Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KAPSAYICI EĞİTİM-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Şenay ÇAYLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste, hem resmi hem de resmi olmayan ortamlarda öğretme ve öğrenmeyle ilgili ilkelerin araştırılması; bazı öğrencileri marjinalleştirebilecek faktörleri belirlemeleri; özel eğitim ihtiyaçları ve engellilik arasındaki ilişkinin incelemesi; kaynaştırma eğitimi kavramını ve bunun sosyal kaynaştırma kavramları ile ilişkisi; daha kapsamlı uygulamaları teşvik etmek için kullanılan stratejilerin değerlendirilmesi; daha kapsayıcı eğitim uygulamalarının geliştirilmesini engelleyebilecek faktörlerin paylaşılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Programa giriş, ders tasarımı, ders programı ve değerlendirme prosedürleri.,Kapsayıcı eğitim nedir? Neden kapsayıcı? Retorik mi Gerçek mi?,Demokratik Eğitim, Kapsayıcı Eğitim - Engelli Çocuklar ve öğrenciler,Marjinalleştirilmiş Öğrenciler, Kapsayıcı Eğitim - Öğretmenler İçin Sınıf İçi Uygulama,ÖEİ: Özel Eğitim İhtiyaçları, Kapsayıcı Eğitim - Hizmet öncesi/ Hizmet içi Öğretmenlerin Tutumları,Kapsayıcı müfredat: Öğrenci farklılıkları,Kapsayıcı Eğitim - Öğrenme Engelli Öğrenciler için Dil Eğitimi,İçerik, Süreç ve Çıktı Farklılaştırması: ELT - Küresel / Dünya İngilizcesi - Kültür - Çok Kültürlü Farkındalık,Kültürlerarası Farkındalık - Kültürlerarası İletişimsel Yeterlilik,Eğitimde ve İngiliz dili eğitiminde cinsiyet faktörü,Eğitimde Etik - Eğitimde Kentsel / Kırsal Yaşam,Eğitimde azınlık hakları,İngiliz dli eğitiminde İkidillilik- Çokdillilik,Genel yansımalar ve Öğrenci Portföyü
Geribildirimi / Değerlendirme Oturumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hem resmi hem de resmi olmayan ortamlarda öğretme ve öğrenmeyle ilgili ilkeleri açıklar. 10, 16, 9E, F
Özel eğitim ihtiyaçları ve engellilik arasındaki ilişkiyi tanımlar.10, 16, 9E, F
Kaynaştırma eğitimi kavramının ve bunun sosyal kaynaştırma kavramlarını ilişkilendirir.10, 16, 9E, F
Daha kapsayıcı uygulamaları teşvik etmek için kullanılan kritik stratejileri analiz eder.10, 16, 9E, F
Daha kapsayıcı eğitim uygulamalarının geliştirilmesini engelleyebilecek faktörleri kavrar.10, 16, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Programa giriş, ders tasarımı, ders programı ve değerlendirme prosedürleri.Programa giriş, ders tasarımı, ders programı ders notları
2Kapsayıcı eğitim nedir? Neden kapsayıcı? Retorik mi Gerçek mi?Kapsayıcı eğitim nedir? ders notları
3Demokratik Eğitim, Kapsayıcı Eğitim - Engelli Çocuklar ve öğrencilerKapsayıcı Eğitim ders notları
4Marjinalleştirilmiş Öğrenciler, Kapsayıcı Eğitim - Öğretmenler İçin Sınıf İçi UygulamaÖğretmenler İçin Sınıf İçi Uygulama ders notları
5ÖEİ: Özel Eğitim İhtiyaçları, Kapsayıcı Eğitim - Hizmet öncesi/ Hizmet içi Öğretmenlerin TutumlarıÖzel Eğitim İhtiyaçları ders notları
6Kapsayıcı müfredat: Öğrenci farklılıklarıSpecial Education Needs, ders notları
7Kapsayıcı Eğitim - Öğrenme Engelli Öğrenciler için Dil EğitimiÖğrenme Engelli Öğrenciler için Dil Eğitimi ders notları
8İçerik, Süreç ve Çıktı Farklılaştırması: ELT - Küresel / Dünya İngilizcesi - Kültür - Çok Kültürlü Farkındalıkİçerik, Süreç ve Çıktı Farklılaştırması ders notları
9Kültürlerarası Farkındalık - Kültürlerarası İletişimsel YeterlilikKültürlerarası Farkındalık ders notları
10Eğitimde ve İngiliz dili eğitiminde cinsiyet faktörüEğitimde ve İngiliz dili eğitiminde cinsiyet faktörü ders notları
11Eğitimde Etik - Eğitimde Kentsel / Kırsal YaşamEğitimde Etik - Eğitimde Kentsel / Kırsal Yaşam ders notları
12Eğitimde azınlık haklarıEğitimde azınlık hakları ders notları
13İngiliz dli eğitiminde İkidillilik- Çokdillilikİngiliz dli eğitiminde İkidillilik- Çokdillilik ders notları
14Genel yansımalar ve Öğrenci Portföyü
Geribildirimi / Değerlendirme Oturumları
Genel yansımalar ve Öğrenci Portföyü ders notları
Kaynak
Kapsayıcı Eğitim, Ders Notları, Hazırlayan Dr. İlker Altunbaşak
ELT sınıflarında Kapsayıcı Eğitim ile ilgili makaleler ve kitaplar; Innovation in English Language Teacher Education; Edited by George Pickering and Professor Paul Gunashekar Special Educational Needs in English Language Teaching: Towards a Framework for Continuing Professional Development An investigation of prospective language teachers’ knowledge and attitudes towards inclusive education in Turkey INCLUSIVITY: CREATING AND SUSTAINING ‘LEARNING PARTNERSHIP’ CLIMATE IN AN ELT CLASSROOM

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati12224
Rehberli Problem Çözme12224
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi12224
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı248
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11414
Performans Görevi, Bakım Planı4416
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KAPSAYICI EĞİTİM-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Şenay ÇAYLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste, hem resmi hem de resmi olmayan ortamlarda öğretme ve öğrenmeyle ilgili ilkelerin araştırılması; bazı öğrencileri marjinalleştirebilecek faktörleri belirlemeleri; özel eğitim ihtiyaçları ve engellilik arasındaki ilişkinin incelemesi; kaynaştırma eğitimi kavramını ve bunun sosyal kaynaştırma kavramları ile ilişkisi; daha kapsamlı uygulamaları teşvik etmek için kullanılan stratejilerin değerlendirilmesi; daha kapsayıcı eğitim uygulamalarının geliştirilmesini engelleyebilecek faktörlerin paylaşılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Programa giriş, ders tasarımı, ders programı ve değerlendirme prosedürleri.,Kapsayıcı eğitim nedir? Neden kapsayıcı? Retorik mi Gerçek mi?,Demokratik Eğitim, Kapsayıcı Eğitim - Engelli Çocuklar ve öğrenciler,Marjinalleştirilmiş Öğrenciler, Kapsayıcı Eğitim - Öğretmenler İçin Sınıf İçi Uygulama,ÖEİ: Özel Eğitim İhtiyaçları, Kapsayıcı Eğitim - Hizmet öncesi/ Hizmet içi Öğretmenlerin Tutumları,Kapsayıcı müfredat: Öğrenci farklılıkları,Kapsayıcı Eğitim - Öğrenme Engelli Öğrenciler için Dil Eğitimi,İçerik, Süreç ve Çıktı Farklılaştırması: ELT - Küresel / Dünya İngilizcesi - Kültür - Çok Kültürlü Farkındalık,Kültürlerarası Farkındalık - Kültürlerarası İletişimsel Yeterlilik,Eğitimde ve İngiliz dili eğitiminde cinsiyet faktörü,Eğitimde Etik - Eğitimde Kentsel / Kırsal Yaşam,Eğitimde azınlık hakları,İngiliz dli eğitiminde İkidillilik- Çokdillilik,Genel yansımalar ve Öğrenci Portföyü
Geribildirimi / Değerlendirme Oturumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hem resmi hem de resmi olmayan ortamlarda öğretme ve öğrenmeyle ilgili ilkeleri açıklar. 10, 16, 9E, F
Özel eğitim ihtiyaçları ve engellilik arasındaki ilişkiyi tanımlar.10, 16, 9E, F
Kaynaştırma eğitimi kavramının ve bunun sosyal kaynaştırma kavramlarını ilişkilendirir.10, 16, 9E, F
Daha kapsayıcı uygulamaları teşvik etmek için kullanılan kritik stratejileri analiz eder.10, 16, 9E, F
Daha kapsayıcı eğitim uygulamalarının geliştirilmesini engelleyebilecek faktörleri kavrar.10, 16, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Programa giriş, ders tasarımı, ders programı ve değerlendirme prosedürleri.Programa giriş, ders tasarımı, ders programı ders notları
2Kapsayıcı eğitim nedir? Neden kapsayıcı? Retorik mi Gerçek mi?Kapsayıcı eğitim nedir? ders notları
3Demokratik Eğitim, Kapsayıcı Eğitim - Engelli Çocuklar ve öğrencilerKapsayıcı Eğitim ders notları
4Marjinalleştirilmiş Öğrenciler, Kapsayıcı Eğitim - Öğretmenler İçin Sınıf İçi UygulamaÖğretmenler İçin Sınıf İçi Uygulama ders notları
5ÖEİ: Özel Eğitim İhtiyaçları, Kapsayıcı Eğitim - Hizmet öncesi/ Hizmet içi Öğretmenlerin TutumlarıÖzel Eğitim İhtiyaçları ders notları
6Kapsayıcı müfredat: Öğrenci farklılıklarıSpecial Education Needs, ders notları
7Kapsayıcı Eğitim - Öğrenme Engelli Öğrenciler için Dil EğitimiÖğrenme Engelli Öğrenciler için Dil Eğitimi ders notları
8İçerik, Süreç ve Çıktı Farklılaştırması: ELT - Küresel / Dünya İngilizcesi - Kültür - Çok Kültürlü Farkındalıkİçerik, Süreç ve Çıktı Farklılaştırması ders notları
9Kültürlerarası Farkındalık - Kültürlerarası İletişimsel YeterlilikKültürlerarası Farkındalık ders notları
10Eğitimde ve İngiliz dili eğitiminde cinsiyet faktörüEğitimde ve İngiliz dili eğitiminde cinsiyet faktörü ders notları
11Eğitimde Etik - Eğitimde Kentsel / Kırsal YaşamEğitimde Etik - Eğitimde Kentsel / Kırsal Yaşam ders notları
12Eğitimde azınlık haklarıEğitimde azınlık hakları ders notları
13İngiliz dli eğitiminde İkidillilik- Çokdillilikİngiliz dli eğitiminde İkidillilik- Çokdillilik ders notları
14Genel yansımalar ve Öğrenci Portföyü
Geribildirimi / Değerlendirme Oturumları
Genel yansımalar ve Öğrenci Portföyü ders notları
Kaynak
Kapsayıcı Eğitim, Ders Notları, Hazırlayan Dr. İlker Altunbaşak
ELT sınıflarında Kapsayıcı Eğitim ile ilgili makaleler ve kitaplar; Innovation in English Language Teacher Education; Edited by George Pickering and Professor Paul Gunashekar Special Educational Needs in English Language Teaching: Towards a Framework for Continuing Professional Development An investigation of prospective language teachers’ knowledge and attitudes towards inclusive education in Turkey INCLUSIVITY: CREATING AND SUSTAINING ‘LEARNING PARTNERSHIP’ CLIMATE IN AN ELT CLASSROOM

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07