Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ |
Dersi Verenler | Arş.Gör. Derya ERYİĞİT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, gelişim, biliş, davranış, duygu ve kültürü de içeren öğrenme psikolojisindeki temel sorunları inceler. Başlıca teorileri ve bu teorileri daha iyi öğretmenler ve öğrenciler olmak için nasıl uygulayabileceğimizi keşfedeceğiz. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Öğrenmeye Kısa Bir Giriş,Öğrenme Nedir? Öğrenme Kavramı,Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler,Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Açısından Film Eleştirisi (Mutluluğun Peşinde),Öğrenme Psikolojisi,Öğrenme Psikolojisi Çalışma Metodları,Öğrenmeyle İlgili Zihinsel Süreçler,Öğrenme Teorileri,Davranışçı Teori,Sosyal Bilişsel Teori,Bilişsel Teori,Developmental and Contextual Theory,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dönem sonunda öğrenciler, insan öğrenmesini davranışsal, bilişsel, sosyal bilişsel ve yapılandırmacı bakış açılarından tanımlayabilir. Çocukluk ve ergenlik döneminde bilişsel, psikolojik ve sosyal gelişimi anlayabilir. Metabiliş, öz yeterlik, kavram öğrenme, problem çözme ve bilgi ve öğrenmenin aktarılması gibi karmaşık bilişsel süreçleri açıklayabilir. Farklı öğretim stratejileri, sınıf yönetimi ve değerlendirmelerini uygulayabilir. | 1, 3, 4 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, D: Proje / Tasarım, E: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öğrenmeye Kısa Bir Giriş | Haftalık Okuma |
2 | Öğrenme Nedir? Öğrenme Kavramı | Haftalık Okuma |
3 | Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler | Haftalık Okuma |
4 | Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Açısından Film Eleştirisi (Mutluluğun Peşinde) | Haftalık Okuma |
5 | Öğrenme Psikolojisi | Haftalık Okuma |
6 | Öğrenme Psikolojisi Çalışma Metodları | Haftalık Okuma |
7 | Öğrenmeyle İlgili Zihinsel Süreçler | Haftalık Okuma |
9 | Öğrenme Teorileri | Haftalık Okuma |
10 | Davranışçı Teori | Haftalık Okuma |
11 | Sosyal Bilişsel Teori | Haftalık Okuma |
12 | Bilişsel Teori | Haftalık Okuma |
13 | Developmental and Contextual Theory | Haftalık Okuma |
14 | Genel Değerlendirme | Genel Ders Okuması |
Kaynak |
Ormrod, J. E. (2014). Human learning (7th ed.). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall. Powerpoint presentations. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
0 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
0 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
0 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
0 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
0 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
0 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
0 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
0 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |