Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUKLARLA VE ERGENLERLE PSİKOLOJİK DANIŞMA | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Aykut BORA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Psikolojik danışmanlığa yönlendirilen çocuk ve ergenlerin psikolojik değerlendirmesi, bu dönemde problemlerin ortaya çıkmasını ve devamını sağlayan etmenler, epidemiyoloji, etyoloji, gelişim ve psikopatoloji, zihinsel, bilişsel ve davranışsal değerlendirme. Ele alınan alanlarla ilgili olarak çocuk ve ergenlere ne tür psikolojik hizmetlerinin verileceğini öğrenmek, psikoterapi yöntemleri ve vaka örnekleri |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuk ve ergen psikoterapisi alanının geçmişi ve tarihçesi.,Gelişim ve psikopatoloji,Danışmanlık becerileri,Danışmanlık becerileri, Çocuklarla çalışırken etik kurallar,Danışmanlık ilişkisini kurmak,Danışmanlık ilişkisini kurmak, Çocuklarla psikoanalitik terapi,Çocuklarla psikoanalitik terapi,Hümanistik yaklaşım,BDT yaklaşımı,BDT yaklaşımı, Individual Psychology,İçselleştirilmiş problemlerle çalışmak,Dışsallaştırılmış problemlerle çalışmak; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuk ve ergenle psikolojik danışmanlık ilişkisini kurabilmek. Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışmanlık sürecinde değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını öğrenmek. Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışmanlık sürecinde kullanılan çeşitli yaklaşımları öğrenmek. Ebeveyn çocuk ilişkisinin çocuğun duygusal ve sosyal gelişimi üzerindeki etkilerini öğrenmek. Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışmanlık sürecina dair etik ilkeleri öğrenmek | 10, 12, 16, 4, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk ve ergen psikoterapisi alanının geçmişi ve tarihçesi. | Smith-Adcock, S. & Tucker, C. Chapter 1 |
2 | Gelişim ve psikopatoloji | Vernon, A. Chapter 1 Considerations in Working with Young Clients Henderson, D. A. & Thompson, C. L. Chapter 2 Developmental and Cultural Considerations |
3 | Danışmanlık becerileri | Henderson, D. A. & Thompson, C. L. Chapter 3 The Counseling Process |
4 | Danışmanlık becerileri | Henderson, D. A. & Thompson, C. L. Chapter 3 The Counseling Process |
5 | Çocuklarla çalışırken etik kurallar | Henderson, D. A. & Thompson, C. L. Chapter 4 Legal and Ethical Considerations for Counselors |
6 | Danışmanlık ilişkisini kurmak | Vernon, A. Chapter 4: The Counseling Process: Establishing a Therapeutic Alliance |
7 | Danışmanlık ilişkisini kurmak | Vernon, A. Chapter 4: The Counseling Process: Establishing a Therapeutic Alliance |
8 | Çocuklarla psikoanalitik terapi | Henderson, D. A. & Thompson, C. L. Chapter 5 Psychoanalytic Counseling |
9 | Çocuklarla psikoanalitik terapi | Henderson, D. A. & Thompson, C. L. Chapter 5 Psychoanalytic Counseling |
10 | Hümanistik yaklaşım | Smith-Adcock, S. & Tucker, C. Chapter 6: Humanistic Approaches |
11 | BDT yaklaşımı | Smith-Adcock, S. & Tucker, C. Chapter 7: Cognitive–Behavioral Approaches |
12 | BDT yaklaşımı | Henderson, D. A. & Thompson, C. L. Chapter 13 Cognitive-Behavioral Therapy |
13 | Individual Psychology | Henderson, D. A. & Thompson, C. L. Chapter 11 Individual Psychology |
14 | İçselleştirilmiş problemlerle çalışmak | Vernon, A. Chapter 3 Interventions for Internalizing Problems |
15 | Dışsallaştırılmış problemlerle çalışmak | Vernon, A. Chapter 4 Interventions for Externalizing Problems |
Kaynak |
Henderson, D. A. & Thompson, C. L. (2016). Counseling Children. Cengage Learning. Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2017). Counseling Children and Adolescents: Connecting Theory, Development, and Diversity. Sage Publications. Vernon, A. (2002). What works with children and adolescents: A Handbook of Individual Counseling Techniques. Research Press. |
Ziomek-Daigle, J. (2017). Counseling children and adolescents: Working in school and clinical mental health settings. New York, NY: Routledge. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 12 | 2 | 24 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 4 | 12 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 6 | 4 | 24 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 1 | 14 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 115 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(115/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUKLARLA VE ERGENLERLE PSİKOLOJİK DANIŞMA | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Aykut BORA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Psikolojik danışmanlığa yönlendirilen çocuk ve ergenlerin psikolojik değerlendirmesi, bu dönemde problemlerin ortaya çıkmasını ve devamını sağlayan etmenler, epidemiyoloji, etyoloji, gelişim ve psikopatoloji, zihinsel, bilişsel ve davranışsal değerlendirme. Ele alınan alanlarla ilgili olarak çocuk ve ergenlere ne tür psikolojik hizmetlerinin verileceğini öğrenmek, psikoterapi yöntemleri ve vaka örnekleri |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuk ve ergen psikoterapisi alanının geçmişi ve tarihçesi.,Gelişim ve psikopatoloji,Danışmanlık becerileri,Danışmanlık becerileri, Çocuklarla çalışırken etik kurallar,Danışmanlık ilişkisini kurmak,Danışmanlık ilişkisini kurmak, Çocuklarla psikoanalitik terapi,Çocuklarla psikoanalitik terapi,Hümanistik yaklaşım,BDT yaklaşımı,BDT yaklaşımı, Individual Psychology,İçselleştirilmiş problemlerle çalışmak,Dışsallaştırılmış problemlerle çalışmak; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuk ve ergenle psikolojik danışmanlık ilişkisini kurabilmek. Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışmanlık sürecinde değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını öğrenmek. Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışmanlık sürecinde kullanılan çeşitli yaklaşımları öğrenmek. Ebeveyn çocuk ilişkisinin çocuğun duygusal ve sosyal gelişimi üzerindeki etkilerini öğrenmek. Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışmanlık sürecina dair etik ilkeleri öğrenmek | 10, 12, 16, 4, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk ve ergen psikoterapisi alanının geçmişi ve tarihçesi. | Smith-Adcock, S. & Tucker, C. Chapter 1 |
2 | Gelişim ve psikopatoloji | Vernon, A. Chapter 1 Considerations in Working with Young Clients Henderson, D. A. & Thompson, C. L. Chapter 2 Developmental and Cultural Considerations |
3 | Danışmanlık becerileri | Henderson, D. A. & Thompson, C. L. Chapter 3 The Counseling Process |
4 | Danışmanlık becerileri | Henderson, D. A. & Thompson, C. L. Chapter 3 The Counseling Process |
5 | Çocuklarla çalışırken etik kurallar | Henderson, D. A. & Thompson, C. L. Chapter 4 Legal and Ethical Considerations for Counselors |
6 | Danışmanlık ilişkisini kurmak | Vernon, A. Chapter 4: The Counseling Process: Establishing a Therapeutic Alliance |
7 | Danışmanlık ilişkisini kurmak | Vernon, A. Chapter 4: The Counseling Process: Establishing a Therapeutic Alliance |
8 | Çocuklarla psikoanalitik terapi | Henderson, D. A. & Thompson, C. L. Chapter 5 Psychoanalytic Counseling |
9 | Çocuklarla psikoanalitik terapi | Henderson, D. A. & Thompson, C. L. Chapter 5 Psychoanalytic Counseling |
10 | Hümanistik yaklaşım | Smith-Adcock, S. & Tucker, C. Chapter 6: Humanistic Approaches |
11 | BDT yaklaşımı | Smith-Adcock, S. & Tucker, C. Chapter 7: Cognitive–Behavioral Approaches |
12 | BDT yaklaşımı | Henderson, D. A. & Thompson, C. L. Chapter 13 Cognitive-Behavioral Therapy |
13 | Individual Psychology | Henderson, D. A. & Thompson, C. L. Chapter 11 Individual Psychology |
14 | İçselleştirilmiş problemlerle çalışmak | Vernon, A. Chapter 3 Interventions for Internalizing Problems |
15 | Dışsallaştırılmış problemlerle çalışmak | Vernon, A. Chapter 4 Interventions for Externalizing Problems |
Kaynak |
Henderson, D. A. & Thompson, C. L. (2016). Counseling Children. Cengage Learning. Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2017). Counseling Children and Adolescents: Connecting Theory, Development, and Diversity. Sage Publications. Vernon, A. (2002). What works with children and adolescents: A Handbook of Individual Counseling Techniques. Research Press. |
Ziomek-Daigle, J. (2017). Counseling children and adolescents: Working in school and clinical mental health settings. New York, NY: Routledge. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |