Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİYE GİRİŞ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. İhsan İlker ÇİTLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıA broad introduction and overview to the science of psychology: a brief history, major advances and research, major approaches in psychology, Biological basis of psychology, memory, intelligence, Personality, Social psychology, Psychological Disorders Therapy and Treatment
Dersin İçeriğiBu ders; Introduction to the course and requirments. Defining psychology, psychology as a science, the empirical method, histroy of psychology, major approaches,Early psychologists, approaches, disciplines, The scientific method,Biological basis of psychology. The nervous system. ,Structure of the brain,Learning,Öğrenme Gelişim,Thinking and Intelligenc,Thinking and Intelligence, Memory,Memory,Emotion and Motivation,Language development. States of Consciousness. ,Social psychology. Psychological Disorders,Therapy and Treatment; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Introduction to the course and requirments. Defining psychology, psychology as a science, the empirical method, histroy of psychology, major approachesChapter 1 Introducing Psychology Stangor
2Early psychologists, approaches, disciplines, The scientific methodChapter 1 Introducing Psychology Chapter 2 Psychological Science Stangor
3Biological basis of psychology. The nervous system. Chapter 3 Physiology CNS, Peripheral nervous system Suzanne Higgs p 42-52. Videos
4Structure of the brainPhysiology Bob Garrett Neurons. Videos
5LearningChapter 4 Learning Stangor
6Öğrenme GelişimChapter 5 Stangor
7Thinking and IntelligencChapter 7 Thinking and Intelligence Open Stax
8Thinking and IntelligenceChapter 7 Thinking and Intelligence Open Stax
9 MemoryChapter 8 Memory Open Stax
10MemoryChapter 8 Memory Open Stax
11Emotion and MotivationChapter 10 Emotion and Motivation
12Language development. States of Consciousness. Chapter 4 States of Consciousness
13Social psychology. Psychological DisordersChapter 12: Social Psychology Open Stax
14Therapy and TreatmentChapter 16: Therapy and Treatment Open Stax
Kaynak
Stangor, C: (2013). Introduction to psychology. PSYCHOLOGY, OpenStax College, Rice University, 2014.
Atkinson, R. L., Atkinson, R. C., Smith, E. E., Bem, D. J., & Hilgard, E. R. (2003). Introduction to psychology. Harcourt Brace Jovanovich international edition.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi10330
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı12020
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)118
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(118/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİYE GİRİŞ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. İhsan İlker ÇİTLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıA broad introduction and overview to the science of psychology: a brief history, major advances and research, major approaches in psychology, Biological basis of psychology, memory, intelligence, Personality, Social psychology, Psychological Disorders Therapy and Treatment
Dersin İçeriğiBu ders; Introduction to the course and requirments. Defining psychology, psychology as a science, the empirical method, histroy of psychology, major approaches,Early psychologists, approaches, disciplines, The scientific method,Biological basis of psychology. The nervous system. ,Structure of the brain,Learning,Öğrenme Gelişim,Thinking and Intelligenc,Thinking and Intelligence, Memory,Memory,Emotion and Motivation,Language development. States of Consciousness. ,Social psychology. Psychological Disorders,Therapy and Treatment; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Introduction to the course and requirments. Defining psychology, psychology as a science, the empirical method, histroy of psychology, major approachesChapter 1 Introducing Psychology Stangor
2Early psychologists, approaches, disciplines, The scientific methodChapter 1 Introducing Psychology Chapter 2 Psychological Science Stangor
3Biological basis of psychology. The nervous system. Chapter 3 Physiology CNS, Peripheral nervous system Suzanne Higgs p 42-52. Videos
4Structure of the brainPhysiology Bob Garrett Neurons. Videos
5LearningChapter 4 Learning Stangor
6Öğrenme GelişimChapter 5 Stangor
7Thinking and IntelligencChapter 7 Thinking and Intelligence Open Stax
8Thinking and IntelligenceChapter 7 Thinking and Intelligence Open Stax
9 MemoryChapter 8 Memory Open Stax
10MemoryChapter 8 Memory Open Stax
11Emotion and MotivationChapter 10 Emotion and Motivation
12Language development. States of Consciousness. Chapter 4 States of Consciousness
13Social psychology. Psychological DisordersChapter 12: Social Psychology Open Stax
14Therapy and TreatmentChapter 16: Therapy and Treatment Open Stax
Kaynak
Stangor, C: (2013). Introduction to psychology. PSYCHOLOGY, OpenStax College, Rice University, 2014.
Atkinson, R. L., Atkinson, R. C., Smith, E. E., Bem, D. J., & Hilgard, E. R. (2003). Introduction to psychology. Harcourt Brace Jovanovich international edition.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07