Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUKLARLA VE ERGENLERLE PSİKOLOJİK DANIŞMA-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Aykut BORA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPsikolojik danışmanlığa yönlendirilen çocuk ve ergenlerin psikolojik değerlendirmesi, bu dönemde problemlerin ortaya çıkmasını ve devamını sağlayan etmenler, epidemiyoloji, etyoloji, gelişim ve psikopatoloji, zihinsel, bilişsel ve davranışsal değerlendirme. Ele alınan alanlarla ilgili olarak çocuk ve ergenlere ne tür psikolojik hizmetlerinin verileceğini öğrenmek, psikoterapi yöntemleri ve vaka örnekleri
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk ve ergen psikoterapisi alanının geçmişi ve tarihçesi.,Gelişim ve psikopatoloji,Danışmanlık becerileri,Danışmanlık becerileri, Çocuklarla çalışırken etik kurallar,Danışmanlık ilişkisini kurmak,Danışmanlık ilişkisini kurmak, Çocuklarla psikoanalitik terapi,Çocuklarla psikoanalitik terapi,Hümanistik yaklaşım,BDT yaklaşımı,BDT yaklaşımı, Individual Psychology,İçselleştirilmiş problemlerle çalışmak,Dışsallaştırılmış problemlerle çalışmak; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk ve ergenle psikolojik danışmanlık ilişkisini kurabilmek. Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışmanlık sürecinde değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını öğrenmek. Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışmanlık sürecinde kullanılan çeşitli yaklaşımları öğrenmek. Ebeveyn çocuk ilişkisinin çocuğun duygusal ve sosyal gelişimi üzerindeki etkilerini öğrenmek. Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışmanlık sürecina dair etik ilkeleri öğrenmek 10, 12, 16, 4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk ve ergen psikoterapisi alanının geçmişi ve tarihçesi.Smith-Adcock, S. & Tucker, C. Chapter 1
2Gelişim ve psikopatolojiVernon, A. Chapter 1 Considerations in Working with Young Clients Henderson, D. A. & Thompson, C. L. Chapter 2 Developmental and Cultural Considerations
3Danışmanlık becerileriHenderson, D. A. & Thompson, C. L. Chapter 3 The Counseling Process
4Danışmanlık becerileriHenderson, D. A. & Thompson, C. L. Chapter 3 The Counseling Process
5 Çocuklarla çalışırken etik kurallarHenderson, D. A. & Thompson, C. L. Chapter 4 Legal and Ethical Considerations for Counselors
6Danışmanlık ilişkisini kurmakVernon, A. Chapter 4: The Counseling Process: Establishing a Therapeutic Alliance
7Danışmanlık ilişkisini kurmakVernon, A. Chapter 4: The Counseling Process: Establishing a Therapeutic Alliance
8 Çocuklarla psikoanalitik terapiHenderson, D. A. & Thompson, C. L. Chapter 5 Psychoanalytic Counseling
9Çocuklarla psikoanalitik terapiHenderson, D. A. & Thompson, C. L. Chapter 5 Psychoanalytic Counseling
10Hümanistik yaklaşımSmith-Adcock, S. & Tucker, C. Chapter 6: Humanistic Approaches
11BDT yaklaşımıSmith-Adcock, S. & Tucker, C. Chapter 7: Cognitive–Behavioral Approaches
12BDT yaklaşımıHenderson, D. A. & Thompson, C. L. Chapter 13 Cognitive-Behavioral Therapy
13 Individual PsychologyHenderson, D. A. & Thompson, C. L. Chapter 11 Individual Psychology
14İçselleştirilmiş problemlerle çalışmakVernon, A. Chapter 3 Interventions for Internalizing Problems
15Dışsallaştırılmış problemlerle çalışmakVernon, A. Chapter 4 Interventions for Externalizing Problems
Kaynak
Henderson, D. A. & Thompson, C. L. (2016). Counseling Children. Cengage Learning. Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2017). Counseling Children and Adolescents: Connecting Theory, Development, and Diversity. Sage Publications. Vernon, A. (2002). What works with children and adolescents: A Handbook of Individual Counseling Techniques. Research Press.
Ziomek-Daigle, J. (2017). Counseling children and adolescents: Working in school and clinical mental health settings. New York, NY: Routledge.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme12224
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3412
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer6424
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı155
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı14114
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)115
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(115/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUKLARLA VE ERGENLERLE PSİKOLOJİK DANIŞMA-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Aykut BORA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPsikolojik danışmanlığa yönlendirilen çocuk ve ergenlerin psikolojik değerlendirmesi, bu dönemde problemlerin ortaya çıkmasını ve devamını sağlayan etmenler, epidemiyoloji, etyoloji, gelişim ve psikopatoloji, zihinsel, bilişsel ve davranışsal değerlendirme. Ele alınan alanlarla ilgili olarak çocuk ve ergenlere ne tür psikolojik hizmetlerinin verileceğini öğrenmek, psikoterapi yöntemleri ve vaka örnekleri
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk ve ergen psikoterapisi alanının geçmişi ve tarihçesi.,Gelişim ve psikopatoloji,Danışmanlık becerileri,Danışmanlık becerileri, Çocuklarla çalışırken etik kurallar,Danışmanlık ilişkisini kurmak,Danışmanlık ilişkisini kurmak, Çocuklarla psikoanalitik terapi,Çocuklarla psikoanalitik terapi,Hümanistik yaklaşım,BDT yaklaşımı,BDT yaklaşımı, Individual Psychology,İçselleştirilmiş problemlerle çalışmak,Dışsallaştırılmış problemlerle çalışmak; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk ve ergenle psikolojik danışmanlık ilişkisini kurabilmek. Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışmanlık sürecinde değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını öğrenmek. Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışmanlık sürecinde kullanılan çeşitli yaklaşımları öğrenmek. Ebeveyn çocuk ilişkisinin çocuğun duygusal ve sosyal gelişimi üzerindeki etkilerini öğrenmek. Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışmanlık sürecina dair etik ilkeleri öğrenmek 10, 12, 16, 4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk ve ergen psikoterapisi alanının geçmişi ve tarihçesi.Smith-Adcock, S. & Tucker, C. Chapter 1
2Gelişim ve psikopatolojiVernon, A. Chapter 1 Considerations in Working with Young Clients Henderson, D. A. & Thompson, C. L. Chapter 2 Developmental and Cultural Considerations
3Danışmanlık becerileriHenderson, D. A. & Thompson, C. L. Chapter 3 The Counseling Process
4Danışmanlık becerileriHenderson, D. A. & Thompson, C. L. Chapter 3 The Counseling Process
5 Çocuklarla çalışırken etik kurallarHenderson, D. A. & Thompson, C. L. Chapter 4 Legal and Ethical Considerations for Counselors
6Danışmanlık ilişkisini kurmakVernon, A. Chapter 4: The Counseling Process: Establishing a Therapeutic Alliance
7Danışmanlık ilişkisini kurmakVernon, A. Chapter 4: The Counseling Process: Establishing a Therapeutic Alliance
8 Çocuklarla psikoanalitik terapiHenderson, D. A. & Thompson, C. L. Chapter 5 Psychoanalytic Counseling
9Çocuklarla psikoanalitik terapiHenderson, D. A. & Thompson, C. L. Chapter 5 Psychoanalytic Counseling
10Hümanistik yaklaşımSmith-Adcock, S. & Tucker, C. Chapter 6: Humanistic Approaches
11BDT yaklaşımıSmith-Adcock, S. & Tucker, C. Chapter 7: Cognitive–Behavioral Approaches
12BDT yaklaşımıHenderson, D. A. & Thompson, C. L. Chapter 13 Cognitive-Behavioral Therapy
13 Individual PsychologyHenderson, D. A. & Thompson, C. L. Chapter 11 Individual Psychology
14İçselleştirilmiş problemlerle çalışmakVernon, A. Chapter 3 Interventions for Internalizing Problems
15Dışsallaştırılmış problemlerle çalışmakVernon, A. Chapter 4 Interventions for Externalizing Problems
Kaynak
Henderson, D. A. & Thompson, C. L. (2016). Counseling Children. Cengage Learning. Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2017). Counseling Children and Adolescents: Connecting Theory, Development, and Diversity. Sage Publications. Vernon, A. (2002). What works with children and adolescents: A Handbook of Individual Counseling Techniques. Research Press.
Ziomek-Daigle, J. (2017). Counseling children and adolescents: Working in school and clinical mental health settings. New York, NY: Routledge.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04