Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ I | PCG2115735 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 Salı 19:30-20:15 Salı 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ülkü TOSUN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Naile OSMANOĞLU |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, gelişim, biliş, davranış, duygu ve kültür dahil olmak üzere öğrenme psikolojisindeki temel konuları incelemektir. Ayrıca, başlıca teorileri ve bu teorilerin daha etkili öğretmenler ve öğrenciler olmak için nasıl uygulanabileceğini keşfetmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş: Öğrencilerle tanışma ve derse genel bakış,Öğrenmeye Kısa Bir Giriş: Öğrenme Nedir? Öğrenme Kavramı,Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler,Öğrenmeyle İlgili Zihinsel Süreçler,Öğrenme Teorileri Zaman Çizelgesi ve Tarihçesi,Davranışçı Kuram,Davranışçı Kuram,Sosyal Bilişsel Kuram,Sosyal Bilişsel Kuram,Bilişsel Kuram,Bilişsel Kuram,Gelişimsel ve Bağlamsal Yaklaşımlar,Gelişimsel ve Bağlamsal Yaklaşımlar,Genel değerlendirme ve tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Öğrenciler bu dönemin sonunda insan öğrenmesini davranışsal, bilişsel, sosyal bilişsel ve yapılandırmacı perspektiflerden tanımlar. | | A, B, C |
Çocukluk ve ergenlik dönemindeki bilişsel, psikolojik ve sosyal gelişimi ilişkilendirir. | | A, B, C |
Öğrenciler, üstbiliş, öz yeterlilik, kavram öğrenme, problem çözme ve bilgi ve öğrenmenin transferi gibi karmaşık bilişsel süreçleri açıklar. | | A, B, C |
Farklı öğretim stratejilerinin, sınıf yönetiminin ve değerlendirmelerin nasıl uygulanacağını kavrar. | | A, B, C |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş: Öğrencilerle tanışma ve derse genel bakış | |
2 | Öğrenmeye Kısa Bir Giriş: Öğrenme Nedir? Öğrenme Kavramı | Haftalık okumalar |
3 | Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler | Haftalık okumalar |
4 | Öğrenmeyle İlgili Zihinsel Süreçler | Haftalık okumalar |
5 | Öğrenme Teorileri Zaman Çizelgesi ve Tarihçesi | Haftalık okumalar |
6 | Davranışçı Kuram | Haftalık okumalar |
7 | Davranışçı Kuram | Haftalık okumalar |
8 | Sosyal Bilişsel Kuram | Haftalık okumalar |
9 | Sosyal Bilişsel Kuram | Haftalık okumalar |
10 | Bilişsel Kuram | Haftalık okumalar |
11 | Bilişsel Kuram | Haftalık okumalar |
12 | Gelişimsel ve Bağlamsal Yaklaşımlar | Haftalık okumalar |
13 | Gelişimsel ve Bağlamsal Yaklaşımlar | Haftalık okumalar |
14 | Genel değerlendirme ve tekrar | Haftalık okumalar |
Kaynak |
Ormrod, J. E. (2014). İnsan öğrenmesi (7. baskı). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall. Powerpoint sunumları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | | | | |
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | | X | | | |
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | | | | |
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | | | | |
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | | | | | |
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | | | | | |
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | | | | | |
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | | | | | |
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | | | | | |
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | | | | | |
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | | | | | |
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | | | X | | |
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | | | | |
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | | | | |
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | | | | | |
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 6 | 6 | 36 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 1 | 1 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 3 | 3 | 9 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 6 | 6 | 36 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ I | PCG2115735 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 Salı 19:30-20:15 Salı 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ülkü TOSUN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Naile OSMANOĞLU |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, gelişim, biliş, davranış, duygu ve kültür dahil olmak üzere öğrenme psikolojisindeki temel konuları incelemektir. Ayrıca, başlıca teorileri ve bu teorilerin daha etkili öğretmenler ve öğrenciler olmak için nasıl uygulanabileceğini keşfetmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş: Öğrencilerle tanışma ve derse genel bakış,Öğrenmeye Kısa Bir Giriş: Öğrenme Nedir? Öğrenme Kavramı,Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler,Öğrenmeyle İlgili Zihinsel Süreçler,Öğrenme Teorileri Zaman Çizelgesi ve Tarihçesi,Davranışçı Kuram,Davranışçı Kuram,Sosyal Bilişsel Kuram,Sosyal Bilişsel Kuram,Bilişsel Kuram,Bilişsel Kuram,Gelişimsel ve Bağlamsal Yaklaşımlar,Gelişimsel ve Bağlamsal Yaklaşımlar,Genel değerlendirme ve tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Öğrenciler bu dönemin sonunda insan öğrenmesini davranışsal, bilişsel, sosyal bilişsel ve yapılandırmacı perspektiflerden tanımlar. | | A, B, C |
Çocukluk ve ergenlik dönemindeki bilişsel, psikolojik ve sosyal gelişimi ilişkilendirir. | | A, B, C |
Öğrenciler, üstbiliş, öz yeterlilik, kavram öğrenme, problem çözme ve bilgi ve öğrenmenin transferi gibi karmaşık bilişsel süreçleri açıklar. | | A, B, C |
Farklı öğretim stratejilerinin, sınıf yönetiminin ve değerlendirmelerin nasıl uygulanacağını kavrar. | | A, B, C |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş: Öğrencilerle tanışma ve derse genel bakış | |
2 | Öğrenmeye Kısa Bir Giriş: Öğrenme Nedir? Öğrenme Kavramı | Haftalık okumalar |
3 | Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler | Haftalık okumalar |
4 | Öğrenmeyle İlgili Zihinsel Süreçler | Haftalık okumalar |
5 | Öğrenme Teorileri Zaman Çizelgesi ve Tarihçesi | Haftalık okumalar |
6 | Davranışçı Kuram | Haftalık okumalar |
7 | Davranışçı Kuram | Haftalık okumalar |
8 | Sosyal Bilişsel Kuram | Haftalık okumalar |
9 | Sosyal Bilişsel Kuram | Haftalık okumalar |
10 | Bilişsel Kuram | Haftalık okumalar |
11 | Bilişsel Kuram | Haftalık okumalar |
12 | Gelişimsel ve Bağlamsal Yaklaşımlar | Haftalık okumalar |
13 | Gelişimsel ve Bağlamsal Yaklaşımlar | Haftalık okumalar |
14 | Genel değerlendirme ve tekrar | Haftalık okumalar |
Kaynak |
Ormrod, J. E. (2014). İnsan öğrenmesi (7. baskı). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall. Powerpoint sunumları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | | | | |
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | | X | | | |
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | | | | |
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | | | | |
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | | | | | |
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | | | | | |
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | | | | | |
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | | | | | |
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | | | | | |
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | | | | | |
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | | | | | |
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | | | X | | |
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | | | | |
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | | | | |
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | | | | | |
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 06/09/2024 - 15:05