Öğrencilere, okudukları, duydukları, söyledikleri veya yazdıkları şeyleri sorgulayan, analiz , yorumlama, değerlendirme ve bir yarıya varabilme yeteneği kazandırmak.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sorunu veya soruyu tanımlama.,Veri, görüş ve argümanları toplama.,Veriyi analiz etme ve değerlendirme.,Varsayımları tanımlama,Anlam oluşturma veya önem belirleme,Bir karar verme / sonuca ulaşma.,Doğru Sorular Sormanın Faydaları,Sebepler nelerdir?,Hangi Kelimeler veya İfadeler Belirsizdir?,Değer Çatışmaları ve Varsayımlar Nelerdir?,Akıl yürütmede Yanılgılar Var mı?,Pratik ve tekrar,Pratik ve tekrar,Pratik ve tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğrenciler okudukları, duydukları, söyledikleri veya yazdıkları şeyler hakkında soru sorar, analiz eder, yorumlar, değerlendirir.
10, 16, 6, 9
A, E, F
Öğrenciler, bilgiyi değerlendirme ve önyargıları veya varsayımları, kendilerinki de dahil olmak üzere, fark edebilme yetisine sahip olurlar.
10, 16, 6, 9
A, E, F
Öğrenciler sorular sorar, ilgili bilgileri toplar, çözümler ve sonuçlar üzerine düşünür, alternatif düşünce sistemlerini göz önünde bulundurur ve etkili iletişim kurarlar.
10, 16, 6, 9
A, E, F
Farklı faktörleri değerlendirme, alternatifleri düşünme ve kanıtlar ve mantık temelinde bilinçli seçimler yapma yeteneklerini geliştirir.
10, 16, 6, 9
A, E, F
İletişim becerilerini geliştirir; hem yazılı hem de sözlü iletişimde açıklık, tutarlılık ve fikirlerin mantıklı düzenlenmesine vurgu yapar.
16, 6, 9
A, E, F
Çoklu bakış açılarını değerlendirmeye ve yapıcı diyaloga katılarak etkili bir şekilde takım çalışması becerisi geliştirir.
10, 16, 6, 9
A, E, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Sorunu veya soruyu tanımlama.
Ders notları
2
Veri, görüş ve argümanları toplama.
Ders Notları
3
Veriyi analiz etme ve değerlendirme.
Ders Notları
4
Varsayımları tanımlama
Lecture Notes
5
Anlam oluşturma veya önem belirleme
Ders Notları
6
Bir karar verme / sonuca ulaşma.
Ders Notları
7
Doğru Sorular Sormanın Faydaları
Ders Notları
8
Sebepler nelerdir?
Ders otları
9
Hangi Kelimeler veya İfadeler Belirsizdir?
Ders Notları
10
Değer Çatışmaları ve Varsayımlar Nelerdir?
Ders Notları
11
Akıl yürütmede Yanılgılar Var mı?
Ders Notları
12
Pratik ve tekrar
Ders NNoları
13
Pratik ve tekrar
Ders Noları
14
Pratik ve tekrar
Ders Notları
Kaynak
Asking the Right Questions, A Guide to Critical Thinking , M. Neil Browne
Stuart M. Keeley ,Bowling Green State University
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
15
15
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
7
7
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
14
14
Performans Görevi, Bakım Planı
3
10
30
Toplam İş Yükü (Saat)
94
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(94/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME
PCG2214011
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Salı 13:30-14:15
Salı 14:30-15:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Seç. Meslek Bilgisi
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Ülkü TOSUN
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Zühal AYDIN BARKLEY
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencilere, okudukları, duydukları, söyledikleri veya yazdıkları şeyleri sorgulayan, analiz , yorumlama, değerlendirme ve bir yarıya varabilme yeteneği kazandırmak.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sorunu veya soruyu tanımlama.,Veri, görüş ve argümanları toplama.,Veriyi analiz etme ve değerlendirme.,Varsayımları tanımlama,Anlam oluşturma veya önem belirleme,Bir karar verme / sonuca ulaşma.,Doğru Sorular Sormanın Faydaları,Sebepler nelerdir?,Hangi Kelimeler veya İfadeler Belirsizdir?,Değer Çatışmaları ve Varsayımlar Nelerdir?,Akıl yürütmede Yanılgılar Var mı?,Pratik ve tekrar,Pratik ve tekrar,Pratik ve tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğrenciler okudukları, duydukları, söyledikleri veya yazdıkları şeyler hakkında soru sorar, analiz eder, yorumlar, değerlendirir.
10, 16, 6, 9
A, E, F
Öğrenciler, bilgiyi değerlendirme ve önyargıları veya varsayımları, kendilerinki de dahil olmak üzere, fark edebilme yetisine sahip olurlar.
10, 16, 6, 9
A, E, F
Öğrenciler sorular sorar, ilgili bilgileri toplar, çözümler ve sonuçlar üzerine düşünür, alternatif düşünce sistemlerini göz önünde bulundurur ve etkili iletişim kurarlar.
10, 16, 6, 9
A, E, F
Farklı faktörleri değerlendirme, alternatifleri düşünme ve kanıtlar ve mantık temelinde bilinçli seçimler yapma yeteneklerini geliştirir.
10, 16, 6, 9
A, E, F
İletişim becerilerini geliştirir; hem yazılı hem de sözlü iletişimde açıklık, tutarlılık ve fikirlerin mantıklı düzenlenmesine vurgu yapar.
16, 6, 9
A, E, F
Çoklu bakış açılarını değerlendirmeye ve yapıcı diyaloga katılarak etkili bir şekilde takım çalışması becerisi geliştirir.
10, 16, 6, 9
A, E, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Sorunu veya soruyu tanımlama.
Ders notları
2
Veri, görüş ve argümanları toplama.
Ders Notları
3
Veriyi analiz etme ve değerlendirme.
Ders Notları
4
Varsayımları tanımlama
Lecture Notes
5
Anlam oluşturma veya önem belirleme
Ders Notları
6
Bir karar verme / sonuca ulaşma.
Ders Notları
7
Doğru Sorular Sormanın Faydaları
Ders Notları
8
Sebepler nelerdir?
Ders otları
9
Hangi Kelimeler veya İfadeler Belirsizdir?
Ders Notları
10
Değer Çatışmaları ve Varsayımlar Nelerdir?
Ders Notları
11
Akıl yürütmede Yanılgılar Var mı?
Ders Notları
12
Pratik ve tekrar
Ders NNoları
13
Pratik ve tekrar
Ders Noları
14
Pratik ve tekrar
Ders Notları
Kaynak
Asking the Right Questions, A Guide to Critical Thinking , M. Neil Browne
Stuart M. Keeley ,Bowling Green State University
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.