Öğrencilerin, ölüm ve yas karşısındaki insanların hangi tepkilerinin sağlıklı ya da hangi tepkilerinin sağlıksız tepkiler olabileceğini bilmek ,öğrenmek.En önemlisi de yas tepkilerin çocuklar ve yetişkinlerdeki farklılıkları ve sağlıklı müdahele yöntemlerini öğrenip,geliştirmek.
Dersin İçeriği
Bu ders; Yasın tanımı ve süreçleri,Yasa karşı verilen fiziksel ve bilişsel tepkiler,Kayıp,ölüm ve yas ile ilgili sağlıklı ve sağlıksız süreçler,Kübler Ross’un yas aşamaları,Okul öncesi (Fallik) dönemi çocukların yas süreci,Gizil(Latent)dönemi çocukların yas süreci,I. Ara Sınav,Adolesan (Ergenlik) dönemi yas süreci,Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu,Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu,Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu,Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu,Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
A
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yasın tanımı ve süreçleri
2
Yasa karşı verilen fiziksel ve bilişsel tepkiler
3
Kayıp,ölüm ve yas ile ilgili sağlıklı ve sağlıksız süreçler
4
Kübler Ross’un yas aşamaları
5
Okul öncesi (Fallik) dönemi çocukların yas süreci
6
Gizil(Latent)dönemi çocukların yas süreci
7
I. Ara Sınav
8
Adolesan (Ergenlik) dönemi yas süreci
9
Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu
10
Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu
11
Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu
12
Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu
14
Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu
Kaynak
Yalom,I.,(2008).Güneşe Bakmak Ölümle Yüzleşmek.(İstanbul:Kabalcı Yayınevi)
Kubler-Ross E (1969) On Death and Dying New York, Mac Millan
Kubler Ross E. (1975)Sorular ve Cevaplarla Yaşamın Son Günleri, Terakye (ed) Ankara (1992), Hürbilek Matbaacılık
Volkan, V., Zıntl, E. (2010).Gidenin Ardından. (İstanbul:OA Yayıncılık)
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
YAS DANIŞMANLIĞI
-
Güz Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Seç. Alan Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Ersin ERDOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencilerin, ölüm ve yas karşısındaki insanların hangi tepkilerinin sağlıklı ya da hangi tepkilerinin sağlıksız tepkiler olabileceğini bilmek ,öğrenmek.En önemlisi de yas tepkilerin çocuklar ve yetişkinlerdeki farklılıkları ve sağlıklı müdahele yöntemlerini öğrenip,geliştirmek.
Dersin İçeriği
Bu ders; Yasın tanımı ve süreçleri,Yasa karşı verilen fiziksel ve bilişsel tepkiler,Kayıp,ölüm ve yas ile ilgili sağlıklı ve sağlıksız süreçler,Kübler Ross’un yas aşamaları,Okul öncesi (Fallik) dönemi çocukların yas süreci,Gizil(Latent)dönemi çocukların yas süreci,I. Ara Sınav,Adolesan (Ergenlik) dönemi yas süreci,Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu,Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu,Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu,Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu,Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
A
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yasın tanımı ve süreçleri
2
Yasa karşı verilen fiziksel ve bilişsel tepkiler
3
Kayıp,ölüm ve yas ile ilgili sağlıklı ve sağlıksız süreçler
4
Kübler Ross’un yas aşamaları
5
Okul öncesi (Fallik) dönemi çocukların yas süreci
6
Gizil(Latent)dönemi çocukların yas süreci
7
I. Ara Sınav
8
Adolesan (Ergenlik) dönemi yas süreci
9
Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu
10
Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu
11
Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu
12
Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu
14
Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu
Kaynak
Yalom,I.,(2008).Güneşe Bakmak Ölümle Yüzleşmek.(İstanbul:Kabalcı Yayınevi)
Kubler-Ross E (1969) On Death and Dying New York, Mac Millan
Kubler Ross E. (1975)Sorular ve Cevaplarla Yaşamın Son Günleri, Terakye (ed) Ankara (1992), Hürbilek Matbaacılık
Volkan, V., Zıntl, E. (2010).Gidenin Ardından. (İstanbul:OA Yayıncılık)
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.