Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersi VerenlerArş.Gör. Derya ERYİĞİT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere doğumdan ergenlik dönemine kadar olan gelişimsel süreç hakkında bilgi vermektir. Bu dersin temel amaçları: (1) Çocuk gelişimi süreçleri hakkında farkındalık kazandırmak (2) Çocuk gelişiminin temel kavramları ve kullanılan araştırma yöntemleri hakkında haberdar etmek (3) Çocuk gelişimi teorileri hakkında bilgi vermek ve teorileri karşılaştırmak (4) Çocuk gelişimini kültürel açıdan ele almak
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk Gelişimine Giriş,Çocuk Gelişim Teorileri,Genetik ve Doğum Öncesi Gelişim,Yeni Doğan: Fiziksel ve Sinirsel Gelişim,Bebeklik Dönemi: Algısal ve Bilişsel Gelişim,Bebeklik Dönemi: Sosyal ve Duygusal Gelişim,Bebeklik Dönemi: Dil Gelişimi,İlk Çocukluk: Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,İlk Çocukluk: Bilişsel ve Sosyal Gelişim,İlk Çocukluk: Sosyal ve Duygusal Gelişim,Orta Çocukluk: Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Orta Çocukluk: Duygusal ve Sosyal Gelişim,Orta Çocukluk: Ahlaki Gelişim,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk psikolojisi alanını açıklar.10, 16, 9A, E, G
Çocuk gelişiminin önemli konularını bilir. 10, 16, 9A, E, G
Çocuk gelişiminin temel kavramlarını açıklar. 10, 16, 9A, E, G
Çocuklarda fiziksel ve duygusal gelişim hakkında bilgi verir. 10, 16, 9A, E, G
Çocuklarda sosyal ve duygusal gelişimi açıklar.10, 16, 9A, E, G
İlk ve orta çocukluk dönemlerini gelişimsel açıdan karşılaştırır. 10, 16, 9A, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk Gelişimine Girişİlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Chapter 1. The field of child development. s. 4-10.
2Çocuk Gelişim Teorileriİlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Chapter 2. Theory and research in child development. s. 10-38.
3Genetik ve Doğum Öncesi Gelişimİlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Chapter 3. Biological foundations, prenatal development, and birth. s. 72-127.
4Yeni Doğan: Fiziksel ve Sinirsel Gelişimİlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Infancy: Early Learning, Motor Skills, and Perceptual Capacities. s. 128-174.
5Bebeklik Dönemi: Algısal ve Bilişsel Gelişimİlgili kaynakların okunması. Cognitive Development: Piagetian, Core Knowledge, and Vygotskian Perspectives. s224-275.
6Bebeklik Dönemi: Sosyal ve Duygusal Gelişimİlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Emotional development. s. 400-446.
7Bebeklik Dönemi: Dil Gelişimiİlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Language Development s. 358-400.
8İlk Çocukluk: Fiziksel ve Bilişsel Gelişimİlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Physical Growth. s. 174-223.
9İlk Çocukluk: Bilişsel ve Sosyal Gelişimİlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Self and Social Understanding. s.446-483.
10İlk Çocukluk: Sosyal ve Duygusal Gelişimİlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Development of attachment. s. 428-446.
11Orta Çocukluk: Fiziksel ve Bilişsel Gelişimİlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Constructing an identity: Who should I become? s. 468-483.
12Orta Çocukluk: Duygusal ve Sosyal Gelişimİlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Thinking about other people. s. 476-483.
13Orta Çocukluk: Ahlaki Gelişimİlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Moral Development. s. 484- 507.
14Genel Değerlendirmeİşlenen konuların gözden geçirilmesi.
Kaynak
Berk, L. (2012). Child Development. 9th edition.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı24080
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)118
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(118/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersi VerenlerArş.Gör. Derya ERYİĞİT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere doğumdan ergenlik dönemine kadar olan gelişimsel süreç hakkında bilgi vermektir. Bu dersin temel amaçları: (1) Çocuk gelişimi süreçleri hakkında farkındalık kazandırmak (2) Çocuk gelişiminin temel kavramları ve kullanılan araştırma yöntemleri hakkında haberdar etmek (3) Çocuk gelişimi teorileri hakkında bilgi vermek ve teorileri karşılaştırmak (4) Çocuk gelişimini kültürel açıdan ele almak
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk Gelişimine Giriş,Çocuk Gelişim Teorileri,Genetik ve Doğum Öncesi Gelişim,Yeni Doğan: Fiziksel ve Sinirsel Gelişim,Bebeklik Dönemi: Algısal ve Bilişsel Gelişim,Bebeklik Dönemi: Sosyal ve Duygusal Gelişim,Bebeklik Dönemi: Dil Gelişimi,İlk Çocukluk: Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,İlk Çocukluk: Bilişsel ve Sosyal Gelişim,İlk Çocukluk: Sosyal ve Duygusal Gelişim,Orta Çocukluk: Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Orta Çocukluk: Duygusal ve Sosyal Gelişim,Orta Çocukluk: Ahlaki Gelişim,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk psikolojisi alanını açıklar.10, 16, 9A, E, G
Çocuk gelişiminin önemli konularını bilir. 10, 16, 9A, E, G
Çocuk gelişiminin temel kavramlarını açıklar. 10, 16, 9A, E, G
Çocuklarda fiziksel ve duygusal gelişim hakkında bilgi verir. 10, 16, 9A, E, G
Çocuklarda sosyal ve duygusal gelişimi açıklar.10, 16, 9A, E, G
İlk ve orta çocukluk dönemlerini gelişimsel açıdan karşılaştırır. 10, 16, 9A, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk Gelişimine Girişİlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Chapter 1. The field of child development. s. 4-10.
2Çocuk Gelişim Teorileriİlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Chapter 2. Theory and research in child development. s. 10-38.
3Genetik ve Doğum Öncesi Gelişimİlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Chapter 3. Biological foundations, prenatal development, and birth. s. 72-127.
4Yeni Doğan: Fiziksel ve Sinirsel Gelişimİlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Infancy: Early Learning, Motor Skills, and Perceptual Capacities. s. 128-174.
5Bebeklik Dönemi: Algısal ve Bilişsel Gelişimİlgili kaynakların okunması. Cognitive Development: Piagetian, Core Knowledge, and Vygotskian Perspectives. s224-275.
6Bebeklik Dönemi: Sosyal ve Duygusal Gelişimİlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Emotional development. s. 400-446.
7Bebeklik Dönemi: Dil Gelişimiİlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Language Development s. 358-400.
8İlk Çocukluk: Fiziksel ve Bilişsel Gelişimİlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Physical Growth. s. 174-223.
9İlk Çocukluk: Bilişsel ve Sosyal Gelişimİlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Self and Social Understanding. s.446-483.
10İlk Çocukluk: Sosyal ve Duygusal Gelişimİlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Development of attachment. s. 428-446.
11Orta Çocukluk: Fiziksel ve Bilişsel Gelişimİlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Constructing an identity: Who should I become? s. 468-483.
12Orta Çocukluk: Duygusal ve Sosyal Gelişimİlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Thinking about other people. s. 476-483.
13Orta Çocukluk: Ahlaki Gelişimİlgili kaynakların okunması. Berk (2012). Moral Development. s. 484- 507.
14Genel Değerlendirmeİşlenen konuların gözden geçirilmesi.
Kaynak
Berk, L. (2012). Child Development. 9th edition.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07