Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİME GİRİŞ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hasan SAVAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı "Eğitim Giriş" dersinin amacı, öğrencilere eğitim alanında temel bir anlayış sağlamaktır. Bu ders, öğrencileri eğitimle ilgili temel kavramlar, teoriler ve uygulamalarla tanıştırmayı amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; "Eğitim nedir?" ve "education" kelimesinin etimolojisi ile öğretim ve öğrenme teorilerindeki önemi.,Eğitimde zaman içinde meydana gelen değişiklikler, bunları doğuran sebepler, bu sebepleri yorumlama ve günümüzle ilişkilendirme,Günümüz eğitimi ve gelecekteki eğitimin nasıl olması gerektiği ve mevcut ve muhtemel gelecek şartlar çerçevesinde ilişkilendirilerek tartışılması,Öğretmenin değişen iş tanımı ışığında geleceğin öğretmeninin eğitimdeki işlevi,Öğretim ilkeleri ve yöntemleri çerçevesinde 21.yyöğrencilerine öğretmenlik meselesi ,21.yy sınıfının karakteristikleri nelerdir?,How do humans learn, and what should be the parallel vision of education accordingly?,Bir öğretmen için kalıcı öğrenme vizyonu nedir ve bu nasıl gerçekleştirilir?,Görülebilir öğrenme ve öğretme kavramı,Bilişsel öğrenme ve Bloom Taksonomisi,Farklı Taksonomiler,Geleceğin insanının sahip olması gereken beceriler,Öğrenmeyi öğrenme ve öğrenmeyi öğretme,Eleştirel düşünce"yi öğretirken öğretmek and metabilişsel; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eğitimi bir bilim alanı olarak tam anlamıyla kavrar ve daha ileri keşif ve eğitimle ilgili disiplinlerde uzmanlaşma için sağlam bir temeli oluşturur.10, 16, 9A, E, F
Eğitimdeki güncel meseleler, eğitim reformu, küreselleşme ve eğitimin sosyal sorunları ele almadaki rolü gibi eğitim yönelimlerini tartışır.10, 16, 9A, E, F
Eğitimle ilgili konularda geniş bir perspektif ve eğitimin bireylerin yaşamlarında ve toplumun tamamındaki dönüştürücü gücünü üzerinde eleştirel düşünceye sahip olur. 10, 16, 9A, E, F
Başlıca eğitim teorileri olan behaviorizm, yapılandırmacılık,ve ilerlemecilik gibi teorileri ve bunlarla ilgili uygulamaları edinir.10, 16, 9A, E, F
Eğitimle ilgili psikolojik teoriler, kavramlar, öğrenme, motivasyon, zeka ve bilişsel gelişim teorilerini ile ilgili genel bir görüş kazanır.10, 16, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1"Eğitim nedir?" ve "education" kelimesinin etimolojisi ile öğretim ve öğrenme teorilerindeki önemi.Ders Notları
2Eğitimde zaman içinde meydana gelen değişiklikler, bunları doğuran sebepler, bu sebepleri yorumlama ve günümüzle ilişkilendirmeDers Notları
3Günümüz eğitimi ve gelecekteki eğitimin nasıl olması gerektiği ve mevcut ve muhtemel gelecek şartlar çerçevesinde ilişkilendirilerek tartışılmasıDers Notları
4Öğretmenin değişen iş tanımı ışığında geleceğin öğretmeninin eğitimdeki işleviDers Notları
5Öğretim ilkeleri ve yöntemleri çerçevesinde 21.yyöğrencilerine öğretmenlik meselesi Ders Notları
621.yy sınıfının karakteristikleri nelerdir?Ders Notları
7How do humans learn, and what should be the parallel vision of education accordingly?Ders Notları
8Bir öğretmen için kalıcı öğrenme vizyonu nedir ve bu nasıl gerçekleştirilir?Ders Notları
9Görülebilir öğrenme ve öğretme kavramıDers Notları
10Bilişsel öğrenme ve Bloom TaksonomisiDers Notları
11Farklı TaksonomilerDers Notları
12Geleceğin insanının sahip olması gereken becerilerDers Notları
13Öğrenmeyi öğrenme ve öğrenmeyi öğretmeDers Notları
14Eleştirel düşünce"yi öğretirken öğretmek and metabilişselDers Notları
Kaynak
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme326
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi248
Okul Dışı Diğer Faaliyetler236
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı166
Toplam İş Yükü (Saat)80
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(80/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİME GİRİŞ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hasan SAVAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı "Eğitim Giriş" dersinin amacı, öğrencilere eğitim alanında temel bir anlayış sağlamaktır. Bu ders, öğrencileri eğitimle ilgili temel kavramlar, teoriler ve uygulamalarla tanıştırmayı amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; "Eğitim nedir?" ve "education" kelimesinin etimolojisi ile öğretim ve öğrenme teorilerindeki önemi.,Eğitimde zaman içinde meydana gelen değişiklikler, bunları doğuran sebepler, bu sebepleri yorumlama ve günümüzle ilişkilendirme,Günümüz eğitimi ve gelecekteki eğitimin nasıl olması gerektiği ve mevcut ve muhtemel gelecek şartlar çerçevesinde ilişkilendirilerek tartışılması,Öğretmenin değişen iş tanımı ışığında geleceğin öğretmeninin eğitimdeki işlevi,Öğretim ilkeleri ve yöntemleri çerçevesinde 21.yyöğrencilerine öğretmenlik meselesi ,21.yy sınıfının karakteristikleri nelerdir?,How do humans learn, and what should be the parallel vision of education accordingly?,Bir öğretmen için kalıcı öğrenme vizyonu nedir ve bu nasıl gerçekleştirilir?,Görülebilir öğrenme ve öğretme kavramı,Bilişsel öğrenme ve Bloom Taksonomisi,Farklı Taksonomiler,Geleceğin insanının sahip olması gereken beceriler,Öğrenmeyi öğrenme ve öğrenmeyi öğretme,Eleştirel düşünce"yi öğretirken öğretmek and metabilişsel; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eğitimi bir bilim alanı olarak tam anlamıyla kavrar ve daha ileri keşif ve eğitimle ilgili disiplinlerde uzmanlaşma için sağlam bir temeli oluşturur.10, 16, 9A, E, F
Eğitimdeki güncel meseleler, eğitim reformu, küreselleşme ve eğitimin sosyal sorunları ele almadaki rolü gibi eğitim yönelimlerini tartışır.10, 16, 9A, E, F
Eğitimle ilgili konularda geniş bir perspektif ve eğitimin bireylerin yaşamlarında ve toplumun tamamındaki dönüştürücü gücünü üzerinde eleştirel düşünceye sahip olur. 10, 16, 9A, E, F
Başlıca eğitim teorileri olan behaviorizm, yapılandırmacılık,ve ilerlemecilik gibi teorileri ve bunlarla ilgili uygulamaları edinir.10, 16, 9A, E, F
Eğitimle ilgili psikolojik teoriler, kavramlar, öğrenme, motivasyon, zeka ve bilişsel gelişim teorilerini ile ilgili genel bir görüş kazanır.10, 16, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1"Eğitim nedir?" ve "education" kelimesinin etimolojisi ile öğretim ve öğrenme teorilerindeki önemi.Ders Notları
2Eğitimde zaman içinde meydana gelen değişiklikler, bunları doğuran sebepler, bu sebepleri yorumlama ve günümüzle ilişkilendirmeDers Notları
3Günümüz eğitimi ve gelecekteki eğitimin nasıl olması gerektiği ve mevcut ve muhtemel gelecek şartlar çerçevesinde ilişkilendirilerek tartışılmasıDers Notları
4Öğretmenin değişen iş tanımı ışığında geleceğin öğretmeninin eğitimdeki işleviDers Notları
5Öğretim ilkeleri ve yöntemleri çerçevesinde 21.yyöğrencilerine öğretmenlik meselesi Ders Notları
621.yy sınıfının karakteristikleri nelerdir?Ders Notları
7How do humans learn, and what should be the parallel vision of education accordingly?Ders Notları
8Bir öğretmen için kalıcı öğrenme vizyonu nedir ve bu nasıl gerçekleştirilir?Ders Notları
9Görülebilir öğrenme ve öğretme kavramıDers Notları
10Bilişsel öğrenme ve Bloom TaksonomisiDers Notları
11Farklı TaksonomilerDers Notları
12Geleceğin insanının sahip olması gereken becerilerDers Notları
13Öğrenmeyi öğrenme ve öğrenmeyi öğretmeDers Notları
14Eleştirel düşünce"yi öğretirken öğretmek and metabilişselDers Notları
Kaynak
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04