Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANNE-BABA EĞİTİMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Enis TUŞTAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Pedagoji-andragoji farklılıkları, yetişkin öğrencilerin temel özellikleri; anne-baba eğitimi türleri, an- ne-baba eğitiminin tarihçesi, anne-baba eğitiminde etkililik çalışmaları, anne-baba eğitimi düzenle- me ilkeleri, konuları, ana-baba tutumları, sağlıklı aile içi iletişim ve disiplin yöntemleri. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuğun Gelişimi ve Eğitiminde Ailenin Rolü, Türk Aile Yapısı ve Nitelikleri, Ailenin Tanımı, Ailenin İşlevi ve Yapısal Özelliklerine Göre Aile Türleri, Aile Eğitiminin Hedefleri,Eş Seçme ve Eşlerde Aranan Nitelikler, Eş Seçmenin Önemi, Etkili İletişim Biçimleri, Eşler Arası İletişim, Anne Baba Çocuk İletişimi,Aile İçi İlişkilerin Çocuğun Psikolojik Gelişimindeki Yeri, Kardeşler Arası İlişkiler,Evlat Edinilen Çocuk, İstismar ve İhmal Edilen Çocuk, Çalışan Anne ve Çocuk, Aile ile Birlikte Yaşayan Bireyler ve Çocuk,Evlat Edinilen Çocuk, İstismar ve İhmal Edilen Çocuk, Çalışan Anne ve Çocuk, Aile ile Birlikte Yaşayan Bireyler ve Çocuk (devam),Yetişkin Eğitimi ve Özellikleri, Yetişkinin Gelişim Özellikleri ve Psikolojisi, Yetişkin Eğitiminin İlkeleri, Eğitim Açısından Çocuk ve Yetişkin Arasındaki Farklar,Ara Sınav,Çocuğun Gelişim Dönemleri ve Her Bir Dönemde Kazandırılması, Beklenen Beceriler ve Davranışlar (Öz bakım, Sosyal, Duygusal, Bilişsel, Dil, Motor, Fiziksel, Cinsel ve Estetik Gelişimi Açısından), Okulda Eğitimcilerin, Evde Ebeveynlerin Bu Konuda Yapması Gerekenler. Bu Becerileri Kazanamayan Çocukları İçin Öneriler.,Çocukluk Dönemleri Boyunca Gözlenebilecek Davranış Bozuklukları ve Sağaltım Yöntemleri (Tırnak Yeme, Parmak Emme, Sürekli Korku ya da Kaygı, Saldırganlık, Alt Islatma vb. gibi),Anne Babaya Yönelik Rehberlik Hizmetleri, Anne Babalara Rehberlik, Anne Babalara Yönelik Eğitici Çalışmalar, Aile Danışması,Anne Babaya Yönelik Rehberlik Hizmetleri, Anne Babalara Rehberlik, Anne Babalara Yönelik Eğitici Çalışmalar, Aile Danışması,Ülkemizde Anne Baba Eğitimi Konusunda Yapılan Çalışmalar, Bu Çalışmaları Yürüten Dernek ve Kuruluşlar, Aileye Yönelik Sağlık ve Sosyal Güvenlik Hizmetleri,Dünyada Anne Baba Eğitimi Konusunda Yapılan Çalışmalar, Bu Çalışmaları Yürüten Dernek ve Kuruluşlar, Aileye Yönelik Sağlık ve Sosyal Güvenlik Hizmetleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuk gelişiminde ailenin rolünü açıklar | ||
Çocuğun duygusal gelişiminde aile ilişkilerinin rolünü açıklar | ||
Yetişkin eğitiminin özelliklerini açıklar | ||
Pedagoji-andragoji arasındaki farkları açıklar | ||
Çocuğun gelişim dönemlerinde beklenen becerilerin kazandırılmasında ailenin rolünü tartışır | ||
Anne babalara yönelik rehberlik hizmetlerinin kapsamını açıklar | ||
Anne-babalara yönelik eğitici çalışmalar planlayabilir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuğun Gelişimi ve Eğitiminde Ailenin Rolü, Türk Aile Yapısı ve Nitelikleri, Ailenin Tanımı, Ailenin İşlevi ve Yapısal Özelliklerine Göre Aile Türleri, Aile Eğitiminin Hedefleri | |
2 | Eş Seçme ve Eşlerde Aranan Nitelikler, Eş Seçmenin Önemi, Etkili İletişim Biçimleri, Eşler Arası İletişim, Anne Baba Çocuk İletişimi | |
3 | Aile İçi İlişkilerin Çocuğun Psikolojik Gelişimindeki Yeri, Kardeşler Arası İlişkiler | |
4 | Evlat Edinilen Çocuk, İstismar ve İhmal Edilen Çocuk, Çalışan Anne ve Çocuk, Aile ile Birlikte Yaşayan Bireyler ve Çocuk | |
5 | Evlat Edinilen Çocuk, İstismar ve İhmal Edilen Çocuk, Çalışan Anne ve Çocuk, Aile ile Birlikte Yaşayan Bireyler ve Çocuk (devam) | |
6 | Yetişkin Eğitimi ve Özellikleri, Yetişkinin Gelişim Özellikleri ve Psikolojisi, Yetişkin Eğitiminin İlkeleri, Eğitim Açısından Çocuk ve Yetişkin Arasındaki Farklar | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Çocuğun Gelişim Dönemleri ve Her Bir Dönemde Kazandırılması, Beklenen Beceriler ve Davranışlar (Öz bakım, Sosyal, Duygusal, Bilişsel, Dil, Motor, Fiziksel, Cinsel ve Estetik Gelişimi Açısından), Okulda Eğitimcilerin, Evde Ebeveynlerin Bu Konuda Yapması Gerekenler. Bu Becerileri Kazanamayan Çocukları İçin Öneriler. | |
9 | Çocukluk Dönemleri Boyunca Gözlenebilecek Davranış Bozuklukları ve Sağaltım Yöntemleri (Tırnak Yeme, Parmak Emme, Sürekli Korku ya da Kaygı, Saldırganlık, Alt Islatma vb. gibi) | |
10 | Anne Babaya Yönelik Rehberlik Hizmetleri, Anne Babalara Rehberlik, Anne Babalara Yönelik Eğitici Çalışmalar, Aile Danışması | |
11 | Anne Babaya Yönelik Rehberlik Hizmetleri, Anne Babalara Rehberlik, Anne Babalara Yönelik Eğitici Çalışmalar, Aile Danışması | |
12 | Ülkemizde Anne Baba Eğitimi Konusunda Yapılan Çalışmalar, Bu Çalışmaları Yürüten Dernek ve Kuruluşlar, Aileye Yönelik Sağlık ve Sosyal Güvenlik Hizmetleri | |
13 | Dünyada Anne Baba Eğitimi Konusunda Yapılan Çalışmalar, Bu Çalışmaları Yürüten Dernek ve Kuruluşlar, Aileye Yönelik Sağlık ve Sosyal Güvenlik Hizmetleri |
Kaynak |
Etkili Anne Baba Eğitimi- Dr Thomas Gordon/ Profil Kitap Anne Baba Eğitimi- Aysel Çağdaş, Zarife Şahin Seçer/ Eğiten Kitap |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | ||||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | ||||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANNE-BABA EĞİTİMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Enis TUŞTAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Pedagoji-andragoji farklılıkları, yetişkin öğrencilerin temel özellikleri; anne-baba eğitimi türleri, an- ne-baba eğitiminin tarihçesi, anne-baba eğitiminde etkililik çalışmaları, anne-baba eğitimi düzenle- me ilkeleri, konuları, ana-baba tutumları, sağlıklı aile içi iletişim ve disiplin yöntemleri. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuğun Gelişimi ve Eğitiminde Ailenin Rolü, Türk Aile Yapısı ve Nitelikleri, Ailenin Tanımı, Ailenin İşlevi ve Yapısal Özelliklerine Göre Aile Türleri, Aile Eğitiminin Hedefleri,Eş Seçme ve Eşlerde Aranan Nitelikler, Eş Seçmenin Önemi, Etkili İletişim Biçimleri, Eşler Arası İletişim, Anne Baba Çocuk İletişimi,Aile İçi İlişkilerin Çocuğun Psikolojik Gelişimindeki Yeri, Kardeşler Arası İlişkiler,Evlat Edinilen Çocuk, İstismar ve İhmal Edilen Çocuk, Çalışan Anne ve Çocuk, Aile ile Birlikte Yaşayan Bireyler ve Çocuk,Evlat Edinilen Çocuk, İstismar ve İhmal Edilen Çocuk, Çalışan Anne ve Çocuk, Aile ile Birlikte Yaşayan Bireyler ve Çocuk (devam),Yetişkin Eğitimi ve Özellikleri, Yetişkinin Gelişim Özellikleri ve Psikolojisi, Yetişkin Eğitiminin İlkeleri, Eğitim Açısından Çocuk ve Yetişkin Arasındaki Farklar,Ara Sınav,Çocuğun Gelişim Dönemleri ve Her Bir Dönemde Kazandırılması, Beklenen Beceriler ve Davranışlar (Öz bakım, Sosyal, Duygusal, Bilişsel, Dil, Motor, Fiziksel, Cinsel ve Estetik Gelişimi Açısından), Okulda Eğitimcilerin, Evde Ebeveynlerin Bu Konuda Yapması Gerekenler. Bu Becerileri Kazanamayan Çocukları İçin Öneriler.,Çocukluk Dönemleri Boyunca Gözlenebilecek Davranış Bozuklukları ve Sağaltım Yöntemleri (Tırnak Yeme, Parmak Emme, Sürekli Korku ya da Kaygı, Saldırganlık, Alt Islatma vb. gibi),Anne Babaya Yönelik Rehberlik Hizmetleri, Anne Babalara Rehberlik, Anne Babalara Yönelik Eğitici Çalışmalar, Aile Danışması,Anne Babaya Yönelik Rehberlik Hizmetleri, Anne Babalara Rehberlik, Anne Babalara Yönelik Eğitici Çalışmalar, Aile Danışması,Ülkemizde Anne Baba Eğitimi Konusunda Yapılan Çalışmalar, Bu Çalışmaları Yürüten Dernek ve Kuruluşlar, Aileye Yönelik Sağlık ve Sosyal Güvenlik Hizmetleri,Dünyada Anne Baba Eğitimi Konusunda Yapılan Çalışmalar, Bu Çalışmaları Yürüten Dernek ve Kuruluşlar, Aileye Yönelik Sağlık ve Sosyal Güvenlik Hizmetleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuk gelişiminde ailenin rolünü açıklar | ||
Çocuğun duygusal gelişiminde aile ilişkilerinin rolünü açıklar | ||
Yetişkin eğitiminin özelliklerini açıklar | ||
Pedagoji-andragoji arasındaki farkları açıklar | ||
Çocuğun gelişim dönemlerinde beklenen becerilerin kazandırılmasında ailenin rolünü tartışır | ||
Anne babalara yönelik rehberlik hizmetlerinin kapsamını açıklar | ||
Anne-babalara yönelik eğitici çalışmalar planlayabilir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuğun Gelişimi ve Eğitiminde Ailenin Rolü, Türk Aile Yapısı ve Nitelikleri, Ailenin Tanımı, Ailenin İşlevi ve Yapısal Özelliklerine Göre Aile Türleri, Aile Eğitiminin Hedefleri | |
2 | Eş Seçme ve Eşlerde Aranan Nitelikler, Eş Seçmenin Önemi, Etkili İletişim Biçimleri, Eşler Arası İletişim, Anne Baba Çocuk İletişimi | |
3 | Aile İçi İlişkilerin Çocuğun Psikolojik Gelişimindeki Yeri, Kardeşler Arası İlişkiler | |
4 | Evlat Edinilen Çocuk, İstismar ve İhmal Edilen Çocuk, Çalışan Anne ve Çocuk, Aile ile Birlikte Yaşayan Bireyler ve Çocuk | |
5 | Evlat Edinilen Çocuk, İstismar ve İhmal Edilen Çocuk, Çalışan Anne ve Çocuk, Aile ile Birlikte Yaşayan Bireyler ve Çocuk (devam) | |
6 | Yetişkin Eğitimi ve Özellikleri, Yetişkinin Gelişim Özellikleri ve Psikolojisi, Yetişkin Eğitiminin İlkeleri, Eğitim Açısından Çocuk ve Yetişkin Arasındaki Farklar | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Çocuğun Gelişim Dönemleri ve Her Bir Dönemde Kazandırılması, Beklenen Beceriler ve Davranışlar (Öz bakım, Sosyal, Duygusal, Bilişsel, Dil, Motor, Fiziksel, Cinsel ve Estetik Gelişimi Açısından), Okulda Eğitimcilerin, Evde Ebeveynlerin Bu Konuda Yapması Gerekenler. Bu Becerileri Kazanamayan Çocukları İçin Öneriler. | |
9 | Çocukluk Dönemleri Boyunca Gözlenebilecek Davranış Bozuklukları ve Sağaltım Yöntemleri (Tırnak Yeme, Parmak Emme, Sürekli Korku ya da Kaygı, Saldırganlık, Alt Islatma vb. gibi) | |
10 | Anne Babaya Yönelik Rehberlik Hizmetleri, Anne Babalara Rehberlik, Anne Babalara Yönelik Eğitici Çalışmalar, Aile Danışması | |
11 | Anne Babaya Yönelik Rehberlik Hizmetleri, Anne Babalara Rehberlik, Anne Babalara Yönelik Eğitici Çalışmalar, Aile Danışması | |
12 | Ülkemizde Anne Baba Eğitimi Konusunda Yapılan Çalışmalar, Bu Çalışmaları Yürüten Dernek ve Kuruluşlar, Aileye Yönelik Sağlık ve Sosyal Güvenlik Hizmetleri | |
13 | Dünyada Anne Baba Eğitimi Konusunda Yapılan Çalışmalar, Bu Çalışmaları Yürüten Dernek ve Kuruluşlar, Aileye Yönelik Sağlık ve Sosyal Güvenlik Hizmetleri |
Kaynak |
Etkili Anne Baba Eğitimi- Dr Thomas Gordon/ Profil Kitap Anne Baba Eğitimi- Aysel Çağdaş, Zarife Şahin Seçer/ Eğiten Kitap |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | ||||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | ||||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |