Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BESLENME VE SAĞLIK-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Genel Kültür
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. İdil ALPAT YAVAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders beslenmenin tanımı ve önemi, beslenme ve sağlık ilişkisi ve besin ögeleri konularına odaklanır. Bu dersin temel amacı aşağıdaki konularda daha iyi bir anlayış sağlamaktır: 1) Beslenme nedir?; 2) Beslenme neden önemlidir?; 3) Sağlıklı beslenme kavramı; 4) Beslenme ve sağlık ilişkisi; 5) Makro ve mikro besin ögeleri nelerdir?; 6) Enerji metabolizması nasıl çalışır?; 7) Vegan vejetaryen diyetler; 8) Yeme bozuklukları.
Dersin İçeriğiBu ders; Beslenme ve sağlık,Beslenme ve sağlık,Besin grupları,Enerji metabolizması,Besin ögeleri: Karbonhidratlar,Besin ögeleri: Proteinler,Besin ögeleri: Yağlar,Besin ögeleri: Vitaminler,Besin öğeleri: Vitaminler,Besin ögeleri: Mineraller,Su ve içecekler,Vegan ve vejetaryen beslenme,Yeme bozuklukları ve beslenme,Yeme bozuklukları ve beslenme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenci beslenme ve sağlık arasındaki ilişkiyi açıklayabilir.10, 16, 9A, E
Öğrenci besin gruplarını tanır, besin grupları ile ilgili önerileri açıklayabilir.10, 16, 9A, E
Öğrenci makro ve mikro besin ögelerini tanır, kaynaklarını sindirim ve emilim süreçlerini açıklayabilir.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Beslenme ve sağlıkTanıtım
2Beslenme ve sağlıkDers Okuması
3Besin gruplarıDers Okuması
4Enerji metabolizmasıDers Okuması
5Besin ögeleri: KarbonhidratlarDers Okuması
6Besin ögeleri: ProteinlerDers Okuması
7Besin ögeleri: YağlarDers Okuması
8Besin ögeleri: VitaminlerDers Okuması
9Besin öğeleri: VitaminlerDers Okuması
10Besin ögeleri: MinerallerDers Okuması
11Su ve içeceklerDers Okuması
12Vegan ve vejetaryen beslenmeDers Okuması
13Yeme bozuklukları ve beslenmeDers Okuması
14Yeme bozuklukları ve beslenmeDers Okuması
Kaynak
Smith AM, Collene AL, Spees CK. (2019). Wardlaw's Contemporary Nutrition. Mc Graw Hill Education.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati22856
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer166
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)102
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(102/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BESLENME VE SAĞLIK-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Genel Kültür
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. İdil ALPAT YAVAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders beslenmenin tanımı ve önemi, beslenme ve sağlık ilişkisi ve besin ögeleri konularına odaklanır. Bu dersin temel amacı aşağıdaki konularda daha iyi bir anlayış sağlamaktır: 1) Beslenme nedir?; 2) Beslenme neden önemlidir?; 3) Sağlıklı beslenme kavramı; 4) Beslenme ve sağlık ilişkisi; 5) Makro ve mikro besin ögeleri nelerdir?; 6) Enerji metabolizması nasıl çalışır?; 7) Vegan vejetaryen diyetler; 8) Yeme bozuklukları.
Dersin İçeriğiBu ders; Beslenme ve sağlık,Beslenme ve sağlık,Besin grupları,Enerji metabolizması,Besin ögeleri: Karbonhidratlar,Besin ögeleri: Proteinler,Besin ögeleri: Yağlar,Besin ögeleri: Vitaminler,Besin öğeleri: Vitaminler,Besin ögeleri: Mineraller,Su ve içecekler,Vegan ve vejetaryen beslenme,Yeme bozuklukları ve beslenme,Yeme bozuklukları ve beslenme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenci beslenme ve sağlık arasındaki ilişkiyi açıklayabilir.10, 16, 9A, E
Öğrenci besin gruplarını tanır, besin grupları ile ilgili önerileri açıklayabilir.10, 16, 9A, E
Öğrenci makro ve mikro besin ögelerini tanır, kaynaklarını sindirim ve emilim süreçlerini açıklayabilir.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Beslenme ve sağlıkTanıtım
2Beslenme ve sağlıkDers Okuması
3Besin gruplarıDers Okuması
4Enerji metabolizmasıDers Okuması
5Besin ögeleri: KarbonhidratlarDers Okuması
6Besin ögeleri: ProteinlerDers Okuması
7Besin ögeleri: YağlarDers Okuması
8Besin ögeleri: VitaminlerDers Okuması
9Besin öğeleri: VitaminlerDers Okuması
10Besin ögeleri: MinerallerDers Okuması
11Su ve içeceklerDers Okuması
12Vegan ve vejetaryen beslenmeDers Okuması
13Yeme bozuklukları ve beslenmeDers Okuması
14Yeme bozuklukları ve beslenmeDers Okuması
Kaynak
Smith AM, Collene AL, Spees CK. (2019). Wardlaw's Contemporary Nutrition. Mc Graw Hill Education.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07