Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM | PCG3212564 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ülkü TOSUN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşe YILMAZ VİRLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin temel hedefleri; karşılaştırmalı eğitim alanının gelişimini tanımlamak ve açıklamak, karşılaştırmalı eğitim alanını ve çalışma alanlarını belirlemek, karşılaştırmalı eğitimdeki farklı yaklaşımları anlamak ve karşılaştırmalı çalışmalarda farklı yöntemleri kullanıp değerlendirebilmek, farklı ülkelerdeki eğitim sistemleri analizlerinin arkasındaki ilkeleri anlamak, bir araştırma geliştirmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş,Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı, Kapsamı ve Tarihçesi ,Karşılaştırmalı Eğitim Kavramları ve Araçları,Karşılaştırmalı Kuramlar ve Yöntemler,Karşılaştırma İçin Sosyal Bağlamlar Finlandiya'da Yenilikçi Uygulamalar Finlandiya'da Eğitim,Kültür ve Eğitim Singapur'da Eğitim,Cinsiyet ve Eğitim Kanada'da Eğitim,Uluslararası Test Skorları: Her Şey ve Hiçbir Şey İngiltere'de Eğitim,Eğitim ve Gelişmekte Olan Dünya Hindistan'da Eğitim,Uluslararası Eğitimi Anlama ABD'de Eğitim,Öğretimin En İyi Uygulamalarındaki Sorun Norveç'te Eğitim,Neden öğretmeni suçlamak? Rusya'da Eğitim,Okulları İşlerle Bağlamanın Değeri Fransa'da Eğitim,Dünya Çapında Öğretmen Eğitimi Ders İncelemesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bir Araştırmayı geliştirir ve şekillendirir | 16, 9 | E, F |
Karşılaştırmalı eğitim alanının gelişimini tanımlar ve açıklar | 16, 9 | E, F |
Karşılaştırmalı eğitim alanını ve çalışma kapsamını belirler | 16, 9 | E, F |
Karşılaştırmalı eğitim alanındaki yaklaşımları açıklar ve alanda kullanılan yöntemleri tanır ve kullanır | 16, 9 | E, F |
Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini analiz eder ve ilkelerini kavrar | 16, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | Kubow, P. K. & Fossum, P.R.,2007, İlgili Bölümler |
2 | Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı, Kapsamı ve Tarihçesi | Kubow, P. K. & Fossum, P.R.,2007, İlgili Bölümler |
3 | Karşılaştırmalı Eğitim Kavramları ve Araçları | Kubow, P. K. & Fossum, P.R.,2007, İlgili Bölümler |
4 | Karşılaştırmalı Kuramlar ve Yöntemler | Kubow, P. K. & Fossum, P.R.,2007, İlgili Bölümler |
5 | Karşılaştırma İçin Sosyal Bağlamlar Finlandiya'da Yenilikçi Uygulamalar Finlandiya'da Eğitim | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
6 | Kültür ve Eğitim Singapur'da Eğitim | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
7 | Cinsiyet ve Eğitim Kanada'da Eğitim | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
8 | Uluslararası Test Skorları: Her Şey ve Hiçbir Şey İngiltere'de Eğitim | |
9 | Eğitim ve Gelişmekte Olan Dünya Hindistan'da Eğitim | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
10 | Uluslararası Eğitimi Anlama ABD'de Eğitim | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
11 | Öğretimin En İyi Uygulamalarındaki Sorun Norveç'te Eğitim | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
12 | Neden öğretmeni suçlamak? Rusya'da Eğitim | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
13 | Okulları İşlerle Bağlamanın Değeri Fransa'da Eğitim | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
14 | Dünya Çapında Öğretmen Eğitimi Ders İncelemesi | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
Kaynak |
Wiseman, A. W. (2015). Dünya nasıl öğreniyor? Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. Öğretim Şirketi. Marshall, J. (2019). Karşılaştırmalı ve uluslararası eğitime giriş. Karşılaştırmalı ve Uluslararası Eğitime Giriş, 1-248. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 4 | 4 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 6 | 12 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 2 | 2 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 26 | 26 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 28 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 8 | 8 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM | PCG3212564 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ülkü TOSUN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşe YILMAZ VİRLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin temel hedefleri; karşılaştırmalı eğitim alanının gelişimini tanımlamak ve açıklamak, karşılaştırmalı eğitim alanını ve çalışma alanlarını belirlemek, karşılaştırmalı eğitimdeki farklı yaklaşımları anlamak ve karşılaştırmalı çalışmalarda farklı yöntemleri kullanıp değerlendirebilmek, farklı ülkelerdeki eğitim sistemleri analizlerinin arkasındaki ilkeleri anlamak, bir araştırma geliştirmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş,Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı, Kapsamı ve Tarihçesi ,Karşılaştırmalı Eğitim Kavramları ve Araçları,Karşılaştırmalı Kuramlar ve Yöntemler,Karşılaştırma İçin Sosyal Bağlamlar Finlandiya'da Yenilikçi Uygulamalar Finlandiya'da Eğitim,Kültür ve Eğitim Singapur'da Eğitim,Cinsiyet ve Eğitim Kanada'da Eğitim,Uluslararası Test Skorları: Her Şey ve Hiçbir Şey İngiltere'de Eğitim,Eğitim ve Gelişmekte Olan Dünya Hindistan'da Eğitim,Uluslararası Eğitimi Anlama ABD'de Eğitim,Öğretimin En İyi Uygulamalarındaki Sorun Norveç'te Eğitim,Neden öğretmeni suçlamak? Rusya'da Eğitim,Okulları İşlerle Bağlamanın Değeri Fransa'da Eğitim,Dünya Çapında Öğretmen Eğitimi Ders İncelemesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bir Araştırmayı geliştirir ve şekillendirir | 16, 9 | E, F |
Karşılaştırmalı eğitim alanının gelişimini tanımlar ve açıklar | 16, 9 | E, F |
Karşılaştırmalı eğitim alanını ve çalışma kapsamını belirler | 16, 9 | E, F |
Karşılaştırmalı eğitim alanındaki yaklaşımları açıklar ve alanda kullanılan yöntemleri tanır ve kullanır | 16, 9 | E, F |
Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini analiz eder ve ilkelerini kavrar | 16, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | Kubow, P. K. & Fossum, P.R.,2007, İlgili Bölümler |
2 | Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı, Kapsamı ve Tarihçesi | Kubow, P. K. & Fossum, P.R.,2007, İlgili Bölümler |
3 | Karşılaştırmalı Eğitim Kavramları ve Araçları | Kubow, P. K. & Fossum, P.R.,2007, İlgili Bölümler |
4 | Karşılaştırmalı Kuramlar ve Yöntemler | Kubow, P. K. & Fossum, P.R.,2007, İlgili Bölümler |
5 | Karşılaştırma İçin Sosyal Bağlamlar Finlandiya'da Yenilikçi Uygulamalar Finlandiya'da Eğitim | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
6 | Kültür ve Eğitim Singapur'da Eğitim | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
7 | Cinsiyet ve Eğitim Kanada'da Eğitim | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
8 | Uluslararası Test Skorları: Her Şey ve Hiçbir Şey İngiltere'de Eğitim | |
9 | Eğitim ve Gelişmekte Olan Dünya Hindistan'da Eğitim | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
10 | Uluslararası Eğitimi Anlama ABD'de Eğitim | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
11 | Öğretimin En İyi Uygulamalarındaki Sorun Norveç'te Eğitim | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
12 | Neden öğretmeni suçlamak? Rusya'da Eğitim | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
13 | Okulları İşlerle Bağlamanın Değeri Fransa'da Eğitim | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
14 | Dünya Çapında Öğretmen Eğitimi Ders İncelemesi | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
Kaynak |
Wiseman, A. W. (2015). Dünya nasıl öğreniyor? Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. Öğretim Şirketi. Marshall, J. (2019). Karşılaştırmalı ve uluslararası eğitime giriş. Karşılaştırmalı ve Uluslararası Eğitime Giriş, 1-248. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |