Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAS DANIŞMANLIĞI-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ersin ERDOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin, ölüm ve yas karşısındaki insanların hangi tepkilerinin sağlıklı ya da hangi tepkilerinin sağlıksız tepkiler olabileceğini bilmek ,öğrenmek.En önemlisi de yas tepkilerin çocuklar ve yetişkinlerdeki farklılıkları ve sağlıklı müdahele yöntemlerini öğrenip,geliştirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Yasın tanımı ve süreçleri,Yasa karşı verilen fiziksel ve bilişsel tepkiler,Kayıp,ölüm ve yas ile ilgili sağlıklı ve sağlıksız süreçler,Kübler Ross’un yas aşamaları,Okul öncesi (Fallik) dönemi çocukların yas süreci,Gizil(Latent)dönemi çocukların yas süreci,I. Ara Sınav,Adolesan (Ergenlik) dönemi yas süreci,Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu,Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu,Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu,Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu,Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
A
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yasın tanımı ve süreçleri
2Yasa karşı verilen fiziksel ve bilişsel tepkiler
3Kayıp,ölüm ve yas ile ilgili sağlıklı ve sağlıksız süreçler
4Kübler Ross’un yas aşamaları
5Okul öncesi (Fallik) dönemi çocukların yas süreci
6Gizil(Latent)dönemi çocukların yas süreci
7I. Ara Sınav
8Adolesan (Ergenlik) dönemi yas süreci
9Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu
10Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu
11Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu
12Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu
14Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu
Kaynak
Yalom,I.,(2008).Güneşe Bakmak Ölümle Yüzleşmek.(İstanbul:Kabalcı Yayınevi) Kubler-Ross E (1969) On Death and Dying New York, Mac Millan Kubler Ross E. (1975)Sorular ve Cevaplarla Yaşamın Son Günleri, Terakye (ed) Ankara (1992), Hürbilek Matbaacılık Volkan, V., Zıntl, E. (2010).Gidenin Ardından. (İstanbul:OA Yayıncılık)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAS DANIŞMANLIĞI-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ersin ERDOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin, ölüm ve yas karşısındaki insanların hangi tepkilerinin sağlıklı ya da hangi tepkilerinin sağlıksız tepkiler olabileceğini bilmek ,öğrenmek.En önemlisi de yas tepkilerin çocuklar ve yetişkinlerdeki farklılıkları ve sağlıklı müdahele yöntemlerini öğrenip,geliştirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Yasın tanımı ve süreçleri,Yasa karşı verilen fiziksel ve bilişsel tepkiler,Kayıp,ölüm ve yas ile ilgili sağlıklı ve sağlıksız süreçler,Kübler Ross’un yas aşamaları,Okul öncesi (Fallik) dönemi çocukların yas süreci,Gizil(Latent)dönemi çocukların yas süreci,I. Ara Sınav,Adolesan (Ergenlik) dönemi yas süreci,Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu,Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu,Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu,Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu,Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
A
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yasın tanımı ve süreçleri
2Yasa karşı verilen fiziksel ve bilişsel tepkiler
3Kayıp,ölüm ve yas ile ilgili sağlıklı ve sağlıksız süreçler
4Kübler Ross’un yas aşamaları
5Okul öncesi (Fallik) dönemi çocukların yas süreci
6Gizil(Latent)dönemi çocukların yas süreci
7I. Ara Sınav
8Adolesan (Ergenlik) dönemi yas süreci
9Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu
10Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu
11Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu
12Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu
14Ölüm-yas süreci ile igili öğrenci makale sunumu ve psikolojik danışma sunumu
Kaynak
Yalom,I.,(2008).Güneşe Bakmak Ölümle Yüzleşmek.(İstanbul:Kabalcı Yayınevi) Kubler-Ross E (1969) On Death and Dying New York, Mac Millan Kubler Ross E. (1975)Sorular ve Cevaplarla Yaşamın Son Günleri, Terakye (ed) Ankara (1992), Hürbilek Matbaacılık Volkan, V., Zıntl, E. (2010).Gidenin Ardından. (İstanbul:OA Yayıncılık)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04