Bu ders, sınıf ortamı yönetmenin teorilerini ve temel kavramlarını ele alarak, öğrencilerin etkili sınıf yönetimi için beceriler kazanmalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Derse Giriş,Sınıf Yönetiminin Değişen Algıları,Sınıf Yönetimine Davranışsal Yaklaşımlar,Kararlı Disiplin,Yapıcı Sınıf Disiplini,Mantıksal Sonuçlar,Saygın Disiplin,Sınıf Organizasyonu ve Yönetimi Programı,Topluluk Oluşturma,Cezasız veya Ödülsüz Disiplin,İçsel Disiplin ve Olumlu Davranış Desteği,Çatışma Çözümü ve Akran Meditasyonu,Adaletli Disiplin,Sınıf Yönetiminde Araştırmaya Dayanan En İyi Uygulamalar,Kendi Sistemini Oluşturma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları kavrar.
10, 12, 19, 5, 7, 9
C, D, H
Sınıf yönetimi ve disipliniyle ilgili modelleri ilişkilendirir.
10, 12, 19, 5, 7, 9
C, D, H
Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi ilkelerini ve sınıfta iletişim ve etkileşim sürecindeki etkili faktörleri açıklar.
10, 12, 19, 5, 7, 9
C, D, H
Sınıfta öğrenci motivasyonu ve olumlu sınıf ve öğrenme iklimini oluşturma yollarını analiz eder.
10, 12, 19, 5, 7, 9
C, D, H
Sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmeni tanımlar.
10, 12, 20, 37, 5, 9
A, D, E, F, H
Sınıfta zaman yönetimi konusunu kavrar.
10, 12, 19, 5, 7, 9
C, D, H
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 7: Özdüzenlemeli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Derse Giriş
Temel Kavramlar
2
Sınıf Yönetiminin Değişen Algıları
Ch 1 Behavioral Approaches to CM
3
Sınıf Yönetimine Davranışsal Yaklaşımlar
Ch 2 Behavioral Approaches to CM
4
Kararlı Disiplin
Ch 3 Assertive Discipline
5
Yapıcı Sınıf Disiplini
Ch 4 Positive Classroom Discipline, p. 61
6
Mantıksal Sonuçlar
Ch 5 Logical Consequences, p.80
7
Saygın Disiplin
Ch 6. Discipline with Dignity, p. 99
8
Sınıf Organizasyonu ve Yönetimi Programı
Ch. 7 Classroom Organization and Management Program, p.117
9
Topluluk Oluşturma
Ch. 8 Building Community p. 139
9
Cezasız veya Ödülsüz Disiplin
Ch. 9 Discipline without Stress Punishments or Rewards p. 155
10
İçsel Disiplin ve Olumlu Davranış Desteği
Ch. 10 Inner Discipline and Positive Behavior Support p. 181
11
Çatışma Çözümü ve Akran Meditasyonu
Ch.12 Conflict Resolution and Peer Mediation p. 214
12
Adaletli Disiplin
Ch. 13 Judicious Discipline p. 231
13
Sınıf Yönetiminde Araştırmaya Dayanan En İyi Uygulamalar
Ch.14 Research-Based Best Practices in Classroom Management, p. 253
14
Kendi Sistemini Oluşturma
Ch 15 Creating Your Own System p. 271
Kaynak
Hardin, C. (2011). Effective Classroom Management. New Jersey: Pearson Education Inc.
Purwanti, E., & Vania, G. (2021). Classroom management: Applying appropriate strategies to enhance effective teaching. Journal of Foreign Language Teaching and Learning, 6(1), 78-93.
Nazari, M., Zohoorian, Z., & Faravani, A. (2021). Patterns of teaching empowerment and classroom management among successful EFL teachers. International Journal of Research in Teacher Education, 12(2), 36-52.
Aydın, A. (2015). Özel eğitim sınıflarında sınıf yönetimi.Ankara:Vize yayıncılık.
Sieberer-Nagler, K. (2016). Effective classroom-management & positive teaching. English language teaching, 9(1), 163-172. * Marmoah, S., & Denmar, D. (2017). The analysis of classroom management in teaching English. IOSR Journal of Humanities and Social Science, 22(1), 72-78. * Wong, Harry K. & Wong, Rosemary T., 2009. The First Days of School: How To Be An Effective Teacher. Singapore: Harry K. Wong Publications, Inc. ISBN: 978-0-9764233-1-7
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
2
6
12
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
2
4
8
Proje Sunumu / Seminer
2
6
12
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
8
8
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
78
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
SINIF YÖNETİMİ
PCG3211032
Bahar Dönemi
2+0
2
3
Ders Programı
Salı 13:30-14:15
Salı 14:30-15:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Meslek Bilgisi
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders, sınıf ortamı yönetmenin teorilerini ve temel kavramlarını ele alarak, öğrencilerin etkili sınıf yönetimi için beceriler kazanmalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Derse Giriş,Sınıf Yönetiminin Değişen Algıları,Sınıf Yönetimine Davranışsal Yaklaşımlar,Kararlı Disiplin,Yapıcı Sınıf Disiplini,Mantıksal Sonuçlar,Saygın Disiplin,Sınıf Organizasyonu ve Yönetimi Programı,Topluluk Oluşturma,Cezasız veya Ödülsüz Disiplin,İçsel Disiplin ve Olumlu Davranış Desteği,Çatışma Çözümü ve Akran Meditasyonu,Adaletli Disiplin,Sınıf Yönetiminde Araştırmaya Dayanan En İyi Uygulamalar,Kendi Sistemini Oluşturma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları kavrar.
10, 12, 19, 5, 7, 9
C, D, H
Sınıf yönetimi ve disipliniyle ilgili modelleri ilişkilendirir.
10, 12, 19, 5, 7, 9
C, D, H
Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi ilkelerini ve sınıfta iletişim ve etkileşim sürecindeki etkili faktörleri açıklar.
10, 12, 19, 5, 7, 9
C, D, H
Sınıfta öğrenci motivasyonu ve olumlu sınıf ve öğrenme iklimini oluşturma yollarını analiz eder.
10, 12, 19, 5, 7, 9
C, D, H
Sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmeni tanımlar.
10, 12, 20, 37, 5, 9
A, D, E, F, H
Sınıfta zaman yönetimi konusunu kavrar.
10, 12, 19, 5, 7, 9
C, D, H
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 7: Özdüzenlemeli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Derse Giriş
Temel Kavramlar
2
Sınıf Yönetiminin Değişen Algıları
Ch 1 Behavioral Approaches to CM
3
Sınıf Yönetimine Davranışsal Yaklaşımlar
Ch 2 Behavioral Approaches to CM
4
Kararlı Disiplin
Ch 3 Assertive Discipline
5
Yapıcı Sınıf Disiplini
Ch 4 Positive Classroom Discipline, p. 61
6
Mantıksal Sonuçlar
Ch 5 Logical Consequences, p.80
7
Saygın Disiplin
Ch 6. Discipline with Dignity, p. 99
8
Sınıf Organizasyonu ve Yönetimi Programı
Ch. 7 Classroom Organization and Management Program, p.117
9
Topluluk Oluşturma
Ch. 8 Building Community p. 139
9
Cezasız veya Ödülsüz Disiplin
Ch. 9 Discipline without Stress Punishments or Rewards p. 155
10
İçsel Disiplin ve Olumlu Davranış Desteği
Ch. 10 Inner Discipline and Positive Behavior Support p. 181
11
Çatışma Çözümü ve Akran Meditasyonu
Ch.12 Conflict Resolution and Peer Mediation p. 214
12
Adaletli Disiplin
Ch. 13 Judicious Discipline p. 231
13
Sınıf Yönetiminde Araştırmaya Dayanan En İyi Uygulamalar
Ch.14 Research-Based Best Practices in Classroom Management, p. 253
14
Kendi Sistemini Oluşturma
Ch 15 Creating Your Own System p. 271
Kaynak
Hardin, C. (2011). Effective Classroom Management. New Jersey: Pearson Education Inc.
Purwanti, E., & Vania, G. (2021). Classroom management: Applying appropriate strategies to enhance effective teaching. Journal of Foreign Language Teaching and Learning, 6(1), 78-93.
Nazari, M., Zohoorian, Z., & Faravani, A. (2021). Patterns of teaching empowerment and classroom management among successful EFL teachers. International Journal of Research in Teacher Education, 12(2), 36-52.
Aydın, A. (2015). Özel eğitim sınıflarında sınıf yönetimi.Ankara:Vize yayıncılık.
Sieberer-Nagler, K. (2016). Effective classroom-management & positive teaching. English language teaching, 9(1), 163-172. * Marmoah, S., & Denmar, D. (2017). The analysis of classroom management in teaching English. IOSR Journal of Humanities and Social Science, 22(1), 72-78. * Wong, Harry K. & Wong, Rosemary T., 2009. The First Days of School: How To Be An Effective Teacher. Singapore: Harry K. Wong Publications, Inc. ISBN: 978-0-9764233-1-7
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.