Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENDÜSTRİ VE ÖRGÜT PSİKOLOJİSİ | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Asude MALKOÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Barış USLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin iş yaşamında birlikte görev yapacakları çalışanlara ve bu çalışanların örgüt içerisindeki psikolojik anlayışlarına dair temel bilgileri edinmesini amaçlamaktadır. Bir diğer amaç ise öğrencilerin endüstri ve örgüt psikolojisi kapsam ve bileşenlerine dair yeterlik kazanarak iş yaşamında işgören davranışlarını anlamaları ve yönetebilmeleridir. Ayrıca, endüstri ve iş örgütlerinde çalışanların performansını etkileyen faktörlerin öğrenciler tarafından değerlendirilebilmesi de dersin amaçları arasındadır. Bu ders: “Introduction to industrial and organizational psychology”, “Job Analysis and Evaluation”, “Employee Selection”, “Evaluating Selection Techniques and Decisions”, “Evaluating Employee Performance”, “Designing and Evaluating Training Systems”, “Employee Motivation”, “Employee Satisfaction and Commitment”, “Organizational Communication”, “Leadership”, “Group Behavior, Teams, and Conflict”, “Organization Development”, and “Stress Management” konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Course introduction ,Job Analysis and Evaluation,Employee Selection: Recruiting, Interviewing, References, and Testing,Evaluating Selection Techniques and Decisions ,valuating Employee Performance ,Designing and Evaluating Training Systems ,Employee Motivation ,Midterm,Employee Satisfaction and Commitment ,Organizational Communication,Organizational Communication,Leadership ,Group Behavior, Teams, and Conflict ,Organization Development, Stress Management: Dealing with the Demands of Worklife ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
• To improve skills in job analysis • To evaluate employee performance and improvement in organisations • To employ factors for employee performance • To manage stress in worklife | 1, 10, 12, 14, 2, 21, 3 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 2: Soru - Cevap, 21: Video, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Course introduction | Course introduction O’Driscoll & Taylor (2007) ve Aamodt (2010) ilgili bölümler |
2 | Job Analysis and Evaluation | Aamodt (2010), Çivildağ (2020) ve Riggio (2013) ilgili bölümler |
3 | Employee Selection: Recruiting, Interviewing, References, and Testing | Aamodt (2010), Çivildağ (2020) ve Riggio (2013) ilgili bölümler |
4 | Evaluating Selection Techniques and Decisions | Aamodt (2010), Çivildağ (2020) ve Riggio (2013) ilgili bölümler |
5 | valuating Employee Performance | Aamodt (2010), Çivildağ (2020) ve Riggio (2013) ilgili bölümler |
6 | Designing and Evaluating Training Systems | Aamodt (2010), Çivildağ (2020) ve Riggio (2013) ilgili bölümler |
7 | Employee Motivation | Aamodt (2010), Çivildağ (2020) ve Riggio (2013) ilgili bölümler |
8 | Midterm | |
9 | Employee Satisfaction and Commitment | Aamodt (2010), Çivildağ (2020) ve Riggio (2013) ilgili bölümler |
10 | Organizational Communication | Aamodt (2010), Çivildağ (2020) ve Riggio (2013) ilgili bölümler |
11 | Organizational Communication | Aamodt (2010), Çivildağ (2020) ve Riggio (2013) ilgili bölümler |
12 | Leadership | Aamodt (2010), Çivildağ (2020) ve Riggio (2013) ilgili bölümler |
13 | Group Behavior, Teams, and Conflict | Aamodt (2010), Çivildağ (2020) ve Riggio (2013) ilgili bölümler |
14 | Organization Development, Stress Management: Dealing with the Demands of Worklife | Aamodt (2010), Çivildağ (2020) ve Riggio (2013) ilgili bölümler |
Kaynak |
Aamodt, M. G. (2010). Industrial/organizational psychology: An applied approach (6th ed.). Wadsworth Çivilidağ, A. (2020). Endüstri ve örgüt psikoloji perspektifinden insan (2. baskı). Nobel. O’Driscoll, M. P., & Taylor, P. J. (2007). Industrial and organisational psychology. In A. Weatherall, M. Wilson, D. Harper, & J. McDowall (Eds). Psychology in Aotearoa/New Zealand (pp.103-108). Pearson Education New Zealand. Riggio, R. E. (2013). Introduction to industrial/organizational psychology (6th ed.). Pearson. Telman, N., Çam-Kahraman, F., & Çam, D. İ. (2020). Endüstri ve örgüt psikolojisi alanında kullanılan zihinsel ve bedensel beceri ölçekleri el kitabı – PSİKOTEKNİK. Nobel. Telman, N., & Uzunkoca, Ü. (2018). Endüstri ve örgüt psikolojisi ve ilişkili alanlarda kullanılan ölçekler başvuru kitabı. Nobel. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
0 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
0 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
0 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
0 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
0 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
0 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
0 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
0 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |