Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AİLE İÇİ İLİŞKİLER VE İLETİŞİM-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Enis TUŞTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAile İçi İlişkiler ve İletişim Dersinin amacı aile yapısı ve etkileşim örüntüleri, ailede etkili iletişim becerileri, temel iletişim becerileri, ben-sen biz dilleri, aile üyelerinin fonksiyonel olmayan iletişim dilleri, eşler arası iletişim, ebeveyn-çocuk iletişimi ve aileye yönelik iletişim eğitimi gibi konuları kapsar. Bu derste, ailenin fonksiyonu ve aileye terapötik müdahale konusunda sistemsel modellerin önemini vurgular ve aile terapisi ve danışmanlığında kullanılan belli başlı yaklaşımlara odaklanır. Bu dersin, ailelere kapsamlı düzeyde psiko-sosyal destek ve danışmanlık konusunda temel teorik bilgi ve pratik becerileri kazandırma ekseninde yapılandırılmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı ve Tanışma
Aile Terapisi Kuramlarına Giriş,Aile Terapisi ve Etik,Yapısal Aile Terapisi,Kuşaklararası Aile Terapisi,Duygu Odaklı Aile Terapisi,Gottman – Boşanmayı Belirleyen Faktörler,Stratejik Aile Terapisi,Varoluşçu Aile Terapisi,Aile Terapisi Teknikleri,Adlerian Aile Terapisi,Bilişsel Aile Tarapisi,İlk Görüşme ve Süreci Yapılandırma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtımı ve Tanışma
Aile Terapisi Kuramlarına Giriş
2Aile Terapisi ve Etik
3Yapısal Aile Terapisi
4Kuşaklararası Aile Terapisi
5Duygu Odaklı Aile Terapisi
6Gottman – Boşanmayı Belirleyen Faktörler
7Stratejik Aile Terapisi
8Varoluşçu Aile Terapisi
9Aile Terapisi Teknikleri
10Adlerian Aile Terapisi
11Bilişsel Aile Tarapisi
12İlk Görüşme ve Süreci Yapılandırma
Kaynak
Nazlı, S. (2014). Aile Danışmanlığı (11. Baskı). Anı Yayıncılık: Ankara Family Therapy: History, Theory, and Practice (4th ed.) by Samuel T. Gladding, published by Prentice Hall, ISBN: 0-13-172563-7 Aile Terapisine Giriş: Sistemik Teori ve Uygulama (3. Basımdan çeviri; (Çevirenler Şahin Kesici & Cenk Kiper). Rudi Dallos & Ros Draper. Nobel Yayınevi. ISBN: 978-605-133-180-5
Şahin Kesici, Eda Köklü Bayrakcı, Abdullah Mert, Cenk Kiper (2015). Vaka Örnekleriyle Birlikte Aile Danışma Kuramları ve Teknikleri. Nobel Yayınları: Ankara ISBN: 978-605-133-561-2

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati326
Rehberli Problem Çözme224
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi224
Okul Dışı Diğer Faaliyetler224
Proje Sunumu / Seminer122
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı122
Genel Sınav ve Hazırlığı122
Performans Görevi, Bakım Planı212
Toplam İş Yükü (Saat)30
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(30/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AİLE İÇİ İLİŞKİLER VE İLETİŞİM-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Enis TUŞTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAile İçi İlişkiler ve İletişim Dersinin amacı aile yapısı ve etkileşim örüntüleri, ailede etkili iletişim becerileri, temel iletişim becerileri, ben-sen biz dilleri, aile üyelerinin fonksiyonel olmayan iletişim dilleri, eşler arası iletişim, ebeveyn-çocuk iletişimi ve aileye yönelik iletişim eğitimi gibi konuları kapsar. Bu derste, ailenin fonksiyonu ve aileye terapötik müdahale konusunda sistemsel modellerin önemini vurgular ve aile terapisi ve danışmanlığında kullanılan belli başlı yaklaşımlara odaklanır. Bu dersin, ailelere kapsamlı düzeyde psiko-sosyal destek ve danışmanlık konusunda temel teorik bilgi ve pratik becerileri kazandırma ekseninde yapılandırılmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı ve Tanışma
Aile Terapisi Kuramlarına Giriş,Aile Terapisi ve Etik,Yapısal Aile Terapisi,Kuşaklararası Aile Terapisi,Duygu Odaklı Aile Terapisi,Gottman – Boşanmayı Belirleyen Faktörler,Stratejik Aile Terapisi,Varoluşçu Aile Terapisi,Aile Terapisi Teknikleri,Adlerian Aile Terapisi,Bilişsel Aile Tarapisi,İlk Görüşme ve Süreci Yapılandırma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtımı ve Tanışma
Aile Terapisi Kuramlarına Giriş
2Aile Terapisi ve Etik
3Yapısal Aile Terapisi
4Kuşaklararası Aile Terapisi
5Duygu Odaklı Aile Terapisi
6Gottman – Boşanmayı Belirleyen Faktörler
7Stratejik Aile Terapisi
8Varoluşçu Aile Terapisi
9Aile Terapisi Teknikleri
10Adlerian Aile Terapisi
11Bilişsel Aile Tarapisi
12İlk Görüşme ve Süreci Yapılandırma
Kaynak
Nazlı, S. (2014). Aile Danışmanlığı (11. Baskı). Anı Yayıncılık: Ankara Family Therapy: History, Theory, and Practice (4th ed.) by Samuel T. Gladding, published by Prentice Hall, ISBN: 0-13-172563-7 Aile Terapisine Giriş: Sistemik Teori ve Uygulama (3. Basımdan çeviri; (Çevirenler Şahin Kesici & Cenk Kiper). Rudi Dallos & Ros Draper. Nobel Yayınevi. ISBN: 978-605-133-180-5
Şahin Kesici, Eda Köklü Bayrakcı, Abdullah Mert, Cenk Kiper (2015). Vaka Örnekleriyle Birlikte Aile Danışma Kuramları ve Teknikleri. Nobel Yayınları: Ankara ISBN: 978-605-133-561-2

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04