Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ IIPCG2215741Bahar Dönemi2+024
Ders Programı

Pazartesi 11:00-11:45

Pazartesi 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersi VerenlerProf.Dr. Servet BAYRAM
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Naile OSMANOĞLU
Dersin AmacıBu dersin amacı, dersi alan öğrencilerin öğrenme psikolojisi alanıyla ilgili olarak öğrenme ortamlarında sıklıkla yaşanan spesifik problemlere dair teorik bilgi edinmeleri ve ayrıca sorun alanlarına yönelik etkili müdahale örneklerinin incelenmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Öğrenme psikolojisi ve bireysel farklılıklar,Dikkat, Zeka ve Öğrenme,Etkili ders çalışma becerilerinin geliştirilmesi,Akademik benlik saygısının geliştirilmesi,Akademik motivasyonun geliştirilmesi,Kendini-sabotajin önlenmesi,Akademik öz-yeterliliğin geliştirilmesi,Akademik ertelemeyle etkili başa çıkma,Öğrenilmiş çaresizliğe karşı etkili müdahaleler,Sınav kaygısıyla etkili başa çıkmaya yönelik müdahaleler,Sosyal-duygusal öğrenme becerilerinin geliştirilmesi,Okul reddi ve okul terkinin önlenmesi,Olumlu okul ikliminin geliştirilmesi,Kapsayıcı eğitimde etkili örnek uygulamalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenme psikolojisi bağlamında öğrenme ortamlarında sıklıkla karşılaşılan sorunları listeler.10, 16, 9B, C
Öğrenme psikolojisi bağlamında öğrenme ortamlarında sıklıkla karşılaşılan sorunlara karşın uygulanabilecek etkili psikoeğitsel müdahaleleri listeler.10, 16, 9B, C
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Öğrenme psikolojisi ve bireysel farklılıklarDers notları
2Dikkat, Zeka ve ÖğrenmeDers notları
3Etkili ders çalışma becerilerinin geliştirilmesiDers notları
4Akademik benlik saygısının geliştirilmesiDers notları
5Akademik motivasyonun geliştirilmesiDers notları
6Kendini-sabotajin önlenmesiDers notları
7Akademik öz-yeterliliğin geliştirilmesiDers notları
8Akademik ertelemeyle etkili başa çıkmaDers notları
9Öğrenilmiş çaresizliğe karşı etkili müdahalelerDers notları
10Sınav kaygısıyla etkili başa çıkmaya yönelik müdahalelerDers notları
11Sosyal-duygusal öğrenme becerilerinin geliştirilmesiDers notları
12Okul reddi ve okul terkinin önlenmesiDers notları
13Olumlu okul ikliminin geliştirilmesiDers notları
14Kapsayıcı eğitimde etkili örnek uygulamalarDers notları
Kaynak
Slavin, R. E. (2018). Educational psychology: Theory and practice. Pearson.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati339
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi212
Okul Dışı Diğer Faaliyetler212
Proje Sunumu / Seminer3412
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı6424
Genel Sınav ve Hazırlığı12784
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)133
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(133/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ IIPCG2215741Bahar Dönemi2+024
Ders Programı

Pazartesi 11:00-11:45

Pazartesi 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersi VerenlerProf.Dr. Servet BAYRAM
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Naile OSMANOĞLU
Dersin AmacıBu dersin amacı, dersi alan öğrencilerin öğrenme psikolojisi alanıyla ilgili olarak öğrenme ortamlarında sıklıkla yaşanan spesifik problemlere dair teorik bilgi edinmeleri ve ayrıca sorun alanlarına yönelik etkili müdahale örneklerinin incelenmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Öğrenme psikolojisi ve bireysel farklılıklar,Dikkat, Zeka ve Öğrenme,Etkili ders çalışma becerilerinin geliştirilmesi,Akademik benlik saygısının geliştirilmesi,Akademik motivasyonun geliştirilmesi,Kendini-sabotajin önlenmesi,Akademik öz-yeterliliğin geliştirilmesi,Akademik ertelemeyle etkili başa çıkma,Öğrenilmiş çaresizliğe karşı etkili müdahaleler,Sınav kaygısıyla etkili başa çıkmaya yönelik müdahaleler,Sosyal-duygusal öğrenme becerilerinin geliştirilmesi,Okul reddi ve okul terkinin önlenmesi,Olumlu okul ikliminin geliştirilmesi,Kapsayıcı eğitimde etkili örnek uygulamalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenme psikolojisi bağlamında öğrenme ortamlarında sıklıkla karşılaşılan sorunları listeler.10, 16, 9B, C
Öğrenme psikolojisi bağlamında öğrenme ortamlarında sıklıkla karşılaşılan sorunlara karşın uygulanabilecek etkili psikoeğitsel müdahaleleri listeler.10, 16, 9B, C
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Öğrenme psikolojisi ve bireysel farklılıklarDers notları
2Dikkat, Zeka ve ÖğrenmeDers notları
3Etkili ders çalışma becerilerinin geliştirilmesiDers notları
4Akademik benlik saygısının geliştirilmesiDers notları
5Akademik motivasyonun geliştirilmesiDers notları
6Kendini-sabotajin önlenmesiDers notları
7Akademik öz-yeterliliğin geliştirilmesiDers notları
8Akademik ertelemeyle etkili başa çıkmaDers notları
9Öğrenilmiş çaresizliğe karşı etkili müdahalelerDers notları
10Sınav kaygısıyla etkili başa çıkmaya yönelik müdahalelerDers notları
11Sosyal-duygusal öğrenme becerilerinin geliştirilmesiDers notları
12Okul reddi ve okul terkinin önlenmesiDers notları
13Olumlu okul ikliminin geliştirilmesiDers notları
14Kapsayıcı eğitimde etkili örnek uygulamalarDers notları
Kaynak
Slavin, R. E. (2018). Educational psychology: Theory and practice. Pearson.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 06/09/2024 - 15:05