Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA | PCG4112096 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Çarşamba 12:45-13:30 Çarşamba 13:30-14:15 Cuma 18:30-19:15 Cuma 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Aslin ARSLANOĞLU ÖSER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ülkü TOSUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Özel gereksinimli öğrenciler ve genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Özel gereksinimli öğrencilerin nedenleri, teşhisi ve kapsayıcı eğitim özellikleri hakkında bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş: Özel eğitim tarihi,Özel gereksinimli öğrencileri eğitmek için temel,Sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarını analiz ederek öğretimi planlamak,Disleksi ve dispraksi: Bilgi ve pratik öğretim stratejileri,Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve otizm: Bilgi ve pratik öğretim stratejileri,Sosyal, duygusal, davranışsal zorluklar ve konuşma ve dil zorlukları: Bilgi ve pratik öğretim stratejileri,Engelliler dışında özel gereksinimleri olan öğrenciler,Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler,Sınıf yönetimi ,Özel eğitim için değerlendirme ,Ebeveynler, bakıcılar ve diğer profesyonellerle iş birliği,Bağımsız öğrenme stratejileri,Öğrenci davranışlarına cevap verme,Sınıf dışı sosyal etkileşim ve aktiviteler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Özel gereksinimli öğrenciler için değerlendirme ve öğretim programlarının tasarlanması iş birliğini örneklendirir. | 16 | A |
Özel gereksinimli öğrenciler için öğretimi organize etme ve planlamada öğrenci ihtiyaçlarını açıklar. | 16 | A |
Özel gereksinimli öğrenciler için uygun öğretim materyalleri ve yöntemleri planlar. | 16 | A |
Özel gereksinimli öğrenciler için değerlendirme ve öğretim programlarının tasarlanması iş birliğini tanımlar. | 16 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Özel eğitim tarihi | Hafta 1. PPT sunum çalışması |
2 | Özel gereksinimli öğrencileri eğitmek için temel | Hafta 2. PPT sunum çalışması |
3 | Sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarını analiz ederek öğretimi planlamak | Hafta 3. PPT sunum çalışması |
4 | Disleksi ve dispraksi: Bilgi ve pratik öğretim stratejileri | Hafta 4. PPT sunum çalışması |
5 | Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve otizm: Bilgi ve pratik öğretim stratejileri | Hafta 5. PPT sunum çalışması |
6 | Sosyal, duygusal, davranışsal zorluklar ve konuşma ve dil zorlukları: Bilgi ve pratik öğretim stratejileri | Hafta 6. PPT sunum çalışması |
7 | Engelliler dışında özel gereksinimleri olan öğrenciler | Hafta 7. PPT sunum çalışması |
8 | Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler | Hafta 8. PPT sunum çalışması |
9 | Sınıf yönetimi | Hafta 9. PPT sunum çalışması |
10 | Özel eğitim için değerlendirme | Hafta 10. PPT sunum çalışması |
11 | Ebeveynler, bakıcılar ve diğer profesyonellerle iş birliği | Hafta 11. PPT sunum çalışması |
12 | Bağımsız öğrenme stratejileri | Hafta 12. PPT sunum çalışması |
13 | Öğrenci davranışlarına cevap verme | Hafta 13. PPT sunum çalışması |
14 | Sınıf dışı sosyal etkileşim ve aktiviteler | Hafta 14. PPT sunum çalışması |
Kaynak |
1. Bateman, D., & Cline J. (2016). A teacher's guide to special education: A teacher's guide to special education. USA: ASCD. 2. Cosgrove, R. (2020). Inclusive teaching in a nutshell: A visual guide for busy teachers (1st Ed.). A Speechmark Book: Routledge. 3. Delaney, M. (2016). Special educational needs. Oxford: OUP. 4. Friend, M., & Bursuck, W. (2020). Including students with special needs: A Practical guide for classroom teachers (8th ed.). Pearson. |
Internet, haftalık PPT kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 6 | 24 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 8 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA | PCG4112096 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Çarşamba 12:45-13:30 Çarşamba 13:30-14:15 Cuma 18:30-19:15 Cuma 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Aslin ARSLANOĞLU ÖSER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ülkü TOSUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Özel gereksinimli öğrenciler ve genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Özel gereksinimli öğrencilerin nedenleri, teşhisi ve kapsayıcı eğitim özellikleri hakkında bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş: Özel eğitim tarihi,Özel gereksinimli öğrencileri eğitmek için temel,Sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarını analiz ederek öğretimi planlamak,Disleksi ve dispraksi: Bilgi ve pratik öğretim stratejileri,Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve otizm: Bilgi ve pratik öğretim stratejileri,Sosyal, duygusal, davranışsal zorluklar ve konuşma ve dil zorlukları: Bilgi ve pratik öğretim stratejileri,Engelliler dışında özel gereksinimleri olan öğrenciler,Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler,Sınıf yönetimi ,Özel eğitim için değerlendirme ,Ebeveynler, bakıcılar ve diğer profesyonellerle iş birliği,Bağımsız öğrenme stratejileri,Öğrenci davranışlarına cevap verme,Sınıf dışı sosyal etkileşim ve aktiviteler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Özel gereksinimli öğrenciler için değerlendirme ve öğretim programlarının tasarlanması iş birliğini örneklendirir. | 16 | A |
Özel gereksinimli öğrenciler için öğretimi organize etme ve planlamada öğrenci ihtiyaçlarını açıklar. | 16 | A |
Özel gereksinimli öğrenciler için uygun öğretim materyalleri ve yöntemleri planlar. | 16 | A |
Özel gereksinimli öğrenciler için değerlendirme ve öğretim programlarının tasarlanması iş birliğini tanımlar. | 16 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Özel eğitim tarihi | Hafta 1. PPT sunum çalışması |
2 | Özel gereksinimli öğrencileri eğitmek için temel | Hafta 2. PPT sunum çalışması |
3 | Sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarını analiz ederek öğretimi planlamak | Hafta 3. PPT sunum çalışması |
4 | Disleksi ve dispraksi: Bilgi ve pratik öğretim stratejileri | Hafta 4. PPT sunum çalışması |
5 | Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve otizm: Bilgi ve pratik öğretim stratejileri | Hafta 5. PPT sunum çalışması |
6 | Sosyal, duygusal, davranışsal zorluklar ve konuşma ve dil zorlukları: Bilgi ve pratik öğretim stratejileri | Hafta 6. PPT sunum çalışması |
7 | Engelliler dışında özel gereksinimleri olan öğrenciler | Hafta 7. PPT sunum çalışması |
8 | Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler | Hafta 8. PPT sunum çalışması |
9 | Sınıf yönetimi | Hafta 9. PPT sunum çalışması |
10 | Özel eğitim için değerlendirme | Hafta 10. PPT sunum çalışması |
11 | Ebeveynler, bakıcılar ve diğer profesyonellerle iş birliği | Hafta 11. PPT sunum çalışması |
12 | Bağımsız öğrenme stratejileri | Hafta 12. PPT sunum çalışması |
13 | Öğrenci davranışlarına cevap verme | Hafta 13. PPT sunum çalışması |
14 | Sınıf dışı sosyal etkileşim ve aktiviteler | Hafta 14. PPT sunum çalışması |
Kaynak |
1. Bateman, D., & Cline J. (2016). A teacher's guide to special education: A teacher's guide to special education. USA: ASCD. 2. Cosgrove, R. (2020). Inclusive teaching in a nutshell: A visual guide for busy teachers (1st Ed.). A Speechmark Book: Routledge. 3. Delaney, M. (2016). Special educational needs. Oxford: OUP. 4. Friend, M., & Bursuck, W. (2020). Including students with special needs: A Practical guide for classroom teachers (8th ed.). Pearson. |
Internet, haftalık PPT kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |