Temel amaç, öğrencilerin ilk çekim ve ilişki başlangıcından ilişkinin büyümesi ve sürdürülmesine ve bazı durumlarda çözülmesine kadar uzanan yakın (yani romantik) ilişkilerin yaşam döngüsünü öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Yakın İlişkilerin Doğası,Teoriler, Kavramlar ve İnsan Doğası,Bağlanma Yaklaşımları,Karşılıklı Bağımlılık Yaklaşımları,İlişkiyi Başlatma,İlişkide Bağlılık,İlişkiyi Sürdürme,Sosyal Bağlam ve İkili İlişkiler,Eş Seçimi,Aşk,İlişkinin Bitmesi,İletişim ve Etkileşim,İlişkide Şiddet,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Öğrenciler, romantik ilişkiler ile ilgili temel kavramları tanımlar.
16, 9
A, E
2. Öğrenciler, romantik ilişkilerle ilgili kuramları açıklar.
16, 9
A, E
3. Öğrenciler, yakın ilişkilerle ilgili güncel bilimsel lieratürü tartışırlar.
10, 5, 9
A, E
4. Öğrenciler, yakın ilişkiler üzerine yapılan araştırmaları eleştirel olarak incelerler.
10, 13, 16, 19, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yakın İlişkilerin Doğası
Ders Okuması
2
Teoriler, Kavramlar ve İnsan Doğası
Ders Okuması
3
Bağlanma Yaklaşımları
Ders Okuması
4
Karşılıklı Bağımlılık Yaklaşımları
Ders Okuması
5
İlişkiyi Başlatma
Ders Okuması
6
İlişkide Bağlılık
Ders Okuması
7
İlişkiyi Sürdürme
Ders Okuması
8
Sosyal Bağlam ve İkili İlişkiler
Ders Okuması
9
Eş Seçimi
Ders Okuması
10
Aşk
Ders Okuması
11
İlişkinin Bitmesi
Ders Okuması
12
İletişim ve Etkileşim
Ders Okuması
13
İlişkide Şiddet
Ders Okuması
14
Genel Değerlendirme
Kaynak
Regan, P. (2011). Close Relationships (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203834749
Overall, N. C., & Simpson, J. A. (2015). Attachment and dyadic regulation processes.
Current Opinions in Psychology, 1, 61-66.
Agnew, C. R. (2014). Relational consequences of personal goal pursuits. Journal of Personality and Social Psychology, 106, 927-940.
McNulty, J. K., Baker, L. R. & Olson, M. A. (2014). Implicit self-evaluations predict
changes in implicit partner evaluations. Psychological Science, 25, 1649-1657.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
1
28
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
40
40
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
40
40
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
108
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
YAKIN İLİŞKİLER PSİKOLOJİSİ
PCG3212841
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Salı 15:30-16:15
Salı 16:30-17:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Seç. Alan Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersi Verenler
Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Temel amaç, öğrencilerin ilk çekim ve ilişki başlangıcından ilişkinin büyümesi ve sürdürülmesine ve bazı durumlarda çözülmesine kadar uzanan yakın (yani romantik) ilişkilerin yaşam döngüsünü öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Yakın İlişkilerin Doğası,Teoriler, Kavramlar ve İnsan Doğası,Bağlanma Yaklaşımları,Karşılıklı Bağımlılık Yaklaşımları,İlişkiyi Başlatma,İlişkide Bağlılık,İlişkiyi Sürdürme,Sosyal Bağlam ve İkili İlişkiler,Eş Seçimi,Aşk,İlişkinin Bitmesi,İletişim ve Etkileşim,İlişkide Şiddet,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Öğrenciler, romantik ilişkiler ile ilgili temel kavramları tanımlar.
16, 9
A, E
2. Öğrenciler, romantik ilişkilerle ilgili kuramları açıklar.
16, 9
A, E
3. Öğrenciler, yakın ilişkilerle ilgili güncel bilimsel lieratürü tartışırlar.
10, 5, 9
A, E
4. Öğrenciler, yakın ilişkiler üzerine yapılan araştırmaları eleştirel olarak incelerler.
10, 13, 16, 19, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yakın İlişkilerin Doğası
Ders Okuması
2
Teoriler, Kavramlar ve İnsan Doğası
Ders Okuması
3
Bağlanma Yaklaşımları
Ders Okuması
4
Karşılıklı Bağımlılık Yaklaşımları
Ders Okuması
5
İlişkiyi Başlatma
Ders Okuması
6
İlişkide Bağlılık
Ders Okuması
7
İlişkiyi Sürdürme
Ders Okuması
8
Sosyal Bağlam ve İkili İlişkiler
Ders Okuması
9
Eş Seçimi
Ders Okuması
10
Aşk
Ders Okuması
11
İlişkinin Bitmesi
Ders Okuması
12
İletişim ve Etkileşim
Ders Okuması
13
İlişkide Şiddet
Ders Okuması
14
Genel Değerlendirme
Kaynak
Regan, P. (2011). Close Relationships (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203834749
Overall, N. C., & Simpson, J. A. (2015). Attachment and dyadic regulation processes.
Current Opinions in Psychology, 1, 61-66.
Agnew, C. R. (2014). Relational consequences of personal goal pursuits. Journal of Personality and Social Psychology, 106, 927-940.
McNulty, J. K., Baker, L. R. & Olson, M. A. (2014). Implicit self-evaluations predict
changes in implicit partner evaluations. Psychological Science, 25, 1649-1657.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.