Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YARATICI DRAMA-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYaratıcı Dramayı bir öğretim yöntemi olarak konu alanı/uzmanlığı olan konularda temel düzeyde uygulama becerisi edinmelerini sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Dramada tanışma ve iletişim oyunları
,Dramada tanışma ve iletişim oyunları ,Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları ,Dramada grup üyelerinin kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları ,Isınma oyunları, algı ve duyumu geliştiren oyunlar, kişilerarası iletişim ve problem çözmeye yönelik oyunlar ,Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik grup oyunları, Dikkati geliştirmeye yönelik oyunlar ,Metinden doğaçlamaya kuramsal bilgilerin drama yöntemiyle aktarılması: drama ve ilgili diğer kavramlar arasındaki ilişki, dramanın temel öğeleri, dramadaki temel bileşenler ,Dramanın gelişimsel faydaları, drama temelli öğretimin özellikleri ,Aktif öğretim yöntemi olarak drama ve drama temelli ders planlarının incelenmesi ,Drama temelli ders/konu öğretimi planlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi ,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi ,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dramanın tanımını yapar. Drama türleri arasındaki farkları açıklar. Oyun ve dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemi ve yararlarını açıklar. Drama tekniği ve eğitsel drama türlerini tanımlar. Günlük ve haftalık ders planları içerisine eğitsel drama etkinliklerini yerleştirebilir. Yaparak, yaşayarak öğrenmede dramadan yararlanır. Güven kazanma, uyum sağlama, beş duyuyu kullanma, gözlem yetisini geliştirir. Özgürce oyun kurma; bireysel ve grup yaratıcılığını ortaya çıkarır.11, 15, 5A, F, H
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dramada tanışma ve iletişim oyunları
2Dramada tanışma ve iletişim oyunları
3Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları
4Dramada grup üyelerinin kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları
5Isınma oyunları, algı ve duyumu geliştiren oyunlar, kişilerarası iletişim ve problem çözmeye yönelik oyunlar
6Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik grup oyunları, Dikkati geliştirmeye yönelik oyunlar
7Metinden doğaçlamaya kuramsal bilgilerin drama yöntemiyle aktarılması: drama ve ilgili diğer kavramlar arasındaki ilişki, dramanın temel öğeleri, dramadaki temel bileşenler
8Dramanın gelişimsel faydaları, drama temelli öğretimin özellikleri
9Aktif öğretim yöntemi olarak drama ve drama temelli ders planlarının incelenmesi
10Drama temelli ders/konu öğretimi planlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi
11Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
12Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
13Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
14Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
Kaynak
McCaslin, N. (2016). Yaratıcı Drama Sınıf İçinde ve Dışında. Nobel Akademi Yayıncılık. Adıgüzel, Ö. (2016) Eğitimde Yaratıcı Drama. Pegem Akademi Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14228
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14228
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YARATICI DRAMA-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYaratıcı Dramayı bir öğretim yöntemi olarak konu alanı/uzmanlığı olan konularda temel düzeyde uygulama becerisi edinmelerini sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Dramada tanışma ve iletişim oyunları
,Dramada tanışma ve iletişim oyunları ,Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları ,Dramada grup üyelerinin kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları ,Isınma oyunları, algı ve duyumu geliştiren oyunlar, kişilerarası iletişim ve problem çözmeye yönelik oyunlar ,Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik grup oyunları, Dikkati geliştirmeye yönelik oyunlar ,Metinden doğaçlamaya kuramsal bilgilerin drama yöntemiyle aktarılması: drama ve ilgili diğer kavramlar arasındaki ilişki, dramanın temel öğeleri, dramadaki temel bileşenler ,Dramanın gelişimsel faydaları, drama temelli öğretimin özellikleri ,Aktif öğretim yöntemi olarak drama ve drama temelli ders planlarının incelenmesi ,Drama temelli ders/konu öğretimi planlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi ,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi ,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dramanın tanımını yapar. Drama türleri arasındaki farkları açıklar. Oyun ve dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemi ve yararlarını açıklar. Drama tekniği ve eğitsel drama türlerini tanımlar. Günlük ve haftalık ders planları içerisine eğitsel drama etkinliklerini yerleştirebilir. Yaparak, yaşayarak öğrenmede dramadan yararlanır. Güven kazanma, uyum sağlama, beş duyuyu kullanma, gözlem yetisini geliştirir. Özgürce oyun kurma; bireysel ve grup yaratıcılığını ortaya çıkarır.11, 15, 5A, F, H
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dramada tanışma ve iletişim oyunları
2Dramada tanışma ve iletişim oyunları
3Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları
4Dramada grup üyelerinin kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları
5Isınma oyunları, algı ve duyumu geliştiren oyunlar, kişilerarası iletişim ve problem çözmeye yönelik oyunlar
6Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik grup oyunları, Dikkati geliştirmeye yönelik oyunlar
7Metinden doğaçlamaya kuramsal bilgilerin drama yöntemiyle aktarılması: drama ve ilgili diğer kavramlar arasındaki ilişki, dramanın temel öğeleri, dramadaki temel bileşenler
8Dramanın gelişimsel faydaları, drama temelli öğretimin özellikleri
9Aktif öğretim yöntemi olarak drama ve drama temelli ders planlarının incelenmesi
10Drama temelli ders/konu öğretimi planlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi
11Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
12Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
13Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
14Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
Kaynak
McCaslin, N. (2016). Yaratıcı Drama Sınıf İçinde ve Dışında. Nobel Akademi Yayıncılık. Adıgüzel, Ö. (2016) Eğitimde Yaratıcı Drama. Pegem Akademi Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04