Bu ders, öğrencilere kişilerarası iletişim ve topluluk önünde konuşma dahil olmak üzere iletişiminin temel kuramlarını tanıtmayı ve sosyal becerilerin bir parçası olan becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; İletişim çalışmalarına giriş. İletişim modelleri, kavramları ve ilkeleri ,İletişim ve algı.,Sözlü ve sözlü olmayan iletişim,İnsan iletişiminde dinleme ,Kişilerarası iletişim ve ilişkiler,Kültür ve iletişim,Çeşitli bağlamlarda topluluk önünde konuşma,Bir konuşma hazırlama,Bir konuşma yapma,Bilgilendirici ve ikna edici konuşma,Küçük grup iletişimi. Gruplar halinde problem çözme ve karar verme,Medya, teknoloji ve iletişim,Yabancı dil sınıfındaki öğretmenler için iletişim becerileri,Yabancı dil sınıfındaki öğretmenler için iletişim becerileri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Öğrenciler iletişimin ne olduğunu tanımlar ve iletişimin temel öğelerini ifade ederler.
10, 16, 9
A
2. Öğrenciler iletişim türlerini açıklar ve günlük yaşamı sürdürmedeki önemini ifade ederler.
10, 16, 9
A
3. Öğrenciler iletişimde kullandıkları dilin güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırırlar.
10, 13, 16, 19, 9
A
4. Öğrenciler Kişilerarası (yüz yüze), küçük grup (birkaç kişiyle yüz yüze) ve topluluk önünde konuşma (bire birçok) gibi birçok alana ilişkin beceriler sergilerler.
10, 15, 16, 19, 9
A, E
5. Öğrenciler, etkili konuşma ve sunum yapma becerisi gösterirler.
11, 14, 19, 9
A
6. Öğrenciler teknolojinin ve kitle iletişim araçlarının iletişimdeki rolünü ifade ederler.
10, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
İletişim çalışmalarına giriş. İletişim modelleri, kavramları ve ilkeleri
Hafta 1. PPT sunum çalışması
2
İletişim ve algı.
Hafta 2. PPT sunum çalışması
3
Sözlü ve sözlü olmayan iletişim
Hafta 3. PPT sunum çalışması
4
İnsan iletişiminde dinleme
Hafta 4. PPT sunum çalışması
5
Kişilerarası iletişim ve ilişkiler
Hafta 5. PPT sunum çalışması
6
Kültür ve iletişim
Hafta 6. PPT sunum çalışması
7
Çeşitli bağlamlarda topluluk önünde konuşma
Hafta 7. PPT sunum çalışması
8
Bir konuşma hazırlama
Hafta 8. PPT sunum çalışması
9
Bir konuşma yapma
Hafta 9. PPT sunum çalışması
10
Bilgilendirici ve ikna edici konuşma
Hafta 10. PPT sunum çalışması
11
Küçük grup iletişimi. Gruplar halinde problem çözme ve karar verme
Hafta 11. PPT sunum çalışması
12
Medya, teknoloji ve iletişim
Hafta 12. PPT sunum çalışması
13
Yabancı dil sınıfındaki öğretmenler için iletişim becerileri
Hafta 13. PPT sunum çalışması
14
Yabancı dil sınıfındaki öğretmenler için iletişim becerileri
Hafta 14. PPT sunum çalışması
Kaynak
Devito, J. A. (2017). Essential of Human Communication. Pearson.
Duman, E. Z. & Arslanoğlu, İ. (2018). İnsan ilişkileri ve İletişim. In İ. Arslanoğlu (Ed). Nobel Akademik Yayıncılık.
Haftalık PPT kaynakları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
2
14
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
3
9
27
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
1
8
8
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
5
5
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
78
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM
PCG3111159
Güz Dönemi
2+0
2
3
Ders Programı
Cuma 11:00-11:45
Cuma 12:00-12:45
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Seç. Genel Kültür
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersi Verenler
Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilere kişilerarası iletişim ve topluluk önünde konuşma dahil olmak üzere iletişiminin temel kuramlarını tanıtmayı ve sosyal becerilerin bir parçası olan becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; İletişim çalışmalarına giriş. İletişim modelleri, kavramları ve ilkeleri ,İletişim ve algı.,Sözlü ve sözlü olmayan iletişim,İnsan iletişiminde dinleme ,Kişilerarası iletişim ve ilişkiler,Kültür ve iletişim,Çeşitli bağlamlarda topluluk önünde konuşma,Bir konuşma hazırlama,Bir konuşma yapma,Bilgilendirici ve ikna edici konuşma,Küçük grup iletişimi. Gruplar halinde problem çözme ve karar verme,Medya, teknoloji ve iletişim,Yabancı dil sınıfındaki öğretmenler için iletişim becerileri,Yabancı dil sınıfındaki öğretmenler için iletişim becerileri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Öğrenciler iletişimin ne olduğunu tanımlar ve iletişimin temel öğelerini ifade ederler.
10, 16, 9
A
2. Öğrenciler iletişim türlerini açıklar ve günlük yaşamı sürdürmedeki önemini ifade ederler.
10, 16, 9
A
3. Öğrenciler iletişimde kullandıkları dilin güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırırlar.
10, 13, 16, 19, 9
A
4. Öğrenciler Kişilerarası (yüz yüze), küçük grup (birkaç kişiyle yüz yüze) ve topluluk önünde konuşma (bire birçok) gibi birçok alana ilişkin beceriler sergilerler.
10, 15, 16, 19, 9
A, E
5. Öğrenciler, etkili konuşma ve sunum yapma becerisi gösterirler.
11, 14, 19, 9
A
6. Öğrenciler teknolojinin ve kitle iletişim araçlarının iletişimdeki rolünü ifade ederler.
10, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
İletişim çalışmalarına giriş. İletişim modelleri, kavramları ve ilkeleri
Hafta 1. PPT sunum çalışması
2
İletişim ve algı.
Hafta 2. PPT sunum çalışması
3
Sözlü ve sözlü olmayan iletişim
Hafta 3. PPT sunum çalışması
4
İnsan iletişiminde dinleme
Hafta 4. PPT sunum çalışması
5
Kişilerarası iletişim ve ilişkiler
Hafta 5. PPT sunum çalışması
6
Kültür ve iletişim
Hafta 6. PPT sunum çalışması
7
Çeşitli bağlamlarda topluluk önünde konuşma
Hafta 7. PPT sunum çalışması
8
Bir konuşma hazırlama
Hafta 8. PPT sunum çalışması
9
Bir konuşma yapma
Hafta 9. PPT sunum çalışması
10
Bilgilendirici ve ikna edici konuşma
Hafta 10. PPT sunum çalışması
11
Küçük grup iletişimi. Gruplar halinde problem çözme ve karar verme
Hafta 11. PPT sunum çalışması
12
Medya, teknoloji ve iletişim
Hafta 12. PPT sunum çalışması
13
Yabancı dil sınıfındaki öğretmenler için iletişim becerileri
Hafta 13. PPT sunum çalışması
14
Yabancı dil sınıfındaki öğretmenler için iletişim becerileri
Hafta 14. PPT sunum çalışması
Kaynak
Devito, J. A. (2017). Essential of Human Communication. Pearson.
Duman, E. Z. & Arslanoğlu, İ. (2018). İnsan ilişkileri ve İletişim. In İ. Arslanoğlu (Ed). Nobel Akademik Yayıncılık.
Haftalık PPT kaynakları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.