Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI I-Güz Dönemi1+223
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR, Öğr.Gör.Dr. Asuman GÜNER ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, öğrencilerin psikolojik danışma ve yardım becerilerini kullanarak psikolojik danışma oturumunu yönetme konusunda beceri kazanmalarını ve ve psikolojik danışma sürecinin raporlamasını öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders içeriğinin ve kapsamının aday psikolojik danışmanlar ile süpervizörler
eşliğinde paylaşılması,Psikolojik danışmada temel konuların özetlenmesi (Fiziksel
ortam, bazı etik konular), terapötik koşullar hakkında bilgilendirme, Danışma
sürecinin aşamaları ve bu aşamalar uygun temel tekniklerin kullanımı hakkında bilgi verilmesi.,Amaç oluşturma, direnç ve sessizlikle çalışma, süreci sonlandırma ve İleri
danışma teknikleri.,Role play için trial gruplarının oluşturulması ve uygulama hakkında bilgilendirme,Psikolojik danışma oturumlarından öngörüşmeye ilişkin süpervizyon verilmesi,Psikolojik danışma oturumlarından ilk görüşmeye ilişkin süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından ikinci görüşmeye ilişkin süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından üçüncü görüşmeye ilişkin süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından dördüncü görüşmeye ilişkin süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından son görüşmeye ilişkin süpervizyon ve ilk
grubun genel değerlendirmesi- yeni role-play gruplarının oluşturulması
,Psikolojik danışma oturumlarından ilk görüşmeye ilişkin süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından ikinci görüşmeye ilişkin süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından üçüncü görüşmeye ilişkin süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından dördüncü görüşmeye ilişkin süpervizyon ,Psikolojik danışma oturumlarından son görüşmeye ilişkin süpervizyon ve
dönemin genel değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Psikolojik danışma sürecinin aşamalarını açıklar ve uygular. 15, 16, 37, 9A, H
Psikolojik Danışmada kullanılan temel teknikleri açıklar ve uygular. 15, 16, 37, 4, 9A, H
Psikolojik Danışmada kullanılan ileri teknikleri açıklar ve uygular.16, 37, 6, 9A, H
Uygun danışma becerileri hakkında bilgi verir ve uygular.15, 16, 37, 4, 6, 9A, H
Süpervizyon ilişkisi kapsamında danışma becerilerinin yerinde kullanılıp kullanılmadığını tartışır ve geri bildirim verir10, 16, 19, 37A, H
Vaka sonuçlarını raporlaştırabilir.5E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders içeriğinin ve kapsamının aday psikolojik danışmanlar ile süpervizörler
eşliğinde paylaşılması,Psikolojik danışmada temel konuların özetlenmesi (Fiziksel
ortam, bazı etik konular), terapötik koşullar hakkında bilgilendirme, Danışma
sürecinin aşamaları ve bu aşamalar uygun temel tekniklerin kullanımı hakkında bilgi verilmesi.
Psikolojik danışmada temel konular ve kavramların incelenmesi
2Amaç oluşturma, direnç ve sessizlikle çalışma, süreci sonlandırma ve İleri
danışma teknikleri.
Psikolojik danışmada önemli temel teknikler hakkında bilgilenme
3Role play için trial gruplarının oluşturulması ve uygulama hakkında bilgilendirmeGrup İçi uygulama süreçleri için uyumlu çalışacak grupların oluşturulması
4Psikolojik danışma oturumlarından öngörüşmeye ilişkin süpervizyon verilmesiGrupların danışan-danışman-gözlemci rollerini paylaşarak öngörüşme oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
5Psikolojik danışma oturumlarından ilk görüşmeye ilişkin süpervizyon1. oturumun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
6Psikolojik danışma oturumlarından ikinci görüşmeye ilişkin süpervizyon2.oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
7Psikolojik danışma oturumlarından üçüncü görüşmeye ilişkin süpervizyon3. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
8Psikolojik danışma oturumlarından dördüncü görüşmeye ilişkin süpervizyon4. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
9Psikolojik danışma oturumlarından son görüşmeye ilişkin süpervizyon ve ilk
grubun genel değerlendirmesi- yeni role-play gruplarının oluşturulması
5.oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
10Psikolojik danışma oturumlarından ilk görüşmeye ilişkin süpervizyonRole play grubu içinde rollerin değiştirilmesi ve öngörüşme oturumunun gerçekleştirilmesi.Oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
11Psikolojik danışma oturumlarından ikinci görüşmeye ilişkin süpervizyon2.oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
12Psikolojik danışma oturumlarından üçüncü görüşmeye ilişkin süpervizyon3. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
13Psikolojik danışma oturumlarından dördüncü görüşmeye ilişkin süpervizyon 4. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
14Psikolojik danışma oturumlarından son görüşmeye ilişkin süpervizyon ve
dönemin genel değerlendirmesi
5.oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
Kaynak
Cormier, S., & Hackney, H. (2014). Counseling Strategies and Interventions: Pearson New International Edition. 8th edition. Pearson Education, Inc.
1. Cormier, S. ve Hackney, H.(2009). Psikolojik Danışma Stratejiler ve Müdahaleler. (Çev. Ed:Süleyman Doğan ve Barış Yaka). Pegem 2. Egan, G. (2010). Psikolojik Danışma Becerileri (Ö.Yüksel,Çev.). Kaknüs 3. Egan, G. (2014). Psikolojik Danışma Becerileri: Danışma Becerileri Üzerine Alıştırmalar (M. Baturay, Çev.). Kaknüs 4. Flagan Sommers, J. & Flagan Sommers, R. (2014). Klinik Görüşme Psikolojik Değerlendirme Esaslar. İthaki 5. Yüksel-Şahin, F. (2018) Psikolojik Danışmanlar için El Kitabı. Nobel

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer10110
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı20120
Genel Sınav ve Hazırlığı30130
Performans Görevi, Bakım Planı40140
Toplam İş Yükü (Saat)100
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(100/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI I-Güz Dönemi1+223
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR, Öğr.Gör.Dr. Asuman GÜNER ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, öğrencilerin psikolojik danışma ve yardım becerilerini kullanarak psikolojik danışma oturumunu yönetme konusunda beceri kazanmalarını ve ve psikolojik danışma sürecinin raporlamasını öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders içeriğinin ve kapsamının aday psikolojik danışmanlar ile süpervizörler
eşliğinde paylaşılması,Psikolojik danışmada temel konuların özetlenmesi (Fiziksel
ortam, bazı etik konular), terapötik koşullar hakkında bilgilendirme, Danışma
sürecinin aşamaları ve bu aşamalar uygun temel tekniklerin kullanımı hakkında bilgi verilmesi.,Amaç oluşturma, direnç ve sessizlikle çalışma, süreci sonlandırma ve İleri
danışma teknikleri.,Role play için trial gruplarının oluşturulması ve uygulama hakkında bilgilendirme,Psikolojik danışma oturumlarından öngörüşmeye ilişkin süpervizyon verilmesi,Psikolojik danışma oturumlarından ilk görüşmeye ilişkin süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından ikinci görüşmeye ilişkin süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından üçüncü görüşmeye ilişkin süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından dördüncü görüşmeye ilişkin süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından son görüşmeye ilişkin süpervizyon ve ilk
grubun genel değerlendirmesi- yeni role-play gruplarının oluşturulması
,Psikolojik danışma oturumlarından ilk görüşmeye ilişkin süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından ikinci görüşmeye ilişkin süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından üçüncü görüşmeye ilişkin süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından dördüncü görüşmeye ilişkin süpervizyon ,Psikolojik danışma oturumlarından son görüşmeye ilişkin süpervizyon ve
dönemin genel değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Psikolojik danışma sürecinin aşamalarını açıklar ve uygular. 15, 16, 37, 9A, H
Psikolojik Danışmada kullanılan temel teknikleri açıklar ve uygular. 15, 16, 37, 4, 9A, H
Psikolojik Danışmada kullanılan ileri teknikleri açıklar ve uygular.16, 37, 6, 9A, H
Uygun danışma becerileri hakkında bilgi verir ve uygular.15, 16, 37, 4, 6, 9A, H
Süpervizyon ilişkisi kapsamında danışma becerilerinin yerinde kullanılıp kullanılmadığını tartışır ve geri bildirim verir10, 16, 19, 37A, H
Vaka sonuçlarını raporlaştırabilir.5E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders içeriğinin ve kapsamının aday psikolojik danışmanlar ile süpervizörler
eşliğinde paylaşılması,Psikolojik danışmada temel konuların özetlenmesi (Fiziksel
ortam, bazı etik konular), terapötik koşullar hakkında bilgilendirme, Danışma
sürecinin aşamaları ve bu aşamalar uygun temel tekniklerin kullanımı hakkında bilgi verilmesi.
Psikolojik danışmada temel konular ve kavramların incelenmesi
2Amaç oluşturma, direnç ve sessizlikle çalışma, süreci sonlandırma ve İleri
danışma teknikleri.
Psikolojik danışmada önemli temel teknikler hakkında bilgilenme
3Role play için trial gruplarının oluşturulması ve uygulama hakkında bilgilendirmeGrup İçi uygulama süreçleri için uyumlu çalışacak grupların oluşturulması
4Psikolojik danışma oturumlarından öngörüşmeye ilişkin süpervizyon verilmesiGrupların danışan-danışman-gözlemci rollerini paylaşarak öngörüşme oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
5Psikolojik danışma oturumlarından ilk görüşmeye ilişkin süpervizyon1. oturumun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
6Psikolojik danışma oturumlarından ikinci görüşmeye ilişkin süpervizyon2.oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
7Psikolojik danışma oturumlarından üçüncü görüşmeye ilişkin süpervizyon3. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
8Psikolojik danışma oturumlarından dördüncü görüşmeye ilişkin süpervizyon4. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
9Psikolojik danışma oturumlarından son görüşmeye ilişkin süpervizyon ve ilk
grubun genel değerlendirmesi- yeni role-play gruplarının oluşturulması
5.oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
10Psikolojik danışma oturumlarından ilk görüşmeye ilişkin süpervizyonRole play grubu içinde rollerin değiştirilmesi ve öngörüşme oturumunun gerçekleştirilmesi.Oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
11Psikolojik danışma oturumlarından ikinci görüşmeye ilişkin süpervizyon2.oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
12Psikolojik danışma oturumlarından üçüncü görüşmeye ilişkin süpervizyon3. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
13Psikolojik danışma oturumlarından dördüncü görüşmeye ilişkin süpervizyon 4. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
14Psikolojik danışma oturumlarından son görüşmeye ilişkin süpervizyon ve
dönemin genel değerlendirmesi
5.oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
Kaynak
Cormier, S., & Hackney, H. (2014). Counseling Strategies and Interventions: Pearson New International Edition. 8th edition. Pearson Education, Inc.
1. Cormier, S. ve Hackney, H.(2009). Psikolojik Danışma Stratejiler ve Müdahaleler. (Çev. Ed:Süleyman Doğan ve Barış Yaka). Pegem 2. Egan, G. (2010). Psikolojik Danışma Becerileri (Ö.Yüksel,Çev.). Kaknüs 3. Egan, G. (2014). Psikolojik Danışma Becerileri: Danışma Becerileri Üzerine Alıştırmalar (M. Baturay, Çev.). Kaknüs 4. Flagan Sommers, J. & Flagan Sommers, R. (2014). Klinik Görüşme Psikolojik Değerlendirme Esaslar. İthaki 5. Yüksel-Şahin, F. (2018) Psikolojik Danışmanlar için El Kitabı. Nobel

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07