Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ENDÜSTRİ VE ÖRGÜT PSİKOLOJİSİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Barış USLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste öğrencilerin, Endüstri ve Örgüt Psikolojisinin temel kavramları ile uygulamaları hakkında anlayış kazanması amaçlanmıştır. Ek olarak, iş analizi, personel ihtiyaç analizi, personel seçimi, performans değerlendirme, çalışan davranışlarının yönetimi, liderlik, örgüt yönetimi ve örgütlerde çatışma yönetimi konularında da öğrencilerin bilgi sahibi olması ve temel uygulamalar üzerine deneyim kazanması dersin amaçları arasındadır. Dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler, insan kaynakları departmanlarında çalışırken ihtiyaç duyabilecekleri temel teorileri öğrenmiş ve temel uygulamaları yapabilir duruma gelmiş olacaklardır.
Dersin İçeriğiBu ders; I/O'ya Giriş,İş Analizi, İş Tanımı, Performans Değerlendirmesi ve Çalışan Seçimi,Çalışan Eğitimi,Motivasyon Teorileri
,İş ile İlgili Duygular
,Örgütlerde Algı ve Bireysel Karar Verme,Üretken ve üretkenlik karşıtı çalışan davranışları
,İş Grupları ve Ekipler
,Liderlik ve Güç,Örgütsel gelişim ve teori,Örgütlerde Çatışma ve Uzlaşma
,Örgütsel değişim ve stres yönetimi
,Örgütte adalet ve çeşitlilik
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İş analizi, performans değerlendirme, işe alımla ilgili temel teknik ve yöntemleri açıklar.10, 13, 14, 16, 19, 37, 9A
Çalışanların motivasyonu, duygu durumu, karar verme süreçleri ve üretkenlik düzeylerine etki eden psikososyal faktörleri açıklar.10, 13, 16, 19, 37, 9A
İş yerinde sosyal yapılar, liderlik ve yönetim hakkında başlıca teorileri açıklar.10, 13, 16, 19, 37, 9A
İş yerinde çatışma ve stres yönetimi hakkında başlıca teorileri ve uygulamaları açıklar.10, 13, 16, 19, 37, 9A
İş yerinde eşitlik, adalet ve kapsayıcılık konularında başlıca teorileri ve yasal sorumlulukları açıklar.10, 13, 14, 19, 37, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1I/O'ya GirişSpector, P. E. (2012). Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). ilgili bölümler
2İş Analizi, İş Tanımı, Performans Değerlendirmesi ve Çalışan SeçimiSpector, P. E. (2012). Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). ilgili bölümler
3Çalışan EğitimiSpector, P. E. (2012). Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). ilgili bölümler
4Motivasyon Teorileri
Spector, P. E. (2012). Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). ilgili bölümler
5İş ile İlgili Duygular
Spector, P. E. (2012). Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). ilgili bölümler
6Örgütlerde Algı ve Bireysel Karar VermeSpector, P. E. (2012). Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). ilgili bölümler
7Üretken ve üretkenlik karşıtı çalışan davranışları
Spector, P. E. (2012). Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). ilgili bölümler
8İş Grupları ve Ekipler
Spector, P. E. (2012). Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). ilgili bölümler
9Liderlik ve GüçSpector, P. E. (2012). Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). ilgili bölümler
10Örgütsel gelişim ve teoriSpector, P. E. (2012). Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). ilgili bölümler
11Örgütlerde Çatışma ve Uzlaşma
Spector, P. E. (2012). Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). ilgili bölümler
13Örgütsel değişim ve stres yönetimi
Spector, P. E. (2012). Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). ilgili bölümler
14Örgütte adalet ve çeşitlilik
Spector, P. E. (2012). Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). ilgili bölümler
Kaynak
Spector, P. E. (2012). Industrial and organizational psychology: Research & practice (6th ed.). John Wiley and Sons Inc. Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). Organizational behavior (15th ed.). Pearson Education Inc. Aamodt, M. G. (2010). Industrial/organizational psychology: An applied approach (6th ed.). Cengage Learning. Ones, D. S., Anderson, N., Viswesvaran, C., & Sinangil, H. K. (2017). The SAGE handbook of industrial, work & organizational psychology. (2nd ed., Vol. 1-2-3). SAGE Publications Ltd. Burns, J. M. (1978). Leadership (1st ed.). Open Road Media.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati122
Rehberli Problem Çözme11010
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi13030
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12020
Proje Sunumu / Seminer13030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı13030
Toplam İş Yükü (Saat)122
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ENDÜSTRİ VE ÖRGÜT PSİKOLOJİSİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Barış USLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste öğrencilerin, Endüstri ve Örgüt Psikolojisinin temel kavramları ile uygulamaları hakkında anlayış kazanması amaçlanmıştır. Ek olarak, iş analizi, personel ihtiyaç analizi, personel seçimi, performans değerlendirme, çalışan davranışlarının yönetimi, liderlik, örgüt yönetimi ve örgütlerde çatışma yönetimi konularında da öğrencilerin bilgi sahibi olması ve temel uygulamalar üzerine deneyim kazanması dersin amaçları arasındadır. Dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler, insan kaynakları departmanlarında çalışırken ihtiyaç duyabilecekleri temel teorileri öğrenmiş ve temel uygulamaları yapabilir duruma gelmiş olacaklardır.
Dersin İçeriğiBu ders; I/O'ya Giriş,İş Analizi, İş Tanımı, Performans Değerlendirmesi ve Çalışan Seçimi,Çalışan Eğitimi,Motivasyon Teorileri
,İş ile İlgili Duygular
,Örgütlerde Algı ve Bireysel Karar Verme,Üretken ve üretkenlik karşıtı çalışan davranışları
,İş Grupları ve Ekipler
,Liderlik ve Güç,Örgütsel gelişim ve teori,Örgütlerde Çatışma ve Uzlaşma
,Örgütsel değişim ve stres yönetimi
,Örgütte adalet ve çeşitlilik
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İş analizi, performans değerlendirme, işe alımla ilgili temel teknik ve yöntemleri açıklar.10, 13, 14, 16, 19, 37, 9A
Çalışanların motivasyonu, duygu durumu, karar verme süreçleri ve üretkenlik düzeylerine etki eden psikososyal faktörleri açıklar.10, 13, 16, 19, 37, 9A
İş yerinde sosyal yapılar, liderlik ve yönetim hakkında başlıca teorileri açıklar.10, 13, 16, 19, 37, 9A
İş yerinde çatışma ve stres yönetimi hakkında başlıca teorileri ve uygulamaları açıklar.10, 13, 16, 19, 37, 9A
İş yerinde eşitlik, adalet ve kapsayıcılık konularında başlıca teorileri ve yasal sorumlulukları açıklar.10, 13, 14, 19, 37, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1I/O'ya GirişSpector, P. E. (2012). Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). ilgili bölümler
2İş Analizi, İş Tanımı, Performans Değerlendirmesi ve Çalışan SeçimiSpector, P. E. (2012). Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). ilgili bölümler
3Çalışan EğitimiSpector, P. E. (2012). Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). ilgili bölümler
4Motivasyon Teorileri
Spector, P. E. (2012). Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). ilgili bölümler
5İş ile İlgili Duygular
Spector, P. E. (2012). Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). ilgili bölümler
6Örgütlerde Algı ve Bireysel Karar VermeSpector, P. E. (2012). Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). ilgili bölümler
7Üretken ve üretkenlik karşıtı çalışan davranışları
Spector, P. E. (2012). Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). ilgili bölümler
8İş Grupları ve Ekipler
Spector, P. E. (2012). Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). ilgili bölümler
9Liderlik ve GüçSpector, P. E. (2012). Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). ilgili bölümler
10Örgütsel gelişim ve teoriSpector, P. E. (2012). Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). ilgili bölümler
11Örgütlerde Çatışma ve Uzlaşma
Spector, P. E. (2012). Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). ilgili bölümler
13Örgütsel değişim ve stres yönetimi
Spector, P. E. (2012). Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). ilgili bölümler
14Örgütte adalet ve çeşitlilik
Spector, P. E. (2012). Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). ilgili bölümler
Kaynak
Spector, P. E. (2012). Industrial and organizational psychology: Research & practice (6th ed.). John Wiley and Sons Inc. Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). Organizational behavior (15th ed.). Pearson Education Inc. Aamodt, M. G. (2010). Industrial/organizational psychology: An applied approach (6th ed.). Cengage Learning. Ones, D. S., Anderson, N., Viswesvaran, C., & Sinangil, H. K. (2017). The SAGE handbook of industrial, work & organizational psychology. (2nd ed., Vol. 1-2-3). SAGE Publications Ltd. Burns, J. M. (1978). Leadership (1st ed.). Open Road Media.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07