Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI | PCG2215739 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, danışma sürecinin felsefi ve teorik temellerine kapsamlı bir bakış sunmaktadır. Temel danışma teorilerini ve bu teorilerin farklı danışanlara yönelik pratik uygulamaları ele alınacaktır. Ders, öğrencilere danışmanlık mesleğinde temel yardım becerilerini, mesleki konuları ve etik ilkeleri tanıtmayı amaçlamaktadır. Okuma, deneyimsel öğrenme ve beceri pratiği kombinasyonu yoluyla, öğrenciler psikolojik danışmanlar tarafından kullanılan teknikler ve stratejiler hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Terapötik yaklaşımların, danışanın ihtiyaçlarına ve beklentilerine uygun olarak uyarlanması ve danışmanın belirli bir teorik yaklaşım yerine, danışan odaklı bir anlayış benimsemesinin önemi üzerinde durulmaktadır. Tarihsel perspektifleri pratik uygulamalarla bütünleştirerek, etkili ve kişiselleştirilmiş danışmanlık müdahaleleri için gerekli bilgi ve beceriler edinilmesi amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Current Issues in Psychotherapy Theory, Practice, and Research: A Framework for Comparative Study,Contemporary Freudian Psychoanalytic Psychotherapy,Contemporary Freudian Psychoanalytic Psychotherapy,Relational Psychoanalytic/Psychodynamic Psychotherapy,Person-Centered and Emotion-Focused Psychotherapies,Person-Centered and Emotion-Focused Psychotherapies,Existential–Humanistic Psychotherapies,Ara sınav,Basic Theory, Development and Current Status of CBT,Cognitive Techniques,The Course of Therapy in CBT,Akılcı Duygusal Davranışçı Terapi,Kabul ve Kararlılık Terapisi,Integrative Approaches to Psychotherapy; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Develop Self-Awareness: Analyze how personal characteristics, values, and competencies influence the development of a personal theoretical approach to counseling, fostering a deeper understanding of the counselor's role in the therapeutic process. | 10, 12, 13, 14, 16, 9 | C |
Understand Counseling Theories: Identify and critically evaluate the key concepts, contributions, and limitations of major counseling theories, including multicultural and evidence-based approaches. | 10, 12, 13, 16, 19, 4, 9 | C |
Evaluate Counseling Theories: Students will be able to identify and analyze the key concepts, contributions, and limitations of major counseling theories, highlighting their relevance to contemporary counseling practices. | 10, 12, 13, 16, 19, 37, 4, 9 | C |
Construct a Personalized Counseling Framework: Students will learn that a personal theoretical approach to counseling should be developed by synthesizing multiple perspectives and identifying techniques that align with the needs of various client populations. | 10, 12, 13, 16, 19, 37, 9 | C, E, F |
Danışma Sürecini Bütüncül Olarak Anlama: Öğrenciler, danışma sürecinin temel ilkelerini, teorik modelleri, danışman-danışan ilişkilerinin dinamiklerini ve etkili terapötik sonuçları destekleyen stratejileri keşfedeceklerdir. | 10, 12, 13, 16, 5, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Current Issues in Psychotherapy Theory, Practice, and Research: A Framework for Comparative Study | Essential Psychotherapies |
2 | Contemporary Freudian Psychoanalytic Psychotherapy | Essential Psychotherapies |
3 | Contemporary Freudian Psychoanalytic Psychotherapy | Essential Psychotherapies |
4 | Relational Psychoanalytic/Psychodynamic Psychotherapy | Essential Psychotherapies |
5 | Person-Centered and Emotion-Focused Psychotherapies | Essential Psychotherapies |
6 | Person-Centered and Emotion-Focused Psychotherapies | Essential Psychotherapies |
7 | Existential–Humanistic Psychotherapies | Essential Psychotherapies |
8 | Ara sınav | |
9 | Basic Theory, Development and Current Status of CBT | An Introduction to Cognitive Behaviour Therapy: Skills and Applications |
10 | Cognitive Techniques | An Introduction to Cognitive Behaviour Therapy: Skills and Applications |
11 | The Course of Therapy in CBT | An Introduction to Cognitive Behaviour Therapy: Skills and Applications |
12 | Akılcı Duygusal Davranışçı Terapi | Skills in RATIONAL EMOTIVE BEHAVIOUR Counselling & Psychotherapy |
13 | Kabul ve Kararlılık Terapisi | ACT made simple : an easy-to-read primer on acceptance and commitment therapy. |
14 | Integrative Approaches to Psychotherapy | Essential Psychotherapies |
Kaynak |
Messer, S. B. & Kaslow, N. J. (2020). Essential Psychotherapies : Theories and Practice. The Guilford Press: New York. |
Westbrook, D., Kennerley, H., & Kirk, J. (2011). An Introduction to Cognitive Behaviour Therapy: Skills and Applications. SAGE Publications: London. Harris, R. (2009). ACT made simple : an easy-to-read primer on acceptance and commitment therapy. Newharbinger Publications. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 2 | 28 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI | PCG2215739 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, danışma sürecinin felsefi ve teorik temellerine kapsamlı bir bakış sunmaktadır. Temel danışma teorilerini ve bu teorilerin farklı danışanlara yönelik pratik uygulamaları ele alınacaktır. Ders, öğrencilere danışmanlık mesleğinde temel yardım becerilerini, mesleki konuları ve etik ilkeleri tanıtmayı amaçlamaktadır. Okuma, deneyimsel öğrenme ve beceri pratiği kombinasyonu yoluyla, öğrenciler psikolojik danışmanlar tarafından kullanılan teknikler ve stratejiler hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Terapötik yaklaşımların, danışanın ihtiyaçlarına ve beklentilerine uygun olarak uyarlanması ve danışmanın belirli bir teorik yaklaşım yerine, danışan odaklı bir anlayış benimsemesinin önemi üzerinde durulmaktadır. Tarihsel perspektifleri pratik uygulamalarla bütünleştirerek, etkili ve kişiselleştirilmiş danışmanlık müdahaleleri için gerekli bilgi ve beceriler edinilmesi amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Current Issues in Psychotherapy Theory, Practice, and Research: A Framework for Comparative Study,Contemporary Freudian Psychoanalytic Psychotherapy,Contemporary Freudian Psychoanalytic Psychotherapy,Relational Psychoanalytic/Psychodynamic Psychotherapy,Person-Centered and Emotion-Focused Psychotherapies,Person-Centered and Emotion-Focused Psychotherapies,Existential–Humanistic Psychotherapies,Ara sınav,Basic Theory, Development and Current Status of CBT,Cognitive Techniques,The Course of Therapy in CBT,Akılcı Duygusal Davranışçı Terapi,Kabul ve Kararlılık Terapisi,Integrative Approaches to Psychotherapy; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Develop Self-Awareness: Analyze how personal characteristics, values, and competencies influence the development of a personal theoretical approach to counseling, fostering a deeper understanding of the counselor's role in the therapeutic process. | 10, 12, 13, 14, 16, 9 | C |
Understand Counseling Theories: Identify and critically evaluate the key concepts, contributions, and limitations of major counseling theories, including multicultural and evidence-based approaches. | 10, 12, 13, 16, 19, 4, 9 | C |
Evaluate Counseling Theories: Students will be able to identify and analyze the key concepts, contributions, and limitations of major counseling theories, highlighting their relevance to contemporary counseling practices. | 10, 12, 13, 16, 19, 37, 4, 9 | C |
Construct a Personalized Counseling Framework: Students will learn that a personal theoretical approach to counseling should be developed by synthesizing multiple perspectives and identifying techniques that align with the needs of various client populations. | 10, 12, 13, 16, 19, 37, 9 | C, E, F |
Danışma Sürecini Bütüncül Olarak Anlama: Öğrenciler, danışma sürecinin temel ilkelerini, teorik modelleri, danışman-danışan ilişkilerinin dinamiklerini ve etkili terapötik sonuçları destekleyen stratejileri keşfedeceklerdir. | 10, 12, 13, 16, 5, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Current Issues in Psychotherapy Theory, Practice, and Research: A Framework for Comparative Study | Essential Psychotherapies |
2 | Contemporary Freudian Psychoanalytic Psychotherapy | Essential Psychotherapies |
3 | Contemporary Freudian Psychoanalytic Psychotherapy | Essential Psychotherapies |
4 | Relational Psychoanalytic/Psychodynamic Psychotherapy | Essential Psychotherapies |
5 | Person-Centered and Emotion-Focused Psychotherapies | Essential Psychotherapies |
6 | Person-Centered and Emotion-Focused Psychotherapies | Essential Psychotherapies |
7 | Existential–Humanistic Psychotherapies | Essential Psychotherapies |
8 | Ara sınav | |
9 | Basic Theory, Development and Current Status of CBT | An Introduction to Cognitive Behaviour Therapy: Skills and Applications |
10 | Cognitive Techniques | An Introduction to Cognitive Behaviour Therapy: Skills and Applications |
11 | The Course of Therapy in CBT | An Introduction to Cognitive Behaviour Therapy: Skills and Applications |
12 | Akılcı Duygusal Davranışçı Terapi | Skills in RATIONAL EMOTIVE BEHAVIOUR Counselling & Psychotherapy |
13 | Kabul ve Kararlılık Terapisi | ACT made simple : an easy-to-read primer on acceptance and commitment therapy. |
14 | Integrative Approaches to Psychotherapy | Essential Psychotherapies |
Kaynak |
Messer, S. B. & Kaslow, N. J. (2020). Essential Psychotherapies : Theories and Practice. The Guilford Press: New York. |
Westbrook, D., Kennerley, H., & Kirk, J. (2011). An Introduction to Cognitive Behaviour Therapy: Skills and Applications. SAGE Publications: London. Harris, R. (2009). ACT made simple : an easy-to-read primer on acceptance and commitment therapy. Newharbinger Publications. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |