Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TRAVMA SONRASI PSİKOLOJİK DANIŞMAPCG4213238Bahar Dönemi2+023
Ders Programı

Çarşamba 15:30-16:15

Çarşamba 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, kişilerarası travma, gelişimsel travma ve kompleks travmanın bireyler ve topluluklar üzerindeki etkisini ve tedavi yöntemlerini ele almayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında, travma terapisinin gelişimi, erken dönem psikanalitik yaklaşımlardan başlayarak Bilişsel Davranışçı Terapi (BDT) temelli travma müdahaleleri ve Kabul ve Kararlılık Terapisi (ACT) gibi modern yöntemlere kadar incelenecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Definition of Trauma,History of Trauma Theory,Cognitive-Behavioral Theory in trauma counseling,Cognitive-Behavioral Theory,Psychoanalytic Theory in trauma counseling,Psychoanalytic Theory in trauma counseling,ACT made easy introduction,Ara sınav, The Many Masks of Trauma. An ACT Model of Trauma,The physiology of trauma,Setting Up Sessions,Action and choice ,Beginning Therapy,Dropping Anchor: The Basics,Flexible Sessions; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Travmatik olayları ve mağdur popülasyonlarını tanımlar.10, 12, 13, 14, 16, 19, 9A, D, E
Travmaya neden olan olayların insanlar üzerindeki etkisini tartışır. 10, 12, 13, 14, 16, 19, 9A, D, E
Travmaya müdahalede psikolojik danışmanların rol ve sorumluluklarını kavrar.10, 12, 13, 14, 16, 19, 5, 9A, D, E
ACT yaklaşımını kullanarak travma yaşayan danışanlarla nasıl çalışılacağını öğrenir10, 12, 13, 14, 19, 9A, E
Travmanın, psikolojik ve fizyolojik işleyiş üzerindeki etkilerini tanımlar
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Definition of Trauma
2History of Trauma TheoryShoshana Ringel and Jerrold R. Brandell Ch. 1
3Cognitive-Behavioral Theory in trauma counselingShoshana Ringel and Jerrold R. Brandell Ch 2
4Cognitive-Behavioral TheoryShoshana Ringel and Jerrold R. Brandell Ch. 2
5Psychoanalytic Theory in trauma counselingJerrold R. Brandell. Shoshana Ringel and Jerrold R. Brandell Ch.3
6Psychoanalytic Theory in trauma counselingJerrold R. Brandell. Shoshana Ringel and Jerrold R. Brandell Ch.3
7ACT made easy introductionRuss Harris
8Ara sınav
9 The Many Masks of Trauma. An ACT Model of TraumaTrauma-focused ACT : a practitioner’s guide (Ch1-2). Russ Harris
10The physiology of traumaTrauma-Focused ACT (Ch 3). Russ Harris
11Setting Up SessionsTrauma-Focused ACT. Russ Harris
12Action and choice Trauma-Focused ACT (Ch.5-6). Russ Harris
13Beginning TherapyTrauma-Focused ACT (Ch.7). Russ Harris
14Dropping Anchor: The BasicsTrauma-Focused ACT (Ch.8). Russ Harris
15Flexible SessionsTrauma-Focused ACT (Ch.9). Russ Harris
Kaynak
Ringel, S. & Brandell, J. R. (2012). Trauma : contemporary directions in theory, practice, and research. SAGE Publications, Inc. Harris, R. (2021). Trauma‑Focused ACT: A Practitioner’s Guide to Working with Mind, Body & Emotion Using Acceptance & Commitment Therapy. New Harbinger Publications, Inc.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati2612
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı144
Performans Görevi, Bakım Planı122
Toplam İş Yükü (Saat)30
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(30/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TRAVMA SONRASI PSİKOLOJİK DANIŞMAPCG4213238Bahar Dönemi2+023
Ders Programı

Çarşamba 15:30-16:15

Çarşamba 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, kişilerarası travma, gelişimsel travma ve kompleks travmanın bireyler ve topluluklar üzerindeki etkisini ve tedavi yöntemlerini ele almayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında, travma terapisinin gelişimi, erken dönem psikanalitik yaklaşımlardan başlayarak Bilişsel Davranışçı Terapi (BDT) temelli travma müdahaleleri ve Kabul ve Kararlılık Terapisi (ACT) gibi modern yöntemlere kadar incelenecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Definition of Trauma,History of Trauma Theory,Cognitive-Behavioral Theory in trauma counseling,Cognitive-Behavioral Theory,Psychoanalytic Theory in trauma counseling,Psychoanalytic Theory in trauma counseling,ACT made easy introduction,Ara sınav, The Many Masks of Trauma. An ACT Model of Trauma,The physiology of trauma,Setting Up Sessions,Action and choice ,Beginning Therapy,Dropping Anchor: The Basics,Flexible Sessions; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Travmatik olayları ve mağdur popülasyonlarını tanımlar.10, 12, 13, 14, 16, 19, 9A, D, E
Travmaya neden olan olayların insanlar üzerindeki etkisini tartışır. 10, 12, 13, 14, 16, 19, 9A, D, E
Travmaya müdahalede psikolojik danışmanların rol ve sorumluluklarını kavrar.10, 12, 13, 14, 16, 19, 5, 9A, D, E
ACT yaklaşımını kullanarak travma yaşayan danışanlarla nasıl çalışılacağını öğrenir10, 12, 13, 14, 19, 9A, E
Travmanın, psikolojik ve fizyolojik işleyiş üzerindeki etkilerini tanımlar
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Definition of Trauma
2History of Trauma TheoryShoshana Ringel and Jerrold R. Brandell Ch. 1
3Cognitive-Behavioral Theory in trauma counselingShoshana Ringel and Jerrold R. Brandell Ch 2
4Cognitive-Behavioral TheoryShoshana Ringel and Jerrold R. Brandell Ch. 2
5Psychoanalytic Theory in trauma counselingJerrold R. Brandell. Shoshana Ringel and Jerrold R. Brandell Ch.3
6Psychoanalytic Theory in trauma counselingJerrold R. Brandell. Shoshana Ringel and Jerrold R. Brandell Ch.3
7ACT made easy introductionRuss Harris
8Ara sınav
9 The Many Masks of Trauma. An ACT Model of TraumaTrauma-focused ACT : a practitioner’s guide (Ch1-2). Russ Harris
10The physiology of traumaTrauma-Focused ACT (Ch 3). Russ Harris
11Setting Up SessionsTrauma-Focused ACT. Russ Harris
12Action and choice Trauma-Focused ACT (Ch.5-6). Russ Harris
13Beginning TherapyTrauma-Focused ACT (Ch.7). Russ Harris
14Dropping Anchor: The BasicsTrauma-Focused ACT (Ch.8). Russ Harris
15Flexible SessionsTrauma-Focused ACT (Ch.9). Russ Harris
Kaynak
Ringel, S. & Brandell, J. R. (2012). Trauma : contemporary directions in theory, practice, and research. SAGE Publications, Inc. Harris, R. (2021). Trauma‑Focused ACT: A Practitioner’s Guide to Working with Mind, Body & Emotion Using Acceptance & Commitment Therapy. New Harbinger Publications, Inc.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 06/09/2024 - 15:05