Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | PCG1214968 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğretim İlkeleri ve Yöntemleri" dersinin amacı, öğretmen adaylarını etkili ve başarılı öğretmenler olmaları için gerekli bilgi, beceri ve stratejilerle donatmaktır. Bu ders, öğretme ve öğrenme temel prensiplerini anlama konusunda sağlam bir temel sunmayı ve anlamlı ve etkili öğretimi kolaylaştırmak için kullanılan çeşitli yöntem ve teknikleri anlama fırsatı sunmayı amaçlamaktadır. Ders, öğretmen adaylarını elverişli öğrenme ortamları oluşturmaya ve öğrencilerin gelişimini desteklemeye hazırlamayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Öğrenme ve Öğretme Kavramsallaştırması Yapılandırmacılık Aktif Öğrenme Yapılandırmacılığı Çözümlemek, Amaç Uygunluğu Doğrudan Öğretim Çeşitleri Dersler Sınıf İçi Kısa Dersler , Amaç Uygunluğu Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar Sorgulama Temelli Yöntemler Keşfederek Öğrenme , Sorun Temelli Öğrenme Proje Temelli Öğrenme Kaynak Temelli Öğrenme Bilgisayar Destekli Öğrenme, Öğrenciler İçin Uygunluk Genç Öğrenciler Yetenekli Öğrenciler , Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler Engelli Öğrenciler, Etkili Öğretim Süreç-Ürün Araştırması Süreç-Ürün Çalışmalarının Ötesinde Öğretmen Etkililiği Üzerine Araştırmadan Ana Bulgular, Data Eleştirileri Etkili Öğretmenlerin Pedagojik Becerileri İşbirlikçi Öğrenme ve Grup Kullanımı Akran Destekli Ders ve Akran Yardımı, Öğrenme Değerlendirmesi Değerlendirme Amaçları Formatif Değerlendirme Testing: , Müfredat Temelli Değerlendirme Sonuçlara Dayalı Eğitim Değerlendirme, İyileştirilmiş Öğretimin , Öğrenme Araştırmasını ve Öğretimi Birleştirmek Uygulama Öğrencilerin Önceden Sahip Olduğu Bilgiler Öğrenmelerini Nasıl Etkiler? Öğrencilerin Bilgiyi Nasıl Yerleştirdiği Öğrenmelerini Nasıl Etkiler?, Öğrencileri Öğrenmeye Motive Eden Faktörler Nelerdir? Öğrenciler Nasıl Ustalık Geliştirir?, Öğrenmeyi Nasıl Geliştiren Pratik ve Geribildirim Türleri Var? Öğrenci Gelişimi ve Ders Ortamı, Neden Öğrenci Öğrenmesi için Önemlidir?,Sonuç: İlkeleri Kendimize Uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Etkili öğretim ve öğrenmenin temelinde yatan eğitim teorilerini ve prensiplerini tanır ve bilişsel gelişim teorileri, motivasyon, öğrenme stilleri ve eğitim psikolojisinin teorilerini özetler. | 10, 16, 6, 9 | A, E, F |
Farklı öğrenme stillerine hitap eden ve çeşitli öğrenci gruplarını etkileyen öğretim yöntemleri, stratejileri ve teknikleri tanımlar ve tartışma, grup çalışması, problem çözme ve teknoloji entegrasyonu gibi yöntemleri analiz eder. | 10, 16, 9 | A, E, F |
Net öğrenme hedefleri, çeşitli öğretim yöntemleri ve uygun değerlendirmeleri içeren kapsamlı ders planları tasarlar. | 10, 16, 9 | A, E, F |
Dersin sonunda öğrenciler, etkili öğretim ve öğrenme prensipleri, öğretim stratejileri ve sınıf yönetimi tekniklerini kavrar. | 10, 16, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrenme ve Öğretme Kavramsallaştırması Yapılandırmacılık Aktif Öğrenme Yapılandırmacılığı Çözümlemek | Ders Notları |
2 | Amaç Uygunluğu Doğrudan Öğretim Çeşitleri Dersler Sınıf İçi Kısa Dersler | Ders Notları |
3 | Amaç Uygunluğu Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar Sorgulama Temelli Yöntemler Keşfederek Öğrenme | Ders Notları |
4 | Sorun Temelli Öğrenme Proje Temelli Öğrenme Kaynak Temelli Öğrenme Bilgisayar Destekli Öğrenme | Ders Notları |
5 | Öğrenciler İçin Uygunluk Genç Öğrenciler Yetenekli Öğrenciler | Ders Notları |
6 | Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler Engelli Öğrenciler | Ders Notları |
7 | Etkili Öğretim Süreç-Ürün Araştırması Süreç-Ürün Çalışmalarının Ötesinde Öğretmen Etkililiği Üzerine Araştırmadan Ana Bulgular | Ders Notları |
8 | Data Eleştirileri Etkili Öğretmenlerin Pedagojik Becerileri İşbirlikçi Öğrenme ve Grup Kullanımı Akran Destekli Ders ve Akran Yardımı | Ders Notları |
9 | Öğrenme Değerlendirmesi Değerlendirme Amaçları Formatif Değerlendirme Testing: | Ders Notları |
10 | Müfredat Temelli Değerlendirme Sonuçlara Dayalı Eğitim Değerlendirme, İyileştirilmiş Öğretimin | Ders Notları |
11 | Öğrenme Araştırmasını ve Öğretimi Birleştirmek Uygulama Öğrencilerin Önceden Sahip Olduğu Bilgiler Öğrenmelerini Nasıl Etkiler? Öğrencilerin Bilgiyi Nasıl Yerleştirdiği Öğrenmelerini Nasıl Etkiler? | Ders Notları |
12 | Öğrencileri Öğrenmeye Motive Eden Faktörler Nelerdir? Öğrenciler Nasıl Ustalık Geliştirir? | Ders Notları |
13 | Öğrenmeyi Nasıl Geliştiren Pratik ve Geribildirim Türleri Var? Öğrenci Gelişimi ve Ders Ortamı, Neden Öğrenci Öğrenmesi için Önemlidir? | Ders Notları |
14 | Sonuç: İlkeleri Kendimize Uygulama | Ders Notları |
Kaynak |
How Learning Works, Seven Research-Based Principles for Smart Teaching Susan A. Ambrose, Michael W. Bridges, Michele DiPietro, Marsha C. Lovett, Marie K. Norman Foreword by Richard E. Mayer What teachers need to know about Teaching methods, Peter West wood,ACER Press |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 68 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(68/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | PCG1214968 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğretim İlkeleri ve Yöntemleri" dersinin amacı, öğretmen adaylarını etkili ve başarılı öğretmenler olmaları için gerekli bilgi, beceri ve stratejilerle donatmaktır. Bu ders, öğretme ve öğrenme temel prensiplerini anlama konusunda sağlam bir temel sunmayı ve anlamlı ve etkili öğretimi kolaylaştırmak için kullanılan çeşitli yöntem ve teknikleri anlama fırsatı sunmayı amaçlamaktadır. Ders, öğretmen adaylarını elverişli öğrenme ortamları oluşturmaya ve öğrencilerin gelişimini desteklemeye hazırlamayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Öğrenme ve Öğretme Kavramsallaştırması Yapılandırmacılık Aktif Öğrenme Yapılandırmacılığı Çözümlemek, Amaç Uygunluğu Doğrudan Öğretim Çeşitleri Dersler Sınıf İçi Kısa Dersler , Amaç Uygunluğu Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar Sorgulama Temelli Yöntemler Keşfederek Öğrenme , Sorun Temelli Öğrenme Proje Temelli Öğrenme Kaynak Temelli Öğrenme Bilgisayar Destekli Öğrenme, Öğrenciler İçin Uygunluk Genç Öğrenciler Yetenekli Öğrenciler , Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler Engelli Öğrenciler, Etkili Öğretim Süreç-Ürün Araştırması Süreç-Ürün Çalışmalarının Ötesinde Öğretmen Etkililiği Üzerine Araştırmadan Ana Bulgular, Data Eleştirileri Etkili Öğretmenlerin Pedagojik Becerileri İşbirlikçi Öğrenme ve Grup Kullanımı Akran Destekli Ders ve Akran Yardımı, Öğrenme Değerlendirmesi Değerlendirme Amaçları Formatif Değerlendirme Testing: , Müfredat Temelli Değerlendirme Sonuçlara Dayalı Eğitim Değerlendirme, İyileştirilmiş Öğretimin , Öğrenme Araştırmasını ve Öğretimi Birleştirmek Uygulama Öğrencilerin Önceden Sahip Olduğu Bilgiler Öğrenmelerini Nasıl Etkiler? Öğrencilerin Bilgiyi Nasıl Yerleştirdiği Öğrenmelerini Nasıl Etkiler?, Öğrencileri Öğrenmeye Motive Eden Faktörler Nelerdir? Öğrenciler Nasıl Ustalık Geliştirir?, Öğrenmeyi Nasıl Geliştiren Pratik ve Geribildirim Türleri Var? Öğrenci Gelişimi ve Ders Ortamı, Neden Öğrenci Öğrenmesi için Önemlidir?,Sonuç: İlkeleri Kendimize Uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Etkili öğretim ve öğrenmenin temelinde yatan eğitim teorilerini ve prensiplerini tanır ve bilişsel gelişim teorileri, motivasyon, öğrenme stilleri ve eğitim psikolojisinin teorilerini özetler. | 10, 16, 6, 9 | A, E, F |
Farklı öğrenme stillerine hitap eden ve çeşitli öğrenci gruplarını etkileyen öğretim yöntemleri, stratejileri ve teknikleri tanımlar ve tartışma, grup çalışması, problem çözme ve teknoloji entegrasyonu gibi yöntemleri analiz eder. | 10, 16, 9 | A, E, F |
Net öğrenme hedefleri, çeşitli öğretim yöntemleri ve uygun değerlendirmeleri içeren kapsamlı ders planları tasarlar. | 10, 16, 9 | A, E, F |
Dersin sonunda öğrenciler, etkili öğretim ve öğrenme prensipleri, öğretim stratejileri ve sınıf yönetimi tekniklerini kavrar. | 10, 16, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrenme ve Öğretme Kavramsallaştırması Yapılandırmacılık Aktif Öğrenme Yapılandırmacılığı Çözümlemek | Ders Notları |
2 | Amaç Uygunluğu Doğrudan Öğretim Çeşitleri Dersler Sınıf İçi Kısa Dersler | Ders Notları |
3 | Amaç Uygunluğu Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar Sorgulama Temelli Yöntemler Keşfederek Öğrenme | Ders Notları |
4 | Sorun Temelli Öğrenme Proje Temelli Öğrenme Kaynak Temelli Öğrenme Bilgisayar Destekli Öğrenme | Ders Notları |
5 | Öğrenciler İçin Uygunluk Genç Öğrenciler Yetenekli Öğrenciler | Ders Notları |
6 | Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler Engelli Öğrenciler | Ders Notları |
7 | Etkili Öğretim Süreç-Ürün Araştırması Süreç-Ürün Çalışmalarının Ötesinde Öğretmen Etkililiği Üzerine Araştırmadan Ana Bulgular | Ders Notları |
8 | Data Eleştirileri Etkili Öğretmenlerin Pedagojik Becerileri İşbirlikçi Öğrenme ve Grup Kullanımı Akran Destekli Ders ve Akran Yardımı | Ders Notları |
9 | Öğrenme Değerlendirmesi Değerlendirme Amaçları Formatif Değerlendirme Testing: | Ders Notları |
10 | Müfredat Temelli Değerlendirme Sonuçlara Dayalı Eğitim Değerlendirme, İyileştirilmiş Öğretimin | Ders Notları |
11 | Öğrenme Araştırmasını ve Öğretimi Birleştirmek Uygulama Öğrencilerin Önceden Sahip Olduğu Bilgiler Öğrenmelerini Nasıl Etkiler? Öğrencilerin Bilgiyi Nasıl Yerleştirdiği Öğrenmelerini Nasıl Etkiler? | Ders Notları |
12 | Öğrencileri Öğrenmeye Motive Eden Faktörler Nelerdir? Öğrenciler Nasıl Ustalık Geliştirir? | Ders Notları |
13 | Öğrenmeyi Nasıl Geliştiren Pratik ve Geribildirim Türleri Var? Öğrenci Gelişimi ve Ders Ortamı, Neden Öğrenci Öğrenmesi için Önemlidir? | Ders Notları |
14 | Sonuç: İlkeleri Kendimize Uygulama | Ders Notları |
Kaynak |
How Learning Works, Seven Research-Based Principles for Smart Teaching Susan A. Ambrose, Michael W. Bridges, Michele DiPietro, Marsha C. Lovett, Marie K. Norman Foreword by Richard E. Mayer What teachers need to know about Teaching methods, Peter West wood,ACER Press |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |