Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KİŞİLİK KURAMLARIPCG2115734Güz Dönemi2+024
Ders Programı

Pazartesi 09:00-09:45

Pazartesi 10:00-10:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilerin kişilik teorilerini, tarihsel gelişimleri, temel kavramlarını kapsamlı bir şekilde anlamalarını sağlamaktır. Ders, kişilik teorilerinin insan davranışını, gelişimini ve bireysel farklılıkları anlama konusundaki katkılarını keşfetmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; The Study of Personality: Assessment, Research, and Theory,Sigmund Freud: Psychoanalysis,
Sigmund Freud: Psychoanalysis,
Sigmund Freud: Psychoanalysis,Carl Jung: Analytical Psychology,Carl Jung: Analytical Psychology, Alfred Adler: Individual Psychology,Ara Sınav,Karen Horney: Neurotic Needs and Trends,Karen Horney: Neurotic Needs and Trends,Henry Murray: Personology,Erik Erikson: Identity Theory,Gordon Allport: Motivation and Personality,Carl Rogers: Self-Actualization Theory,Abraham Maslow: Needs-Hierarchy Theory; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Temel Teorileri Anlama: Başlıca kişilik teorilerinin temel kavramlarını, ilkelerini ve çerçevelerini, tarihsel gelişimleri dahil olmak üzere tanımlayabilmek 10, 16, 9A
Teorileri Eleştirel bir şekilde Değerlendirme: Farklı kişilik teorilerinin insan davranışını ve bireysel farklılıkları anlama konusundaki güçlü yönlerini, sınırlamalarını ve uygulamalarını analiz edebilme.10, 16, 9C
Tarihsel Perspektifleri Anlama: Kişilik teorilerinin tarihsel evrimini ve modern psikolojik düşüncenin gelişimine olan etkilerini anlama.10, 16, 9A
Eleştirel Düşünme Becerilerini Geliştirme: Kişilik teorilerinin güncel toplumsal ve bireysel zorlukları ele alma konusundaki geçerliliğini ve uygulanabilirliğini eleştirel bir şekilde değerlendirme.10, 16, 9C
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1The Study of Personality: Assessment, Research, and TheorySyllabus
2Sigmund Freud: Psychoanalysis Schultz Ch 1
3
Sigmund Freud: Psychoanalysis
4
Sigmund Freud: Psychoanalysis
Schultz Ch 1
5Carl Jung: Analytical PsychologySchultz Ch 2
6Carl Jung: Analytical PsychologySchultz Ch 2
7 Alfred Adler: Individual PsychologySchultz Ch 3
8Ara Sınav
9Karen Horney: Neurotic Needs and TrendsSchultz Ch 4
10Karen Horney: Neurotic Needs and TrendsSchultz Ch 4
11Henry Murray: PersonologySchultz Ch 5
12Erik Erikson: Identity TheorySchultz Ch 6
13Gordon Allport: Motivation and PersonalitySchultz Ch 7
14Carl Rogers: Self-Actualization TheorySchultz Ch 10
15Abraham Maslow: Needs-Hierarchy TheorySchultz Ch 9
Kaynak
Schultz, D. P. & Schultz, S. E. (2009). Theories of Personality. Wadsworth, Cengage Learning

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer5210
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı155
Ara Sınav ve Hazırlığı155
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı166
Toplam İş Yükü (Saat)62
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(62/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KİŞİLİK KURAMLARIPCG2115734Güz Dönemi2+024
Ders Programı

Pazartesi 09:00-09:45

Pazartesi 10:00-10:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilerin kişilik teorilerini, tarihsel gelişimleri, temel kavramlarını kapsamlı bir şekilde anlamalarını sağlamaktır. Ders, kişilik teorilerinin insan davranışını, gelişimini ve bireysel farklılıkları anlama konusundaki katkılarını keşfetmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; The Study of Personality: Assessment, Research, and Theory,Sigmund Freud: Psychoanalysis,
Sigmund Freud: Psychoanalysis,
Sigmund Freud: Psychoanalysis,Carl Jung: Analytical Psychology,Carl Jung: Analytical Psychology, Alfred Adler: Individual Psychology,Ara Sınav,Karen Horney: Neurotic Needs and Trends,Karen Horney: Neurotic Needs and Trends,Henry Murray: Personology,Erik Erikson: Identity Theory,Gordon Allport: Motivation and Personality,Carl Rogers: Self-Actualization Theory,Abraham Maslow: Needs-Hierarchy Theory; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Temel Teorileri Anlama: Başlıca kişilik teorilerinin temel kavramlarını, ilkelerini ve çerçevelerini, tarihsel gelişimleri dahil olmak üzere tanımlayabilmek 10, 16, 9A
Teorileri Eleştirel bir şekilde Değerlendirme: Farklı kişilik teorilerinin insan davranışını ve bireysel farklılıkları anlama konusundaki güçlü yönlerini, sınırlamalarını ve uygulamalarını analiz edebilme.10, 16, 9C
Tarihsel Perspektifleri Anlama: Kişilik teorilerinin tarihsel evrimini ve modern psikolojik düşüncenin gelişimine olan etkilerini anlama.10, 16, 9A
Eleştirel Düşünme Becerilerini Geliştirme: Kişilik teorilerinin güncel toplumsal ve bireysel zorlukları ele alma konusundaki geçerliliğini ve uygulanabilirliğini eleştirel bir şekilde değerlendirme.10, 16, 9C
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1The Study of Personality: Assessment, Research, and TheorySyllabus
2Sigmund Freud: Psychoanalysis Schultz Ch 1
3
Sigmund Freud: Psychoanalysis
4
Sigmund Freud: Psychoanalysis
Schultz Ch 1
5Carl Jung: Analytical PsychologySchultz Ch 2
6Carl Jung: Analytical PsychologySchultz Ch 2
7 Alfred Adler: Individual PsychologySchultz Ch 3
8Ara Sınav
9Karen Horney: Neurotic Needs and TrendsSchultz Ch 4
10Karen Horney: Neurotic Needs and TrendsSchultz Ch 4
11Henry Murray: PersonologySchultz Ch 5
12Erik Erikson: Identity TheorySchultz Ch 6
13Gordon Allport: Motivation and PersonalitySchultz Ch 7
14Carl Rogers: Self-Actualization TheorySchultz Ch 10
15Abraham Maslow: Needs-Hierarchy TheorySchultz Ch 9
Kaynak
Schultz, D. P. & Schultz, S. E. (2009). Theories of Personality. Wadsworth, Cengage Learning

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 06/09/2024 - 15:05