Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ II | PCG2215741 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Servet BAYRAM |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Naile OSMANOĞLU |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, dersi alan öğrencilerin öğrenme psikolojisi alanıyla ilgili olarak öğrenme ortamlarında sıklıkla yaşanan spesifik problemlere dair teorik bilgi edinmeleri ve ayrıca sorun alanlarına yönelik etkili müdahale örneklerinin incelenmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Öğrenme psikolojisi ve bireysel farklılıklar,Dikkat, Zeka ve Öğrenme,Etkili ders çalışma becerilerinin geliştirilmesi,Akademik benlik saygısının geliştirilmesi,Akademik motivasyonun geliştirilmesi,Kendini-sabotajin önlenmesi,Akademik öz-yeterliliğin geliştirilmesi,Akademik ertelemeyle etkili başa çıkma,Öğrenilmiş çaresizliğe karşı etkili müdahaleler,Sınav kaygısıyla etkili başa çıkmaya yönelik müdahaleler,Sosyal-duygusal öğrenme becerilerinin geliştirilmesi,Okul reddi ve okul terkinin önlenmesi,Olumlu okul ikliminin geliştirilmesi,Kapsayıcı eğitimde etkili örnek uygulamalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenme psikolojisi bağlamında öğrenme ortamlarında sıklıkla karşılaşılan sorunları listeler. | 10, 16, 9 | B, C |
Öğrenme psikolojisi bağlamında öğrenme ortamlarında sıklıkla karşılaşılan sorunlara karşın uygulanabilecek etkili psikoeğitsel müdahaleleri listeler. | 10, 16, 9 | B, C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Öğrenme psikolojisi ve bireysel farklılıklar | Ders notları |
2 | Dikkat, Zeka ve Öğrenme | Ders notları |
3 | Etkili ders çalışma becerilerinin geliştirilmesi | Ders notları |
4 | Akademik benlik saygısının geliştirilmesi | Ders notları |
5 | Akademik motivasyonun geliştirilmesi | Ders notları |
6 | Kendini-sabotajin önlenmesi | Ders notları |
7 | Akademik öz-yeterliliğin geliştirilmesi | Ders notları |
8 | Akademik ertelemeyle etkili başa çıkma | Ders notları |
9 | Öğrenilmiş çaresizliğe karşı etkili müdahaleler | Ders notları |
10 | Sınav kaygısıyla etkili başa çıkmaya yönelik müdahaleler | Ders notları |
11 | Sosyal-duygusal öğrenme becerilerinin geliştirilmesi | Ders notları |
12 | Okul reddi ve okul terkinin önlenmesi | Ders notları |
13 | Olumlu okul ikliminin geliştirilmesi | Ders notları |
14 | Kapsayıcı eğitimde etkili örnek uygulamalar | Ders notları |
Kaynak |
Slavin, R. E. (2018). Educational psychology: Theory and practice. Pearson. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | | X | | | |
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | | | | |
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | | | X | | |
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | | | | |
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | | X | | | |
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | | | | | |
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | | | | | |
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | | | | | |
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | | | | |
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | | | | |
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | | | | |
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | | | X | | |
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | | X | | | |
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | | | | | |
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | | | | | |
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 3 | 3 | 9 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 1 | 2 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 1 | 2 |
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 4 | 12 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 6 | 4 | 24 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 12 | 7 | 84 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 133 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(133/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ II | PCG2215741 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Servet BAYRAM |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Naile OSMANOĞLU |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, dersi alan öğrencilerin öğrenme psikolojisi alanıyla ilgili olarak öğrenme ortamlarında sıklıkla yaşanan spesifik problemlere dair teorik bilgi edinmeleri ve ayrıca sorun alanlarına yönelik etkili müdahale örneklerinin incelenmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Öğrenme psikolojisi ve bireysel farklılıklar,Dikkat, Zeka ve Öğrenme,Etkili ders çalışma becerilerinin geliştirilmesi,Akademik benlik saygısının geliştirilmesi,Akademik motivasyonun geliştirilmesi,Kendini-sabotajin önlenmesi,Akademik öz-yeterliliğin geliştirilmesi,Akademik ertelemeyle etkili başa çıkma,Öğrenilmiş çaresizliğe karşı etkili müdahaleler,Sınav kaygısıyla etkili başa çıkmaya yönelik müdahaleler,Sosyal-duygusal öğrenme becerilerinin geliştirilmesi,Okul reddi ve okul terkinin önlenmesi,Olumlu okul ikliminin geliştirilmesi,Kapsayıcı eğitimde etkili örnek uygulamalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenme psikolojisi bağlamında öğrenme ortamlarında sıklıkla karşılaşılan sorunları listeler. | 10, 16, 9 | B, C |
Öğrenme psikolojisi bağlamında öğrenme ortamlarında sıklıkla karşılaşılan sorunlara karşın uygulanabilecek etkili psikoeğitsel müdahaleleri listeler. | 10, 16, 9 | B, C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Öğrenme psikolojisi ve bireysel farklılıklar | Ders notları |
2 | Dikkat, Zeka ve Öğrenme | Ders notları |
3 | Etkili ders çalışma becerilerinin geliştirilmesi | Ders notları |
4 | Akademik benlik saygısının geliştirilmesi | Ders notları |
5 | Akademik motivasyonun geliştirilmesi | Ders notları |
6 | Kendini-sabotajin önlenmesi | Ders notları |
7 | Akademik öz-yeterliliğin geliştirilmesi | Ders notları |
8 | Akademik ertelemeyle etkili başa çıkma | Ders notları |
9 | Öğrenilmiş çaresizliğe karşı etkili müdahaleler | Ders notları |
10 | Sınav kaygısıyla etkili başa çıkmaya yönelik müdahaleler | Ders notları |
11 | Sosyal-duygusal öğrenme becerilerinin geliştirilmesi | Ders notları |
12 | Okul reddi ve okul terkinin önlenmesi | Ders notları |
13 | Olumlu okul ikliminin geliştirilmesi | Ders notları |
14 | Kapsayıcı eğitimde etkili örnek uygulamalar | Ders notları |
Kaynak |
Slavin, R. E. (2018). Educational psychology: Theory and practice. Pearson. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | | X | | | |
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | | | | |
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | | | X | | |
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | | | | |
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | | X | | | |
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | | | | | |
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | | | | | |
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | | | | | |
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | | | | |
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | | | | |
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | | | | |
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | | | X | | |
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | | X | | | |
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | | | | | |
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | | | | | |
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 06/09/2024 - 15:05