanat uygulaması
13
Yaratıcılık uygulaması
14
Yaratıcılık uygulaması. Kapanış çalışması
Kaynak
Buzan, T. (2001). Yaratıcı Zekanın Gücü. İstanbul: Epsilon.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
1
10
10
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
5
5
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
20
20
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Performans Görevi, Bakım Planı
1
10
10
Toplam İş Yükü (Saat)
113
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(113/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
YARATICILIK VE GELİŞTİRİLMESİ
-
Güz Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Seç. Meslek Bilgisi
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilerin yaratıcılıkla ilgili temel kavramları öğrenmelerini, yaratıcılıklarının geliştirilmelerini, çocuklarda yaratıcılığı geliştirici uygulamaları öğrenmelerini ve uygulayacak düzeye gelmelerini, yaratıcı çalışmalar üretebilmelerini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Yaratıcılığın tanımı. Yaratıcılık ve zeka. Yaratıcılık uygulaması,Sanat terapisi ve yaratacılık uygulamaları,Yaratıcılığın ölçülmesi/boyutları,Yaratıcılık uygulamaları,Yaratıcı sanat uygulamaları,Yaratıcılığı geliştrici drama uygulaması,Yaratıcı sanat uygulamaları,Beyin fırtınası,Yaratıcı sorun çözme ve SCAMPER tekniği,Yaratıcı Sorun Çözme/ Yaratıcılık uygulaması,Yaratıcı sanat uygulaması,Yaratıcılık uygulaması,Yaratıcılık uygulaması. Kapanış çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Yaratıcılığı tanımlar.
2. Yaratıcılığın önemini kavrar.
3. Yaratıcılığı ve spontanlığı geliştirici uygulamalar yapar.
4. Problemle karşılaştığında yaratıcı sorun çözme tekniklerini kullanır.
5. Yaratıcı etknlikler geliştirir.
6. Öğrencilerin yaratıcılığını geliştirmek için sanatı kullanır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yaratıcılığın tanımı. Yaratıcılık ve zeka. Yaratıcılık uygulaması
2
Sanat terapisi ve yaratacılık uygulamaları
3
Yaratıcılığın ölçülmesi/boyutları
4
Yaratıcılık uygulamaları
5
Yaratıcı sanat uygulamaları
6
Yaratıcılığı geliştrici drama uygulaması
8
Yaratıcı sanat uygulamaları
9
Beyin fırtınası
10
Yaratıcı sorun çözme ve SCAMPER tekniği
11
Yaratıcı Sorun Çözme/ Yaratıcılık uygulaması
12
Yaratıcı sanat uygulaması
13
Yaratıcılık uygulaması
14
Yaratıcılık uygulaması. Kapanış çalışması
Kaynak
Buzan, T. (2001). Yaratıcı Zekanın Gücü. İstanbul: Epsilon.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.