Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENDÜSTRİ VE ÖRGÜT PSİKOLOJİSİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Enis TUŞTAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Endüstri ve Örgüt Psikolojisi alanındaki temel kavramları ve kuramları yorumlamak, iş yaşamından örneklerle ve kuramsal bilgiyle psikoloji biliminin iş yaşamına nasıl entegre edildiği hakkında fikir sahibi olmaktır. Endüstri Psikolojisin temel konuları olan İnsan Kaynakları fonksiyonları ve Örgüt Psikolojisinin ana konuları hakkında açıklama yapabileceklerdir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Endüstri ve örgüt psikolojisine giriş, temel kavramlar,Endüstri ve örgüt psikolojisinde araştırma yöntemleri ,Iş analizi ,Işgören bulma, seçme ve yerleştirme ,İşgörenleri değerlemdirme ve seçme yöntemleri ,Işgören performansını değerlendirme , ARA SINAV, Işgören eğitimi ve gelişimi ,Motivasyon,Olumlu işgören tutumları ve davranışları , Çalışan stresi, olumsuz işgören tutumları ve davranışı ,Işyerinde iletişim ,Örgütlerde grup süreçleri ,Liderlik – etkileme, güç ve politika ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Endüstri ve örgüt psikolojisine giriş, temel kavramlar | |
2 | Endüstri ve örgüt psikolojisinde araştırma yöntemleri | |
3 | Iş analizi | |
4 | Işgören bulma, seçme ve yerleştirme | |
5 | İşgörenleri değerlemdirme ve seçme yöntemleri | |
6 | Işgören performansını değerlendirme | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Işgören eğitimi ve gelişimi | |
9 | Motivasyon | |
10 | Olumlu işgören tutumları ve davranışları | |
11 | Çalışan stresi, olumsuz işgören tutumları ve davranışı | |
12 | Işyerinde iletişim | |
13 | Örgütlerde grup süreçleri | |
14 | Liderlik – etkileme, güç ve politika |
Kaynak |
1. Riggio, R. E. (2018). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Giriş. Nobel Akademi Yayıncılık, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | ||||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | ||||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | ||||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | ||||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | ||||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | ||||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | ||||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | ||||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | ||||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | ||||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | ||||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | ||||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | ||||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENDÜSTRİ VE ÖRGÜT PSİKOLOJİSİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Enis TUŞTAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Endüstri ve Örgüt Psikolojisi alanındaki temel kavramları ve kuramları yorumlamak, iş yaşamından örneklerle ve kuramsal bilgiyle psikoloji biliminin iş yaşamına nasıl entegre edildiği hakkında fikir sahibi olmaktır. Endüstri Psikolojisin temel konuları olan İnsan Kaynakları fonksiyonları ve Örgüt Psikolojisinin ana konuları hakkında açıklama yapabileceklerdir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Endüstri ve örgüt psikolojisine giriş, temel kavramlar,Endüstri ve örgüt psikolojisinde araştırma yöntemleri ,Iş analizi ,Işgören bulma, seçme ve yerleştirme ,İşgörenleri değerlemdirme ve seçme yöntemleri ,Işgören performansını değerlendirme , ARA SINAV, Işgören eğitimi ve gelişimi ,Motivasyon,Olumlu işgören tutumları ve davranışları , Çalışan stresi, olumsuz işgören tutumları ve davranışı ,Işyerinde iletişim ,Örgütlerde grup süreçleri ,Liderlik – etkileme, güç ve politika ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Endüstri ve örgüt psikolojisine giriş, temel kavramlar | |
2 | Endüstri ve örgüt psikolojisinde araştırma yöntemleri | |
3 | Iş analizi | |
4 | Işgören bulma, seçme ve yerleştirme | |
5 | İşgörenleri değerlemdirme ve seçme yöntemleri | |
6 | Işgören performansını değerlendirme | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Işgören eğitimi ve gelişimi | |
9 | Motivasyon | |
10 | Olumlu işgören tutumları ve davranışları | |
11 | Çalışan stresi, olumsuz işgören tutumları ve davranışı | |
12 | Işyerinde iletişim | |
13 | Örgütlerde grup süreçleri | |
14 | Liderlik – etkileme, güç ve politika |
Kaynak |
1. Riggio, R. E. (2018). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Giriş. Nobel Akademi Yayıncılık, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | ||||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | ||||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | ||||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | ||||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | ||||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | ||||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | ||||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | ||||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | ||||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | ||||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | ||||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | ||||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | ||||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |