Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YAŞAM DÖNEMLERİ VE UYUM SORUNLARI | PCG2216232 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders; çocukluk, ergenlik, genç yetişkinlik, orta yaşlılık ve yaşlılık gelişim dönemlerinin özellikleri, uyum problemleri ve bu problemlerle baş etme yollarını kavranmasını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuk ve Ergen Gelişimi,Beliren Yetişkinlik,Beliren Yetişkinlik 2,Genç ve Orta Yetişkinlikte Bilişsel ve Psikososyal Gelişim,Genç ve Orta Yetişkinlikte Bilişsel ve Psikososyal Gelişim,Aşk (Romantik İlişkiler),Aşk (Romantik İlişkiler),Orta Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Fiziksel Gelişim,Orta Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Fiziksel Gelişim,Yaşlılıkta Bilişsel ve Psikososyal Gelişim,Yaşlılıkta Bilişsel ve Psikososyal Gelişim,Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Ruh Sağlığı,Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Ruh Sağlığı,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yaşla ortaya çıkan değişiklikleri ve adaptasyon problemlerini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E, G |
Yaşam döngüsü boyunca insan büyüme ve gelişmesinin altında yatan süreçleri kavrar. | 10, 16, 9 | A, E, G |
Yaşam döngüsünün gelişimsel ilerlemesini ifade eder. | 10, 16, 9 | A, E, G |
Duyusal ve algısal yetenek, bilişsel ve dil gelişimi, davranışsal genetik ve sosyalleşmenin gelişimsel etkilerini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E, G |
Gelişim ve öğrenme teorilerini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Çocuk ve Ergen Gelişimi | Ders Okuması |
2 | Beliren Yetişkinlik | Ders Okuması |
3 | Beliren Yetişkinlik 2 | Ders Okuması |
4 | Genç ve Orta Yetişkinlikte Bilişsel ve Psikososyal Gelişim | Ders Okuması |
5 | Genç ve Orta Yetişkinlikte Bilişsel ve Psikososyal Gelişim | Ders Okuması |
6 | Aşk (Romantik İlişkiler) | Ders Okuması |
7 | Aşk (Romantik İlişkiler) | Ders Okuması |
8 | Orta Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Fiziksel Gelişim | Ders Okuması |
9 | Orta Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Fiziksel Gelişim | Ders Okuması |
10 | Yaşlılıkta Bilişsel ve Psikososyal Gelişim | Ders Okuması |
11 | Yaşlılıkta Bilişsel ve Psikososyal Gelişim | Ders Okuması |
12 | Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Ruh Sağlığı | Ders Okuması |
13 | Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Ruh Sağlığı | Ders Okuması |
14 | Genel Değerlendirme | |
Kaynak |
Santrock, J. (2021). Life Span Development. 18th edition. McGraw-Hill
Feldman, R. (2021). Development Across the Life Span. 9th edition.Pearson Education Limited. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | | | X | | |
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | | | X | | |
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | | | | X | |
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | | X | | |
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | | X | | | |
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | | | | |
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | | | | X | |
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | | | | | X |
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | | X | | | |
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | | | | X | |
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | | | X | | |
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | | | | X | |
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | | | X | | |
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | | | X | | |
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | | X | | | |
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 1 | 28 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 68 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(68/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YAŞAM DÖNEMLERİ VE UYUM SORUNLARI | PCG2216232 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders; çocukluk, ergenlik, genç yetişkinlik, orta yaşlılık ve yaşlılık gelişim dönemlerinin özellikleri, uyum problemleri ve bu problemlerle baş etme yollarını kavranmasını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuk ve Ergen Gelişimi,Beliren Yetişkinlik,Beliren Yetişkinlik 2,Genç ve Orta Yetişkinlikte Bilişsel ve Psikososyal Gelişim,Genç ve Orta Yetişkinlikte Bilişsel ve Psikososyal Gelişim,Aşk (Romantik İlişkiler),Aşk (Romantik İlişkiler),Orta Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Fiziksel Gelişim,Orta Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Fiziksel Gelişim,Yaşlılıkta Bilişsel ve Psikososyal Gelişim,Yaşlılıkta Bilişsel ve Psikososyal Gelişim,Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Ruh Sağlığı,Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Ruh Sağlığı,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yaşla ortaya çıkan değişiklikleri ve adaptasyon problemlerini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E, G |
Yaşam döngüsü boyunca insan büyüme ve gelişmesinin altında yatan süreçleri kavrar. | 10, 16, 9 | A, E, G |
Yaşam döngüsünün gelişimsel ilerlemesini ifade eder. | 10, 16, 9 | A, E, G |
Duyusal ve algısal yetenek, bilişsel ve dil gelişimi, davranışsal genetik ve sosyalleşmenin gelişimsel etkilerini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E, G |
Gelişim ve öğrenme teorilerini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Çocuk ve Ergen Gelişimi | Ders Okuması |
2 | Beliren Yetişkinlik | Ders Okuması |
3 | Beliren Yetişkinlik 2 | Ders Okuması |
4 | Genç ve Orta Yetişkinlikte Bilişsel ve Psikososyal Gelişim | Ders Okuması |
5 | Genç ve Orta Yetişkinlikte Bilişsel ve Psikososyal Gelişim | Ders Okuması |
6 | Aşk (Romantik İlişkiler) | Ders Okuması |
7 | Aşk (Romantik İlişkiler) | Ders Okuması |
8 | Orta Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Fiziksel Gelişim | Ders Okuması |
9 | Orta Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Fiziksel Gelişim | Ders Okuması |
10 | Yaşlılıkta Bilişsel ve Psikososyal Gelişim | Ders Okuması |
11 | Yaşlılıkta Bilişsel ve Psikososyal Gelişim | Ders Okuması |
12 | Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Ruh Sağlığı | Ders Okuması |
13 | Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Ruh Sağlığı | Ders Okuması |
14 | Genel Değerlendirme | |
Kaynak |
Santrock, J. (2021). Life Span Development. 18th edition. McGraw-Hill
Feldman, R. (2021). Development Across the Life Span. 9th edition.Pearson Education Limited. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | | | X | | |
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | | | X | | |
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | | | | X | |
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | | X | | |
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | | X | | | |
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | | | | |
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | | | | X | |
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | | | | | X |
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | | X | | | |
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | | | | X | |
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | | | X | | |
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | | | | X | |
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | | | X | | |
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | | | X | | |
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | | X | | | |
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 06/09/2024 - 15:05