Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KİŞİLİK KURAMLARI | PCG2115734 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin kişilik teorilerini, tarihsel gelişimleri, temel kavramlarını kapsamlı bir şekilde anlamalarını sağlamaktır. Ders, kişilik teorilerinin insan davranışını, gelişimini ve bireysel farklılıkları anlama konusundaki katkılarını keşfetmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; The Study of Personality: Assessment, Research, and Theory,Sigmund Freud: Psychoanalysis,
Sigmund Freud: Psychoanalysis,
Sigmund Freud: Psychoanalysis,Carl Jung: Analytical Psychology,Carl Jung: Analytical Psychology, Alfred Adler: Individual Psychology,Ara Sınav,Karen Horney: Neurotic Needs and Trends,Karen Horney: Neurotic Needs and Trends,Henry Murray: Personology,Erik Erikson: Identity Theory,Gordon Allport: Motivation and Personality,Carl Rogers: Self-Actualization Theory,Abraham Maslow: Needs-Hierarchy Theory; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel Teorileri Anlama: Başlıca kişilik teorilerinin temel kavramlarını, ilkelerini ve çerçevelerini, tarihsel gelişimleri dahil olmak üzere tanımlayabilmek | 10, 16, 9 | A |
Teorileri Eleştirel bir şekilde Değerlendirme: Farklı kişilik teorilerinin insan davranışını ve bireysel farklılıkları anlama konusundaki güçlü yönlerini, sınırlamalarını ve uygulamalarını analiz edebilme. | 10, 16, 9 | C |
Tarihsel Perspektifleri Anlama: Kişilik teorilerinin tarihsel evrimini ve modern psikolojik düşüncenin gelişimine olan etkilerini anlama. | 10, 16, 9 | A |
Eleştirel Düşünme Becerilerini Geliştirme: Kişilik teorilerinin güncel toplumsal ve bireysel zorlukları ele alma konusundaki geçerliliğini ve uygulanabilirliğini eleştirel bir şekilde değerlendirme. | 10, 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | The Study of Personality: Assessment, Research, and Theory | Syllabus |
2 | Sigmund Freud: Psychoanalysis | Schultz Ch 1 |
3 |
Sigmund Freud: Psychoanalysis | |
4 |
Sigmund Freud: Psychoanalysis | Schultz Ch 1 |
5 | Carl Jung: Analytical Psychology | Schultz Ch 2 |
6 | Carl Jung: Analytical Psychology | Schultz Ch 2 |
7 | Alfred Adler: Individual Psychology | Schultz Ch 3 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Karen Horney: Neurotic Needs and Trends | Schultz Ch 4 |
10 | Karen Horney: Neurotic Needs and Trends | Schultz Ch 4 |
11 | Henry Murray: Personology | Schultz Ch 5 |
12 | Erik Erikson: Identity Theory | Schultz Ch 6 |
13 | Gordon Allport: Motivation and Personality | Schultz Ch 7 |
14 | Carl Rogers: Self-Actualization Theory | Schultz Ch 10 |
15 | Abraham Maslow: Needs-Hierarchy Theory | Schultz Ch 9 |
Kaynak |
Schultz, D. P. & Schultz, S. E. (2009). Theories of Personality. Wadsworth, Cengage Learning |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | | X | | | |
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | | | X | | |
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | | | X | | |
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | | | | |
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | | | | |
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | | | | |
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | | | | |
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | | X | | | |
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | | | | |
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | | X | | | |
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | | | | |
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | | | X | | |
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | | X | | | |
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | | | | |
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | | | | |
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 5 | 2 | 10 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(62/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KİŞİLİK KURAMLARI | PCG2115734 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin kişilik teorilerini, tarihsel gelişimleri, temel kavramlarını kapsamlı bir şekilde anlamalarını sağlamaktır. Ders, kişilik teorilerinin insan davranışını, gelişimini ve bireysel farklılıkları anlama konusundaki katkılarını keşfetmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; The Study of Personality: Assessment, Research, and Theory,Sigmund Freud: Psychoanalysis,
Sigmund Freud: Psychoanalysis,
Sigmund Freud: Psychoanalysis,Carl Jung: Analytical Psychology,Carl Jung: Analytical Psychology, Alfred Adler: Individual Psychology,Ara Sınav,Karen Horney: Neurotic Needs and Trends,Karen Horney: Neurotic Needs and Trends,Henry Murray: Personology,Erik Erikson: Identity Theory,Gordon Allport: Motivation and Personality,Carl Rogers: Self-Actualization Theory,Abraham Maslow: Needs-Hierarchy Theory; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel Teorileri Anlama: Başlıca kişilik teorilerinin temel kavramlarını, ilkelerini ve çerçevelerini, tarihsel gelişimleri dahil olmak üzere tanımlayabilmek | 10, 16, 9 | A |
Teorileri Eleştirel bir şekilde Değerlendirme: Farklı kişilik teorilerinin insan davranışını ve bireysel farklılıkları anlama konusundaki güçlü yönlerini, sınırlamalarını ve uygulamalarını analiz edebilme. | 10, 16, 9 | C |
Tarihsel Perspektifleri Anlama: Kişilik teorilerinin tarihsel evrimini ve modern psikolojik düşüncenin gelişimine olan etkilerini anlama. | 10, 16, 9 | A |
Eleştirel Düşünme Becerilerini Geliştirme: Kişilik teorilerinin güncel toplumsal ve bireysel zorlukları ele alma konusundaki geçerliliğini ve uygulanabilirliğini eleştirel bir şekilde değerlendirme. | 10, 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | The Study of Personality: Assessment, Research, and Theory | Syllabus |
2 | Sigmund Freud: Psychoanalysis | Schultz Ch 1 |
3 |
Sigmund Freud: Psychoanalysis | |
4 |
Sigmund Freud: Psychoanalysis | Schultz Ch 1 |
5 | Carl Jung: Analytical Psychology | Schultz Ch 2 |
6 | Carl Jung: Analytical Psychology | Schultz Ch 2 |
7 | Alfred Adler: Individual Psychology | Schultz Ch 3 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Karen Horney: Neurotic Needs and Trends | Schultz Ch 4 |
10 | Karen Horney: Neurotic Needs and Trends | Schultz Ch 4 |
11 | Henry Murray: Personology | Schultz Ch 5 |
12 | Erik Erikson: Identity Theory | Schultz Ch 6 |
13 | Gordon Allport: Motivation and Personality | Schultz Ch 7 |
14 | Carl Rogers: Self-Actualization Theory | Schultz Ch 10 |
15 | Abraham Maslow: Needs-Hierarchy Theory | Schultz Ch 9 |
Kaynak |
Schultz, D. P. & Schultz, S. E. (2009). Theories of Personality. Wadsworth, Cengage Learning |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | | X | | | |
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | | | X | | |
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | | | X | | |
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | | | | |
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | | | | |
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | | | | |
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | | | | |
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | | X | | | |
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | | | | |
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | | X | | | |
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | | | | |
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | | | X | | |
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | | X | | | |
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | | | | |
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | | | | |
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 06/09/2024 - 15:05