Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersi VerenlerDoç.Dr. İbrahim Hakan KARATAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, eğitimciler veya öğretmen adayı öğrencilerde etik farkındalığı, eleştirel düşünme ve sorumlu karar verme yetilerini geliştirmektir. Bu ders, ahlaki felsefe ve etik teoriler konusunda sağlam bir temel sunar ve aynı zamanda eğitimcilerin kariyerlerinde karşılaşabilecekleri özel etik zorlukları ele alır.
Dersin İçeriğiBu ders; 'Etik' nedir? 'Etik', ne ile ilgilidir? Etik ve ahlak.,Etik çalışmasının alanları, Meta-etik, Normatif etik, Uygulamalı Etik,Vaka Çalışması: Öğrencilerle Elektronik İletişim NORMATİF ETİK
GELENEKLERİ:DOĞRU VE YANLIŞIN BELİRLENMESI,Batı etik teorileri Neden etik teori kullanılır?,Deontolojik etik.Sonuç odaklılık, Görevler.,Teleolojik etik.Sonuç odaklılık, Egoizm, Faydacılık (Utilitarizm),Vaka Çalışması: 1: Öğrencileri öğretmenin kendi arabası ile okula taşımasıVaka
Çalışması: 2: Öğrencilerle fizikse temas,Deontolojik etik ve Teleolojik etikTRAMVAY SORUNUVaka Çalışması:: Çifte
Standartlı Devamsızlık Politikası,Etik konusunda iki farklı düşünce tarzı arasındaki çatışma ve Erdem
etiği Aristoteles sorar: En iyi flütü kim almalıdır?,Vaka Çalışması:Ders İçinde İşlenmemiş Konularla İlgili Sınav Soruları,ANA ETİK KONULAR:HANGİ ARGÜMANLAR GEÇERLİ SAYILIR?,"Dünyanın nasıl 'olduğu' ve nasıl 'olması' arasındaki gerilim David Hume, doğal
yanılgı,Etik monizm, görecelik ve çoktanlılık ,Vaka Çalışması: Sınıfta Siyaset, Sınıfta Din, Öğretmenin Kamusal Alandaki
Davranışı ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eğitim ortamlarında ortaya çıkabilecek potansiyel etik konuları ve zorlukları belirler. 10, 16, 9A, E
Çeşitli açılardan karmaşık etik ikilemleri analiz eder.10, 16, 9A, E
Farklı etik teorileri göz önünde bulunduran tutarlı ve ikna edici etik argümanlar oluşturur.10, 16, 9A, E
Farklı etik bakış açılarının ve etik karar vermenin karmaşıklığını kavrar.10, 16, 9A, E
Müfredat, değerlendirme yöntemleri, sınıf politikaları ve öğrenci etkileşimlerinin tasarımında etik prensipleri uygular.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1'Etik' nedir? 'Etik', ne ile ilgilidir? Etik ve ahlak.Ders Notları
2Etik çalışmasının alanları, Meta-etik, Normatif etik, Uygulamalı EtikDers Notları
3Vaka Çalışması: Öğrencilerle Elektronik İletişim NORMATİF ETİK
GELENEKLERİ:DOĞRU VE YANLIŞIN BELİRLENMESI
Ders Notları
4Batı etik teorileri Neden etik teori kullanılır?Ders Notları
5Deontolojik etik.Sonuç odaklılık, Görevler.Ders Notları
6Teleolojik etik.Sonuç odaklılık, Egoizm, Faydacılık (Utilitarizm)Ders Notları
7Vaka Çalışması: 1: Öğrencileri öğretmenin kendi arabası ile okula taşımasıVaka
Çalışması: 2: Öğrencilerle fizikse temas
Ders Notları
8Deontolojik etik ve Teleolojik etikTRAMVAY SORUNUVaka Çalışması:: Çifte
Standartlı Devamsızlık Politikası
Ders Notları
9Etik konusunda iki farklı düşünce tarzı arasındaki çatışma ve Erdem
etiği Aristoteles sorar: En iyi flütü kim almalıdır?
Ders Notları
10Vaka Çalışması:Ders İçinde İşlenmemiş Konularla İlgili Sınav SorularıDers Notları
11ANA ETİK KONULAR:HANGİ ARGÜMANLAR GEÇERLİ SAYILIR?Ders Notları
12"Dünyanın nasıl 'olduğu' ve nasıl 'olması' arasındaki gerilim David Hume, doğal
yanılgı
Ders Notları
13Etik monizm, görecelik ve çoktanlılık Ders Notları
14Vaka Çalışması: Sınıfta Siyaset, Sınıfta Din, Öğretmenin Kamusal Alandaki
Davranışı
Ders Notları
Kaynak
Ders notları aşağıda verilen kitap ve makalelerden yararlanılarak hazırlanmıştır: Keith-Spiegel, P., Whitley, Jr., B.E., Balogh, D.W., Perkins, D.V., & Wittig, A.F. (2002). The Ethics of Teaching: A Casebook (2nd ed.). Psychology Press. Johns B. H. McGrath M. Z. & Mathur S. R. (2008). Ethical dilemmas in education : standing up for honesty and integrity. Rowman & LIttlefield Education. Get Citation Cairns, J., Gardner, R., & Lawton, D. (Eds.). (2000). Education for Values: Morals, Ethics and Citizenship in Contemporary Teaching (1st ed.). Routledge.
Strike, K. A., & Soltis, J. F. (2009). The ethics of teaching. 5th ed. New York, Teachers College.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi13030
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)98
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(98/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersi VerenlerDoç.Dr. İbrahim Hakan KARATAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, eğitimciler veya öğretmen adayı öğrencilerde etik farkındalığı, eleştirel düşünme ve sorumlu karar verme yetilerini geliştirmektir. Bu ders, ahlaki felsefe ve etik teoriler konusunda sağlam bir temel sunar ve aynı zamanda eğitimcilerin kariyerlerinde karşılaşabilecekleri özel etik zorlukları ele alır.
Dersin İçeriğiBu ders; 'Etik' nedir? 'Etik', ne ile ilgilidir? Etik ve ahlak.,Etik çalışmasının alanları, Meta-etik, Normatif etik, Uygulamalı Etik,Vaka Çalışması: Öğrencilerle Elektronik İletişim NORMATİF ETİK
GELENEKLERİ:DOĞRU VE YANLIŞIN BELİRLENMESI,Batı etik teorileri Neden etik teori kullanılır?,Deontolojik etik.Sonuç odaklılık, Görevler.,Teleolojik etik.Sonuç odaklılık, Egoizm, Faydacılık (Utilitarizm),Vaka Çalışması: 1: Öğrencileri öğretmenin kendi arabası ile okula taşımasıVaka
Çalışması: 2: Öğrencilerle fizikse temas,Deontolojik etik ve Teleolojik etikTRAMVAY SORUNUVaka Çalışması:: Çifte
Standartlı Devamsızlık Politikası,Etik konusunda iki farklı düşünce tarzı arasındaki çatışma ve Erdem
etiği Aristoteles sorar: En iyi flütü kim almalıdır?,Vaka Çalışması:Ders İçinde İşlenmemiş Konularla İlgili Sınav Soruları,ANA ETİK KONULAR:HANGİ ARGÜMANLAR GEÇERLİ SAYILIR?,"Dünyanın nasıl 'olduğu' ve nasıl 'olması' arasındaki gerilim David Hume, doğal
yanılgı,Etik monizm, görecelik ve çoktanlılık ,Vaka Çalışması: Sınıfta Siyaset, Sınıfta Din, Öğretmenin Kamusal Alandaki
Davranışı ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eğitim ortamlarında ortaya çıkabilecek potansiyel etik konuları ve zorlukları belirler. 10, 16, 9A, E
Çeşitli açılardan karmaşık etik ikilemleri analiz eder.10, 16, 9A, E
Farklı etik teorileri göz önünde bulunduran tutarlı ve ikna edici etik argümanlar oluşturur.10, 16, 9A, E
Farklı etik bakış açılarının ve etik karar vermenin karmaşıklığını kavrar.10, 16, 9A, E
Müfredat, değerlendirme yöntemleri, sınıf politikaları ve öğrenci etkileşimlerinin tasarımında etik prensipleri uygular.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1'Etik' nedir? 'Etik', ne ile ilgilidir? Etik ve ahlak.Ders Notları
2Etik çalışmasının alanları, Meta-etik, Normatif etik, Uygulamalı EtikDers Notları
3Vaka Çalışması: Öğrencilerle Elektronik İletişim NORMATİF ETİK
GELENEKLERİ:DOĞRU VE YANLIŞIN BELİRLENMESI
Ders Notları
4Batı etik teorileri Neden etik teori kullanılır?Ders Notları
5Deontolojik etik.Sonuç odaklılık, Görevler.Ders Notları
6Teleolojik etik.Sonuç odaklılık, Egoizm, Faydacılık (Utilitarizm)Ders Notları
7Vaka Çalışması: 1: Öğrencileri öğretmenin kendi arabası ile okula taşımasıVaka
Çalışması: 2: Öğrencilerle fizikse temas
Ders Notları
8Deontolojik etik ve Teleolojik etikTRAMVAY SORUNUVaka Çalışması:: Çifte
Standartlı Devamsızlık Politikası
Ders Notları
9Etik konusunda iki farklı düşünce tarzı arasındaki çatışma ve Erdem
etiği Aristoteles sorar: En iyi flütü kim almalıdır?
Ders Notları
10Vaka Çalışması:Ders İçinde İşlenmemiş Konularla İlgili Sınav SorularıDers Notları
11ANA ETİK KONULAR:HANGİ ARGÜMANLAR GEÇERLİ SAYILIR?Ders Notları
12"Dünyanın nasıl 'olduğu' ve nasıl 'olması' arasındaki gerilim David Hume, doğal
yanılgı
Ders Notları
13Etik monizm, görecelik ve çoktanlılık Ders Notları
14Vaka Çalışması: Sınıfta Siyaset, Sınıfta Din, Öğretmenin Kamusal Alandaki
Davranışı
Ders Notları
Kaynak
Ders notları aşağıda verilen kitap ve makalelerden yararlanılarak hazırlanmıştır: Keith-Spiegel, P., Whitley, Jr., B.E., Balogh, D.W., Perkins, D.V., & Wittig, A.F. (2002). The Ethics of Teaching: A Casebook (2nd ed.). Psychology Press. Johns B. H. McGrath M. Z. & Mathur S. R. (2008). Ethical dilemmas in education : standing up for honesty and integrity. Rowman & LIttlefield Education. Get Citation Cairns, J., Gardner, R., & Lawton, D. (Eds.). (2000). Education for Values: Morals, Ethics and Citizenship in Contemporary Teaching (1st ed.). Routledge.
Strike, K. A., & Soltis, J. F. (2009). The ethics of teaching. 5th ed. New York, Teachers College.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04