Yaratıcı Dramayı bir öğretim yöntemi olarak konu alanı/uzmanlığı olan konularda temel düzeyde uygulama becerisi edinmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dramada tanışma ve iletişim oyunları
,Dramada tanışma ve iletişim oyunları ,Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları ,Dramada grup üyelerinin kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları ,Isınma oyunları, algı ve duyumu geliştiren oyunlar, kişilerarası iletişim ve problem çözmeye yönelik oyunlar ,Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik grup oyunları, Dikkati geliştirmeye yönelik oyunlar ,Metinden doğaçlamaya kuramsal bilgilerin drama yöntemiyle aktarılması: drama ve ilgili diğer kavramlar arasındaki ilişki, dramanın temel öğeleri, dramadaki temel bileşenler ,Dramanın gelişimsel faydaları, drama temelli öğretimin özellikleri ,Aktif öğretim yöntemi olarak drama ve drama temelli ders planlarının incelenmesi ,Drama temelli ders/konu öğretimi planlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi ,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi ,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Dramanın tanımını yapar. Drama türleri arasındaki farkları açıklar.
Oyun ve dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemi ve yararlarını açıklar.
Drama tekniği ve eğitsel drama türlerini tanımlar.
Günlük ve haftalık ders planları içerisine eğitsel drama etkinliklerini yerleştirebilir.
Yaparak, yaşayarak öğrenmede dramadan yararlanır.
Güven kazanma, uyum sağlama, beş duyuyu kullanma, gözlem yetisini geliştirir.
Özgürce oyun kurma; bireysel ve grup yaratıcılığını ortaya çıkarır.
11, 15, 5
A, F, H
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dramada tanışma ve iletişim oyunları
2
Dramada tanışma ve iletişim oyunları
3
Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları
4
Dramada grup üyelerinin kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları
5
Isınma oyunları, algı ve duyumu geliştiren oyunlar, kişilerarası iletişim ve problem çözmeye yönelik oyunlar
6
Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik grup oyunları, Dikkati geliştirmeye yönelik oyunlar
7
Metinden doğaçlamaya kuramsal bilgilerin drama yöntemiyle aktarılması: drama ve ilgili diğer kavramlar arasındaki ilişki, dramanın temel öğeleri, dramadaki temel bileşenler
8
Dramanın gelişimsel faydaları, drama temelli öğretimin özellikleri
9
Aktif öğretim yöntemi olarak drama ve drama temelli ders planlarının incelenmesi
10
Drama temelli ders/konu öğretimi planlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi
11
Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
12
Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
13
Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
14
Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
Kaynak
McCaslin, N. (2016). Yaratıcı Drama Sınıf İçinde ve Dışında. Nobel Akademi Yayıncılık.
Adıgüzel, Ö. (2016) Eğitimde Yaratıcı Drama. Pegem Akademi Yayıncılık.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
14
2
28
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
14
2
28
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
14
2
28
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
YARATICI DRAMA
-
Güz Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Seç. Alan Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi Verenler
Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Yaratıcı Dramayı bir öğretim yöntemi olarak konu alanı/uzmanlığı olan konularda temel düzeyde uygulama becerisi edinmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dramada tanışma ve iletişim oyunları
,Dramada tanışma ve iletişim oyunları ,Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları ,Dramada grup üyelerinin kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları ,Isınma oyunları, algı ve duyumu geliştiren oyunlar, kişilerarası iletişim ve problem çözmeye yönelik oyunlar ,Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik grup oyunları, Dikkati geliştirmeye yönelik oyunlar ,Metinden doğaçlamaya kuramsal bilgilerin drama yöntemiyle aktarılması: drama ve ilgili diğer kavramlar arasındaki ilişki, dramanın temel öğeleri, dramadaki temel bileşenler ,Dramanın gelişimsel faydaları, drama temelli öğretimin özellikleri ,Aktif öğretim yöntemi olarak drama ve drama temelli ders planlarının incelenmesi ,Drama temelli ders/konu öğretimi planlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi ,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi ,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Dramanın tanımını yapar. Drama türleri arasındaki farkları açıklar.
Oyun ve dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemi ve yararlarını açıklar.
Drama tekniği ve eğitsel drama türlerini tanımlar.
Günlük ve haftalık ders planları içerisine eğitsel drama etkinliklerini yerleştirebilir.
Yaparak, yaşayarak öğrenmede dramadan yararlanır.
Güven kazanma, uyum sağlama, beş duyuyu kullanma, gözlem yetisini geliştirir.
Özgürce oyun kurma; bireysel ve grup yaratıcılığını ortaya çıkarır.
11, 15, 5
A, F, H
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dramada tanışma ve iletişim oyunları
2
Dramada tanışma ve iletişim oyunları
3
Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları
4
Dramada grup üyelerinin kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları
5
Isınma oyunları, algı ve duyumu geliştiren oyunlar, kişilerarası iletişim ve problem çözmeye yönelik oyunlar
6
Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik grup oyunları, Dikkati geliştirmeye yönelik oyunlar
7
Metinden doğaçlamaya kuramsal bilgilerin drama yöntemiyle aktarılması: drama ve ilgili diğer kavramlar arasındaki ilişki, dramanın temel öğeleri, dramadaki temel bileşenler
8
Dramanın gelişimsel faydaları, drama temelli öğretimin özellikleri
9
Aktif öğretim yöntemi olarak drama ve drama temelli ders planlarının incelenmesi
10
Drama temelli ders/konu öğretimi planlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi
11
Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
12
Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
13
Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
14
Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
Kaynak
McCaslin, N. (2016). Yaratıcı Drama Sınıf İçinde ve Dışında. Nobel Akademi Yayıncılık.
Adıgüzel, Ö. (2016) Eğitimde Yaratıcı Drama. Pegem Akademi Yayıncılık.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.