Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ IPCG2115735Güz Dönemi2+024
Ders Programı

Salı 09:00-09:45

Salı 10:00-10:45

Salı 19:30-20:15

Salı 20:30-21:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ülkü TOSUN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Naile OSMANOĞLU
Dersin AmacıBu dersin amacı, gelişim, biliş, davranış, duygu ve kültür dahil olmak üzere öğrenme psikolojisindeki temel konuları incelemektir. Ayrıca, başlıca teorileri ve bu teorilerin daha etkili öğretmenler ve öğrenciler olmak için nasıl uygulanabileceğini keşfetmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş: Öğrencilerle tanışma ve derse genel bakış,Öğrenmeye Kısa Bir Giriş: Öğrenme Nedir? Öğrenme Kavramı,Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler,Öğrenmeyle İlgili Zihinsel Süreçler,Öğrenme Teorileri Zaman Çizelgesi ve Tarihçesi,Davranışçı Kuram,Davranışçı Kuram,Sosyal Bilişsel Kuram,Sosyal Bilişsel Kuram,Bilişsel Kuram,Bilişsel Kuram,Gelişimsel ve Bağlamsal Yaklaşımlar,Gelişimsel ve Bağlamsal Yaklaşımlar,Genel değerlendirme ve tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler bu dönemin sonunda insan öğrenmesini davranışsal, bilişsel, sosyal bilişsel ve yapılandırmacı perspektiflerden tanımlar.A, B, C
Çocukluk ve ergenlik dönemindeki bilişsel, psikolojik ve sosyal gelişimi ilişkilendirir.A, B, C
Öğrenciler, üstbiliş, öz yeterlilik, kavram öğrenme, problem çözme ve bilgi ve öğrenmenin transferi gibi karmaşık bilişsel süreçleri açıklar.A, B, C
Farklı öğretim stratejilerinin, sınıf yönetiminin ve değerlendirmelerin nasıl uygulanacağını kavrar.A, B, C
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş: Öğrencilerle tanışma ve derse genel bakış
2Öğrenmeye Kısa Bir Giriş: Öğrenme Nedir? Öğrenme KavramıHaftalık okumalar
3Öğrenmeyi Etkileyen FaktörlerHaftalık okumalar
4Öğrenmeyle İlgili Zihinsel SüreçlerHaftalık okumalar
5Öğrenme Teorileri Zaman Çizelgesi ve TarihçesiHaftalık okumalar
6Davranışçı KuramHaftalık okumalar
7Davranışçı KuramHaftalık okumalar
8Sosyal Bilişsel KuramHaftalık okumalar
9Sosyal Bilişsel KuramHaftalık okumalar
10Bilişsel KuramHaftalık okumalar
11Bilişsel KuramHaftalık okumalar
12Gelişimsel ve Bağlamsal YaklaşımlarHaftalık okumalar
13Gelişimsel ve Bağlamsal YaklaşımlarHaftalık okumalar
14Genel değerlendirme ve tekrarHaftalık okumalar
Kaynak
Ormrod, J. E. (2014). İnsan öğrenmesi (7. baskı). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall. Powerpoint sunumları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati6636
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi111
Okul Dışı Diğer Faaliyetler339
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı5525
Genel Sınav ve Hazırlığı6636
Performans Görevi, Bakım Planı111
Toplam İş Yükü (Saat)108
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ IPCG2115735Güz Dönemi2+024
Ders Programı

Salı 09:00-09:45

Salı 10:00-10:45

Salı 19:30-20:15

Salı 20:30-21:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ülkü TOSUN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Naile OSMANOĞLU
Dersin AmacıBu dersin amacı, gelişim, biliş, davranış, duygu ve kültür dahil olmak üzere öğrenme psikolojisindeki temel konuları incelemektir. Ayrıca, başlıca teorileri ve bu teorilerin daha etkili öğretmenler ve öğrenciler olmak için nasıl uygulanabileceğini keşfetmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş: Öğrencilerle tanışma ve derse genel bakış,Öğrenmeye Kısa Bir Giriş: Öğrenme Nedir? Öğrenme Kavramı,Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler,Öğrenmeyle İlgili Zihinsel Süreçler,Öğrenme Teorileri Zaman Çizelgesi ve Tarihçesi,Davranışçı Kuram,Davranışçı Kuram,Sosyal Bilişsel Kuram,Sosyal Bilişsel Kuram,Bilişsel Kuram,Bilişsel Kuram,Gelişimsel ve Bağlamsal Yaklaşımlar,Gelişimsel ve Bağlamsal Yaklaşımlar,Genel değerlendirme ve tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler bu dönemin sonunda insan öğrenmesini davranışsal, bilişsel, sosyal bilişsel ve yapılandırmacı perspektiflerden tanımlar.A, B, C
Çocukluk ve ergenlik dönemindeki bilişsel, psikolojik ve sosyal gelişimi ilişkilendirir.A, B, C
Öğrenciler, üstbiliş, öz yeterlilik, kavram öğrenme, problem çözme ve bilgi ve öğrenmenin transferi gibi karmaşık bilişsel süreçleri açıklar.A, B, C
Farklı öğretim stratejilerinin, sınıf yönetiminin ve değerlendirmelerin nasıl uygulanacağını kavrar.A, B, C
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş: Öğrencilerle tanışma ve derse genel bakış
2Öğrenmeye Kısa Bir Giriş: Öğrenme Nedir? Öğrenme KavramıHaftalık okumalar
3Öğrenmeyi Etkileyen FaktörlerHaftalık okumalar
4Öğrenmeyle İlgili Zihinsel SüreçlerHaftalık okumalar
5Öğrenme Teorileri Zaman Çizelgesi ve TarihçesiHaftalık okumalar
6Davranışçı KuramHaftalık okumalar
7Davranışçı KuramHaftalık okumalar
8Sosyal Bilişsel KuramHaftalık okumalar
9Sosyal Bilişsel KuramHaftalık okumalar
10Bilişsel KuramHaftalık okumalar
11Bilişsel KuramHaftalık okumalar
12Gelişimsel ve Bağlamsal YaklaşımlarHaftalık okumalar
13Gelişimsel ve Bağlamsal YaklaşımlarHaftalık okumalar
14Genel değerlendirme ve tekrarHaftalık okumalar
Kaynak
Ormrod, J. E. (2014). İnsan öğrenmesi (7. baskı). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall. Powerpoint sunumları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 06/09/2024 - 15:05