Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ece KARABONCUK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi; bireyselleştirme için yapılması gerekenler ve okullardaki uygulamalarını öğrenmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi ,Bireyselleştirme için yapılması gerekenler ,Müfredata dayalı değerlendirme ,Kaba değerlendirme ,Ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama ,Değerlendirmede uyulması gereken kurallar ,Uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirleme,Kaynaştırma/ bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler,Öğretimi uyarlama ,Kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri 1,Kaynaştırma/Bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapabilecek düzenlemeler 2,Bireyselleştirme konusunda dünya nerede, nasıl örnekler var?,Bireyselleştirme konusunda dünya nerede, nasıl örnekler var?,Örnek planların incelenmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenci bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemini bilecektir. 1.1. Bireyselleştirme için yapılması gerekenleri listeler. 1.2. Değerlendirmede uyulması gereken kuralları açıklar.- Müfredata dayalı değerlendirme, kaba değerlendirme gibi değerlendirme yöntemlerini karşılaştırır. 1.3. Değerlendirmede uyulması gereken kuralları açıklar. 1.4. Ölçüte bağımlı yeni ölçme aracı geliştirir. 1.5. Ölçme aracıyla ilgili gerekli düzeltmeleri yapar. | 10, 16, 4, 5, 6, 9 | F, H |
2. Dönem sonunda öğrenci kısa ve uzun dönemli eğitim amaçları belirleyebilecektir. 2.1. Kaynaştırma / Bütünleştirme için gerekenleri saptar. 2.2. Kaynaştırma/ Bütünleştirmeye uygun sınıf ortamını düzenler. 2.3. Eğitim amaçlarına uygun uyarlamalar planlar. 2.4. Uygulamanın nasıl gideceğine yönelik tahminde bulunur. | 5, 6, 9 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi | |
2 | Bireyselleştirme için yapılması gerekenler | Öğretimde bireyselleştirmeyle ilgili önerilen makalelerin okunması |
3 | Müfredata dayalı değerlendirme | Değerlendirme yöntemleriyle ilgili önerilen makalelerin okunması |
4 | Kaba değerlendirme | Değerlendirme yöntemleriyle ilgili okunan makalelerin raporunun yazımı |
5 | Ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama | Ölçüt Bağımlı Ölçme araçlarıyla ilgili araştırma |
6 | Değerlendirmede uyulması gereken kurallar | Değerlendirme kurallarının ne olabileceğine yönelik beyin fırtınası |
7 | Uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirleme | Öğretim amaçları belirlemeyle ilgili önerilen makalelerin okunması |
8 | Kaynaştırma/ bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler | Kaynaştırma/ Bütünleştirme sınıf gözlemi |
9 | Öğretimi uyarlama | Kaynaştırma sınıfına yönelik uyarlama planının hazırlanması |
10 | Kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri 1 | Kaynaştırma/ Bütünleştirme sınıf gözlemi |
11 | Kaynaştırma/Bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapabilecek düzenlemeler 2 | Kaynaştırma/ Bütünleştirme sınıf gözlemi |
12 | Bireyselleştirme konusunda dünya nerede, nasıl örnekler var? | Bireyselleştirmeyle ilgili iyi örneklerin araştırılması |
13 | Bireyselleştirme konusunda dünya nerede, nasıl örnekler var? | Bireyselleştirme konusunda dünyadaki iyi örneklerle ilgili video sunumun hazırlanması |
14 | Örnek planların incelenmesi | Öğretimi bireyselleştirmeyle ilgili öğrendiklerine dair rapor yazılması |
Kaynak |
Gagné, R. M. (1967). Learning and individual differences. Columbus, OH. Gürsel, O. (2000). Bireyselleşmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | ||||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | ||||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | ||||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | ||||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | ||||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ece KARABONCUK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi; bireyselleştirme için yapılması gerekenler ve okullardaki uygulamalarını öğrenmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi ,Bireyselleştirme için yapılması gerekenler ,Müfredata dayalı değerlendirme ,Kaba değerlendirme ,Ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama ,Değerlendirmede uyulması gereken kurallar ,Uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirleme,Kaynaştırma/ bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler,Öğretimi uyarlama ,Kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri 1,Kaynaştırma/Bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapabilecek düzenlemeler 2,Bireyselleştirme konusunda dünya nerede, nasıl örnekler var?,Bireyselleştirme konusunda dünya nerede, nasıl örnekler var?,Örnek planların incelenmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenci bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemini bilecektir. 1.1. Bireyselleştirme için yapılması gerekenleri listeler. 1.2. Değerlendirmede uyulması gereken kuralları açıklar.- Müfredata dayalı değerlendirme, kaba değerlendirme gibi değerlendirme yöntemlerini karşılaştırır. 1.3. Değerlendirmede uyulması gereken kuralları açıklar. 1.4. Ölçüte bağımlı yeni ölçme aracı geliştirir. 1.5. Ölçme aracıyla ilgili gerekli düzeltmeleri yapar. | 10, 16, 4, 5, 6, 9 | F, H |
2. Dönem sonunda öğrenci kısa ve uzun dönemli eğitim amaçları belirleyebilecektir. 2.1. Kaynaştırma / Bütünleştirme için gerekenleri saptar. 2.2. Kaynaştırma/ Bütünleştirmeye uygun sınıf ortamını düzenler. 2.3. Eğitim amaçlarına uygun uyarlamalar planlar. 2.4. Uygulamanın nasıl gideceğine yönelik tahminde bulunur. | 5, 6, 9 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi | |
2 | Bireyselleştirme için yapılması gerekenler | Öğretimde bireyselleştirmeyle ilgili önerilen makalelerin okunması |
3 | Müfredata dayalı değerlendirme | Değerlendirme yöntemleriyle ilgili önerilen makalelerin okunması |
4 | Kaba değerlendirme | Değerlendirme yöntemleriyle ilgili okunan makalelerin raporunun yazımı |
5 | Ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama | Ölçüt Bağımlı Ölçme araçlarıyla ilgili araştırma |
6 | Değerlendirmede uyulması gereken kurallar | Değerlendirme kurallarının ne olabileceğine yönelik beyin fırtınası |
7 | Uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirleme | Öğretim amaçları belirlemeyle ilgili önerilen makalelerin okunması |
8 | Kaynaştırma/ bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler | Kaynaştırma/ Bütünleştirme sınıf gözlemi |
9 | Öğretimi uyarlama | Kaynaştırma sınıfına yönelik uyarlama planının hazırlanması |
10 | Kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri 1 | Kaynaştırma/ Bütünleştirme sınıf gözlemi |
11 | Kaynaştırma/Bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapabilecek düzenlemeler 2 | Kaynaştırma/ Bütünleştirme sınıf gözlemi |
12 | Bireyselleştirme konusunda dünya nerede, nasıl örnekler var? | Bireyselleştirmeyle ilgili iyi örneklerin araştırılması |
13 | Bireyselleştirme konusunda dünya nerede, nasıl örnekler var? | Bireyselleştirme konusunda dünyadaki iyi örneklerle ilgili video sunumun hazırlanması |
14 | Örnek planların incelenmesi | Öğretimi bireyselleştirmeyle ilgili öğrendiklerine dair rapor yazılması |
Kaynak |
Gagné, R. M. (1967). Learning and individual differences. Columbus, OH. Gürsel, O. (2000). Bireyselleşmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | ||||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | ||||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | ||||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | ||||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | ||||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |