Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK İNGİLİZCE I | PCG1190023 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hasan SAVAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin genel amacı, öğrencilere akademik bağlamlarda etkili sözlü iletişim, sunum, tartışma, münazara ve doğru akademik yazma becerileri için gerekli teknikleri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı, müfredat, değerlendirme kriterleri ve materyaller Sunum: Not alma teknikleri ve stratejileri. ,Sunum için akademik bir makalenin ana bölümleri,Akademik makalelerin özetleri, girişleri ve literatür taramalarının analizi,Akademik makalelerin metodoloji bölümlerinin analizi,Akademik makalelerin bulgu ve tartışma bölümlerinin analizi,Portfolyo 1: Görüş Paragrafı / Deneme Yazma Akademik Bir Paragraf / Deneme Nasıl Yazılır,Portfolyo 2: Neden-Sonuç Paragrafı/Denemesi Yazma Portföy 1 için Geri Bildirim Oturumları,Portfolyo 3: Problem Çözüm Kompozisyonu Yazma Portföy 2 için Geri Bildirim Oturumları,Portfolyo 4: Tartışmacı Kompozisyon Yazma Portföy 3 için Geri Bildirim Oturumları,Portföy 4 için Geri Bildirim Oturumları Öğretmen Kimliği üzerine akademik makale sunumları / Geri bildirim oturumları,Öğretmen Özerkliği üzerine akademik makale sunumları / Geri bildirim oturumları,Öğretmen Etkililiği üzerine akademik makale sunumları / Geri bildirim oturumları,Öğretmen Gelişimi üzerine akademik makale sunumları / Geri bildirim oturumları,Portfolyo 4 için Revizyon, Ödevlerin Toplanması ve Geri Bildirim Oturumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Rol-modelleme, uygulama, analiz etme, yapma-değerlendirme formülasyonunu kullanarak teorik dil becerilerini kavrar | 15, 16, 2 | A, I |
Probleme dayalı ve göreve dayalı öğrenme prosedürlerini kullanarak geniş teorik materyali uygular. | 15, 16, 2, 9 | A, I |
Akademik dil becerilerini ve materyallerini analiz eder. | 15, 16, 2, 9 | A, I |
Öğretim Yöntemleri: | 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, I: Portfolyo Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, müfredat, değerlendirme kriterleri ve materyaller Sunum: Not alma teknikleri ve stratejileri. | |
2 | Sunum için akademik bir makalenin ana bölümleri | |
3 | Akademik makalelerin özetleri, girişleri ve literatür taramalarının analizi | |
4 | Akademik makalelerin metodoloji bölümlerinin analizi | |
5 | Akademik makalelerin bulgu ve tartışma bölümlerinin analizi | |
6 | Portfolyo 1: Görüş Paragrafı / Deneme Yazma Akademik Bir Paragraf / Deneme Nasıl Yazılır | |
7 | Portfolyo 2: Neden-Sonuç Paragrafı/Denemesi Yazma Portföy 1 için Geri Bildirim Oturumları | |
8 | Portfolyo 3: Problem Çözüm Kompozisyonu Yazma Portföy 2 için Geri Bildirim Oturumları | |
9 | Portfolyo 4: Tartışmacı Kompozisyon Yazma Portföy 3 için Geri Bildirim Oturumları | |
10 | Portföy 4 için Geri Bildirim Oturumları Öğretmen Kimliği üzerine akademik makale sunumları / Geri bildirim oturumları | |
11 | Öğretmen Özerkliği üzerine akademik makale sunumları / Geri bildirim oturumları | |
12 | Öğretmen Etkililiği üzerine akademik makale sunumları / Geri bildirim oturumları | |
13 | Öğretmen Gelişimi üzerine akademik makale sunumları / Geri bildirim oturumları | |
14 | Portfolyo 4 için Revizyon, Ödevlerin Toplanması ve Geri Bildirim Oturumları |
Kaynak |
Savage, A., & Mayer, P. (2006). Effective academic writing: the short essay. Oxford: Oxford University Press. Bailey, S. (2014). Academic writing: A handbook for international students. Routledge. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 4 | 4 | 16 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK İNGİLİZCE I | PCG1190023 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hasan SAVAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin genel amacı, öğrencilere akademik bağlamlarda etkili sözlü iletişim, sunum, tartışma, münazara ve doğru akademik yazma becerileri için gerekli teknikleri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı, müfredat, değerlendirme kriterleri ve materyaller Sunum: Not alma teknikleri ve stratejileri. ,Sunum için akademik bir makalenin ana bölümleri,Akademik makalelerin özetleri, girişleri ve literatür taramalarının analizi,Akademik makalelerin metodoloji bölümlerinin analizi,Akademik makalelerin bulgu ve tartışma bölümlerinin analizi,Portfolyo 1: Görüş Paragrafı / Deneme Yazma Akademik Bir Paragraf / Deneme Nasıl Yazılır,Portfolyo 2: Neden-Sonuç Paragrafı/Denemesi Yazma Portföy 1 için Geri Bildirim Oturumları,Portfolyo 3: Problem Çözüm Kompozisyonu Yazma Portföy 2 için Geri Bildirim Oturumları,Portfolyo 4: Tartışmacı Kompozisyon Yazma Portföy 3 için Geri Bildirim Oturumları,Portföy 4 için Geri Bildirim Oturumları Öğretmen Kimliği üzerine akademik makale sunumları / Geri bildirim oturumları,Öğretmen Özerkliği üzerine akademik makale sunumları / Geri bildirim oturumları,Öğretmen Etkililiği üzerine akademik makale sunumları / Geri bildirim oturumları,Öğretmen Gelişimi üzerine akademik makale sunumları / Geri bildirim oturumları,Portfolyo 4 için Revizyon, Ödevlerin Toplanması ve Geri Bildirim Oturumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Rol-modelleme, uygulama, analiz etme, yapma-değerlendirme formülasyonunu kullanarak teorik dil becerilerini kavrar | 15, 16, 2 | A, I |
Probleme dayalı ve göreve dayalı öğrenme prosedürlerini kullanarak geniş teorik materyali uygular. | 15, 16, 2, 9 | A, I |
Akademik dil becerilerini ve materyallerini analiz eder. | 15, 16, 2, 9 | A, I |
Öğretim Yöntemleri: | 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, I: Portfolyo Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, müfredat, değerlendirme kriterleri ve materyaller Sunum: Not alma teknikleri ve stratejileri. | |
2 | Sunum için akademik bir makalenin ana bölümleri | |
3 | Akademik makalelerin özetleri, girişleri ve literatür taramalarının analizi | |
4 | Akademik makalelerin metodoloji bölümlerinin analizi | |
5 | Akademik makalelerin bulgu ve tartışma bölümlerinin analizi | |
6 | Portfolyo 1: Görüş Paragrafı / Deneme Yazma Akademik Bir Paragraf / Deneme Nasıl Yazılır | |
7 | Portfolyo 2: Neden-Sonuç Paragrafı/Denemesi Yazma Portföy 1 için Geri Bildirim Oturumları | |
8 | Portfolyo 3: Problem Çözüm Kompozisyonu Yazma Portföy 2 için Geri Bildirim Oturumları | |
9 | Portfolyo 4: Tartışmacı Kompozisyon Yazma Portföy 3 için Geri Bildirim Oturumları | |
10 | Portföy 4 için Geri Bildirim Oturumları Öğretmen Kimliği üzerine akademik makale sunumları / Geri bildirim oturumları | |
11 | Öğretmen Özerkliği üzerine akademik makale sunumları / Geri bildirim oturumları | |
12 | Öğretmen Etkililiği üzerine akademik makale sunumları / Geri bildirim oturumları | |
13 | Öğretmen Gelişimi üzerine akademik makale sunumları / Geri bildirim oturumları | |
14 | Portfolyo 4 için Revizyon, Ödevlerin Toplanması ve Geri Bildirim Oturumları |
Kaynak |
Savage, A., & Mayer, P. (2006). Effective academic writing: the short essay. Oxford: Oxford University Press. Bailey, S. (2014). Academic writing: A handbook for international students. Routledge. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |