Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA | PCG3212067 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste, grupla psikolojik danışmanlığın temelleri ve uygulaması, grup dinamikleri, grubun başlaması ve gelişmesi, grupla psikolojik danışmanlık teorileri, yaklaşımlarının öğrencilerle paylaşılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Grupla psikolojik danışmanlığın tarihçesi,Bilişsel DAvranışçı Grup danışmanlığı,Grup üyelerini seçme,Grup süreci. Etik ilkeler,Sosyal kontekst olarak grup,Okulda grup yaklaşımları, Ergenlik döneminde grupta depresyon ile çalışmak,Ergenlik döneminde grupta depresyon ile çalışmak,Grup ortamında saldırgan davranışlar ile çalışmak,Sosyal problemleri olan ergenlerle çalışmak,Kabul ve kararlılık terapisinin temel öğeleri,Grupla psikolojik danışmanlık uygulamasında Kabul ve kararlılık terapisi yaklaşımı,Grupla psikolojik danışmanlık uygulamasında Kabul ve kararlılık terapisi yaklaşımı, grup çalışması örnekleri,Grupla psikolojik danışmanlık uygulamasında Kabul ve kararlılık terapisi yaklaşımı, grup çalışması örnekleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Grupla psikolojik danışmanlığın ilkelerini tanımlar. | 10, 16, 20, 9 | A, D |
Grup sürecini ve grup dinamiklerini kavrar. | 10, 16, 20, 4, 6, 9 | A, D |
Grupla psikolojik danışmanlıkta etik ilkelerin önemini ve uygulanması gerektiğini ilişkilendirir. | 10, 16, 20, 4, 6, 9 | A, D |
Grupla psikolojik danışmanlıktaki çeşitli yaklaşımlar açıklar. | 10, 16, 20, 4, 6, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Grupla psikolojik danışmanlığın tarihçesi | Maria T. Riva (2014 ). Current and Historical Perspectives on the Field of Group Counseling and Psychotherapy. Handbook of group counseling and psychotherapy. Page 17 |
2 | Bilişsel DAvranışçı Grup danışmanlığı | An Introduction to Cognitive-Behavior Group Therapy with Youth Jessica L. Stewart, Ray W. Christner, & Arthur Freeman. Page 3 |
3 | Grup üyelerini seçme | CBT Group Treatment with Children and Adolescents: What Makes for Effective Group Therapy? Mark H. Stone. Page 23 |
4 | Grup süreci. Etik ilkeler | CBT Group Treatment with Children and Adolescents: What Makes for Effective Group Therapy? Mark H. Stone. Page 23 |
5 | Sosyal kontekst olarak grup | Developmental Considerations for Group Therapy with Youth David C. Hill & Diana Coulson-Brown. Page 39 |
7 | Okulda grup yaklaşımları | Cognitive-Behavior Group Treatment for Anxiety Disorders Ellen Flannery-Schroeder, Christine B. Sieberg, & Elizabeth A. Gosch. Page 199 |
8 | Ergenlik döneminde grupta depresyon ile çalışmak | Mediating Depression in Youth: A Cognitive-Behavior Group Therapy Approach Ray W. Christner & McKenzie L. Walker. Page 293 |
9 | Ergenlik döneminde grupta depresyon ile çalışmak | Mediating Depression in Youth: A Cognitive-Behavior Group Therapy Approach Ray W. Christner & McKenzie L. Walker. Page 293 |
10 | Grup ortamında saldırgan davranışlar ile çalışmak | Cognitive-Behavior Group Therapy for Angry and Aggressive Youth John E. Lochman, Nicole Powell, Caroline Boxmeyer, Annie M. Deming, & Laura Young. Page 333 |
11 | Sosyal problemleri olan ergenlerle çalışmak | Cognitive-Behavior Group Therapy with Children Who Are Ostracized or Socially Isolated Kimberly Simmerman & Ray W. Christner. Page 409 |
12 | Kabul ve kararlılık terapisinin temel öğeleri | ACT Basics. Turrell, S. L. & Bell, M. (2016). ACT for Adolescents: Treating Teens and Adolescents in Individual and Group Therapy. Oakland, CA: Context Press Page 11 |
13 | Grupla psikolojik danışmanlık uygulamasında Kabul ve kararlılık terapisi yaklaşımı | Turrell, S. L. & Bell, M. (2016). ACT for Adolescents: Treating Teens and Adolescents in Individual and Group Therapy. Oakland, CA: Context Press. Page 39 |
14 | Grupla psikolojik danışmanlık uygulamasında Kabul ve kararlılık terapisi yaklaşımı, grup çalışması örnekleri | Turrell, S. L. & Bell, M. (2016). ACT for Adolescents: Treating Teens and Adolescents in Individual and Group Therapy. Oakland, CA: Context Press Page 55 |
15 | Grupla psikolojik danışmanlık uygulamasında Kabul ve kararlılık terapisi yaklaşımı, grup çalışması örnekleri | Turrell, S. L. & Bell, M. (2016). ACT for Adolescents: Treating Teens and Adolescents in Individual and Group Therapy. Oakland, CA: Context Press . Page 89 |
Kaynak |
Handbook of cognitive-behavior group therapy with children and adolescents : specific settings and presenting problems. Editors, Ray W. Christner, Jessica L. Stewart, Arthur Freeman. New York: Taylor & Francis Group Turrell, S. L. & Bell, M. (2016). ACT for Adolescents: Treating Teens and Adolescents in Individual and Group Therapy. Oakland, CA: Context Press |
Handbook of group counseling and psychotherapy. Ediyors, Janice L. DeLucia-Waack, Cynthia R. Kalodner, Maria T. Riva. United Kingdom SAGE Publications. 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 6 | 6 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 4 | 12 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 12 | 1 | 12 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 5 | 5 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(88/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA | PCG3212067 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste, grupla psikolojik danışmanlığın temelleri ve uygulaması, grup dinamikleri, grubun başlaması ve gelişmesi, grupla psikolojik danışmanlık teorileri, yaklaşımlarının öğrencilerle paylaşılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Grupla psikolojik danışmanlığın tarihçesi,Bilişsel DAvranışçı Grup danışmanlığı,Grup üyelerini seçme,Grup süreci. Etik ilkeler,Sosyal kontekst olarak grup,Okulda grup yaklaşımları, Ergenlik döneminde grupta depresyon ile çalışmak,Ergenlik döneminde grupta depresyon ile çalışmak,Grup ortamında saldırgan davranışlar ile çalışmak,Sosyal problemleri olan ergenlerle çalışmak,Kabul ve kararlılık terapisinin temel öğeleri,Grupla psikolojik danışmanlık uygulamasında Kabul ve kararlılık terapisi yaklaşımı,Grupla psikolojik danışmanlık uygulamasında Kabul ve kararlılık terapisi yaklaşımı, grup çalışması örnekleri,Grupla psikolojik danışmanlık uygulamasında Kabul ve kararlılık terapisi yaklaşımı, grup çalışması örnekleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Grupla psikolojik danışmanlığın ilkelerini tanımlar. | 10, 16, 20, 9 | A, D |
Grup sürecini ve grup dinamiklerini kavrar. | 10, 16, 20, 4, 6, 9 | A, D |
Grupla psikolojik danışmanlıkta etik ilkelerin önemini ve uygulanması gerektiğini ilişkilendirir. | 10, 16, 20, 4, 6, 9 | A, D |
Grupla psikolojik danışmanlıktaki çeşitli yaklaşımlar açıklar. | 10, 16, 20, 4, 6, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Grupla psikolojik danışmanlığın tarihçesi | Maria T. Riva (2014 ). Current and Historical Perspectives on the Field of Group Counseling and Psychotherapy. Handbook of group counseling and psychotherapy. Page 17 |
2 | Bilişsel DAvranışçı Grup danışmanlığı | An Introduction to Cognitive-Behavior Group Therapy with Youth Jessica L. Stewart, Ray W. Christner, & Arthur Freeman. Page 3 |
3 | Grup üyelerini seçme | CBT Group Treatment with Children and Adolescents: What Makes for Effective Group Therapy? Mark H. Stone. Page 23 |
4 | Grup süreci. Etik ilkeler | CBT Group Treatment with Children and Adolescents: What Makes for Effective Group Therapy? Mark H. Stone. Page 23 |
5 | Sosyal kontekst olarak grup | Developmental Considerations for Group Therapy with Youth David C. Hill & Diana Coulson-Brown. Page 39 |
7 | Okulda grup yaklaşımları | Cognitive-Behavior Group Treatment for Anxiety Disorders Ellen Flannery-Schroeder, Christine B. Sieberg, & Elizabeth A. Gosch. Page 199 |
8 | Ergenlik döneminde grupta depresyon ile çalışmak | Mediating Depression in Youth: A Cognitive-Behavior Group Therapy Approach Ray W. Christner & McKenzie L. Walker. Page 293 |
9 | Ergenlik döneminde grupta depresyon ile çalışmak | Mediating Depression in Youth: A Cognitive-Behavior Group Therapy Approach Ray W. Christner & McKenzie L. Walker. Page 293 |
10 | Grup ortamında saldırgan davranışlar ile çalışmak | Cognitive-Behavior Group Therapy for Angry and Aggressive Youth John E. Lochman, Nicole Powell, Caroline Boxmeyer, Annie M. Deming, & Laura Young. Page 333 |
11 | Sosyal problemleri olan ergenlerle çalışmak | Cognitive-Behavior Group Therapy with Children Who Are Ostracized or Socially Isolated Kimberly Simmerman & Ray W. Christner. Page 409 |
12 | Kabul ve kararlılık terapisinin temel öğeleri | ACT Basics. Turrell, S. L. & Bell, M. (2016). ACT for Adolescents: Treating Teens and Adolescents in Individual and Group Therapy. Oakland, CA: Context Press Page 11 |
13 | Grupla psikolojik danışmanlık uygulamasında Kabul ve kararlılık terapisi yaklaşımı | Turrell, S. L. & Bell, M. (2016). ACT for Adolescents: Treating Teens and Adolescents in Individual and Group Therapy. Oakland, CA: Context Press. Page 39 |
14 | Grupla psikolojik danışmanlık uygulamasında Kabul ve kararlılık terapisi yaklaşımı, grup çalışması örnekleri | Turrell, S. L. & Bell, M. (2016). ACT for Adolescents: Treating Teens and Adolescents in Individual and Group Therapy. Oakland, CA: Context Press Page 55 |
15 | Grupla psikolojik danışmanlık uygulamasında Kabul ve kararlılık terapisi yaklaşımı, grup çalışması örnekleri | Turrell, S. L. & Bell, M. (2016). ACT for Adolescents: Treating Teens and Adolescents in Individual and Group Therapy. Oakland, CA: Context Press . Page 89 |
Kaynak |
Handbook of cognitive-behavior group therapy with children and adolescents : specific settings and presenting problems. Editors, Ray W. Christner, Jessica L. Stewart, Arthur Freeman. New York: Taylor & Francis Group Turrell, S. L. & Bell, M. (2016). ACT for Adolescents: Treating Teens and Adolescents in Individual and Group Therapy. Oakland, CA: Context Press |
Handbook of group counseling and psychotherapy. Ediyors, Janice L. DeLucia-Waack, Cynthia R. Kalodner, Maria T. Riva. United Kingdom SAGE Publications. 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |