Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SEMİNERİ | PCG4213239 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Servet BAYRAM |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Servet BAYRAM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin çalıştıkları konuyu açıklamasını, topluluk önünde sunmasını, kendi konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bilimsel araştırma yöntemlerine uygun bir çalışma hazırlamasını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş Tartışma ve eleştiri Yansıma ve Öneri Konu: Bir araştırma sorusu nasıl oluşturulur,Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi,Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi,Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi ,Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi,Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi,Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi,Literatür incelemelerinin eleştirisi, Metodolojinin eleştirisi, Araştırma ve veri analizi, vaka çalışmalarının eleştirisi,Nihai Araştırma Tartışması ve Taslakların Eleştirisi,Seminer Sunumu,Sınıf içi Final Raporları ve Sunumlar ,Sınıf içi Final Raporları ve Sunumlar ,Sınıf içi Final Raporları ve Sunumlar ,Sınıf içi Final Raporları ve Sunumlar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler yazma, sözlü sunum ve araştırma becerilerini uygularlar. | 10, 9 | E |
Öğrenciler akademik argümanları kendi araştırmaları bağlamında açıklar. | 10, 13, 14, 16, 18, 19, 9 | E |
Kendi pozisyonunu geliştirmek ve savunmak için kanıta dayalı argümanlar kullanır. | 10, 13, 15, 16, 18, 19, 5, 9 | E |
Öğrenciler akran değerlendirmesi yoluyla eleştiri yapar. | 10, 13, 15, 16, 18, 19, 5, 9 | E |
Öğrenciler belirlenen bir konuyu araştırmaya yönelik kaynak taraması, problem oluşturma ve çözüme yönelik basamakları izleyerek süreci uygular. | 10, 16, 19, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş Tartışma ve eleştiri Yansıma ve Öneri Konu: Bir araştırma sorusu nasıl oluşturulur | Öğrenci konusu ile ilgili açık kaynaklı dijital platformları keşfeder ve genel taramalar yapar |
2 | Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi | Öğrenci konusu ile ilgili açık kaynaklı dijital platformları keşfeder ve genel taramalar yapar |
3 | Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi | Kütüphane ve üyesi olunan veri tabanlarından spesifik literatür incelemesi |
4 | Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi | Kütüphane ve üyesi olunan veri tabanlarından spesifik literatür incelemesi |
5 | Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi | Kütüphane ve üyesi olunan veri tabanlarından spesifik literatür incelemesi |
6 | Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi | Kütüphane ve üyesi olunan veri tabanlarından spesifik literatür incelemesi |
7 | Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi | Kütüphane ve üyesi olunan veri tabanlarından spesifik literatür incelemesi |
8 | Literatür incelemelerinin eleştirisi, Metodolojinin eleştirisi, Araştırma ve veri analizi, vaka çalışmalarının eleştirisi | Vaka çalışması üzerinde nihai çalışma için metodoloji, kaba taslak üzerinde çalışma |
9 | Nihai Araştırma Tartışması ve Taslakların Eleştirisi | Kaba taslak üzerinde çalışma, uygun şekilde revize, nihai makaleniz üzerinde çalışma |
10 | Seminer Sunumu | Final için Literatür Taraması |
11 | Sınıf içi Final Raporları ve Sunumlar | Final ödeviniz üzerinde çalışma |
12 | Sınıf içi Final Raporları ve Sunumlar | Final ödeviniz üzerinde çalışma |
13 | Sınıf içi Final Raporları ve Sunumlar | Final ödeviniz üzerinde çalışma |
14 | Sınıf içi Final Raporları ve Sunumlar | Final ödeviniz üzerinde çalışma |
Kaynak |
1) Clinical Research: From Proposal to Implementation, Michael J. McPhaul & Robert D. Toto, 2011, LIPPINCOTT WILLIAMS & WILKINS 2) Research Methods in Social Sciences, Bridget Somekh & Cathy Lewin, SAGE Publication, 2005 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 2 | 28 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 4 | 56 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SEMİNERİ | PCG4213239 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Servet BAYRAM |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Servet BAYRAM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin çalıştıkları konuyu açıklamasını, topluluk önünde sunmasını, kendi konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bilimsel araştırma yöntemlerine uygun bir çalışma hazırlamasını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş Tartışma ve eleştiri Yansıma ve Öneri Konu: Bir araştırma sorusu nasıl oluşturulur,Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi,Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi,Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi ,Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi,Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi,Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi,Literatür incelemelerinin eleştirisi, Metodolojinin eleştirisi, Araştırma ve veri analizi, vaka çalışmalarının eleştirisi,Nihai Araştırma Tartışması ve Taslakların Eleştirisi,Seminer Sunumu,Sınıf içi Final Raporları ve Sunumlar ,Sınıf içi Final Raporları ve Sunumlar ,Sınıf içi Final Raporları ve Sunumlar ,Sınıf içi Final Raporları ve Sunumlar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler yazma, sözlü sunum ve araştırma becerilerini uygularlar. | 10, 9 | E |
Öğrenciler akademik argümanları kendi araştırmaları bağlamında açıklar. | 10, 13, 14, 16, 18, 19, 9 | E |
Kendi pozisyonunu geliştirmek ve savunmak için kanıta dayalı argümanlar kullanır. | 10, 13, 15, 16, 18, 19, 5, 9 | E |
Öğrenciler akran değerlendirmesi yoluyla eleştiri yapar. | 10, 13, 15, 16, 18, 19, 5, 9 | E |
Öğrenciler belirlenen bir konuyu araştırmaya yönelik kaynak taraması, problem oluşturma ve çözüme yönelik basamakları izleyerek süreci uygular. | 10, 16, 19, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş Tartışma ve eleştiri Yansıma ve Öneri Konu: Bir araştırma sorusu nasıl oluşturulur | Öğrenci konusu ile ilgili açık kaynaklı dijital platformları keşfeder ve genel taramalar yapar |
2 | Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi | Öğrenci konusu ile ilgili açık kaynaklı dijital platformları keşfeder ve genel taramalar yapar |
3 | Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi | Kütüphane ve üyesi olunan veri tabanlarından spesifik literatür incelemesi |
4 | Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi | Kütüphane ve üyesi olunan veri tabanlarından spesifik literatür incelemesi |
5 | Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi | Kütüphane ve üyesi olunan veri tabanlarından spesifik literatür incelemesi |
6 | Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi | Kütüphane ve üyesi olunan veri tabanlarından spesifik literatür incelemesi |
7 | Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi | Kütüphane ve üyesi olunan veri tabanlarından spesifik literatür incelemesi |
8 | Literatür incelemelerinin eleştirisi, Metodolojinin eleştirisi, Araştırma ve veri analizi, vaka çalışmalarının eleştirisi | Vaka çalışması üzerinde nihai çalışma için metodoloji, kaba taslak üzerinde çalışma |
9 | Nihai Araştırma Tartışması ve Taslakların Eleştirisi | Kaba taslak üzerinde çalışma, uygun şekilde revize, nihai makaleniz üzerinde çalışma |
10 | Seminer Sunumu | Final için Literatür Taraması |
11 | Sınıf içi Final Raporları ve Sunumlar | Final ödeviniz üzerinde çalışma |
12 | Sınıf içi Final Raporları ve Sunumlar | Final ödeviniz üzerinde çalışma |
13 | Sınıf içi Final Raporları ve Sunumlar | Final ödeviniz üzerinde çalışma |
14 | Sınıf içi Final Raporları ve Sunumlar | Final ödeviniz üzerinde çalışma |
Kaynak |
1) Clinical Research: From Proposal to Implementation, Michael J. McPhaul & Robert D. Toto, 2011, LIPPINCOTT WILLIAMS & WILKINS 2) Research Methods in Social Sciences, Bridget Somekh & Cathy Lewin, SAGE Publication, 2005 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |