Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANNE-BABA EĞİTİMİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Enis TUŞTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPedagoji-andragoji farklılıkları, yetişkin öğrencilerin temel özellikleri; anne-baba eğitimi türleri, an- ne-baba eğitiminin tarihçesi, anne-baba eğitiminde etkililik çalışmaları, anne-baba eğitimi düzenle- me ilkeleri, konuları, ana-baba tutumları, sağlıklı aile içi iletişim ve disiplin yöntemleri.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuğun Gelişimi ve Eğitiminde Ailenin Rolü, Türk Aile Yapısı ve Nitelikleri, Ailenin Tanımı, Ailenin İşlevi ve Yapısal Özelliklerine Göre Aile Türleri, Aile Eğitiminin Hedefleri,Eş Seçme ve Eşlerde Aranan Nitelikler, Eş Seçmenin Önemi, Etkili İletişim Biçimleri, Eşler Arası İletişim, Anne Baba Çocuk İletişimi,Aile İçi İlişkilerin Çocuğun Psikolojik Gelişimindeki Yeri, Kardeşler Arası İlişkiler,Evlat Edinilen Çocuk, İstismar ve İhmal Edilen Çocuk, Çalışan Anne ve Çocuk, Aile ile Birlikte Yaşayan Bireyler ve Çocuk,Evlat Edinilen Çocuk, İstismar ve İhmal Edilen Çocuk, Çalışan Anne ve Çocuk, Aile ile Birlikte Yaşayan Bireyler ve Çocuk (devam),Yetişkin Eğitimi ve Özellikleri, Yetişkinin Gelişim Özellikleri ve Psikolojisi, Yetişkin Eğitiminin İlkeleri, Eğitim Açısından Çocuk ve Yetişkin Arasındaki Farklar,Ara Sınav,Çocuğun Gelişim Dönemleri ve Her Bir Dönemde Kazandırılması, Beklenen Beceriler ve Davranışlar (Öz bakım, Sosyal, Duygusal, Bilişsel, Dil, Motor, Fiziksel, Cinsel ve Estetik Gelişimi Açısından), Okulda Eğitimcilerin, Evde Ebeveynlerin Bu Konuda Yapması Gerekenler. Bu Becerileri Kazanamayan Çocukları İçin Öneriler.,Çocukluk Dönemleri Boyunca Gözlenebilecek Davranış Bozuklukları ve Sağaltım Yöntemleri (Tırnak Yeme, Parmak Emme, Sürekli Korku ya da Kaygı, Saldırganlık, Alt Islatma vb. gibi),Anne Babaya Yönelik Rehberlik Hizmetleri, Anne Babalara Rehberlik, Anne Babalara Yönelik Eğitici Çalışmalar, Aile Danışması,Anne Babaya Yönelik Rehberlik Hizmetleri, Anne Babalara Rehberlik, Anne Babalara Yönelik Eğitici Çalışmalar, Aile Danışması,Ülkemizde Anne Baba Eğitimi Konusunda Yapılan Çalışmalar, Bu Çalışmaları Yürüten Dernek ve Kuruluşlar, Aileye Yönelik Sağlık ve Sosyal Güvenlik Hizmetleri,Dünyada Anne Baba Eğitimi Konusunda Yapılan Çalışmalar, Bu Çalışmaları Yürüten Dernek ve Kuruluşlar, Aileye Yönelik Sağlık ve Sosyal Güvenlik Hizmetleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk gelişiminde ailenin rolünü açıklar
Çocuğun duygusal gelişiminde aile ilişkilerinin rolünü açıklar
Yetişkin eğitiminin özelliklerini açıklar
Pedagoji-andragoji arasındaki farkları açıklar
Çocuğun gelişim dönemlerinde beklenen becerilerin kazandırılmasında ailenin rolünü tartışır
Anne babalara yönelik rehberlik hizmetlerinin kapsamını açıklar
Anne-babalara yönelik eğitici çalışmalar planlayabilir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuğun Gelişimi ve Eğitiminde Ailenin Rolü, Türk Aile Yapısı ve Nitelikleri, Ailenin Tanımı, Ailenin İşlevi ve Yapısal Özelliklerine Göre Aile Türleri, Aile Eğitiminin Hedefleri
2Eş Seçme ve Eşlerde Aranan Nitelikler, Eş Seçmenin Önemi, Etkili İletişim Biçimleri, Eşler Arası İletişim, Anne Baba Çocuk İletişimi
3Aile İçi İlişkilerin Çocuğun Psikolojik Gelişimindeki Yeri, Kardeşler Arası İlişkiler
4Evlat Edinilen Çocuk, İstismar ve İhmal Edilen Çocuk, Çalışan Anne ve Çocuk, Aile ile Birlikte Yaşayan Bireyler ve Çocuk
5Evlat Edinilen Çocuk, İstismar ve İhmal Edilen Çocuk, Çalışan Anne ve Çocuk, Aile ile Birlikte Yaşayan Bireyler ve Çocuk (devam)
6Yetişkin Eğitimi ve Özellikleri, Yetişkinin Gelişim Özellikleri ve Psikolojisi, Yetişkin Eğitiminin İlkeleri, Eğitim Açısından Çocuk ve Yetişkin Arasındaki Farklar
7Ara Sınav
8Çocuğun Gelişim Dönemleri ve Her Bir Dönemde Kazandırılması, Beklenen Beceriler ve Davranışlar (Öz bakım, Sosyal, Duygusal, Bilişsel, Dil, Motor, Fiziksel, Cinsel ve Estetik Gelişimi Açısından), Okulda Eğitimcilerin, Evde Ebeveynlerin Bu Konuda Yapması Gerekenler. Bu Becerileri Kazanamayan Çocukları İçin Öneriler.
9Çocukluk Dönemleri Boyunca Gözlenebilecek Davranış Bozuklukları ve Sağaltım Yöntemleri (Tırnak Yeme, Parmak Emme, Sürekli Korku ya da Kaygı, Saldırganlık, Alt Islatma vb. gibi)
10Anne Babaya Yönelik Rehberlik Hizmetleri, Anne Babalara Rehberlik, Anne Babalara Yönelik Eğitici Çalışmalar, Aile Danışması
11Anne Babaya Yönelik Rehberlik Hizmetleri, Anne Babalara Rehberlik, Anne Babalara Yönelik Eğitici Çalışmalar, Aile Danışması
12Ülkemizde Anne Baba Eğitimi Konusunda Yapılan Çalışmalar, Bu Çalışmaları Yürüten Dernek ve Kuruluşlar, Aileye Yönelik Sağlık ve Sosyal Güvenlik Hizmetleri
13Dünyada Anne Baba Eğitimi Konusunda Yapılan Çalışmalar, Bu Çalışmaları Yürüten Dernek ve Kuruluşlar, Aileye Yönelik Sağlık ve Sosyal Güvenlik Hizmetleri
Kaynak
Etkili Anne Baba Eğitimi- Dr Thomas Gordon/ Profil Kitap Anne Baba Eğitimi- Aysel Çağdaş, Zarife Şahin Seçer/ Eğiten Kitap

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANNE-BABA EĞİTİMİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Enis TUŞTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPedagoji-andragoji farklılıkları, yetişkin öğrencilerin temel özellikleri; anne-baba eğitimi türleri, an- ne-baba eğitiminin tarihçesi, anne-baba eğitiminde etkililik çalışmaları, anne-baba eğitimi düzenle- me ilkeleri, konuları, ana-baba tutumları, sağlıklı aile içi iletişim ve disiplin yöntemleri.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuğun Gelişimi ve Eğitiminde Ailenin Rolü, Türk Aile Yapısı ve Nitelikleri, Ailenin Tanımı, Ailenin İşlevi ve Yapısal Özelliklerine Göre Aile Türleri, Aile Eğitiminin Hedefleri,Eş Seçme ve Eşlerde Aranan Nitelikler, Eş Seçmenin Önemi, Etkili İletişim Biçimleri, Eşler Arası İletişim, Anne Baba Çocuk İletişimi,Aile İçi İlişkilerin Çocuğun Psikolojik Gelişimindeki Yeri, Kardeşler Arası İlişkiler,Evlat Edinilen Çocuk, İstismar ve İhmal Edilen Çocuk, Çalışan Anne ve Çocuk, Aile ile Birlikte Yaşayan Bireyler ve Çocuk,Evlat Edinilen Çocuk, İstismar ve İhmal Edilen Çocuk, Çalışan Anne ve Çocuk, Aile ile Birlikte Yaşayan Bireyler ve Çocuk (devam),Yetişkin Eğitimi ve Özellikleri, Yetişkinin Gelişim Özellikleri ve Psikolojisi, Yetişkin Eğitiminin İlkeleri, Eğitim Açısından Çocuk ve Yetişkin Arasındaki Farklar,Ara Sınav,Çocuğun Gelişim Dönemleri ve Her Bir Dönemde Kazandırılması, Beklenen Beceriler ve Davranışlar (Öz bakım, Sosyal, Duygusal, Bilişsel, Dil, Motor, Fiziksel, Cinsel ve Estetik Gelişimi Açısından), Okulda Eğitimcilerin, Evde Ebeveynlerin Bu Konuda Yapması Gerekenler. Bu Becerileri Kazanamayan Çocukları İçin Öneriler.,Çocukluk Dönemleri Boyunca Gözlenebilecek Davranış Bozuklukları ve Sağaltım Yöntemleri (Tırnak Yeme, Parmak Emme, Sürekli Korku ya da Kaygı, Saldırganlık, Alt Islatma vb. gibi),Anne Babaya Yönelik Rehberlik Hizmetleri, Anne Babalara Rehberlik, Anne Babalara Yönelik Eğitici Çalışmalar, Aile Danışması,Anne Babaya Yönelik Rehberlik Hizmetleri, Anne Babalara Rehberlik, Anne Babalara Yönelik Eğitici Çalışmalar, Aile Danışması,Ülkemizde Anne Baba Eğitimi Konusunda Yapılan Çalışmalar, Bu Çalışmaları Yürüten Dernek ve Kuruluşlar, Aileye Yönelik Sağlık ve Sosyal Güvenlik Hizmetleri,Dünyada Anne Baba Eğitimi Konusunda Yapılan Çalışmalar, Bu Çalışmaları Yürüten Dernek ve Kuruluşlar, Aileye Yönelik Sağlık ve Sosyal Güvenlik Hizmetleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk gelişiminde ailenin rolünü açıklar
Çocuğun duygusal gelişiminde aile ilişkilerinin rolünü açıklar
Yetişkin eğitiminin özelliklerini açıklar
Pedagoji-andragoji arasındaki farkları açıklar
Çocuğun gelişim dönemlerinde beklenen becerilerin kazandırılmasında ailenin rolünü tartışır
Anne babalara yönelik rehberlik hizmetlerinin kapsamını açıklar
Anne-babalara yönelik eğitici çalışmalar planlayabilir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuğun Gelişimi ve Eğitiminde Ailenin Rolü, Türk Aile Yapısı ve Nitelikleri, Ailenin Tanımı, Ailenin İşlevi ve Yapısal Özelliklerine Göre Aile Türleri, Aile Eğitiminin Hedefleri
2Eş Seçme ve Eşlerde Aranan Nitelikler, Eş Seçmenin Önemi, Etkili İletişim Biçimleri, Eşler Arası İletişim, Anne Baba Çocuk İletişimi
3Aile İçi İlişkilerin Çocuğun Psikolojik Gelişimindeki Yeri, Kardeşler Arası İlişkiler
4Evlat Edinilen Çocuk, İstismar ve İhmal Edilen Çocuk, Çalışan Anne ve Çocuk, Aile ile Birlikte Yaşayan Bireyler ve Çocuk
5Evlat Edinilen Çocuk, İstismar ve İhmal Edilen Çocuk, Çalışan Anne ve Çocuk, Aile ile Birlikte Yaşayan Bireyler ve Çocuk (devam)
6Yetişkin Eğitimi ve Özellikleri, Yetişkinin Gelişim Özellikleri ve Psikolojisi, Yetişkin Eğitiminin İlkeleri, Eğitim Açısından Çocuk ve Yetişkin Arasındaki Farklar
7Ara Sınav
8Çocuğun Gelişim Dönemleri ve Her Bir Dönemde Kazandırılması, Beklenen Beceriler ve Davranışlar (Öz bakım, Sosyal, Duygusal, Bilişsel, Dil, Motor, Fiziksel, Cinsel ve Estetik Gelişimi Açısından), Okulda Eğitimcilerin, Evde Ebeveynlerin Bu Konuda Yapması Gerekenler. Bu Becerileri Kazanamayan Çocukları İçin Öneriler.
9Çocukluk Dönemleri Boyunca Gözlenebilecek Davranış Bozuklukları ve Sağaltım Yöntemleri (Tırnak Yeme, Parmak Emme, Sürekli Korku ya da Kaygı, Saldırganlık, Alt Islatma vb. gibi)
10Anne Babaya Yönelik Rehberlik Hizmetleri, Anne Babalara Rehberlik, Anne Babalara Yönelik Eğitici Çalışmalar, Aile Danışması
11Anne Babaya Yönelik Rehberlik Hizmetleri, Anne Babalara Rehberlik, Anne Babalara Yönelik Eğitici Çalışmalar, Aile Danışması
12Ülkemizde Anne Baba Eğitimi Konusunda Yapılan Çalışmalar, Bu Çalışmaları Yürüten Dernek ve Kuruluşlar, Aileye Yönelik Sağlık ve Sosyal Güvenlik Hizmetleri
13Dünyada Anne Baba Eğitimi Konusunda Yapılan Çalışmalar, Bu Çalışmaları Yürüten Dernek ve Kuruluşlar, Aileye Yönelik Sağlık ve Sosyal Güvenlik Hizmetleri
Kaynak
Etkili Anne Baba Eğitimi- Dr Thomas Gordon/ Profil Kitap Anne Baba Eğitimi- Aysel Çağdaş, Zarife Şahin Seçer/ Eğiten Kitap

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04