Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI II-Bahar Dönemi1+223
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR, Öğr.Gör.Dr. Asuman GÜNER ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste; psikolojik danışma oturumları yürütme sürecinde, süreci yapılandırma, temel ve ileri düzey psikolojik danışma beceri ve tekniklerini kullanabilme, danışmanın giriş, gelişme ve sonlandırma dönemlerine uygun olarak danışmayı yönetme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikolojik danışma role-play uygulaması için trial grupların oluşturulması ,Psikolojik danışma oturumlarından öngörüşme oturumu ile ilgili süpervizyon
,Psikolojik danışma oturumlarından ikinci oturum ile ilgili süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından üçüncü oturum ile ilgili süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından dördüncü oturum ile ilgili süpervizyon ,Psikolojik danışma oturumlarından beşinci oturum ile ilgili süpervizyon ,Role-play çalışması ile ile ilgili genel değerlendirme ve danışan bulma süreci ile ilgili açıklamalar,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili grup süpervizyonu,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-2
,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-3,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-4,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-5,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-6,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-7 - dönemin genel değerlendirmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Psikolojik danışma sürecini aşamalarına uygun şekilde yapılandırır15, 16, 4, 5, 6
Psikolojik Danışmada kullanılan ileri teknikleri doğru ve yerinde uygular10, 15, 5, 6
Psikolojik Danışmada kullanılan temel teknikleri doğru ve yerinde kullanabilir10, 15, 5, 6A, H
Uygun danışma becerileri sergiler15, 5, 6
Süpervizyon altında psikolojik danışmanlık becerilerini sergiler.10, 16, 19, 5, 6, 9
Vaka sonuçlarını raporlaştırabilir E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikolojik danışma role-play uygulaması için trial grupların oluşturulması role play gruplarında ikinci rol değişimi için danışan-danışman ve gözlemci rollerinin oluşturulması
2Psikolojik danışma oturumlarından öngörüşme oturumu ile ilgili süpervizyon
öngörüşme oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
3Psikolojik danışma oturumlarından ikinci oturum ile ilgili süpervizyon2.oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
4Psikolojik danışma oturumlarından üçüncü oturum ile ilgili süpervizyon3. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
5Psikolojik danışma oturumlarından dördüncü oturum ile ilgili süpervizyon 4. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
6Psikolojik danışma oturumlarından beşinci oturum ile ilgili süpervizyon 5.oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
7Role-play çalışması ile ile ilgili genel değerlendirme ve danışan bulma süreci ile ilgili açıklamalarRole play çalışması ile ilgili danışan-danışman ve gözlemci formlarının toplanması ve gerçek danışan süpervizyonu için uygun danışan arayışının başlatılması
8Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili grup süpervizyonuGerçek danışan çalışmasında öngörüşme oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturum videosu/ses kaydının öğretim üyesine gönderilmesi
9Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-2
Gerçek danışan çalışmasında 2. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturum videosu/ses kaydının öğretim üyesine gönderilmesi
10Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-3Gerçek danışan çalışmasında 3. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturum videosu/ses kaydının öğretim üyesine gönderilmesi
11Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-4Gerçek danışan çalışmasında 4. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturum videosu/ses kaydının öğretim üyesine gönderilmesi
12Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-5Gerçek danışan çalışmasında 5. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturum videosu/ses kaydının öğretim üyesine gönderilmesi
13Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-6Gerçek danışan çalışmasında 6. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturum videosu/ses kaydının öğretim üyesine gönderilmesi
14Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-7 - dönemin genel değerlendirmesi
Gerçek danışan çalışmasında 7. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturum videosu/ses kaydının öğretim üyesine gönderilmesi
Kaynak
1. Cormier, S. ve Hackney, H.(2009). Psikolojik Danışma Stratejiler ve Müdahaleler. (Çev. Ed:Süleyman Doğan ve Barış Yaka). Pegem 2. Egan, G. (2010). Psikolojik Danışma Becerileri (Ö.Yüksel,Çev.). Kaknüs 3. Egan, G. (2014). Psikolojik Danışma Becerileri: Danışma Becerileri Üzerine Alıştırmalar (M. Baturay, Çev.). Kaknüs 4. Flagan Sommers, J. & Flagan Sommers, R. (2014). Klinik Görüşme Psikolojik Değerlendirme Esaslar. İthaki 5. Yüksel-Şahin, F. (2018) Psikolojik Danışmanlar için El Kitabı. Nobel

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati133
Rehberli Problem Çözme11010
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi12020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer12020
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)103
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(103/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI II-Bahar Dönemi1+223
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR, Öğr.Gör.Dr. Asuman GÜNER ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste; psikolojik danışma oturumları yürütme sürecinde, süreci yapılandırma, temel ve ileri düzey psikolojik danışma beceri ve tekniklerini kullanabilme, danışmanın giriş, gelişme ve sonlandırma dönemlerine uygun olarak danışmayı yönetme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikolojik danışma role-play uygulaması için trial grupların oluşturulması ,Psikolojik danışma oturumlarından öngörüşme oturumu ile ilgili süpervizyon
,Psikolojik danışma oturumlarından ikinci oturum ile ilgili süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından üçüncü oturum ile ilgili süpervizyon,Psikolojik danışma oturumlarından dördüncü oturum ile ilgili süpervizyon ,Psikolojik danışma oturumlarından beşinci oturum ile ilgili süpervizyon ,Role-play çalışması ile ile ilgili genel değerlendirme ve danışan bulma süreci ile ilgili açıklamalar,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili grup süpervizyonu,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-2
,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-3,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-4,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-5,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-6,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-7 - dönemin genel değerlendirmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Psikolojik danışma sürecini aşamalarına uygun şekilde yapılandırır15, 16, 4, 5, 6
Psikolojik Danışmada kullanılan ileri teknikleri doğru ve yerinde uygular10, 15, 5, 6
Psikolojik Danışmada kullanılan temel teknikleri doğru ve yerinde kullanabilir10, 15, 5, 6A, H
Uygun danışma becerileri sergiler15, 5, 6
Süpervizyon altında psikolojik danışmanlık becerilerini sergiler.10, 16, 19, 5, 6, 9
Vaka sonuçlarını raporlaştırabilir E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikolojik danışma role-play uygulaması için trial grupların oluşturulması role play gruplarında ikinci rol değişimi için danışan-danışman ve gözlemci rollerinin oluşturulması
2Psikolojik danışma oturumlarından öngörüşme oturumu ile ilgili süpervizyon
öngörüşme oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
3Psikolojik danışma oturumlarından ikinci oturum ile ilgili süpervizyon2.oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
4Psikolojik danışma oturumlarından üçüncü oturum ile ilgili süpervizyon3. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
5Psikolojik danışma oturumlarından dördüncü oturum ile ilgili süpervizyon 4. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
6Psikolojik danışma oturumlarından beşinci oturum ile ilgili süpervizyon 5.oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
7Role-play çalışması ile ile ilgili genel değerlendirme ve danışan bulma süreci ile ilgili açıklamalarRole play çalışması ile ilgili danışan-danışman ve gözlemci formlarının toplanması ve gerçek danışan süpervizyonu için uygun danışan arayışının başlatılması
8Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili grup süpervizyonuGerçek danışan çalışmasında öngörüşme oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturum videosu/ses kaydının öğretim üyesine gönderilmesi
9Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-2
Gerçek danışan çalışmasında 2. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturum videosu/ses kaydının öğretim üyesine gönderilmesi
10Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-3Gerçek danışan çalışmasında 3. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturum videosu/ses kaydının öğretim üyesine gönderilmesi
11Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-4Gerçek danışan çalışmasında 4. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturum videosu/ses kaydının öğretim üyesine gönderilmesi
12Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-5Gerçek danışan çalışmasında 5. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturum videosu/ses kaydının öğretim üyesine gönderilmesi
13Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-6Gerçek danışan çalışmasında 6. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturum videosu/ses kaydının öğretim üyesine gönderilmesi
14Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-7 - dönemin genel değerlendirmesi
Gerçek danışan çalışmasında 7. oturumunun gerçekleştirilmesi ve oturum videosu/ses kaydının öğretim üyesine gönderilmesi
Kaynak
1. Cormier, S. ve Hackney, H.(2009). Psikolojik Danışma Stratejiler ve Müdahaleler. (Çev. Ed:Süleyman Doğan ve Barış Yaka). Pegem 2. Egan, G. (2010). Psikolojik Danışma Becerileri (Ö.Yüksel,Çev.). Kaknüs 3. Egan, G. (2014). Psikolojik Danışma Becerileri: Danışma Becerileri Üzerine Alıştırmalar (M. Baturay, Çev.). Kaknüs 4. Flagan Sommers, J. & Flagan Sommers, R. (2014). Klinik Görüşme Psikolojik Değerlendirme Esaslar. İthaki 5. Yüksel-Şahin, F. (2018) Psikolojik Danışmanlar için El Kitabı. Nobel

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07