Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşe Tuğba ÖNER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere yabancı dil eğitiminde ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavram ve ilkeleri sunmaktır. Öğrenciler ayrıca bu derste teorik bilginin uygulamada nasıl kullanılacağına dair etkinliklere de katılırlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş,Değerlendirme Kavramları ve Konuları,Yabancı Dil Değerlendirmesinin Temelleri,Sınıfiçi Yabancı Dil Sınavı Tasarlama,Ölçüte Dayalı Değerlendirme,Standartlaştırılmış Değerlendirme,Değerlendirmenin Ötesi: Alternatif Değerlendirme,Dinleme Becersinin Değerlendirme,Konuşma Becerisini Değerlendirme,Okuma Beceresini Değerlendirme,Yazma Beceresini Değerlendirme,Dil ve Kelime Bilgisini Değerlendirme,Notlandırma ve Öğrenci Değerlendirmesi,Ders Yansıması ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenciler, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları bilir. Ölçme araçlarının geçerlik ve güvenirliğini belirleyebilir. Bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor davranışlarını ölçme tekniklerini bilir. Test geliştirme aşamalarını bilir. Uygulama sonuçları üzerinden madde ve test analizi yapabilir. Alternatif değerlendirme tekniklerini hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 14, 15, 3, 4, 8 | C, D, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Beyin Fırtınası, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev, D: Proje / Tasarım, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | Brown Chapter 1 (Assessment Concepts and Issues) Kusimo, P., Ritter, M., Busick, K., Ferguson, C., Trumbull, E., & Solano-Flores, G. (2000). Making assessment work for everyone. WestEd, San Francisco, CA. pp.46-76. (Part II) |
2 | Değerlendirme Kavramları ve Konuları | Brown Chapter 1 (Assessment Concepts and Issues) Kusimo, P., Ritter, M., Busick, K., Ferguson, C., Trumbull, E., & Solano-Flores, G. (2000). Making assessment work for everyone. WestEd, San Francisco, CA. pp.46-76. (Part II) |
3 | Yabancı Dil Değerlendirmesinin Temelleri | Brown Chapter 2: Principles of Language Assessment |
4 | Sınıfiçi Yabancı Dil Sınavı Tasarlama | Poehner, M. & Lantolf, J. (2005). Dynamic assessment in the language classroom. Language Teaching Research, 9(3), 233-265. |
5 | Ölçüte Dayalı Değerlendirme | Brown, Chapters 4 & 5 (Standards-Based Assessment (ch 4) Standardized Testing (ch 5) Luxia, Q. (2005). Stakeholder’s conflicting aims undermine the washback function of a high-stakes test. Language Testing 22 (2), pp. 142-173. |
6 | Standartlaştırılmış Değerlendirme | Brown, Chapters 4 & 5 (Standards-Based Assessment (ch 4) Standardized Testing (ch 5) Luxia, Q. (2005). Stakeholder’s conflicting aims undermine the washback function of a high-stakes test. Language Testing 22 (2), pp. 142-173. |
7 | Değerlendirmenin Ötesi: Alternatif Değerlendirme | Brown Chapter 6 (Beyond Tests: Alternatives in Assessments) Henning, J., Stone, J. & Kelly, J. (2009). Eight pre and post tests. Chapter 3 in Using Action Research to Improve Instruction: An Interactive Guide for Teachers. pp.128-135. |
8 | Dinleme Becersinin Değerlendirme | Brown Chapters 7 (Assessing Listening (ch 7) Kusimo, P., Ritter, M., Busick, K., Ferguson, C., Trumbull, E., & Solano-Flores, G. (2000). Making assessment work for everyone. WestEd, San Francisco, CA. pp.78-111 (part III) |
9 | Konuşma Becerisini Değerlendirme | Brown Chapter 8 Assessing Speaking |
10 | Okuma Beceresini Değerlendirme | Brown Chapter 9 (Assessing Reading) Grabe, W. (2008). Reading assessment. In Reading in a Second Language: Moving from Theory to Practice. Cambridge University Press. pp. 352-375. |
11 | Yazma Beceresini Değerlendirme | Brown Chapter 10 Assessing Writing Ferris, D., & Hedgcock, J. (2005). Classroom approaches to ESL writing assessment. In Teaching ESL Composition: Purpose, Process, and Practice. Lawrence Erlbaum. pp. 299-343. |
12 | Dil ve Kelime Bilgisini Değerlendirme | Brown Assessing Grammar and Vocabulary: Read the portion about assessing grammar: p.293-304 Thornbury, S. (1999). How to test grammar. In How to Teach Grammar. Pearson. pp. 141-150. |
13 | Notlandırma ve Öğrenci Değerlendirmesi | In-class work |
14 | Ders Yansıması | In-class work |
Kaynak |
Brown, D. & Abeywickrama, P. (2010). Language Assessment - Principles and Classroom Practice. (2nd edition). Pearson Longman, NY. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
0 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
0 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
0 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
0 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
0 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
0 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
0 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
0 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |