Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI I | PCG4113231 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 3 |
Ders Programı | ( A ) Salı 11:00-11:45 ( A ) Salı 12:00-12:45 ( A ) Salı 12:45-13:30 ( A ) Cuma 17:30-18:15 ( A ) Cuma 18:30-19:15 ( A ) Cuma 19:30-20:15 ( B ) Salı 11:00-11:45 ( B ) Salı 12:00-12:45 ( B ) Salı 12:45-13:30 ( B ) Çarşamba 18:30-19:15 ( B ) Çarşamba 19:30-20:15 ( B ) Çarşamba 20:30-21:15 ( C ) Çarşamba 09:00-09:45 ( C ) Çarşamba 10:00-10:45 ( C ) Çarşamba 11:00-11:45 ( C ) Cuma 17:30-18:15 ( C ) Cuma 18:30-19:15 ( C ) Cuma 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR, Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin psikolojik danışma ve yardım becerilerini kullanarak psikolojik danışma oturumunu yönetme konusunda beceri kazanmalarını ve ve psikolojik danışma sürecinin raporlamasını öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders içeriğinin ve kapsamının aday psikolojik danışmanlar ile süpervizörler eşliğinde paylaşılması,Psikolojik danışmada temel konuların özetlenmesi (Fiziksel ortam, bazı etik konular), terapötik koşullar hakkında bilgilendirme, Danışma sürecinin aşamaları ve bu aşamalar uygun temel tekniklerin kullanımı hakkında bilgi verilmesi.,Amaç oluşturma, direnç ve sessizlikle çalışma, süreci sonlandırma ve İleri danışma teknikleri.,Role play için trial gruplarının oluşturulması ve uygulama hakkında bilgilendirme,Psikolojik danışma oturumlarından öngörüşmeye ilişkin süpervizyon verilmesi,Psikolojik danışma oturumlarından ilk görüşmeye ilişkin süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından ikinci görüşmeye ilişkin süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından üçüncü görüşmeye ilişkin süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından dördüncü görüşmeye ilişkin süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından son görüşmeye ilişkin süpervizyon ve ilk grubun genel değerlendirmesi- yeni role-play gruplarının oluşturulması ,Psikolojik danışma oturumlarından ilk görüşmeye ilişkin süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından ikinci görüşmeye ilişkin süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından üçüncü görüşmeye ilişkin süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından dördüncü görüşmeye ilişkin süpervizyon ,Psikolojik danışma oturumlarından son görüşmeye ilişkin süpervizyon ve dönemin genel değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Psikolojik danışma sürecinin aşamalarını açıklar ve uygular. | 15, 16, 37, 9 | A, H |
Psikolojik Danışmada kullanılan temel teknikleri açıklar ve uygular. | 15, 16, 37, 4, 9 | A, H |
Psikolojik Danışmada kullanılan ileri teknikleri açıklar ve uygular. | 16, 37, 6, 9 | A, H |
Uygun danışma becerileri hakkında bilgi verir ve uygular. | 15, 16, 37, 4, 6, 9 | A, H |
Süpervizyon ilişkisi kapsamında danışma becerilerinin yerinde kullanılıp kullanılmadığını tartışır ve geri bildirim verir | 10, 16, 19, 37 | A, H |
Vaka sonuçlarını raporlaştırabilir. | 5 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin ve kapsamının aday psikolojik danışmanlar ile süpervizörler eşliğinde paylaşılması,Psikolojik danışmada temel konuların özetlenmesi (Fiziksel ortam, bazı etik konular), terapötik koşullar hakkında bilgilendirme, Danışma sürecinin aşamaları ve bu aşamalar uygun temel tekniklerin kullanımı hakkında bilgi verilmesi. | Psikolojik danışmada temel konular ve kavramların incelenmesi |
2 | Amaç oluşturma, direnç ve sessizlikle çalışma, süreci sonlandırma ve İleri danışma teknikleri. | Psikolojik danışmada önemli temel teknikler hakkında bilgilenme |
3 | Role play için trial gruplarının oluşturulması ve uygulama hakkında bilgilendirme | Grup İçi uygulama süreçleri için uyumlu çalışacak grupların oluşturulması |
4 | Psikolojik danışma oturumlarından öngörüşmeye ilişkin süpervizyon verilmesi | Grupların danışan-danışman-gözlemci rollerini paylaşarak öngörüşme oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi |
5 | Psikolojik danışma oturumlarından ilk görüşmeye ilişkin süpervizyon | 1. oturumun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi |
6 | Psikolojik danışma oturumlarından ikinci görüşmeye ilişkin süpervizyon | 2.oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi |
7 | Psikolojik danışma oturumlarından üçüncü görüşmeye ilişkin süpervizyon | 3. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi |
8 | Psikolojik danışma oturumlarından dördüncü görüşmeye ilişkin süpervizyon | 4. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi |
9 | Psikolojik danışma oturumlarından son görüşmeye ilişkin süpervizyon ve ilk grubun genel değerlendirmesi- yeni role-play gruplarının oluşturulması | 5.oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi |
10 | Psikolojik danışma oturumlarından ilk görüşmeye ilişkin süpervizyon | Role play grubu içinde rollerin değiştirilmesi ve öngörüşme oturumunun gerçekleştirilmesi.Oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi |
11 | Psikolojik danışma oturumlarından ikinci görüşmeye ilişkin süpervizyon | 2.oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi |
12 | Psikolojik danışma oturumlarından üçüncü görüşmeye ilişkin süpervizyon | 3. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi |
13 | Psikolojik danışma oturumlarından dördüncü görüşmeye ilişkin süpervizyon | 4. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi |
14 | Psikolojik danışma oturumlarından son görüşmeye ilişkin süpervizyon ve dönemin genel değerlendirmesi | 5.oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi |
Kaynak |
Cormier, S., & Hackney, H. (2014). Counseling Strategies and Interventions: Pearson New International Edition. 8th edition. Pearson Education, Inc. |
1. Cormier, S. ve Hackney, H.(2009). Psikolojik Danışma Stratejiler ve Müdahaleler. (Çev. Ed:Süleyman Doğan ve Barış Yaka). Pegem 2. Egan, G. (2010). Psikolojik Danışma Becerileri (Ö.Yüksel,Çev.). Kaknüs 3. Egan, G. (2014). Psikolojik Danışma Becerileri: Danışma Becerileri Üzerine Alıştırmalar (M. Baturay, Çev.). Kaknüs 4. Flagan Sommers, J. & Flagan Sommers, R. (2014). Klinik Görüşme Psikolojik Değerlendirme Esaslar. İthaki 5. Yüksel-Şahin, F. (2018) Psikolojik Danışmanlar için El Kitabı. Nobel |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 10 | 1 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 30 | 1 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 40 | 1 | 40 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(100/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI I | PCG4113231 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 3 |
Ders Programı | ( A ) Salı 11:00-11:45 ( A ) Salı 12:00-12:45 ( A ) Salı 12:45-13:30 ( A ) Cuma 17:30-18:15 ( A ) Cuma 18:30-19:15 ( A ) Cuma 19:30-20:15 ( B ) Salı 11:00-11:45 ( B ) Salı 12:00-12:45 ( B ) Salı 12:45-13:30 ( B ) Çarşamba 18:30-19:15 ( B ) Çarşamba 19:30-20:15 ( B ) Çarşamba 20:30-21:15 ( C ) Çarşamba 09:00-09:45 ( C ) Çarşamba 10:00-10:45 ( C ) Çarşamba 11:00-11:45 ( C ) Cuma 17:30-18:15 ( C ) Cuma 18:30-19:15 ( C ) Cuma 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR, Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin psikolojik danışma ve yardım becerilerini kullanarak psikolojik danışma oturumunu yönetme konusunda beceri kazanmalarını ve ve psikolojik danışma sürecinin raporlamasını öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders içeriğinin ve kapsamının aday psikolojik danışmanlar ile süpervizörler eşliğinde paylaşılması,Psikolojik danışmada temel konuların özetlenmesi (Fiziksel ortam, bazı etik konular), terapötik koşullar hakkında bilgilendirme, Danışma sürecinin aşamaları ve bu aşamalar uygun temel tekniklerin kullanımı hakkında bilgi verilmesi.,Amaç oluşturma, direnç ve sessizlikle çalışma, süreci sonlandırma ve İleri danışma teknikleri.,Role play için trial gruplarının oluşturulması ve uygulama hakkında bilgilendirme,Psikolojik danışma oturumlarından öngörüşmeye ilişkin süpervizyon verilmesi,Psikolojik danışma oturumlarından ilk görüşmeye ilişkin süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından ikinci görüşmeye ilişkin süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından üçüncü görüşmeye ilişkin süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından dördüncü görüşmeye ilişkin süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından son görüşmeye ilişkin süpervizyon ve ilk grubun genel değerlendirmesi- yeni role-play gruplarının oluşturulması ,Psikolojik danışma oturumlarından ilk görüşmeye ilişkin süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından ikinci görüşmeye ilişkin süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından üçüncü görüşmeye ilişkin süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından dördüncü görüşmeye ilişkin süpervizyon ,Psikolojik danışma oturumlarından son görüşmeye ilişkin süpervizyon ve dönemin genel değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Psikolojik danışma sürecinin aşamalarını açıklar ve uygular. | 15, 16, 37, 9 | A, H |
Psikolojik Danışmada kullanılan temel teknikleri açıklar ve uygular. | 15, 16, 37, 4, 9 | A, H |
Psikolojik Danışmada kullanılan ileri teknikleri açıklar ve uygular. | 16, 37, 6, 9 | A, H |
Uygun danışma becerileri hakkında bilgi verir ve uygular. | 15, 16, 37, 4, 6, 9 | A, H |
Süpervizyon ilişkisi kapsamında danışma becerilerinin yerinde kullanılıp kullanılmadığını tartışır ve geri bildirim verir | 10, 16, 19, 37 | A, H |
Vaka sonuçlarını raporlaştırabilir. | 5 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin ve kapsamının aday psikolojik danışmanlar ile süpervizörler eşliğinde paylaşılması,Psikolojik danışmada temel konuların özetlenmesi (Fiziksel ortam, bazı etik konular), terapötik koşullar hakkında bilgilendirme, Danışma sürecinin aşamaları ve bu aşamalar uygun temel tekniklerin kullanımı hakkında bilgi verilmesi. | Psikolojik danışmada temel konular ve kavramların incelenmesi |
2 | Amaç oluşturma, direnç ve sessizlikle çalışma, süreci sonlandırma ve İleri danışma teknikleri. | Psikolojik danışmada önemli temel teknikler hakkında bilgilenme |
3 | Role play için trial gruplarının oluşturulması ve uygulama hakkında bilgilendirme | Grup İçi uygulama süreçleri için uyumlu çalışacak grupların oluşturulması |
4 | Psikolojik danışma oturumlarından öngörüşmeye ilişkin süpervizyon verilmesi | Grupların danışan-danışman-gözlemci rollerini paylaşarak öngörüşme oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi |
5 | Psikolojik danışma oturumlarından ilk görüşmeye ilişkin süpervizyon | 1. oturumun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi |
6 | Psikolojik danışma oturumlarından ikinci görüşmeye ilişkin süpervizyon | 2.oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi |
7 | Psikolojik danışma oturumlarından üçüncü görüşmeye ilişkin süpervizyon | 3. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi |
8 | Psikolojik danışma oturumlarından dördüncü görüşmeye ilişkin süpervizyon | 4. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi |
9 | Psikolojik danışma oturumlarından son görüşmeye ilişkin süpervizyon ve ilk grubun genel değerlendirmesi- yeni role-play gruplarının oluşturulması | 5.oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi |
10 | Psikolojik danışma oturumlarından ilk görüşmeye ilişkin süpervizyon | Role play grubu içinde rollerin değiştirilmesi ve öngörüşme oturumunun gerçekleştirilmesi.Oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi |
11 | Psikolojik danışma oturumlarından ikinci görüşmeye ilişkin süpervizyon | 2.oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi |
12 | Psikolojik danışma oturumlarından üçüncü görüşmeye ilişkin süpervizyon | 3. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi |
13 | Psikolojik danışma oturumlarından dördüncü görüşmeye ilişkin süpervizyon | 4. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi |
14 | Psikolojik danışma oturumlarından son görüşmeye ilişkin süpervizyon ve dönemin genel değerlendirmesi | 5.oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi |
Kaynak |
Cormier, S., & Hackney, H. (2014). Counseling Strategies and Interventions: Pearson New International Edition. 8th edition. Pearson Education, Inc. |
1. Cormier, S. ve Hackney, H.(2009). Psikolojik Danışma Stratejiler ve Müdahaleler. (Çev. Ed:Süleyman Doğan ve Barış Yaka). Pegem 2. Egan, G. (2010). Psikolojik Danışma Becerileri (Ö.Yüksel,Çev.). Kaknüs 3. Egan, G. (2014). Psikolojik Danışma Becerileri: Danışma Becerileri Üzerine Alıştırmalar (M. Baturay, Çev.). Kaknüs 4. Flagan Sommers, J. & Flagan Sommers, R. (2014). Klinik Görüşme Psikolojik Değerlendirme Esaslar. İthaki 5. Yüksel-Şahin, F. (2018) Psikolojik Danışmanlar için El Kitabı. Nobel |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |