Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAPSAYICI EĞİTİM | PCG2110352 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Şenay ÇAYLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste, hem resmi hem de resmi olmayan ortamlarda öğretme ve öğrenmeyle ilgili ilkelerin araştırılması; bazı öğrencileri marjinalleştirebilecek faktörleri belirlemeleri; özel eğitim ihtiyaçları ve engellilik arasındaki ilişkinin incelemesi; kaynaştırma eğitimi kavramını ve bunun sosyal kaynaştırma kavramları ile ilişkisi; daha kapsamlı uygulamaları teşvik etmek için kullanılan stratejilerin değerlendirilmesi; daha kapsayıcı eğitim uygulamalarının geliştirilmesini engelleyebilecek faktörlerin paylaşılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Programa giriş, ders tasarımı, ders programı ve değerlendirme prosedürleri.,Kapsayıcı eğitim nedir? Neden kapsayıcı? Retorik mi Gerçek mi?,Demokratik Eğitim, Kapsayıcı Eğitim - Engelli Çocuklar ve öğrenciler,Marjinalleştirilmiş Öğrenciler, Kapsayıcı Eğitim - Öğretmenler İçin Sınıf İçi Uygulama,ÖEİ: Özel Eğitim İhtiyaçları, Kapsayıcı Eğitim - Hizmet öncesi/ Hizmet içi Öğretmenlerin Tutumları,Kapsayıcı müfredat: Öğrenci farklılıkları,Kapsayıcı Eğitim - Öğrenme Engelli Öğrenciler için Dil Eğitimi,İçerik, Süreç ve Çıktı Farklılaştırması: ELT - Küresel / Dünya İngilizcesi - Kültür - Çok Kültürlü Farkındalık,Kültürlerarası Farkındalık - Kültürlerarası İletişimsel Yeterlilik,Eğitimde ve İngiliz dili eğitiminde cinsiyet faktörü,Eğitimde Etik - Eğitimde Kentsel / Kırsal Yaşam,Eğitimde azınlık hakları,İngiliz dli eğitiminde İkidillilik- Çokdillilik,Genel yansımalar ve Öğrenci Portföyü Geribildirimi / Değerlendirme Oturumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hem resmi hem de resmi olmayan ortamlarda öğretme ve öğrenmeyle ilgili ilkeleri açıklar. | 10, 16, 9 | E, F |
Özel eğitim ihtiyaçları ve engellilik arasındaki ilişkiyi tanımlar. | 10, 16, 9 | E, F |
Kaynaştırma eğitimi kavramının ve bunun sosyal kaynaştırma kavramlarını ilişkilendirir. | 10, 16, 9 | E, F |
Daha kapsayıcı uygulamaları teşvik etmek için kullanılan kritik stratejileri analiz eder. | 10, 16, 9 | E, F |
Daha kapsayıcı eğitim uygulamalarının geliştirilmesini engelleyebilecek faktörleri kavrar. | 10, 16, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Programa giriş, ders tasarımı, ders programı ve değerlendirme prosedürleri. | Programa giriş, ders tasarımı, ders programı ders notları |
2 | Kapsayıcı eğitim nedir? Neden kapsayıcı? Retorik mi Gerçek mi? | Kapsayıcı eğitim nedir? ders notları |
3 | Demokratik Eğitim, Kapsayıcı Eğitim - Engelli Çocuklar ve öğrenciler | Kapsayıcı Eğitim ders notları |
4 | Marjinalleştirilmiş Öğrenciler, Kapsayıcı Eğitim - Öğretmenler İçin Sınıf İçi Uygulama | Öğretmenler İçin Sınıf İçi Uygulama ders notları |
5 | ÖEİ: Özel Eğitim İhtiyaçları, Kapsayıcı Eğitim - Hizmet öncesi/ Hizmet içi Öğretmenlerin Tutumları | Özel Eğitim İhtiyaçları ders notları |
6 | Kapsayıcı müfredat: Öğrenci farklılıkları | Special Education Needs, ders notları |
7 | Kapsayıcı Eğitim - Öğrenme Engelli Öğrenciler için Dil Eğitimi | Öğrenme Engelli Öğrenciler için Dil Eğitimi ders notları |
8 | İçerik, Süreç ve Çıktı Farklılaştırması: ELT - Küresel / Dünya İngilizcesi - Kültür - Çok Kültürlü Farkındalık | İçerik, Süreç ve Çıktı Farklılaştırması ders notları |
9 | Kültürlerarası Farkındalık - Kültürlerarası İletişimsel Yeterlilik | Kültürlerarası Farkındalık ders notları |
10 | Eğitimde ve İngiliz dili eğitiminde cinsiyet faktörü | Eğitimde ve İngiliz dili eğitiminde cinsiyet faktörü ders notları |
11 | Eğitimde Etik - Eğitimde Kentsel / Kırsal Yaşam | Eğitimde Etik - Eğitimde Kentsel / Kırsal Yaşam ders notları |
12 | Eğitimde azınlık hakları | Eğitimde azınlık hakları ders notları |
13 | İngiliz dli eğitiminde İkidillilik- Çokdillilik | İngiliz dli eğitiminde İkidillilik- Çokdillilik ders notları |
14 | Genel yansımalar ve Öğrenci Portföyü Geribildirimi / Değerlendirme Oturumları | Genel yansımalar ve Öğrenci Portföyü ders notları |
Kaynak |
Kapsayıcı Eğitim, Ders Notları, Hazırlayan Dr. İlker Altunbaşak |
ELT sınıflarında Kapsayıcı Eğitim ile ilgili makaleler ve kitaplar; Innovation in English Language Teacher Education; Edited by George Pickering and Professor Paul Gunashekar Special Educational Needs in English Language Teaching: Towards a Framework for Continuing Professional Development An investigation of prospective language teachers’ knowledge and attitudes towards inclusive education in Turkey INCLUSIVITY: CREATING AND SUSTAINING ‘LEARNING PARTNERSHIP’ CLIMATE IN AN ELT CLASSROOM |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 12 | 2 | 24 | |||
Rehberli Problem Çözme | 12 | 2 | 24 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 12 | 2 | 24 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 4 | 4 | 16 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAPSAYICI EĞİTİM | PCG2110352 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Şenay ÇAYLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste, hem resmi hem de resmi olmayan ortamlarda öğretme ve öğrenmeyle ilgili ilkelerin araştırılması; bazı öğrencileri marjinalleştirebilecek faktörleri belirlemeleri; özel eğitim ihtiyaçları ve engellilik arasındaki ilişkinin incelemesi; kaynaştırma eğitimi kavramını ve bunun sosyal kaynaştırma kavramları ile ilişkisi; daha kapsamlı uygulamaları teşvik etmek için kullanılan stratejilerin değerlendirilmesi; daha kapsayıcı eğitim uygulamalarının geliştirilmesini engelleyebilecek faktörlerin paylaşılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Programa giriş, ders tasarımı, ders programı ve değerlendirme prosedürleri.,Kapsayıcı eğitim nedir? Neden kapsayıcı? Retorik mi Gerçek mi?,Demokratik Eğitim, Kapsayıcı Eğitim - Engelli Çocuklar ve öğrenciler,Marjinalleştirilmiş Öğrenciler, Kapsayıcı Eğitim - Öğretmenler İçin Sınıf İçi Uygulama,ÖEİ: Özel Eğitim İhtiyaçları, Kapsayıcı Eğitim - Hizmet öncesi/ Hizmet içi Öğretmenlerin Tutumları,Kapsayıcı müfredat: Öğrenci farklılıkları,Kapsayıcı Eğitim - Öğrenme Engelli Öğrenciler için Dil Eğitimi,İçerik, Süreç ve Çıktı Farklılaştırması: ELT - Küresel / Dünya İngilizcesi - Kültür - Çok Kültürlü Farkındalık,Kültürlerarası Farkındalık - Kültürlerarası İletişimsel Yeterlilik,Eğitimde ve İngiliz dili eğitiminde cinsiyet faktörü,Eğitimde Etik - Eğitimde Kentsel / Kırsal Yaşam,Eğitimde azınlık hakları,İngiliz dli eğitiminde İkidillilik- Çokdillilik,Genel yansımalar ve Öğrenci Portföyü Geribildirimi / Değerlendirme Oturumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hem resmi hem de resmi olmayan ortamlarda öğretme ve öğrenmeyle ilgili ilkeleri açıklar. | 10, 16, 9 | E, F |
Özel eğitim ihtiyaçları ve engellilik arasındaki ilişkiyi tanımlar. | 10, 16, 9 | E, F |
Kaynaştırma eğitimi kavramının ve bunun sosyal kaynaştırma kavramlarını ilişkilendirir. | 10, 16, 9 | E, F |
Daha kapsayıcı uygulamaları teşvik etmek için kullanılan kritik stratejileri analiz eder. | 10, 16, 9 | E, F |
Daha kapsayıcı eğitim uygulamalarının geliştirilmesini engelleyebilecek faktörleri kavrar. | 10, 16, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Programa giriş, ders tasarımı, ders programı ve değerlendirme prosedürleri. | Programa giriş, ders tasarımı, ders programı ders notları |
2 | Kapsayıcı eğitim nedir? Neden kapsayıcı? Retorik mi Gerçek mi? | Kapsayıcı eğitim nedir? ders notları |
3 | Demokratik Eğitim, Kapsayıcı Eğitim - Engelli Çocuklar ve öğrenciler | Kapsayıcı Eğitim ders notları |
4 | Marjinalleştirilmiş Öğrenciler, Kapsayıcı Eğitim - Öğretmenler İçin Sınıf İçi Uygulama | Öğretmenler İçin Sınıf İçi Uygulama ders notları |
5 | ÖEİ: Özel Eğitim İhtiyaçları, Kapsayıcı Eğitim - Hizmet öncesi/ Hizmet içi Öğretmenlerin Tutumları | Özel Eğitim İhtiyaçları ders notları |
6 | Kapsayıcı müfredat: Öğrenci farklılıkları | Special Education Needs, ders notları |
7 | Kapsayıcı Eğitim - Öğrenme Engelli Öğrenciler için Dil Eğitimi | Öğrenme Engelli Öğrenciler için Dil Eğitimi ders notları |
8 | İçerik, Süreç ve Çıktı Farklılaştırması: ELT - Küresel / Dünya İngilizcesi - Kültür - Çok Kültürlü Farkındalık | İçerik, Süreç ve Çıktı Farklılaştırması ders notları |
9 | Kültürlerarası Farkındalık - Kültürlerarası İletişimsel Yeterlilik | Kültürlerarası Farkındalık ders notları |
10 | Eğitimde ve İngiliz dili eğitiminde cinsiyet faktörü | Eğitimde ve İngiliz dili eğitiminde cinsiyet faktörü ders notları |
11 | Eğitimde Etik - Eğitimde Kentsel / Kırsal Yaşam | Eğitimde Etik - Eğitimde Kentsel / Kırsal Yaşam ders notları |
12 | Eğitimde azınlık hakları | Eğitimde azınlık hakları ders notları |
13 | İngiliz dli eğitiminde İkidillilik- Çokdillilik | İngiliz dli eğitiminde İkidillilik- Çokdillilik ders notları |
14 | Genel yansımalar ve Öğrenci Portföyü Geribildirimi / Değerlendirme Oturumları | Genel yansımalar ve Öğrenci Portföyü ders notları |
Kaynak |
Kapsayıcı Eğitim, Ders Notları, Hazırlayan Dr. İlker Altunbaşak |
ELT sınıflarında Kapsayıcı Eğitim ile ilgili makaleler ve kitaplar; Innovation in English Language Teacher Education; Edited by George Pickering and Professor Paul Gunashekar Special Educational Needs in English Language Teaching: Towards a Framework for Continuing Professional Development An investigation of prospective language teachers’ knowledge and attitudes towards inclusive education in Turkey INCLUSIVITY: CREATING AND SUSTAINING ‘LEARNING PARTNERSHIP’ CLIMATE IN AN ELT CLASSROOM |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |