Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI II | PCG4213232 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 3 |
Ders Programı | ( A ) Salı 10:00-10:45 ( A ) Salı 11:00-11:45 ( A ) Salı 12:00-12:45 ( C ) Cuma 09:00-09:45 ( C ) Cuma 10:00-10:45 ( C ) Cuma 11:00-11:45 ( D ) Cuma 12:00-12:45 ( D ) Cuma 12:45-13:30 ( D ) Cuma 13:30-14:15 ( B ) Cuma 10:00-10:45 ( B ) Cuma 11:00-11:45 ( B ) Cuma 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR, Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste; psikolojik danışma oturumları yürütme sürecinde, süreci yapılandırma, temel ve ileri düzey psikolojik danışma beceri ve tekniklerini kullanabilme, danışmanın giriş, gelişme ve sonlandırma dönemlerine uygun olarak danışmayı yönetme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikolojik danışma role-play uygulaması için trial grupların oluşturulması ,Psikolojik danışma oturumlarından öngörüşme oturumu ile ilgili süpervizyon ,Psikolojik danışma oturumlarından ikinci oturum ile ilgili süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından üçüncü oturum ile ilgili süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından dördüncü oturum ile ilgili süpervizyon ,Psikolojik danışma oturumlarından beşinci oturum ile ilgili süpervizyon ,Role-play çalışması ile ile ilgili genel değerlendirme ve danışan bulma süreci ile ilgili açıklamalar,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili grup süpervizyonu,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-2 ,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-3,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-4,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-5,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-6,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-7 - dönemin genel değerlendirmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Psikolojik danışma sürecini aşamalarına uygun şekilde yapılandırır | 15, 16, 4, 5, 6 | |
Psikolojik Danışmada kullanılan ileri teknikleri doğru ve yerinde uygular | 10, 15, 5, 6 | |
Psikolojik Danışmada kullanılan temel teknikleri doğru ve yerinde kullanabilir | 10, 15, 5, 6 | A, H |
Uygun danışma becerileri sergiler | 15, 5, 6 | |
Süpervizyon altında psikolojik danışmanlık becerilerini sergiler. | 10, 16, 19, 5, 6, 9 | |
Vaka sonuçlarını raporlaştırabilir | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikolojik danışma role-play uygulaması için trial grupların oluşturulması | role play gruplarında ikinci rol değişimi için danışan-danışman ve gözlemci rollerinin oluşturulması |
2 | Psikolojik danışma oturumlarından öngörüşme oturumu ile ilgili süpervizyon | öngörüşme oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi |
3 | Psikolojik danışma oturumlarından ikinci oturum ile ilgili süpervizyon | 2.oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi |
4 | Psikolojik danışma oturumlarından üçüncü oturum ile ilgili süpervizyon | 3. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi |
5 | Psikolojik danışma oturumlarından dördüncü oturum ile ilgili süpervizyon | 4. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi |
6 | Psikolojik danışma oturumlarından beşinci oturum ile ilgili süpervizyon | 5.oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi |
7 | Role-play çalışması ile ile ilgili genel değerlendirme ve danışan bulma süreci ile ilgili açıklamalar | Role play çalışması ile ilgili danışan-danışman ve gözlemci formlarının toplanması ve gerçek danışan süpervizyonu için uygun danışan arayışının başlatılması |
8 | Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili grup süpervizyonu | Gerçek danışan çalışmasında öngörüşme oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturum videosu/ses kaydının öğretim üyesine gönderilmesi |
9 | Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-2 | Gerçek danışan çalışmasında 2. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturum videosu/ses kaydının öğretim üyesine gönderilmesi |
10 | Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-3 | Gerçek danışan çalışmasında 3. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturum videosu/ses kaydının öğretim üyesine gönderilmesi |
11 | Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-4 | Gerçek danışan çalışmasında 4. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturum videosu/ses kaydının öğretim üyesine gönderilmesi |
12 | Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-5 | Gerçek danışan çalışmasında 5. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturum videosu/ses kaydının öğretim üyesine gönderilmesi |
13 | Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-6 | Gerçek danışan çalışmasında 6. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturum videosu/ses kaydının öğretim üyesine gönderilmesi |
14 | Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-7 - dönemin genel değerlendirmesi | Gerçek danışan çalışmasında 7. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturum videosu/ses kaydının öğretim üyesine gönderilmesi |
Kaynak |
1. Cormier, S. ve Hackney, H.(2009). Psikolojik Danışma Stratejiler ve Müdahaleler. (Çev. Ed:Süleyman Doğan ve Barış Yaka). Pegem 2. Egan, G. (2010). Psikolojik Danışma Becerileri (Ö.Yüksel,Çev.). Kaknüs 3. Egan, G. (2014). Psikolojik Danışma Becerileri: Danışma Becerileri Üzerine Alıştırmalar (M. Baturay, Çev.). Kaknüs 4. Flagan Sommers, J. & Flagan Sommers, R. (2014). Klinik Görüşme Psikolojik Değerlendirme Esaslar. İthaki 5. Yüksel-Şahin, F. (2018) Psikolojik Danışmanlar için El Kitabı. Nobel |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 1 | 3 | 3 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 10 | 10 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 20 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 20 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(103/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI II | PCG4213232 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 3 |
Ders Programı | ( A ) Salı 10:00-10:45 ( A ) Salı 11:00-11:45 ( A ) Salı 12:00-12:45 ( C ) Cuma 09:00-09:45 ( C ) Cuma 10:00-10:45 ( C ) Cuma 11:00-11:45 ( D ) Cuma 12:00-12:45 ( D ) Cuma 12:45-13:30 ( D ) Cuma 13:30-14:15 ( B ) Cuma 10:00-10:45 ( B ) Cuma 11:00-11:45 ( B ) Cuma 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR, Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste; psikolojik danışma oturumları yürütme sürecinde, süreci yapılandırma, temel ve ileri düzey psikolojik danışma beceri ve tekniklerini kullanabilme, danışmanın giriş, gelişme ve sonlandırma dönemlerine uygun olarak danışmayı yönetme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikolojik danışma role-play uygulaması için trial grupların oluşturulması ,Psikolojik danışma oturumlarından öngörüşme oturumu ile ilgili süpervizyon ,Psikolojik danışma oturumlarından ikinci oturum ile ilgili süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından üçüncü oturum ile ilgili süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından dördüncü oturum ile ilgili süpervizyon ,Psikolojik danışma oturumlarından beşinci oturum ile ilgili süpervizyon ,Role-play çalışması ile ile ilgili genel değerlendirme ve danışan bulma süreci ile ilgili açıklamalar,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili grup süpervizyonu,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-2 ,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-3,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-4,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-5,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-6,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-7 - dönemin genel değerlendirmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Psikolojik danışma sürecini aşamalarına uygun şekilde yapılandırır | 15, 16, 4, 5, 6 | |
Psikolojik Danışmada kullanılan ileri teknikleri doğru ve yerinde uygular | 10, 15, 5, 6 | |
Psikolojik Danışmada kullanılan temel teknikleri doğru ve yerinde kullanabilir | 10, 15, 5, 6 | A, H |
Uygun danışma becerileri sergiler | 15, 5, 6 | |
Süpervizyon altında psikolojik danışmanlık becerilerini sergiler. | 10, 16, 19, 5, 6, 9 | |
Vaka sonuçlarını raporlaştırabilir | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikolojik danışma role-play uygulaması için trial grupların oluşturulması | role play gruplarında ikinci rol değişimi için danışan-danışman ve gözlemci rollerinin oluşturulması |
2 | Psikolojik danışma oturumlarından öngörüşme oturumu ile ilgili süpervizyon | öngörüşme oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi |
3 | Psikolojik danışma oturumlarından ikinci oturum ile ilgili süpervizyon | 2.oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi |
4 | Psikolojik danışma oturumlarından üçüncü oturum ile ilgili süpervizyon | 3. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi |
5 | Psikolojik danışma oturumlarından dördüncü oturum ile ilgili süpervizyon | 4. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi |
6 | Psikolojik danışma oturumlarından beşinci oturum ile ilgili süpervizyon | 5.oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi |
7 | Role-play çalışması ile ile ilgili genel değerlendirme ve danışan bulma süreci ile ilgili açıklamalar | Role play çalışması ile ilgili danışan-danışman ve gözlemci formlarının toplanması ve gerçek danışan süpervizyonu için uygun danışan arayışının başlatılması |
8 | Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili grup süpervizyonu | Gerçek danışan çalışmasında öngörüşme oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturum videosu/ses kaydının öğretim üyesine gönderilmesi |
9 | Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-2 | Gerçek danışan çalışmasında 2. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturum videosu/ses kaydının öğretim üyesine gönderilmesi |
10 | Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-3 | Gerçek danışan çalışmasında 3. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturum videosu/ses kaydının öğretim üyesine gönderilmesi |
11 | Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-4 | Gerçek danışan çalışmasında 4. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturum videosu/ses kaydının öğretim üyesine gönderilmesi |
12 | Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-5 | Gerçek danışan çalışmasında 5. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturum videosu/ses kaydının öğretim üyesine gönderilmesi |
13 | Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-6 | Gerçek danışan çalışmasında 6. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturum videosu/ses kaydının öğretim üyesine gönderilmesi |
14 | Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-7 - dönemin genel değerlendirmesi | Gerçek danışan çalışmasında 7. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturum videosu/ses kaydının öğretim üyesine gönderilmesi |
Kaynak |
1. Cormier, S. ve Hackney, H.(2009). Psikolojik Danışma Stratejiler ve Müdahaleler. (Çev. Ed:Süleyman Doğan ve Barış Yaka). Pegem 2. Egan, G. (2010). Psikolojik Danışma Becerileri (Ö.Yüksel,Çev.). Kaknüs 3. Egan, G. (2014). Psikolojik Danışma Becerileri: Danışma Becerileri Üzerine Alıştırmalar (M. Baturay, Çev.). Kaknüs 4. Flagan Sommers, J. & Flagan Sommers, R. (2014). Klinik Görüşme Psikolojik Değerlendirme Esaslar. İthaki 5. Yüksel-Şahin, F. (2018) Psikolojik Danışmanlar için El Kitabı. Nobel |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |