Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA OKURYAZARLIĞI-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Genel Kültür
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı üniversite düzeyindeki yetişkinlerin Medya Okuryazarlığı bilincini açmak ve yeni olan bu alanda farkındalığı yükseltmek ve yayılmasına olanak tanımaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Medya Okuryazarlığına Giriş,Medya Okuryazarlığı Kavramları-Temel kavramlar, tanımlar ve sosyal yaşamdaki yerleri,Medya okuryazarlığı ve izleyici I ,Medya okuryazarlığı ve izleyici II,Medya okuryazarlığı ve sektör I,Medya Okuryazarlığı ve Sektör II,Medya okuryazarlığı ve sektör III,Medya okuryazarlığı ve içerik - giriş,Medya Okuryazarlığı- haber,Medya okuryazarlığı ve içerik - eğlence
,Medya okuryazarlığı ve içerik - reklam,Medya okuryazarlığı ve içerik - interaktif medya
,Medya okuryazarlığı: Gizlilik, korsan ve şiddet,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Medya Okuryazarlığı bilincini geliştirir.10, 16, 19, 37, 9A, H
Medyanın gerçekleri kurguladığını göz önünde bulundurarak medyanın iktidar ve ideoloji üçgeninde yer aldığını ilişkilendirir.10, 16, 19, 37A, H
Medyanın siyasi, ekonomik ve sosyal çıkarlar doğrultusunda kurmaca haber ürettiğini ve manipülasyon yaptığını tartışır.16, 19, 37, 9A, H
Medya okuryazarlığı aşamalarını tartışır ve yorumlar.10, 16, 19, 37, 9A, H
Medya okuryazarlığını toplumsal alan ile ilişkilendirir ve yaşam boyu öğrenme kapsamında değerlendirir.10, 16, 19, 37A, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Medya Okuryazarlığına Giriş-
2Medya Okuryazarlığı Kavramları-Temel kavramlar, tanımlar ve sosyal yaşamdaki yerleriDers Kitabı
3Medya okuryazarlığı ve izleyici I Ders Kitabı
4Medya okuryazarlığı ve izleyici IIDers Kitabı
5Medya okuryazarlığı ve sektör IDers Kitabı
6Medya Okuryazarlığı ve Sektör IIDers kitabı
7Medya okuryazarlığı ve sektör IIIDers Kitabı
8Medya okuryazarlığı ve içerik - girişDers Kitabı
9Medya Okuryazarlığı- haberDers kitabı
10Medya okuryazarlığı ve içerik - eğlence
Ders Kitabı
11Medya okuryazarlığı ve içerik - reklamDers Kitabı
12Medya okuryazarlığı ve içerik - interaktif medya
Ders Kitabı
13Medya okuryazarlığı: Gizlilik, korsan ve şiddetDers Kitabı
14Genel DeğerlendirmeDers tekrarları
Kaynak
Christian, S.E. (2019). Everyday Media Literacy: An Analog Guide for Your Digital Life (1st ed.).
Dünya ülkelerinde Medya Okuryazarlığı çerçevesinde gelişen disiplinler internet sayfalarında devlet tabanlı olanlardan serbest girişim web sayfalarına üniversite weblerinden bireysel internet sayfalarına kadar çevrimiçi hizmet vermekteler; bu sayfaların takip edilmesi hem eğiticiler hem de öğrenciler bakımından büyük destek sağlayacağı unutulmamalıdır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11212
Genel Sınav ve Hazırlığı12424
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)84
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA OKURYAZARLIĞI-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Genel Kültür
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı üniversite düzeyindeki yetişkinlerin Medya Okuryazarlığı bilincini açmak ve yeni olan bu alanda farkındalığı yükseltmek ve yayılmasına olanak tanımaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Medya Okuryazarlığına Giriş,Medya Okuryazarlığı Kavramları-Temel kavramlar, tanımlar ve sosyal yaşamdaki yerleri,Medya okuryazarlığı ve izleyici I ,Medya okuryazarlığı ve izleyici II,Medya okuryazarlığı ve sektör I,Medya Okuryazarlığı ve Sektör II,Medya okuryazarlığı ve sektör III,Medya okuryazarlığı ve içerik - giriş,Medya Okuryazarlığı- haber,Medya okuryazarlığı ve içerik - eğlence
,Medya okuryazarlığı ve içerik - reklam,Medya okuryazarlığı ve içerik - interaktif medya
,Medya okuryazarlığı: Gizlilik, korsan ve şiddet,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Medya Okuryazarlığı bilincini geliştirir.10, 16, 19, 37, 9A, H
Medyanın gerçekleri kurguladığını göz önünde bulundurarak medyanın iktidar ve ideoloji üçgeninde yer aldığını ilişkilendirir.10, 16, 19, 37A, H
Medyanın siyasi, ekonomik ve sosyal çıkarlar doğrultusunda kurmaca haber ürettiğini ve manipülasyon yaptığını tartışır.16, 19, 37, 9A, H
Medya okuryazarlığı aşamalarını tartışır ve yorumlar.10, 16, 19, 37, 9A, H
Medya okuryazarlığını toplumsal alan ile ilişkilendirir ve yaşam boyu öğrenme kapsamında değerlendirir.10, 16, 19, 37A, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Medya Okuryazarlığına Giriş-
2Medya Okuryazarlığı Kavramları-Temel kavramlar, tanımlar ve sosyal yaşamdaki yerleriDers Kitabı
3Medya okuryazarlığı ve izleyici I Ders Kitabı
4Medya okuryazarlığı ve izleyici IIDers Kitabı
5Medya okuryazarlığı ve sektör IDers Kitabı
6Medya Okuryazarlığı ve Sektör IIDers kitabı
7Medya okuryazarlığı ve sektör IIIDers Kitabı
8Medya okuryazarlığı ve içerik - girişDers Kitabı
9Medya Okuryazarlığı- haberDers kitabı
10Medya okuryazarlığı ve içerik - eğlence
Ders Kitabı
11Medya okuryazarlığı ve içerik - reklamDers Kitabı
12Medya okuryazarlığı ve içerik - interaktif medya
Ders Kitabı
13Medya okuryazarlığı: Gizlilik, korsan ve şiddetDers Kitabı
14Genel DeğerlendirmeDers tekrarları
Kaynak
Christian, S.E. (2019). Everyday Media Literacy: An Analog Guide for Your Digital Life (1st ed.).
Dünya ülkelerinde Medya Okuryazarlığı çerçevesinde gelişen disiplinler internet sayfalarında devlet tabanlı olanlardan serbest girişim web sayfalarına üniversite weblerinden bireysel internet sayfalarına kadar çevrimiçi hizmet vermekteler; bu sayfaların takip edilmesi hem eğiticiler hem de öğrenciler bakımından büyük destek sağlayacağı unutulmamalıdır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07