It is aimed to understand the relationship between human rights and democracy by examining the concept of human rights and its
historical development, the concept of democracy, its development and types.
Dersin İçeriği
Bu ders; Grounding Human Rights
,The Purpose of Human Rights (and Public Freedoms): Human Dignity
,Historical Development of Human Rights
,Internationalization of Human Rights,Classification of Rights and Freedoms,Regulation and Limitation of Rights and Freedoms
,Rights and Freedoms in State of Emergency,Protection of Rights and Freedoms at National and International level,Definition and Development of Democracy,Basic Features of Democracy in Ancient Greece and Roman Republic
,Function and Features of Democracy
,Mandatory Conditions of Democracy
,Relationship of Democracy, Monarchy and Republic
,Government Systems in Democracies; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Discussing the historical development of human rights.
10, 16, 6, 9
A
2. Comprehending the basics of human rights 1, 2, 3, 4 A
10, 16, 6, 9
A
3. Questioning the classification, limitation, regulation and protection of rights and freedoms.
10, 16, 6, 9
A
4. Discussing the definition and development of democracy.
10, 16, 6, 9
A
5. Questioning the function, features and mandatory conditions of democracy.
10, 16, 6, 9
A
6. Distinguishing government systems in democracies.
10, 16, 6, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Grounding Human Rights
2
The Purpose of Human Rights (and Public Freedoms): Human Dignity
3
Historical Development of Human Rights
4
Internationalization of Human Rights
5
Classification of Rights and Freedoms
6
Regulation and Limitation of Rights and Freedoms
7
Rights and Freedoms in State of Emergency
8
Protection of Rights and Freedoms at National and International level
9
Definition and Development of Democracy
10
Basic Features of Democracy in Ancient Greece and Roman Republic
11
Function and Features of Democracy
12
Mandatory Conditions of Democracy
13
Relationship of Democracy, Monarchy and Republic
14
Government Systems in Democracies
Kaynak
[1] Nihat Bulut, «Antik Yunan’dan Günümüze İnsan Onuru Kavramının Gelişimi»,
[2] Leo Huberman, “Feodal Toplumdan Yirminci Yüzyıla”,
[3] Nihat Bulut, “Sahte Bir Karşıtlığın Çözümü: Hukuk Devletinde Özgürlük Güvenlik İlişkisi”,
[4] Nihat Bulut, «Sosyal Devletin Düşünsel Temelleri Ve Çağdaş Sosyal Devlet Anlayışı»,
[1] Nihat Bulut, «Antik Yunan’dan Günümüze İnsan Onuru Kavramının Gelişimi»,
[2] Leo Huberman, “Feodal Toplumdan Yirminci Yüzyıla”,
[3] Nihat Bulut, “Sahte Bir Karşıtlığın Çözümü: Hukuk Devletinde Özgürlük Güvenlik İlişkisi”,
[4] Nihat Bulut, «Sosyal Devletin Düşünsel Temelleri Ve Çağdaş Sosyal Devlet Anlayışı»,
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
1
2
2
Rehberli Problem Çözme
1
40
40
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
20
20
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
1
30
30
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
92
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(92/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ
-
Güz Dönemi
2+0
2
3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Seç. Genel Kültür
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Ülkü TOSUN
Dersi Verenler
Doç.Dr. Adem Ersin BAYRA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
It is aimed to understand the relationship between human rights and democracy by examining the concept of human rights and its
historical development, the concept of democracy, its development and types.
Dersin İçeriği
Bu ders; Grounding Human Rights
,The Purpose of Human Rights (and Public Freedoms): Human Dignity
,Historical Development of Human Rights
,Internationalization of Human Rights,Classification of Rights and Freedoms,Regulation and Limitation of Rights and Freedoms
,Rights and Freedoms in State of Emergency,Protection of Rights and Freedoms at National and International level,Definition and Development of Democracy,Basic Features of Democracy in Ancient Greece and Roman Republic
,Function and Features of Democracy
,Mandatory Conditions of Democracy
,Relationship of Democracy, Monarchy and Republic
,Government Systems in Democracies; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Discussing the historical development of human rights.
10, 16, 6, 9
A
2. Comprehending the basics of human rights 1, 2, 3, 4 A
10, 16, 6, 9
A
3. Questioning the classification, limitation, regulation and protection of rights and freedoms.
10, 16, 6, 9
A
4. Discussing the definition and development of democracy.
10, 16, 6, 9
A
5. Questioning the function, features and mandatory conditions of democracy.
10, 16, 6, 9
A
6. Distinguishing government systems in democracies.
10, 16, 6, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Grounding Human Rights
2
The Purpose of Human Rights (and Public Freedoms): Human Dignity
3
Historical Development of Human Rights
4
Internationalization of Human Rights
5
Classification of Rights and Freedoms
6
Regulation and Limitation of Rights and Freedoms
7
Rights and Freedoms in State of Emergency
8
Protection of Rights and Freedoms at National and International level
9
Definition and Development of Democracy
10
Basic Features of Democracy in Ancient Greece and Roman Republic
11
Function and Features of Democracy
12
Mandatory Conditions of Democracy
13
Relationship of Democracy, Monarchy and Republic
14
Government Systems in Democracies
Kaynak
[1] Nihat Bulut, «Antik Yunan’dan Günümüze İnsan Onuru Kavramının Gelişimi»,
[2] Leo Huberman, “Feodal Toplumdan Yirminci Yüzyıla”,
[3] Nihat Bulut, “Sahte Bir Karşıtlığın Çözümü: Hukuk Devletinde Özgürlük Güvenlik İlişkisi”,
[4] Nihat Bulut, «Sosyal Devletin Düşünsel Temelleri Ve Çağdaş Sosyal Devlet Anlayışı»,
[1] Nihat Bulut, «Antik Yunan’dan Günümüze İnsan Onuru Kavramının Gelişimi»,
[2] Leo Huberman, “Feodal Toplumdan Yirminci Yüzyıla”,
[3] Nihat Bulut, “Sahte Bir Karşıtlığın Çözümü: Hukuk Devletinde Özgürlük Güvenlik İlişkisi”,
[4] Nihat Bulut, «Sosyal Devletin Düşünsel Temelleri Ve Çağdaş Sosyal Devlet Anlayışı»,
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.