Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YARATICILIK VE GELİŞTİRİLMESİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, öğrencilerin yaratıcılıkla ilgili temel kavramları öğrenmelerini, yaratıcılıklarının geliştirilmelerini, çocuklarda yaratıcılığı geliştirici uygulamaları öğrenmelerini ve uygulayacak düzeye gelmelerini, yaratıcı çalışmalar üretebilmelerini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaratıcılığın tanımı. Yaratıcılık ve zeka. Yaratıcılık uygulaması,Sanat terapisi ve yaratacılık uygulamaları,Yaratıcılığın ölçülmesi/boyutları,Yaratıcılık uygulamaları,Yaratıcı sanat uygulamaları,Yaratıcılığı geliştrici drama uygulaması,Yaratıcı sanat uygulamaları,Beyin fırtınası,Yaratıcı sorun çözme ve SCAMPER tekniği,Yaratıcı Sorun Çözme/ Yaratıcılık uygulaması,Yaratıcı sanat uygulaması,Yaratıcılık uygulaması,Yaratıcılık uygulaması. Kapanış çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Yaratıcılığı tanımlar.
2. Yaratıcılığın önemini kavrar.
3. Yaratıcılığı ve spontanlığı geliştirici uygulamalar yapar.
4. Problemle karşılaştığında yaratıcı sorun çözme tekniklerini kullanır.
5. Yaratıcı etknlikler geliştirir.
6. Öğrencilerin yaratıcılığını geliştirmek için sanatı kullanır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaratıcılığın tanımı. Yaratıcılık ve zeka. Yaratıcılık uygulaması
2Sanat terapisi ve yaratacılık uygulamaları
3Yaratıcılığın ölçülmesi/boyutları
4Yaratıcılık uygulamaları
5Yaratıcı sanat uygulamaları
6Yaratıcılığı geliştrici drama uygulaması
8Yaratıcı sanat uygulamaları
9Beyin fırtınası
10Yaratıcı sorun çözme ve SCAMPER tekniği
11Yaratıcı Sorun Çözme/ Yaratıcılık uygulaması
12Yaratıcı sanat uygulaması
13Yaratıcılık uygulaması
14Yaratıcılık uygulaması. Kapanış çalışması
Kaynak
Buzan, T. (2001). Yaratıcı Zekanın Gücü. İstanbul: Epsilon.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme11010
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi155
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12020
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı11010
Toplam İş Yükü (Saat)113
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(113/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YARATICILIK VE GELİŞTİRİLMESİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, öğrencilerin yaratıcılıkla ilgili temel kavramları öğrenmelerini, yaratıcılıklarının geliştirilmelerini, çocuklarda yaratıcılığı geliştirici uygulamaları öğrenmelerini ve uygulayacak düzeye gelmelerini, yaratıcı çalışmalar üretebilmelerini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaratıcılığın tanımı. Yaratıcılık ve zeka. Yaratıcılık uygulaması,Sanat terapisi ve yaratacılık uygulamaları,Yaratıcılığın ölçülmesi/boyutları,Yaratıcılık uygulamaları,Yaratıcı sanat uygulamaları,Yaratıcılığı geliştrici drama uygulaması,Yaratıcı sanat uygulamaları,Beyin fırtınası,Yaratıcı sorun çözme ve SCAMPER tekniği,Yaratıcı Sorun Çözme/ Yaratıcılık uygulaması,Yaratıcı sanat uygulaması,Yaratıcılık uygulaması,Yaratıcılık uygulaması. Kapanış çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Yaratıcılığı tanımlar.
2. Yaratıcılığın önemini kavrar.
3. Yaratıcılığı ve spontanlığı geliştirici uygulamalar yapar.
4. Problemle karşılaştığında yaratıcı sorun çözme tekniklerini kullanır.
5. Yaratıcı etknlikler geliştirir.
6. Öğrencilerin yaratıcılığını geliştirmek için sanatı kullanır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaratıcılığın tanımı. Yaratıcılık ve zeka. Yaratıcılık uygulaması
2Sanat terapisi ve yaratacılık uygulamaları
3Yaratıcılığın ölçülmesi/boyutları
4Yaratıcılık uygulamaları
5Yaratıcı sanat uygulamaları
6Yaratıcılığı geliştrici drama uygulaması
8Yaratıcı sanat uygulamaları
9Beyin fırtınası
10Yaratıcı sorun çözme ve SCAMPER tekniği
11Yaratıcı Sorun Çözme/ Yaratıcılık uygulaması
12Yaratıcı sanat uygulaması
13Yaratıcılık uygulaması
14Yaratıcılık uygulaması. Kapanış çalışması
Kaynak
Buzan, T. (2001). Yaratıcı Zekanın Gücü. İstanbul: Epsilon.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04