Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mehdi SOLHİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşe Tuğba ÖNER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eğitim alanında Bilimsel Araştırma Yöntem ve tekniklerini nicel, nitel ve karma yaklaşımlar olarak ortaya koyan ve öğrencilerine araştırma yöntemlerine ait bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlayan bir derstir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma Türü ve Araştırma Sorusu,Dil Çalışmalarındaki Değişkenler,Araştırmada Değişkenler ve Geçerlilik,İçsel geçerlilik,İçsel geçerlilik,Dış geçerlilik,Veri toplama yöntemleri,Veri toplama yöntemleri,Araştırma Tasarım Türleri ,Araştırma Tasarım Türleri,geçerlik güvenirlik kavramları,Nitel araştırma,Nitel araştırma ,araştırma önerisi hazırlama; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeleri bilirAraştırma modelleri ve türlerini kavrar; Bilimsel araştırmaları temel paradigmalara göre analiz edebilir ; Nicel, nitel ve karma araştırma desenlerini bilirAraştırma sürecini yönetebilir ( (sorunu fark etme, problemi ve örneklemi belirleme, veri toplama ve analizi, sonuçları yorumlama); Veri toplama araçlarının genel özelliklerini bilir Veri toplama araçlarını uygulayabilirVeri analiz ve değerlendirme tekniklerini bilir Veri analizi yapabilirBilimsel kaynaklara ve ilgili veri tabanlarına erişebilir;Geçerlik ve güvenirlik kavramlarını bilir;Araştırma ilkelerine uygun inceleme ve araştırma raporu hazırlayabilirEğitimde aksiyon (eylem) araştırma önerisi örneği hazırlayabilir. | 15, 2, 3, 4, 6 | C, D |
Öğretim Yöntemleri: | 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 6: Gösterip Yapma |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev, D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Araştırma Türü ve Araştırma Sorusu | MacKey ve Gass (2016). S. 3-19, PowerPoint sunusu hazırlama |
2 | Dil Çalışmalarındaki Değişkenler | MacKey ve Gass (2016). S. 150-157, PowerPoint sunusu hazırlama |
3 | Araştırmada Değişkenler ve Geçerlilik | MacKey ve Gass (2016). S. 150-160, PowerPoint sunusu hazırlama |
4 | İçsel geçerlilik | MacKey ve Gass (2016). S. 160-167, PowerPoint sunusu hazırlama |
5 | İçsel geçerlilik | MacKey ve Gass (2016). S. 160-167, PowerPoint sunusu hazırlama |
6 | Dış geçerlilik | MacKey ve Gass (2016). S. 171-179, PowerPoint sunusu hazırlama |
7 | Veri toplama yöntemleri | MacKey ve Gass (2016). S. 52-57, PowerPoint sunumu hazırlama |
8 | Veri toplama yöntemleri | MacKey ve Gass (2016). S. 57-70, PowerPoint sunusu hazırlama |
9 | Araştırma Tasarım Türleri | MacKey ve Gass (2016). S. 188-198, PowerPoint sunumu hazırlama |
10 | Araştırma Tasarım Türleri | MacKey ve Gass (2016). S. 198-202, PowerPoint sunusu hazırlama |
11 | geçerlik güvenirlik kavramları | MacKey ve Gass (2016). S. 180-183, PowerPoint sunumu hazırlama |
12 | Nitel araştırma | MacKey ve Gass (2016). S. 215-225, PowerPoint sunumu hazırlama |
13 | Nitel araştırma | MacKey ve Gass (2016). S. 225-230, PowerPoint sunusu hazırlama |
14 | araştırma önerisi hazırlama | MacKey ve Gass (2016). S. 6-19, PowerPoint sunumu hazırlama |
Kaynak |
Mackey, A., & Gass, S. A. (2015). Second language research methodology and design (2nd edition). Routledge |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
0 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
0 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
0 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
0 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
0 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
0 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
0 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
0 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |