Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Cemil Gökhan KARACAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütlerini kavratabilme. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin hedeflerinin belirtilmesi ve Öğretim Yönetim Sisteminin tanıtılması,Eğitim, Öğretim, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Teknolojisi Kavramları,Öğretim Teknolojileri ve İletisim,Mesaj Tasarımı,Görsel Tasarım İlkeleri,Araç-gereçlerin Seçimi ve Hazırlama Đlkeleri (Etkili Sunu Teknikleri),Teknoloji Planlaması,Teknoloji Planlaması,Öğretim Araç ve Gereçleri,Öğretim Araç ve Gereçleri (devam),Bilgisayar Destekli Eğitim ve Öğrenme,Öğretim Teknolojilerinin Değerlendirilmesi,Türkiye'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu (makale sunumu),Türkiye'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu (makale sunumu); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim materyallerinin değerlendirme kriterlerinin anlaşılması, | 19, 2, 23, 8, 9 | E |
Öğretim materyallerinin etkin kullanımına yönelik uygulama yapılması | 19, 2, 23, 8, 9 | |
Öğretim amaçlı kullanılan medya ve materyallerin avantaj ve dezavantajlarının anlasılması | 19, 2, 23, 8, 9 | |
Öğretim materyallerinin seçilmesine ve kullanılmasına iliskin alt yapının olusturulması | 19, 2, 23, 8, 9 | |
Öğretim araç-gereçlerinden basılı, yansıtılmayan, yansıtılan ve görsel-isitsel materyal türlerinin ayırt edilebilmesi | 19, 2, 23, 8, 9 | |
Görsel tasarım araç ve ilkelerinin anlasılması, bu ilkelerin materyal hazırlarken kullanılması | 19, 2, 23, 8, 9 | |
Öğretim materyali seçiminde rol oynayan faktörlerin farkına varılması | 19, 2, 5, 8, 9 | |
Öğretim Tasarımı kavramının anlasılması ve uygulanması | 19, 2, 23, 8, 9 | |
Öğretim Teknolojileri kapsamında Đletisim Sürecinin öğelerinin ve öneminin anlasılması | 19, 2, 5, 8, 9 | |
Eğitim-öğretim alanında gözlenen değisimlerin ve öğrenme sürecinde öğretim teknolojilerinin rolünün anlasılması | 19, 2, 23, 8, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin hedeflerinin belirtilmesi ve Öğretim Yönetim Sisteminin tanıtılması | İlgili ders notlarının çalışılması |
2 | Eğitim, Öğretim, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Teknolojisi Kavramları | İlgili ders notlarının çalışılması |
3 | Öğretim Teknolojileri ve İletisim | İlgili ders notlarının çalışılması |
4 | Mesaj Tasarımı | İlgili ders notlarının çalışılması |
5 | Görsel Tasarım İlkeleri | İlgili ders notlarının çalışılması |
6 | Araç-gereçlerin Seçimi ve Hazırlama Đlkeleri (Etkili Sunu Teknikleri) | İlgili ders notlarının çalışılması |
7 | Teknoloji Planlaması | İlgili ders notlarının çalışılması |
8 | Teknoloji Planlaması | İlgili ders notlarının çalışılması |
9 | Öğretim Araç ve Gereçleri | İlgili ders notlarının çalışılması |
10 | Öğretim Araç ve Gereçleri (devam) | İlgili ders notlarının çalışılması |
11 | Bilgisayar Destekli Eğitim ve Öğrenme | İlgili ders notlarının çalışılması |
12 | Öğretim Teknolojilerinin Değerlendirilmesi | İlgili ders notlarının çalışılması |
13 | Türkiye'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu (makale sunumu) | İlgili ders notlarının çalışılması |
14 | Türkiye'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu (makale sunumu) | İlgili ders notlarının çalışılması |
Kaynak |
1. Ates, A., Basboğaoğlu, U., Çelik, L., Çeliköz, N., Erisen, Y., Oral, B., Taslı, H., Tekinarslan, E, & Yağcı, E. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. (Ed.) Demirel, Ö. & Altun, E. Ankara: Pegema yayıncılık 2. Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. & Smaldino, S. E. (2002). Instructional Media and Technologies for Learning (7th edition).Pearson Education Inc., USA. https://www.educatorstechnology.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 5 | 5 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 2 | 2 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 15 | 15 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Cemil Gökhan KARACAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütlerini kavratabilme. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin hedeflerinin belirtilmesi ve Öğretim Yönetim Sisteminin tanıtılması,Eğitim, Öğretim, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Teknolojisi Kavramları,Öğretim Teknolojileri ve İletisim,Mesaj Tasarımı,Görsel Tasarım İlkeleri,Araç-gereçlerin Seçimi ve Hazırlama Đlkeleri (Etkili Sunu Teknikleri),Teknoloji Planlaması,Teknoloji Planlaması,Öğretim Araç ve Gereçleri,Öğretim Araç ve Gereçleri (devam),Bilgisayar Destekli Eğitim ve Öğrenme,Öğretim Teknolojilerinin Değerlendirilmesi,Türkiye'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu (makale sunumu),Türkiye'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu (makale sunumu); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim materyallerinin değerlendirme kriterlerinin anlaşılması, | 19, 2, 23, 8, 9 | E |
Öğretim materyallerinin etkin kullanımına yönelik uygulama yapılması | 19, 2, 23, 8, 9 | |
Öğretim amaçlı kullanılan medya ve materyallerin avantaj ve dezavantajlarının anlasılması | 19, 2, 23, 8, 9 | |
Öğretim materyallerinin seçilmesine ve kullanılmasına iliskin alt yapının olusturulması | 19, 2, 23, 8, 9 | |
Öğretim araç-gereçlerinden basılı, yansıtılmayan, yansıtılan ve görsel-isitsel materyal türlerinin ayırt edilebilmesi | 19, 2, 23, 8, 9 | |
Görsel tasarım araç ve ilkelerinin anlasılması, bu ilkelerin materyal hazırlarken kullanılması | 19, 2, 23, 8, 9 | |
Öğretim materyali seçiminde rol oynayan faktörlerin farkına varılması | 19, 2, 5, 8, 9 | |
Öğretim Tasarımı kavramının anlasılması ve uygulanması | 19, 2, 23, 8, 9 | |
Öğretim Teknolojileri kapsamında Đletisim Sürecinin öğelerinin ve öneminin anlasılması | 19, 2, 5, 8, 9 | |
Eğitim-öğretim alanında gözlenen değisimlerin ve öğrenme sürecinde öğretim teknolojilerinin rolünün anlasılması | 19, 2, 23, 8, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin hedeflerinin belirtilmesi ve Öğretim Yönetim Sisteminin tanıtılması | İlgili ders notlarının çalışılması |
2 | Eğitim, Öğretim, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Teknolojisi Kavramları | İlgili ders notlarının çalışılması |
3 | Öğretim Teknolojileri ve İletisim | İlgili ders notlarının çalışılması |
4 | Mesaj Tasarımı | İlgili ders notlarının çalışılması |
5 | Görsel Tasarım İlkeleri | İlgili ders notlarının çalışılması |
6 | Araç-gereçlerin Seçimi ve Hazırlama Đlkeleri (Etkili Sunu Teknikleri) | İlgili ders notlarının çalışılması |
7 | Teknoloji Planlaması | İlgili ders notlarının çalışılması |
8 | Teknoloji Planlaması | İlgili ders notlarının çalışılması |
9 | Öğretim Araç ve Gereçleri | İlgili ders notlarının çalışılması |
10 | Öğretim Araç ve Gereçleri (devam) | İlgili ders notlarının çalışılması |
11 | Bilgisayar Destekli Eğitim ve Öğrenme | İlgili ders notlarının çalışılması |
12 | Öğretim Teknolojilerinin Değerlendirilmesi | İlgili ders notlarının çalışılması |
13 | Türkiye'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu (makale sunumu) | İlgili ders notlarının çalışılması |
14 | Türkiye'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu (makale sunumu) | İlgili ders notlarının çalışılması |
Kaynak |
1. Ates, A., Basboğaoğlu, U., Çelik, L., Çeliköz, N., Erisen, Y., Oral, B., Taslı, H., Tekinarslan, E, & Yağcı, E. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. (Ed.) Demirel, Ö. & Altun, E. Ankara: Pegema yayıncılık 2. Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. & Smaldino, S. E. (2002). Instructional Media and Technologies for Learning (7th edition).Pearson Education Inc., USA. https://www.educatorstechnology.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |