Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KRİZE MÜDAHALE | PCG4114345 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 Perşembe 16:30-17:15 Perşembe 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, kriz müdahalesi ve travma danışmanlığına yönelik çeşitli yaklaşımları kapsayacaktır. Ders kapsamında kriz ve travmanın tanımları ve özellikleri, kriz müdahalesinin tarihine kısa bir genel bakış, ilgili teoriler ve modeller ile müdahale, kriz vaka yönetimi ve travma danışmanlığı becerilerinin pratik uygulamaları ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Introduction to crisis and trauma counseling,An Introduction to Counseling Survivors of Trauma: Beginning to Understand the Context of Trauma ,An Introduction to Counseling Survivors of Trauma: Beginning to Understand the Context of Trauma,Historical Contexts of Trauma,Theoretical Contexts of Trauma Counseling ,Theoretical Contexts of Trauma Counseling,Issues of Loss and Grief ,Mid-term,Issues of Loss and Grief,Intimate Partner Violence,Trauma Counseling: Cognitive-Behavioral Theory ,Trauma Counseling: Cognitive-Behavioral Theory,Trauma Counseling: Psychoanalytic Theory ,Trauma Counseling: Psychoanalytic Theory; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kriz ve travmaya müdahalenin tarihini kavrar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Kriz ve travma danışmanlığı kuram ve modellerini açıklar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Kriz danışmanlarının rolleri ve sorumluluklarını ifade eder. | 10, 16, 6, 9 | A |
Danışmanların karşılaşabileceği başlıca yaygın krizleri tanımlar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Krizlerin ve afetlerin insanlar üzerindeki etkisini açıklar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction to crisis and trauma counseling | Duffey & Haberstroh (2020). Ch.1: Introduction to crisis and trauma counseling |
2 | An Introduction to Counseling Survivors of Trauma: Beginning to Understand the Context of Trauma | An Introduction to Counseling Survivors of Trauma: Beginning to Understand the Context of Trauma, Lisa Lopez Levers Ch. 1 in Trauma Counseling Theories and Interventions Lisa Lopez Levers |
3 | An Introduction to Counseling Survivors of Trauma: Beginning to Understand the Context of Trauma | An Introduction to Counseling Survivors of Trauma: Beginning to Understand the Context of Trauma, Lisa Lopez Levers Ch. 1 in Trauma Counseling Theories and Interventions Lisa Lopez Levers (ed) |
4 | Historical Contexts of Trauma | Historical Contexts of Trauma, Debra Hyatt-Burkhart and Lisa Lopez Levers Ch 2 in Trauma Counseling Theories and Interventions Lisa Lopez Levers |
5 | Theoretical Contexts of Trauma Counseling | Theoretical Contexts of Trauma Counseling. MARTIN F. LYNCH Ch 3. in Trauma Counseling Theories and Interventions ed. Lisa Lopez Levers. |
6 | Theoretical Contexts of Trauma Counseling | Theoretical Contexts of Trauma Counseling. MARTIN F. LYNCH Ch 3. in Trauma Counseling Theories and Interventions ed. Lisa Lopez Levers. |
7 | Issues of Loss and Grief | Issues of Loss and Grief. Judith L. M. McCoyd, Carolyn Ambler Walter, and Lisa Lopez Levers. Ch 5. in Trauma Counseling Theories and Interventions ed. Lisa Lopez Levers. |
8 | Mid-term | |
9 | Issues of Loss and Grief | Issues of Loss and Grief. Judith L. M. McCoyd, Carolyn Ambler Walter, and Lisa Lopez Levers. Ch 5. in Trauma Counseling Theories and Interventions ed. Lisa Lopez Levers. |
10 | Intimate Partner Violence | Intimate Partner Violence, Nancy N. Fair and Frank M. Ochberg Ch 11. in Trauma Counseling Theories and Interventions ed. Lisa Lopez Levers. |
11 | Trauma Counseling: Cognitive-Behavioral Theory | Cognitive-Behavioral Theory, A. Antonio González-Prendes and Stella M. Resko Ch. 1 in Trauma : contemporary directions in theory, practice, and research Shoshana Ringel and Jerrold R. Brandell eds |
12 | Trauma Counseling: Cognitive-Behavioral Theory | Cognitive-Behavioral Theory, A. Antonio González-Prendes and Stella M. Resko Ch. 1 in Trauma : contemporary directions in theory, practice, and research Shoshana Ringel and Jerrold R. Brandell eds |
13 | Trauma Counseling: Psychoanalytic Theory | Psychoanalytic Theory (Part I) Jerrold R. Brandell Ch. 3 in Trauma : contemporary directions in theory, practice, and research Shoshana Ringel and Jerrold R. Brandell eds |
14 | Trauma Counseling: Psychoanalytic Theory | Psychoanalytic Theory (Part I) Jerrold R. Brandell Ch. 3 in Trauma : contemporary directions in theory, practice, and research Shoshana Ringel and Jerrold R. Brandell eds |
Kaynak |
Duffey, T. & Haberstroh, S. (2020). Introduction to crisis and trauma counseling. American Counseling Association Lopez, L. L. (2012). Trauma counseling : theories and interventions. Springer Publishing Company, LLC Ringel, S. & Brandell, J. R. (2012). Trauma : contemporary directions in theory, practice, and research. SAGE Publications, Inc. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 1 | 2 | 2 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 10 | 10 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 15 | 15 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 30 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 30 | 30 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 107 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(107/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KRİZE MÜDAHALE | PCG4114345 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 Perşembe 16:30-17:15 Perşembe 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, kriz müdahalesi ve travma danışmanlığına yönelik çeşitli yaklaşımları kapsayacaktır. Ders kapsamında kriz ve travmanın tanımları ve özellikleri, kriz müdahalesinin tarihine kısa bir genel bakış, ilgili teoriler ve modeller ile müdahale, kriz vaka yönetimi ve travma danışmanlığı becerilerinin pratik uygulamaları ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Introduction to crisis and trauma counseling,An Introduction to Counseling Survivors of Trauma: Beginning to Understand the Context of Trauma ,An Introduction to Counseling Survivors of Trauma: Beginning to Understand the Context of Trauma,Historical Contexts of Trauma,Theoretical Contexts of Trauma Counseling ,Theoretical Contexts of Trauma Counseling,Issues of Loss and Grief ,Mid-term,Issues of Loss and Grief,Intimate Partner Violence,Trauma Counseling: Cognitive-Behavioral Theory ,Trauma Counseling: Cognitive-Behavioral Theory,Trauma Counseling: Psychoanalytic Theory ,Trauma Counseling: Psychoanalytic Theory; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kriz ve travmaya müdahalenin tarihini kavrar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Kriz ve travma danışmanlığı kuram ve modellerini açıklar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Kriz danışmanlarının rolleri ve sorumluluklarını ifade eder. | 10, 16, 6, 9 | A |
Danışmanların karşılaşabileceği başlıca yaygın krizleri tanımlar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Krizlerin ve afetlerin insanlar üzerindeki etkisini açıklar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction to crisis and trauma counseling | Duffey & Haberstroh (2020). Ch.1: Introduction to crisis and trauma counseling |
2 | An Introduction to Counseling Survivors of Trauma: Beginning to Understand the Context of Trauma | An Introduction to Counseling Survivors of Trauma: Beginning to Understand the Context of Trauma, Lisa Lopez Levers Ch. 1 in Trauma Counseling Theories and Interventions Lisa Lopez Levers |
3 | An Introduction to Counseling Survivors of Trauma: Beginning to Understand the Context of Trauma | An Introduction to Counseling Survivors of Trauma: Beginning to Understand the Context of Trauma, Lisa Lopez Levers Ch. 1 in Trauma Counseling Theories and Interventions Lisa Lopez Levers (ed) |
4 | Historical Contexts of Trauma | Historical Contexts of Trauma, Debra Hyatt-Burkhart and Lisa Lopez Levers Ch 2 in Trauma Counseling Theories and Interventions Lisa Lopez Levers |
5 | Theoretical Contexts of Trauma Counseling | Theoretical Contexts of Trauma Counseling. MARTIN F. LYNCH Ch 3. in Trauma Counseling Theories and Interventions ed. Lisa Lopez Levers. |
6 | Theoretical Contexts of Trauma Counseling | Theoretical Contexts of Trauma Counseling. MARTIN F. LYNCH Ch 3. in Trauma Counseling Theories and Interventions ed. Lisa Lopez Levers. |
7 | Issues of Loss and Grief | Issues of Loss and Grief. Judith L. M. McCoyd, Carolyn Ambler Walter, and Lisa Lopez Levers. Ch 5. in Trauma Counseling Theories and Interventions ed. Lisa Lopez Levers. |
8 | Mid-term | |
9 | Issues of Loss and Grief | Issues of Loss and Grief. Judith L. M. McCoyd, Carolyn Ambler Walter, and Lisa Lopez Levers. Ch 5. in Trauma Counseling Theories and Interventions ed. Lisa Lopez Levers. |
10 | Intimate Partner Violence | Intimate Partner Violence, Nancy N. Fair and Frank M. Ochberg Ch 11. in Trauma Counseling Theories and Interventions ed. Lisa Lopez Levers. |
11 | Trauma Counseling: Cognitive-Behavioral Theory | Cognitive-Behavioral Theory, A. Antonio González-Prendes and Stella M. Resko Ch. 1 in Trauma : contemporary directions in theory, practice, and research Shoshana Ringel and Jerrold R. Brandell eds |
12 | Trauma Counseling: Cognitive-Behavioral Theory | Cognitive-Behavioral Theory, A. Antonio González-Prendes and Stella M. Resko Ch. 1 in Trauma : contemporary directions in theory, practice, and research Shoshana Ringel and Jerrold R. Brandell eds |
13 | Trauma Counseling: Psychoanalytic Theory | Psychoanalytic Theory (Part I) Jerrold R. Brandell Ch. 3 in Trauma : contemporary directions in theory, practice, and research Shoshana Ringel and Jerrold R. Brandell eds |
14 | Trauma Counseling: Psychoanalytic Theory | Psychoanalytic Theory (Part I) Jerrold R. Brandell Ch. 3 in Trauma : contemporary directions in theory, practice, and research Shoshana Ringel and Jerrold R. Brandell eds |
Kaynak |
Duffey, T. & Haberstroh, S. (2020). Introduction to crisis and trauma counseling. American Counseling Association Lopez, L. L. (2012). Trauma counseling : theories and interventions. Springer Publishing Company, LLC Ringel, S. & Brandell, J. R. (2012). Trauma : contemporary directions in theory, practice, and research. SAGE Publications, Inc. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |