Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KİŞİLİK KURAMLARI-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere çeşitli kişilik teorilerini, tarihlerini ve uygulamalarını tanıtmaktır. Ayrıca kişilik gelişimi ve bu süreçte yaşanan zorlukları kuramların nasıl ele aldığını aktarmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş ve Ders Planının Gözden Geçirilmesi,Psikanaliz: Freud,Jung: Analitik Psikoloji,M. Klein: Nesne İlişkileri Teorisi,K. Horney: Psikanalitik Sosyal Kuram,E. Fromm: Özgürlükten Kaçış Kuramı,E. Erickson: Psikososyal Kuram,Sullivan: Kişilerarası İlişkiler Kuramı,Rogers & Maslow: İnsancıl Kuram,Rollo May: Varoluşçu Kuram,G. Kelly: Kişisel Yapılar Kuramı,G. Allport, R. Cattell, P.T.Costa& R.R.McCrae: Ayırıcı Özellik Kuramı,H. Eysenck: Biyolojik Kuram,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kişilik teorileri ve yapıları hakkında bilgi verir.16, 9
Davranışta bireysel farklılıkların altında yatan kişilikle ilgili süreçleri açıklar.16, 9E
Durumsal ve bireysel özelliklerin kişiliğin gelişimi üzerindeki etkileşimini açıklar13, 16, 9A, E
Kişilik ve kişilik kuramlarıyla ilgili kavramları tanımlar. 16, 9E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş ve Ders Planının Gözden GeçirilmesiÇapri, 2020
2Psikanaliz: FreudÇapri, 2020
3Jung: Analitik PsikolojiÇapri, 2020
4M. Klein: Nesne İlişkileri TeorisiÇapri, 2020
5K. Horney: Psikanalitik Sosyal KuramÇapri, 2020
6E. Fromm: Özgürlükten Kaçış KuramıÇapri, 2020
7E. Erickson: Psikososyal KuramÇapri, 2020
8Sullivan: Kişilerarası İlişkiler KuramıÇapri, 2020
9Rogers & Maslow: İnsancıl KuramÇapri, 2020
10Rollo May: Varoluşçu KuramÇapri, 2020
11G. Kelly: Kişisel Yapılar KuramıÇapri, 2020
12G. Allport, R. Cattell, P.T.Costa& R.R.McCrae: Ayırıcı Özellik KuramıÇapri, 2020
13H. Eysenck: Biyolojik KuramÇapri, 2020
14Genel DeğerlendirmeÇapri, 2020
Kaynak
Çapri, B. (Editör, 2020) Geçmişten Günümüze Kişilik Kuramları. Nobel Akademik Yayıncılık.
Kişilik Kuramları , 2015. Prof. Dr. Banu Yazgan İnanç, Dr.Esef Ercüment Yerlikaya Pegem Akademi Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)68
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(68/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KİŞİLİK KURAMLARI-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere çeşitli kişilik teorilerini, tarihlerini ve uygulamalarını tanıtmaktır. Ayrıca kişilik gelişimi ve bu süreçte yaşanan zorlukları kuramların nasıl ele aldığını aktarmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş ve Ders Planının Gözden Geçirilmesi,Psikanaliz: Freud,Jung: Analitik Psikoloji,M. Klein: Nesne İlişkileri Teorisi,K. Horney: Psikanalitik Sosyal Kuram,E. Fromm: Özgürlükten Kaçış Kuramı,E. Erickson: Psikososyal Kuram,Sullivan: Kişilerarası İlişkiler Kuramı,Rogers & Maslow: İnsancıl Kuram,Rollo May: Varoluşçu Kuram,G. Kelly: Kişisel Yapılar Kuramı,G. Allport, R. Cattell, P.T.Costa& R.R.McCrae: Ayırıcı Özellik Kuramı,H. Eysenck: Biyolojik Kuram,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kişilik teorileri ve yapıları hakkında bilgi verir.16, 9
Davranışta bireysel farklılıkların altında yatan kişilikle ilgili süreçleri açıklar.16, 9E
Durumsal ve bireysel özelliklerin kişiliğin gelişimi üzerindeki etkileşimini açıklar13, 16, 9A, E
Kişilik ve kişilik kuramlarıyla ilgili kavramları tanımlar. 16, 9E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş ve Ders Planının Gözden GeçirilmesiÇapri, 2020
2Psikanaliz: FreudÇapri, 2020
3Jung: Analitik PsikolojiÇapri, 2020
4M. Klein: Nesne İlişkileri TeorisiÇapri, 2020
5K. Horney: Psikanalitik Sosyal KuramÇapri, 2020
6E. Fromm: Özgürlükten Kaçış KuramıÇapri, 2020
7E. Erickson: Psikososyal KuramÇapri, 2020
8Sullivan: Kişilerarası İlişkiler KuramıÇapri, 2020
9Rogers & Maslow: İnsancıl KuramÇapri, 2020
10Rollo May: Varoluşçu KuramÇapri, 2020
11G. Kelly: Kişisel Yapılar KuramıÇapri, 2020
12G. Allport, R. Cattell, P.T.Costa& R.R.McCrae: Ayırıcı Özellik KuramıÇapri, 2020
13H. Eysenck: Biyolojik KuramÇapri, 2020
14Genel DeğerlendirmeÇapri, 2020
Kaynak
Çapri, B. (Editör, 2020) Geçmişten Günümüze Kişilik Kuramları. Nobel Akademik Yayıncılık.
Kişilik Kuramları , 2015. Prof. Dr. Banu Yazgan İnanç, Dr.Esef Ercüment Yerlikaya Pegem Akademi Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04