Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI I | PCG3112062 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 Cuma 12:45-13:30 Cuma 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ülkü TOSUN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ülkü TOSUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin farklı davranışsal ve duygusal bozuklukları, değerlendirilmelerini, tanılanmalarını , ve önleyici müdahaleleri öğrenmeleri ve kavramaları amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anormalliğin tanımı, psikopatolojinin geçmişi,Psikopatolojide güncel yaklaşımlar,Etik konular ve savunma mekanizmaları,Değerlendirme ve tanı,Çocukluktaki davranış bozuklukları : 1. Hiperaktivite ve dikkat eksikliği 2. karşı olma karşı gelme bozukluğu,Çocukluktaki gelişimsel bozukluklar : 1. Otizm,Gelişimsel Bozukluk : Otizm Bilişsel ve İletişim becerileri Bozuklukları : Öğrenme güçlüğü, İletişim Bozuklukları,Zihinsel Yetersizlik ve Okullarda zorbalık, siber-zorbalık ,Depresyon: ,Bipolar bozukluk ve İntihar : Bipolar -I, Bipolar-II bozuklukları,Kaygı Bozuklukları : Ayrılık kaygısı , spesifik fobi, sosyal fobi, panik atak, genel kaygı bozukluğu,Takıntı-Zorlantı bozukluğu,travma sonrası stres bozukluğu,Yeme bozuklukları : Obezlik, Anoreksiya Nervosa, Bulimia Nervosa,Cinsel Kimlik Bozukluğu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Davranışsal ve duygusal bozukluk çeşitlerini ve nedenlerini anlar | 14, 16, 5, 9 | E, H |
Davranışsal ve duygusal bozuklukların tanı sürecini kavrar ve uygular | 14, 16, 5, 9 | E, H |
Çocuklarda ve ergenlerde Davranışsal ve duygusal bozuklukların semptomlarını ayırt eder | 14, 16, 5, 9 | E, H |
Çocuklarda ve ergenlerde davranışsal ve duygusal bozuklukları değerlendirir ve tedavi sürecini öngörür | 13, 16, 5, 9 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anormalliğin tanımı, psikopatolojinin geçmişi | Ankay,A.,2013 ; Butcher,J.N., Mineka,S.ve Hooley,J.M.,2013; Kring,J.ve Davidson,N.2010; İlgili Bölümler |
2 | Psikopatolojide güncel yaklaşımlar | Ankay,A.,2013 ; Butcher,J.N., Mineka,S.ve Hooley,J.M.,2013; Kring,J.ve Davidson,N.2010; İlgili Bölümler |
3 | Etik konular ve savunma mekanizmaları | Ankay,A.,2013 ; Butcher,J.N., Mineka,S.ve Hooley,J.M.,2013; Kring,J.ve Davidson,N.2010; İlgili Bölümler |
4 | Değerlendirme ve tanı | Kring,J.,ve Davidson,N.,2010; Öztürk,O ve Uluşahin,A.,2011; Kring,J. ve Davidson,N.,2010; İlgili Bölümler |
5 | Çocukluktaki davranış bozuklukları : 1. Hiperaktivite ve dikkat eksikliği 2. karşı olma karşı gelme bozukluğu | Austin,V.J.ve Sciarca,D.T.,2012; Kauffman,J.M.& Landrum,T.J.,2015; Nolen-Hoeksema,S.,2011: İlgili Bölümler |
6 | Çocukluktaki gelişimsel bozukluklar : 1. Otizm | Austin,V.J.ve Sciarca,D.T.,2012; Kauffman,J.M.& Landrum,T.J.,2015; Nolen-Hoeksema,S.,2011: İlgili Bölümler |
6 | Gelişimsel Bozukluk : Otizm Bilişsel ve İletişim becerileri Bozuklukları : Öğrenme güçlüğü, İletişim Bozuklukları | Austin,V.J.ve Sciarca,D.T.,2012; Kauffman,J.M.& Landrum,T.J.,2015; Nolen-Hoeksema,S.,2011: İlgili Bölümler |
7 | Zihinsel Yetersizlik ve Okullarda zorbalık, siber-zorbalık | Austin,V.J.ve Sciarca,D.T.,2012;Eryılmaz,A.ve Deniz,E.,2019; Kauffman,J.M.& Landrum,T.J.,2015; Nolen-Hoeksema,S.,2011: İlgili Bölümler |
8 | Depresyon: | Kring,J.,ve Davidson,N.,2010; Öztürk,O ve Uluşahin,A.,2011; Kring,J. ve Davidson,N.,2010; İlgili Bölümler |
9 | Bipolar bozukluk ve İntihar : Bipolar -I, Bipolar-II bozuklukları | Butcher,J.N.,Mineka, S.ve Hooley,J.M.,2013; Nolen-Hoeksema,J.,2011; Öztürk,O ve Uluşahin,A.,2011: İlgili Bölümler |
10 | Kaygı Bozuklukları : Ayrılık kaygısı , spesifik fobi, sosyal fobi, panik atak, genel kaygı bozukluğu | Kring,J.,ve Davidson,N.,2010; Öztürk,O ve Uluşahin,A.,2011; Kring,J. ve Davidson,N.,2010; İlgili Bölümler |
11 | Takıntı-Zorlantı bozukluğu | Butcher,J.N.,Mineka, S.ve Hooley,J.M.,2013; Nolen-Hoeksema,J.,2011; Öztürk,O ve Uluşahin,A.,2011: İlgili Bölümler |
12 | travma sonrası stres bozukluğu | Butcher,J.N.,Mineka, S.ve Hooley,J.M.,2013; Nolen-Hoeksema,J.,2011; Öztürk,O ve Uluşahin,A.,2011: İlgili Bölümler |
13 | Yeme bozuklukları : Obezlik, Anoreksiya Nervosa, Bulimia Nervosa | Butcher,J.N.,Mineka, S.ve Hooley,J.M.,2013; Nolen-Hoeksema,J.,2011; Öztürk,O ve Uluşahin,A.,2011: İlgili Bölümler |
14 | Cinsel Kimlik Bozukluğu | Austin,V.J.ve Sciarca,D.T.,2012; Kauffman,J.M.& Landrum,T.J.,2015; Nolen-Hoeksema,S.,2011: İlgili Bölümler |
Kaynak |
- Austin ,V.L.& Sciarra,D.T.(2012) Çocuk ve ergenlerde duygusal ve davranışsal bozukluklar, Nobel Yayınları, - Ankay, A. (2013) Ruh sağlığı ve davranış bozuklukları, Nobel Tıp Kitabevi, - Bayraktar, S. (2012) Psikolojik travma, Nobel Tıp Kitabevleri, - Beck, A. T.(2008) Kişilik bozukluklarının bilişsel terapisi, Litera Yayıncılık - Butcher, J.N., Mineka,S.&Hooley,J.M. (2013). Anormal psikoloji, Kaktüs Psikoloji - DSM-5: (2013). Tanı ölçütleri başvuru el kitabı. Amerikan Psikiyatri Birliği, hekimler yayın Birliği, Boylam Psikiyatri Enstitüsü. - Eryılmaz,A. Ve Deniz M.E.(2019) Tüm yönleriyle bağımlılık, Pegem Akademi. - Kauffman,J.M. & Landrum,T.J. (2015). Duygusal ve davranışsal bozukluğu olan çocukların ve gençlerin özellikleri, Nobel Yayınları. - Kring, Johnson, Davison, Neale (2010) Abnormal psychology, John Wiley & Sons, Inc - Mash,E.J. & Russell,A.B.(2003) Child psychopathology, The Guilford Press, - Mayer, M.J.,Acker,R.V.,Lochman,J.E. & Gresham,F.M.(2009). Cognitive-behavioral interventions for emotional and behavioral disorders, The Guildfford Press. - Ögel,Kültegin (2012) İnternet bağımlılığı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul - Öztürk,Orhan & Uluşahin,Aylin (2011) Ruh sağlığı ve bozuklukları I – II , Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. - Nolen-Hoeksema,S. (2011). Abnormal psychology, Mc Graw-Hill International Ed. - Wilmshurst,L.(2009) Abnormal child psychology, Routledge, - Wilmshurst, L. (2005)Essentials of child psychopathology , John Wiley &Sons Inc. - Yüksel ,Nevzat (2006) Ruhsal hastalıklar, MN Medikal & Nobel Tıp Kitabevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 2 | 4 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 6 | 12 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 2 | 2 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 8 | 8 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(80/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI I | PCG3112062 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 Cuma 12:45-13:30 Cuma 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ülkü TOSUN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ülkü TOSUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin farklı davranışsal ve duygusal bozuklukları, değerlendirilmelerini, tanılanmalarını , ve önleyici müdahaleleri öğrenmeleri ve kavramaları amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anormalliğin tanımı, psikopatolojinin geçmişi,Psikopatolojide güncel yaklaşımlar,Etik konular ve savunma mekanizmaları,Değerlendirme ve tanı,Çocukluktaki davranış bozuklukları : 1. Hiperaktivite ve dikkat eksikliği 2. karşı olma karşı gelme bozukluğu,Çocukluktaki gelişimsel bozukluklar : 1. Otizm,Gelişimsel Bozukluk : Otizm Bilişsel ve İletişim becerileri Bozuklukları : Öğrenme güçlüğü, İletişim Bozuklukları,Zihinsel Yetersizlik ve Okullarda zorbalık, siber-zorbalık ,Depresyon: ,Bipolar bozukluk ve İntihar : Bipolar -I, Bipolar-II bozuklukları,Kaygı Bozuklukları : Ayrılık kaygısı , spesifik fobi, sosyal fobi, panik atak, genel kaygı bozukluğu,Takıntı-Zorlantı bozukluğu,travma sonrası stres bozukluğu,Yeme bozuklukları : Obezlik, Anoreksiya Nervosa, Bulimia Nervosa,Cinsel Kimlik Bozukluğu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Davranışsal ve duygusal bozukluk çeşitlerini ve nedenlerini anlar | 14, 16, 5, 9 | E, H |
Davranışsal ve duygusal bozuklukların tanı sürecini kavrar ve uygular | 14, 16, 5, 9 | E, H |
Çocuklarda ve ergenlerde Davranışsal ve duygusal bozuklukların semptomlarını ayırt eder | 14, 16, 5, 9 | E, H |
Çocuklarda ve ergenlerde davranışsal ve duygusal bozuklukları değerlendirir ve tedavi sürecini öngörür | 13, 16, 5, 9 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anormalliğin tanımı, psikopatolojinin geçmişi | Ankay,A.,2013 ; Butcher,J.N., Mineka,S.ve Hooley,J.M.,2013; Kring,J.ve Davidson,N.2010; İlgili Bölümler |
2 | Psikopatolojide güncel yaklaşımlar | Ankay,A.,2013 ; Butcher,J.N., Mineka,S.ve Hooley,J.M.,2013; Kring,J.ve Davidson,N.2010; İlgili Bölümler |
3 | Etik konular ve savunma mekanizmaları | Ankay,A.,2013 ; Butcher,J.N., Mineka,S.ve Hooley,J.M.,2013; Kring,J.ve Davidson,N.2010; İlgili Bölümler |
4 | Değerlendirme ve tanı | Kring,J.,ve Davidson,N.,2010; Öztürk,O ve Uluşahin,A.,2011; Kring,J. ve Davidson,N.,2010; İlgili Bölümler |
5 | Çocukluktaki davranış bozuklukları : 1. Hiperaktivite ve dikkat eksikliği 2. karşı olma karşı gelme bozukluğu | Austin,V.J.ve Sciarca,D.T.,2012; Kauffman,J.M.& Landrum,T.J.,2015; Nolen-Hoeksema,S.,2011: İlgili Bölümler |
6 | Çocukluktaki gelişimsel bozukluklar : 1. Otizm | Austin,V.J.ve Sciarca,D.T.,2012; Kauffman,J.M.& Landrum,T.J.,2015; Nolen-Hoeksema,S.,2011: İlgili Bölümler |
6 | Gelişimsel Bozukluk : Otizm Bilişsel ve İletişim becerileri Bozuklukları : Öğrenme güçlüğü, İletişim Bozuklukları | Austin,V.J.ve Sciarca,D.T.,2012; Kauffman,J.M.& Landrum,T.J.,2015; Nolen-Hoeksema,S.,2011: İlgili Bölümler |
7 | Zihinsel Yetersizlik ve Okullarda zorbalık, siber-zorbalık | Austin,V.J.ve Sciarca,D.T.,2012;Eryılmaz,A.ve Deniz,E.,2019; Kauffman,J.M.& Landrum,T.J.,2015; Nolen-Hoeksema,S.,2011: İlgili Bölümler |
8 | Depresyon: | Kring,J.,ve Davidson,N.,2010; Öztürk,O ve Uluşahin,A.,2011; Kring,J. ve Davidson,N.,2010; İlgili Bölümler |
9 | Bipolar bozukluk ve İntihar : Bipolar -I, Bipolar-II bozuklukları | Butcher,J.N.,Mineka, S.ve Hooley,J.M.,2013; Nolen-Hoeksema,J.,2011; Öztürk,O ve Uluşahin,A.,2011: İlgili Bölümler |
10 | Kaygı Bozuklukları : Ayrılık kaygısı , spesifik fobi, sosyal fobi, panik atak, genel kaygı bozukluğu | Kring,J.,ve Davidson,N.,2010; Öztürk,O ve Uluşahin,A.,2011; Kring,J. ve Davidson,N.,2010; İlgili Bölümler |
11 | Takıntı-Zorlantı bozukluğu | Butcher,J.N.,Mineka, S.ve Hooley,J.M.,2013; Nolen-Hoeksema,J.,2011; Öztürk,O ve Uluşahin,A.,2011: İlgili Bölümler |
12 | travma sonrası stres bozukluğu | Butcher,J.N.,Mineka, S.ve Hooley,J.M.,2013; Nolen-Hoeksema,J.,2011; Öztürk,O ve Uluşahin,A.,2011: İlgili Bölümler |
13 | Yeme bozuklukları : Obezlik, Anoreksiya Nervosa, Bulimia Nervosa | Butcher,J.N.,Mineka, S.ve Hooley,J.M.,2013; Nolen-Hoeksema,J.,2011; Öztürk,O ve Uluşahin,A.,2011: İlgili Bölümler |
14 | Cinsel Kimlik Bozukluğu | Austin,V.J.ve Sciarca,D.T.,2012; Kauffman,J.M.& Landrum,T.J.,2015; Nolen-Hoeksema,S.,2011: İlgili Bölümler |
Kaynak |
- Austin ,V.L.& Sciarra,D.T.(2012) Çocuk ve ergenlerde duygusal ve davranışsal bozukluklar, Nobel Yayınları, - Ankay, A. (2013) Ruh sağlığı ve davranış bozuklukları, Nobel Tıp Kitabevi, - Bayraktar, S. (2012) Psikolojik travma, Nobel Tıp Kitabevleri, - Beck, A. T.(2008) Kişilik bozukluklarının bilişsel terapisi, Litera Yayıncılık - Butcher, J.N., Mineka,S.&Hooley,J.M. (2013). Anormal psikoloji, Kaktüs Psikoloji - DSM-5: (2013). Tanı ölçütleri başvuru el kitabı. Amerikan Psikiyatri Birliği, hekimler yayın Birliği, Boylam Psikiyatri Enstitüsü. - Eryılmaz,A. Ve Deniz M.E.(2019) Tüm yönleriyle bağımlılık, Pegem Akademi. - Kauffman,J.M. & Landrum,T.J. (2015). Duygusal ve davranışsal bozukluğu olan çocukların ve gençlerin özellikleri, Nobel Yayınları. - Kring, Johnson, Davison, Neale (2010) Abnormal psychology, John Wiley & Sons, Inc - Mash,E.J. & Russell,A.B.(2003) Child psychopathology, The Guilford Press, - Mayer, M.J.,Acker,R.V.,Lochman,J.E. & Gresham,F.M.(2009). Cognitive-behavioral interventions for emotional and behavioral disorders, The Guildfford Press. - Ögel,Kültegin (2012) İnternet bağımlılığı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul - Öztürk,Orhan & Uluşahin,Aylin (2011) Ruh sağlığı ve bozuklukları I – II , Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. - Nolen-Hoeksema,S. (2011). Abnormal psychology, Mc Graw-Hill International Ed. - Wilmshurst,L.(2009) Abnormal child psychology, Routledge, - Wilmshurst, L. (2005)Essentials of child psychopathology , John Wiley &Sons Inc. - Yüksel ,Nevzat (2006) Ruhsal hastalıklar, MN Medikal & Nobel Tıp Kitabevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |