Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ I | PCG2110029 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 Çarşamba 12:00-12:45 Çarşamba 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı çocuk gelişimi hakkındaki temel bilgileri edindirmek ve bunları günlük yaşamda kullanabilme becerisini kazandırmaktır. Bu amaçla, döllenme ile başlayan gelişim süreci ergenliğe kadar incelenecektir. Bu derste çocuk gelişimi hakkında farklı kuramlar sunularak bu kuramlar karşılaştırılacak ve çocuğun fiziksel, duygusal, bilimsel ve sosyal gelişimi incelenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaşam boyu gelişime giriş,Yaşamın Başlangıcı: Doğum Öncesi Gelişim,Bebeklik: Yaşamın Temellerini Oluşturmak,Bebeklikte Fiziksel Gelişim,Bebeklikte Bilişsel Gelişim,Bebeklikte Sosyal Gelişim,Bebeklikte Kişilik Gelişimi,Okul Öncesi Dönem,Okul Öncesi Dönemde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Okul Öncesi Dönemde Sosyal ve Kişilik Gelişimi,Orta Çocukluk Dönemi,Orta Çocuklukta Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Orta Çocuklukta Sosyal ve Kişilik Gelişimi,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Gelişim psikolojisi ve alt dallarını açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A, E |
Gelişimle ilgili temel kavramları açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A, E |
Gelişimle ilgili temel ilkeleri açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A, E |
Gelişimi etkileyen temel etkenleri açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A, E |
Bedensel ve devinimsel gelişimi bilir. | 10, 16, 19, 9 | A |
Bilişsel gelişimi bilir, Piaget ve bilişsel gelişim kuramını açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A, E |
Dil ve Ahlak gelişimini açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A, E |
Kişilik gelişimi ve kişilik gelişimini etkileyen faktörleri bilir ve açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Yaşam boyu gelişime giriş | Ders Okuması |
2 | Yaşamın Başlangıcı: Doğum Öncesi Gelişim | Ders Okuması |
3 | Bebeklik: Yaşamın Temellerini Oluşturmak | Ders Okuması |
4 | Bebeklikte Fiziksel Gelişim | Ders Okuması |
5 | Bebeklikte Bilişsel Gelişim | Ders Okuması |
6 | Bebeklikte Sosyal Gelişim | Ders Okuması |
7 | Bebeklikte Kişilik Gelişimi | Ders Okuması |
8 | Okul Öncesi Dönem | Ders Okuması |
9 | Okul Öncesi Dönemde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim | Ders Okuması |
10 | Okul Öncesi Dönemde Sosyal ve Kişilik Gelişimi | Ders Okuması |
11 | Orta Çocukluk Dönemi | Ders Okuması |
12 | Orta Çocuklukta Fiziksel ve Bilişsel Gelişim | Ders Okuması |
13 | Orta Çocuklukta Sosyal ve Kişilik Gelişimi | Ders Okuması |
14 | Genel Tekrar | |
Kaynak |
Feldman, R. S. (2017). Development Across the Life Span. 8th Edition. Pearson Education Limited |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | | | | | X |
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | | | | | X |
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | | | | X | |
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | | X | | |
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | | | X | | |
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | | | X | | |
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | | | | X | |
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | | | | | X |
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | | | X | | |
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | | | | X | |
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | | | | X | |
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | | | X | | |
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | | | | | X |
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | | | | X | |
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | | | X | | |
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ I | PCG2110029 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 Çarşamba 12:00-12:45 Çarşamba 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı çocuk gelişimi hakkındaki temel bilgileri edindirmek ve bunları günlük yaşamda kullanabilme becerisini kazandırmaktır. Bu amaçla, döllenme ile başlayan gelişim süreci ergenliğe kadar incelenecektir. Bu derste çocuk gelişimi hakkında farklı kuramlar sunularak bu kuramlar karşılaştırılacak ve çocuğun fiziksel, duygusal, bilimsel ve sosyal gelişimi incelenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaşam boyu gelişime giriş,Yaşamın Başlangıcı: Doğum Öncesi Gelişim,Bebeklik: Yaşamın Temellerini Oluşturmak,Bebeklikte Fiziksel Gelişim,Bebeklikte Bilişsel Gelişim,Bebeklikte Sosyal Gelişim,Bebeklikte Kişilik Gelişimi,Okul Öncesi Dönem,Okul Öncesi Dönemde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Okul Öncesi Dönemde Sosyal ve Kişilik Gelişimi,Orta Çocukluk Dönemi,Orta Çocuklukta Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Orta Çocuklukta Sosyal ve Kişilik Gelişimi,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Gelişim psikolojisi ve alt dallarını açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A, E |
Gelişimle ilgili temel kavramları açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A, E |
Gelişimle ilgili temel ilkeleri açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A, E |
Gelişimi etkileyen temel etkenleri açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A, E |
Bedensel ve devinimsel gelişimi bilir. | 10, 16, 19, 9 | A |
Bilişsel gelişimi bilir, Piaget ve bilişsel gelişim kuramını açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A, E |
Dil ve Ahlak gelişimini açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A, E |
Kişilik gelişimi ve kişilik gelişimini etkileyen faktörleri bilir ve açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Yaşam boyu gelişime giriş | Ders Okuması |
2 | Yaşamın Başlangıcı: Doğum Öncesi Gelişim | Ders Okuması |
3 | Bebeklik: Yaşamın Temellerini Oluşturmak | Ders Okuması |
4 | Bebeklikte Fiziksel Gelişim | Ders Okuması |
5 | Bebeklikte Bilişsel Gelişim | Ders Okuması |
6 | Bebeklikte Sosyal Gelişim | Ders Okuması |
7 | Bebeklikte Kişilik Gelişimi | Ders Okuması |
8 | Okul Öncesi Dönem | Ders Okuması |
9 | Okul Öncesi Dönemde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim | Ders Okuması |
10 | Okul Öncesi Dönemde Sosyal ve Kişilik Gelişimi | Ders Okuması |
11 | Orta Çocukluk Dönemi | Ders Okuması |
12 | Orta Çocuklukta Fiziksel ve Bilişsel Gelişim | Ders Okuması |
13 | Orta Çocuklukta Sosyal ve Kişilik Gelişimi | Ders Okuması |
14 | Genel Tekrar | |
Kaynak |
Feldman, R. S. (2017). Development Across the Life Span. 8th Edition. Pearson Education Limited |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | | | | | X |
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | | | | | X |
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | | | | X | |
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | | X | | |
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | | | X | | |
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | | | X | | |
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | | | | X | |
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | | | | | X |
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | | | X | | |
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | | | | X | |
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | | | | X | |
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | | | X | | |
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | | | | | X |
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | | | | X | |
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | | | X | | |
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 06/09/2024 - 15:05