Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KRİZE MÜDAHALE-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Enis TUŞTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı psikolojik danışmanların okul ortamında veya başka danışmanlık süreçlerinde karşılaşabilecekleri kriz olgularını değerlendirmeleri ve doğru uygulamalarla yönetebilmeleri için teorik ve pratik bilgi edinmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tarihsel Bağlamda Kriz,Kriz Kavramı ve Önemli Kriz Kuramları,Stres-Travma-Kriz süreçleri ve bu süreçlerde verilen tepkiler,Krize müdahale bağlamında danışana yaklaşım,Roberts'ın 7 Aşamalı Krize Müdahale Modeli,Örnek bir kriz olgusunda Roberts'ın 7 Aşamalı Krize Müdahale Modelinin Uygulanması,Çözüm Odaklı Krize Müdahale Yaklaşımı,Yılmazlık Terapisi: Yılmazlık kavramı ve Genel prensipler,Yılmazlık Terapisi: Terapi süreci ve müdahaleler,Zorbalık Mağduru ile Çalışmak,Okullarda Krize Müdahale; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kriz durumları nedir tanımlar. 10, 13, 16, 9A
Krize müdahale ile ilgili yaklaşımları sıralar. 13, 16, 9A
Krize müdahale tekniklerini açıklar. 10, 16, 4, 9A
Kriz danışmasında takip edilmesi gereken aşamaları sıralar. 10, 16, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tarihsel Bağlamda KrizKonuyla ilgili okumaları yapar.
2Kriz Kavramı ve Önemli Kriz KuramlarıKonuyla ilgili okumaları yapar.
3Stres-Travma-Kriz süreçleri ve bu süreçlerde verilen tepkilerKonuyla ilgili okumaları yapar.
4Krize müdahale bağlamında danışana yaklaşımKonuyla ilgili okumaları yapar.
5Roberts'ın 7 Aşamalı Krize Müdahale ModeliKonuyla ilgili okumaları yapar.
6Örnek bir kriz olgusunda Roberts'ın 7 Aşamalı Krize Müdahale Modelinin UygulanmasıKonuyla ilgili okumaları yapar.
7Çözüm Odaklı Krize Müdahale YaklaşımıKonuyla ilgili okumaları yapar.
8Yılmazlık Terapisi: Yılmazlık kavramı ve Genel prensiplerKonuyla ilgili okumaları yapar.
9Yılmazlık Terapisi: Terapi süreci ve müdahalelerKonuyla ilgili okumaları yapar.
10Zorbalık Mağduru ile ÇalışmakKonuyla ilgili okumaları yapar.
11Okullarda Krize MüdahaleKonuyla ilgili okumaları yapar.
Kaynak
1. Roberts, A. R. (2000). Crisis Intervention Handbook, Oxford University Press: NY 2. Hart, A., Blincow, D. &Thomas, H. (2007). Resilient Therapy: Working with Children and Families, Reutledge: NY 3. Kolski, T.D., Jongsma, A.E. (2016). Kriz Danışması ve Travmatik Olaylarda Tedavi Planlayıcı (çev ed: Z.D. Yöndem). Nobel Akademi: Ankara

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı16060
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)118
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(118/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KRİZE MÜDAHALE-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Enis TUŞTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı psikolojik danışmanların okul ortamında veya başka danışmanlık süreçlerinde karşılaşabilecekleri kriz olgularını değerlendirmeleri ve doğru uygulamalarla yönetebilmeleri için teorik ve pratik bilgi edinmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tarihsel Bağlamda Kriz,Kriz Kavramı ve Önemli Kriz Kuramları,Stres-Travma-Kriz süreçleri ve bu süreçlerde verilen tepkiler,Krize müdahale bağlamında danışana yaklaşım,Roberts'ın 7 Aşamalı Krize Müdahale Modeli,Örnek bir kriz olgusunda Roberts'ın 7 Aşamalı Krize Müdahale Modelinin Uygulanması,Çözüm Odaklı Krize Müdahale Yaklaşımı,Yılmazlık Terapisi: Yılmazlık kavramı ve Genel prensipler,Yılmazlık Terapisi: Terapi süreci ve müdahaleler,Zorbalık Mağduru ile Çalışmak,Okullarda Krize Müdahale; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kriz durumları nedir tanımlar. 10, 13, 16, 9A
Krize müdahale ile ilgili yaklaşımları sıralar. 13, 16, 9A
Krize müdahale tekniklerini açıklar. 10, 16, 4, 9A
Kriz danışmasında takip edilmesi gereken aşamaları sıralar. 10, 16, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tarihsel Bağlamda KrizKonuyla ilgili okumaları yapar.
2Kriz Kavramı ve Önemli Kriz KuramlarıKonuyla ilgili okumaları yapar.
3Stres-Travma-Kriz süreçleri ve bu süreçlerde verilen tepkilerKonuyla ilgili okumaları yapar.
4Krize müdahale bağlamında danışana yaklaşımKonuyla ilgili okumaları yapar.
5Roberts'ın 7 Aşamalı Krize Müdahale ModeliKonuyla ilgili okumaları yapar.
6Örnek bir kriz olgusunda Roberts'ın 7 Aşamalı Krize Müdahale Modelinin UygulanmasıKonuyla ilgili okumaları yapar.
7Çözüm Odaklı Krize Müdahale YaklaşımıKonuyla ilgili okumaları yapar.
8Yılmazlık Terapisi: Yılmazlık kavramı ve Genel prensiplerKonuyla ilgili okumaları yapar.
9Yılmazlık Terapisi: Terapi süreci ve müdahalelerKonuyla ilgili okumaları yapar.
10Zorbalık Mağduru ile ÇalışmakKonuyla ilgili okumaları yapar.
11Okullarda Krize MüdahaleKonuyla ilgili okumaları yapar.
Kaynak
1. Roberts, A. R. (2000). Crisis Intervention Handbook, Oxford University Press: NY 2. Hart, A., Blincow, D. &Thomas, H. (2007). Resilient Therapy: Working with Children and Families, Reutledge: NY 3. Kolski, T.D., Jongsma, A.E. (2016). Kriz Danışması ve Travmatik Olaylarda Tedavi Planlayıcı (çev ed: Z.D. Yöndem). Nobel Akademi: Ankara

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04