Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİYE GİRİŞ | PCG1114967 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin, psikolojininim temel kavramları ve teorileri hakkında bir anlayış kazanması amaçlanmaktadır. Bu hedef doğrultusunda psikoloji biliminin tarihsel gelişimi, araştırma yöntemleri, temel psikolojik yaklaşımlar ve psikolojinin alt dalları dersin içeriğini oluşturmaktadır. Dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla, lisans eğitimi boyunca öğrencilerin sorumlu olacakları diğer derslere temel oluşturacak bilgileri öğrenmiş olmaları amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikolojiye Giriş,Psikoloji Bilimi,Beyin, Vücut ve Davranış,Duyu ve Algı,Bilinç Durumları,Büyümek ve Gelişim,Öğrenme,Hafıza ve Yargılama,Zeka ve Dil,Duygular ve Motivasyon,Kişilik,Psikolojik Bozukluklar,Sosyal Hayatımızdaki Psikoloji; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel psikolojik yaklaşımlarını ve araştırma yöntemlerini açıklar. | 10, 13, 14, 16, 19, 37, 9 | A |
Beyin, sinir sistemi ve hormonların bilişsel, duyuşsal ve davranışsal etkilerini karşılaştırır. | 10, 13, 16, 19, 37, 9 | A |
Bilinç, duyum, algı, hafıza, zekâ, duygular, tutumlar, kişilik, gelişim ve öğrenme konularındaki temel teori ve kavramları açıklar. | 10, 13, 14, 16, 19, 37, 9 | A |
Psikolojik bozuklukların tanı ve tedavi yöntemleri hakkında temel kavramları açıklar. | 10, 13, 14, 16, 19, 37, 9 | A |
Sosyal çevrenin bireyin davranışları üzerindeki etkisiyle ilgili temel kavramları ve teorileri açıklar. | 10, 13, 16, 19, 37, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikolojiye Giriş | Stangor, C., & Walinga, J. (2015). Higgs, S., Cooper, A., & Less, J. (2020). Garrett, B., & Hough, G. (2018). ilgili bölümler |
2 | Psikoloji Bilimi | Stangor, C., & Walinga, J. (2015). Higgs, S., Cooper, A., & Less, J. (2020). Garrett, B., & Hough, G. (2018). ilgili bölümler |
3 | Beyin, Vücut ve Davranış | Stangor, C., & Walinga, J. (2015). Higgs, S., Cooper, A., & Less, J. (2020). Garrett, B., & Hough, G. (2018). ilgili bölümler |
4 | Duyu ve Algı | Stangor, C., & Walinga, J. (2015). Higgs, S., Cooper, A., & Less, J. (2020). Garrett, B., & Hough, G. (2018). ilgili bölümler |
5 | Bilinç Durumları | Stangor, C., & Walinga, J. (2015). Higgs, S., Cooper, A., & Less, J. (2020). Garrett, B., & Hough, G. (2018). ilgili bölümler |
6 | Büyümek ve Gelişim | Stangor, C., & Walinga, J. (2015). Higgs, S., Cooper, A., & Less, J. (2020). Garrett, B., & Hough, G. (2018). ilgili bölümler |
7 | Öğrenme | Stangor, C., & Walinga, J. (2015). Higgs, S., Cooper, A., & Less, J. (2020). Garrett, B., & Hough, G. (2018). ilgili bölümler |
8 | Hafıza ve Yargılama | Stangor, C., & Walinga, J. (2015). Higgs, S., Cooper, A., & Less, J. (2020). Garrett, B., & Hough, G. (2018). ilgili bölümler |
9 | Zeka ve Dil | Stangor, C., & Walinga, J. (2015). Higgs, S., Cooper, A., & Less, J. (2020). Garrett, B., & Hough, G. (2018). ilgili bölümler |
10 | Duygular ve Motivasyon | Stangor, C., & Walinga, J. (2015). Higgs, S., Cooper, A., & Less, J. (2020). Garrett, B., & Hough, G. (2018). ilgili bölümler |
11 | Kişilik | Stangor, C., & Walinga, J. (2015). Higgs, S., Cooper, A., & Less, J. (2020). Garrett, B., & Hough, G. (2018). ilgili bölümler |
12 | Psikolojik Bozukluklar | Stangor, C., & Walinga, J. (2015). Higgs, S., Cooper, A., & Less, J. (2020). Garrett, B., & Hough, G. (2018). ilgili bölümler |
13 | Sosyal Hayatımızdaki Psikoloji | Stangor, C., & Walinga, J. (2015). Higgs, S., Cooper, A., & Less, J. (2020). Garrett, B., & Hough, G. (2018). ilgili bölümler |
Kaynak |
Stangor, C., & Walinga, J. (2015). Introduction to psychology. University of Minnesota Libraries Publishing. Higgs, S., Cooper, A., & Less, J. (2020). Biological Psychology (2nd ed.). Sage. Garrett, B., & Hough, G. (2018). Brain & Behavior: An introduction to behavioral neuroscience (5th ed.). Sage. Spielman, R. M., Jenkins, W. J., & Lovett, M. D. (2020). Psychology (2nd ed.). Openstax-Rice University. Plotnik, R., & Kouyoumdjian, H. (2011). Introduction to psychology (9th ed.). Wadsworth Cengage Learning. Cüceloğlu, D. (2004). İnsan ve Davranışı: Psikolojinin Temel Kavramları (13th ed.). Remzi Kitabevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 2 | 20 | 40 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 20 | 2 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 20 | 2 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 30 | 2 | 60 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİYE GİRİŞ | PCG1114967 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin, psikolojininim temel kavramları ve teorileri hakkında bir anlayış kazanması amaçlanmaktadır. Bu hedef doğrultusunda psikoloji biliminin tarihsel gelişimi, araştırma yöntemleri, temel psikolojik yaklaşımlar ve psikolojinin alt dalları dersin içeriğini oluşturmaktadır. Dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla, lisans eğitimi boyunca öğrencilerin sorumlu olacakları diğer derslere temel oluşturacak bilgileri öğrenmiş olmaları amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikolojiye Giriş,Psikoloji Bilimi,Beyin, Vücut ve Davranış,Duyu ve Algı,Bilinç Durumları,Büyümek ve Gelişim,Öğrenme,Hafıza ve Yargılama,Zeka ve Dil,Duygular ve Motivasyon,Kişilik,Psikolojik Bozukluklar,Sosyal Hayatımızdaki Psikoloji; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel psikolojik yaklaşımlarını ve araştırma yöntemlerini açıklar. | 10, 13, 14, 16, 19, 37, 9 | A |
Beyin, sinir sistemi ve hormonların bilişsel, duyuşsal ve davranışsal etkilerini karşılaştırır. | 10, 13, 16, 19, 37, 9 | A |
Bilinç, duyum, algı, hafıza, zekâ, duygular, tutumlar, kişilik, gelişim ve öğrenme konularındaki temel teori ve kavramları açıklar. | 10, 13, 14, 16, 19, 37, 9 | A |
Psikolojik bozuklukların tanı ve tedavi yöntemleri hakkında temel kavramları açıklar. | 10, 13, 14, 16, 19, 37, 9 | A |
Sosyal çevrenin bireyin davranışları üzerindeki etkisiyle ilgili temel kavramları ve teorileri açıklar. | 10, 13, 16, 19, 37, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikolojiye Giriş | Stangor, C., & Walinga, J. (2015). Higgs, S., Cooper, A., & Less, J. (2020). Garrett, B., & Hough, G. (2018). ilgili bölümler |
2 | Psikoloji Bilimi | Stangor, C., & Walinga, J. (2015). Higgs, S., Cooper, A., & Less, J. (2020). Garrett, B., & Hough, G. (2018). ilgili bölümler |
3 | Beyin, Vücut ve Davranış | Stangor, C., & Walinga, J. (2015). Higgs, S., Cooper, A., & Less, J. (2020). Garrett, B., & Hough, G. (2018). ilgili bölümler |
4 | Duyu ve Algı | Stangor, C., & Walinga, J. (2015). Higgs, S., Cooper, A., & Less, J. (2020). Garrett, B., & Hough, G. (2018). ilgili bölümler |
5 | Bilinç Durumları | Stangor, C., & Walinga, J. (2015). Higgs, S., Cooper, A., & Less, J. (2020). Garrett, B., & Hough, G. (2018). ilgili bölümler |
6 | Büyümek ve Gelişim | Stangor, C., & Walinga, J. (2015). Higgs, S., Cooper, A., & Less, J. (2020). Garrett, B., & Hough, G. (2018). ilgili bölümler |
7 | Öğrenme | Stangor, C., & Walinga, J. (2015). Higgs, S., Cooper, A., & Less, J. (2020). Garrett, B., & Hough, G. (2018). ilgili bölümler |
8 | Hafıza ve Yargılama | Stangor, C., & Walinga, J. (2015). Higgs, S., Cooper, A., & Less, J. (2020). Garrett, B., & Hough, G. (2018). ilgili bölümler |
9 | Zeka ve Dil | Stangor, C., & Walinga, J. (2015). Higgs, S., Cooper, A., & Less, J. (2020). Garrett, B., & Hough, G. (2018). ilgili bölümler |
10 | Duygular ve Motivasyon | Stangor, C., & Walinga, J. (2015). Higgs, S., Cooper, A., & Less, J. (2020). Garrett, B., & Hough, G. (2018). ilgili bölümler |
11 | Kişilik | Stangor, C., & Walinga, J. (2015). Higgs, S., Cooper, A., & Less, J. (2020). Garrett, B., & Hough, G. (2018). ilgili bölümler |
12 | Psikolojik Bozukluklar | Stangor, C., & Walinga, J. (2015). Higgs, S., Cooper, A., & Less, J. (2020). Garrett, B., & Hough, G. (2018). ilgili bölümler |
13 | Sosyal Hayatımızdaki Psikoloji | Stangor, C., & Walinga, J. (2015). Higgs, S., Cooper, A., & Less, J. (2020). Garrett, B., & Hough, G. (2018). ilgili bölümler |
Kaynak |
Stangor, C., & Walinga, J. (2015). Introduction to psychology. University of Minnesota Libraries Publishing. Higgs, S., Cooper, A., & Less, J. (2020). Biological Psychology (2nd ed.). Sage. Garrett, B., & Hough, G. (2018). Brain & Behavior: An introduction to behavioral neuroscience (5th ed.). Sage. Spielman, R. M., Jenkins, W. J., & Lovett, M. D. (2020). Psychology (2nd ed.). Openstax-Rice University. Plotnik, R., & Kouyoumdjian, H. (2011). Introduction to psychology (9th ed.). Wadsworth Cengage Learning. Cüceloğlu, D. (2004). İnsan ve Davranışı: Psikolojinin Temel Kavramları (13th ed.). Remzi Kitabevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |